Mustafa Karahan Dün saat 08:00 Paylaş Dün saat 08:00 Merhabalar, 2010 model cruze aracımda sıcak soğuk stop etme sorunu başladı. Arıza ilk defa kendini şöyle gösterdi, yolda giderken ani bir fren yaptım araba stop etti. Sonra çalıştırdım tekrar devir düştü ve tekrar stop etti. Bir şekilde yolu bitirdim park ettim. Ertesi gün ise Code 84 uyarısı verdi. Araba sıcak soğuk fark etmeksizin devir düşüyor ve stop ediyor. Aldığım arıza kodları P0172 sistem zengin P0108 map sensör P061b tork hesaplama performans arızası Bobin ve buji değiştireli yaklaşık 20 bin km oldu. Ani fren yapmakla bir alakası var mı bilmiyorum ama her şey ondan sonra başladı. Yorumlarınız nelerdir? Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan Dün saat 08:27 Yazar Paylaş Dün saat 08:27 Metin Akbal yazdı: Km nedir? Supaplar ne durumda? Doğan Arşiray yazdı: LPG varmı? akü sağlammı Ali Darbaz yazdı: Subablarmı yandı acaba. Subap değişeli 40 bin felan olmuştur sanırım. Lpg var tesisat yeni 1 yıllık, akü de 2.5 yıllık Subap değildir diye düşünüyorum. Sıcak soğuk her zaman yapıyor. Ayrıca Benzin lpg fark etmeksizin yapıyor. Yorum bağlantısı
Metin Akbal Dün saat 09:02 Paylaş Dün saat 09:02 Hala ilk şüpheli supaplar. Kompresyon testi yaptırın. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan Dün saat 09:19 Yazar Paylaş Dün saat 09:19 Metin Akbal yazdı: Hala ilk şüpheli supaplar. Kompresyon testi yaptırın. Değildir diye düşünüyorum ama yine de yaptıracağım ☺️ Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya Dün saat 10:01 Paylaş Dün saat 10:01 lpg map sensörü. Buna bir baktırın. Pek ucuz değil ama bu arkadaş baş şüpheli. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz Dün saat 10:08 Paylaş Dün saat 10:08 Depo havalandırması sistemi evapd sıkıntımı var acep Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan Dün saat 10:24 Yazar Paylaş Dün saat 10:24 Fatih Sarıkaya yazdı: lpg map sensörü. Buna bir baktırın. Pek ucuz değil ama bu arkadaş baş şüpheli. Benzinde de yapıyor ama yine de etkiler mi? Ali Darbaz yazdı: Depo havalandırması sistemi evapd sıkıntımı var acep Hem benzin hem lpg ikisinde de yapıyor Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya Dün saat 10:39 Paylaş Dün saat 10:39 Bu aracın aynı model otomatik versiyonu bende vardı. Hanım kullnıyordu. Viraj dönerken bağzan stop ederdi. Duracağa yakın firenlediğinde stop ederdi. Anadoluya gidince hiç stop etmez akdenize gelince tekrar stop etmelere başlardı. Supapları değiştik. Umarım geçmiştir dedim. Bir hafta sonra tekrar stop etmelere başladı. Benzin lpg ayırt etmiyordu. Aracı lpg bakımına götürdüm. Ustama durumu anlattım. Abi bunun map sensörü bozuk dedi. Elimde çıkma var onu takalım dedi. Çıkmayı taktı. Bir müddet idare etti sonra tekrar stop etmeler başladı. Map sensörünün yenisini taktık. Ondan sonra stop etmedi. Bende sattım bunu. 40 yıl düşünsem lpg map sensöründen kaynaklanacağı aklıma gelmezdi. Bizde durumlar böyleydi. Umarım sende kolay çözersin. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Dün saat 11:26 Paylaş Dün saat 11:26 virahda stop genelde tesisattan olur, motorla birlikte kasar oynar bir soket geçirmezlik yapabilir 1 Yorum bağlantısı
Ümit Türk Dün saat 11:38 Paylaş Dün saat 11:38 (düzenlendi) Darbaz'ın dilinden anladığı arabaya nokta atışı yapmasını bekliyordum Dün saat 11:39 tarihinde Ümit Türk tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Cem Işık Dün saat 11:54 Paylaş Dün saat 11:54 Gaz kelebeğini temizletin bence, o da bu tip yavaşlamaya yakın stop etme sorunu yapabiliyor. İçine sprey sıkıp silecekler. Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan Dün saat 12:03 Yazar Paylaş Dün saat 12:03 Fatih Sarıkaya yazdı: Lpg map sensörü ile alakalı olması garip geliyor. Ama göstereceğim ustaya yine de. Hem benzin hem lpg ile aynı sıkıntıyı yaşıyorum. Çağlar Bayur yazdı: virahda stop genelde tesisattan olur, motorla birlikte kasar oynar bir soket geçirmezlik yapabilir Işıklarda beklerken stop ediyor abi. Yani yavaşlayınca devir düşüyor ve stop ediyor. Ümit Türk yazdı: Darbaz'ın dilinden anladığı arabaya nokta atışı yapmasını bekliyordum Bende bilgi toplayım demiştim ☺️ Cem Işık yazdı: Gaz kelebeğini temizletin bence, o da bu tip yavaşlamaya yakın stop etme sorunu yapabiliyor. İçine sprey sıkıp silecekler. Aklımdakileri buji değişimi map sensörü temizleme ve boğaz kelebeği. Bunları bi yapayım sonrası ustanın işi. Ha bir de oksijen sensörünü temizlerim diyorum. Yorum bağlantısı
Cem Işık Dün saat 12:11 Paylaş Dün saat 12:11 Bence buji bunu yapmaz, diğer ihtimaller üzerine eğilmek iyi olacaktır Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan Dün saat 12:29 Yazar Paylaş Dün saat 12:29 Cem Işık yazdı: Bence buji bunu yapmaz, diğer ihtimaller üzerine eğilmek iyi olacaktır Buji 20 bin km olduğu için değiştireyim demiştim. Map sensörü boğaz kelebeği ve oksijen sensörü kesin temizlenecek olacaklar. Bir de bence lpg ile alakası olmasa da bugün gazı depodan kesip lpg yi de kapatacağım. En azından emin olurum lpg kaynaklı mı değil mi diye Yorum bağlantısı
Ali Darbaz Dün saat 13:09 Paylaş Dün saat 13:09 Benim arabam tamamen stok, lpg takılanlarlda garip garip hatalar oluyor benim uzmanlığımın dışında. Arabam oldu 180 bin kmde her hangi bir stop eylemine rastlamadım. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Dün saat 13:19 Paylaş Dün saat 13:19 Ali Darbaz yazdı: Benim arabam tamamen stok, lpg takılanlarlda garip garip hatalar oluyor benim uzmanlığımın dışında. Arabam oldu 180 bin kmde her hangi bir stop eylemine rastlamadım. stopaj ödeyen tükkan ustası gibi oldun hee pratik bir test, önde arkada bir şey yokken kontrollü bir ortamda! el frenini çekin R ye takıp gaz pedalına biraz doluca basıp bırakın basıp bırakın stop etme tekrarlar ise soket tesisat ihtimali güçlenir. Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan Dün saat 13:27 Yazar Paylaş Dün saat 13:27 Ali Darbaz yazdı: Benim arabam tamamen stok, lpg takılanlarlda garip garip hatalar oluyor benim uzmanlığımın dışında. Arabam oldu 180 bin kmde her hangi bir stop eylemine rastlamadım. Benimde bir kaç gün öncesine kadar yoktu ☺️ Çağlar Bayur yazdı: stopaj ödeyen tükkan ustası gibi oldun hee pratik bir test, önde arkada bir şey yokken kontrollü bir ortamda! el frenini çekin R ye takıp gaz pedalına biraz doluca basıp bırakın basıp bırakın stop etme tekrarlar ise soket tesisat ihtimali güçlenir. Tamamdır abi iş çıkışı deneyeceğim. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek Dün saat 13:43 Paylaş Dün saat 13:43 Virajda stobun sebebi. krank pozisyon sensörü de olabilir. Özetle; Silindir komresyonları ölçülecek Akü şarj sağlığı kontrol edilecek. Vakum kaçağı var mı bakılacak. Bilgisayara bağlanıp sensör verileri doğru mu kontrol edilecek. Not: Ani fren yapmakla araba bozulmaz. Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan Dün saat 13:52 Yazar Paylaş Dün saat 13:52 Mehmet Ozyurek yazdı: Virajda stobun sebebi. krank pozisyon sensörü de olabilir. Özetle; Silindir komresyonları ölçülecek Akü şarj sağlığı kontrol edilecek. Vakum kaçağı var mı bakılacak. Bilgisayara bağlanıp sensör verileri doğru mu kontrol edilecek. Not: Ani fren yapmakla araba bozulmaz. Virajda stop yok bende abi. Vakum kaçağı onu nasıl ölçecekler? Ani frenle başladı sorunlar bende denk geldi diyorum ama o zamana kadar hiçbir sıkıntısı yoktu aracın Yorum bağlantısı
Tamer Topaç Dün saat 14:03 Paylaş Dün saat 14:03 Ümit Türk yazdı: Darbaz'ın dilinden anladığı arabaya nokta atışı yapmasını bekliyordum 1 Yorum bağlantısı
Ümit Türk Dün saat 15:03 Paylaş Dün saat 15:03 Tamer Topaç yazdı: Motor yağı içse iyileşecek gibi hissediyorum Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 saat önce Paylaş 23 saat önce Mustafa Karahan yazdı: Virajda stop yok bende abi. Vakum kaçağı onu nasıl ölçecekler? Yok o ölçülmez.. Sabah marşa basmadan frene bastığında ilk frende pedal sert mi, yoksa normal basabiliyor musun.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts