İçeriğe Yönlendir

6 İleri M/M Vites Nasıldır?


Hüseyin Kocaçam

Recommended Posts

Hüseyin Kocaçam

İyi akşamlar toyota aurislerde kullanılan 6 ileri m/m vitesli otomatik şanzumanlar nasıldır? araba 2013 model

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yarı otomatik olan mı bu.. 

Ali Darbaz'a göre çok iyi. 

Bence konforsuz, ama sorunsuz. Otomatikleştirilmiş manuel. 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

Bizde var yıllardır kullanıyorum.rampalarda az sıkıntılı alışmak lazım...6 . vitese geçmesi için en az 120 km leri görmeniz lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

kullanıcı arabaya alışırsa sorun kalmaz, araba kullanıcıya yarım akılllı debriyajda alışmaz

Yorum bağlantısı
Adem Kazıl

sıfır km başlayıp 17 yıl corolla 1.4 dizel mmt kullandım, ilk seriler 5 ileriydi bu süre boyunca toplam 4 veya 5 kez yolda bıraktı, ilk zamanlar alışması zor bi şanzıman nasıl otomatik diye yadırgıyorsun, mahalle aralarında dik rampalarda  saçmalıyor rampa aşağı inerken 3. vitesde takılıp kalıyor, manuel vites atar gibi vites atıyor,  o zamanlar otomatik diye bunu almıştık bunun teknolojisinden bi haber, diğer seçenek focus 1.6 tdci cvt idi kötünün iyisini almışız şansa artık allah bizi korumuş:) sizin bahsettiğiniz şanzıman yeni nesli aynı sıkıntılar varmıdır bilmiyorum 5 ileride bunları yaşadık,  bu arabayı şirket için almıştık 17 yıl mecburiyetten bindik patron satmadı üvey evlat gibi olmuştu viteslerde vuruntu başlayında yadırgamıyorduk servis bakımında vuruntu başladığını söyleyip adaptasyon ile hallediyorduk bu şekilde 265 bin km kullandık.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Deniz Kom

Konforsuz ama sorunsuz +1 

Alışana kadar zıplaya zıplaya gidersiniz. Rampada doğru vites seçimi yapmaz, bazen tırlar ensenizde takılır. 120 km hız 5. vites  ile girdiğiniz rampada dip gaz yapmazsanız 30 km hız ve 5. vitesle çıkış yapabilirsiniz. 

Sorunsuz olması kısmı ise; arızaya çok az meyil eder ve onarımı otomatiklere göre ucuzdur. 

Yorum bağlantısı
Murat Azalma

Otomatik değil aslında manuel şanzımandır. sizin yerinize robot vites atar. yarı otomatik grubunda tek kavramalı olanların en iyi hali ve en sorunsuz halidir. rampalarda manuel moda alarak kullanmak konfor artırır. aktüatör temizliği yada değişimi genelde karşılaşılan sorundur. ara ara servise gidip kalibrasyon yaptırmak iyi olur.

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
  Mehmet Ozyurek yazdı:

Yarı otomatik olan mı bu.. 

Ali Darbaz'a göre çok iyi. 

Bence konforsuz, ama sorunsuz. Otomatikleştirilmiş manuel. 

Genişlet  

 

Egea dct şanzımanları ile kıyaslayınca "O kadarda para vermeye gerek yok buda iş görüyor diyorsun."  Ama Tok konverterli psa eat6 ile kıyaslayınca, insan eat6 şanzımana az ucuz olsada alsak diyor. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

çok kolay tamir oluyordu hatırladığım kadarı ile.

Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever

Şu an o şanzımanı kullanıyorum Auris aracımda, yaklaşık 50 bin km oldu. öncelikle konforsuz ve sorunsuz yorumu doğru. vites geçişleri 1 den 2 ye geçişi özellikle hissediliyor. vites geçişi yavaş. özellikle rampalarda manuel moda almazsanız kararsız kalıyor. diyelim dik bir rampa kalkış yaptınız hızlandınız 2 ye atıyor. çekmiyor 1 e düşüyor vites geçişleri de yavaş olduğu için zorlanıyorsunuz haliyle. çözümü basit. manuel modda rampa inip çıkarken kullanırsanız sorun olmuyor. 80 binde bir şanzıman yağı değişimi önerir servis. tamiri parçası ucuz bir şanzımandır. 6 vitese düz yolda 110 dan sonra atar. baskı balata değişimi ister haliyle, şu an yaklaşık  20 bin falan olsa gerek baskı balata değişimi. kullanıma bağlı olarak 150 bin +,- 10 rahat gider kavraması. 

düşük model bir otomatik araç alınacaksa riski en az olan şanzımanlardan biri. tam otomatik olanlar cvt ler evet çok sorun çıkarmıyor ama çıkarsa da çok uğraştırıyor. bu şanzımanın tek eksisi konforu. ben alıştım 1,5 yıldır kullanıyorum. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Ben Citroen Eat5 üzerinden örnek vermek isterim. Citroen servis verilerine göre norman manual şanzımanda baskı balata 80 bin km ortalama dayanıklılığa ulaşırken, eat5 şanzımanların debriyaj baskısı 130 bin km dayanmakta. böyle bir istatistikde var. 

Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever
  Ali Darbaz yazdı:

 

Egea dct şanzımanları ile kıyaslayınca "O kadarda para vermeye gerek yok buda iş görüyor diyorsun."  Ama Tok konverterli psa eat6 ile kıyaslayınca, insan eat6 şanzımana az ucuz olsada alsak diyor. 

 

Genişlet  

Bizim hanım auristen sonra babasının otomatik kugasını ilk kullandığında direk yorumu şu oldu, babamın arabası yağ gibi akıyor (teknik farklara hakim değildir bu arada :) ). niye dedi? dedim şanzımandan. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
  Ali Ozan Yurtsever yazdı:

Bizim hanım auristen sonra babasının otomatik kugasını ilk kullandığında direk yorumu şu oldu, babamın arabası yağ gibi akıyor (teknik farklara hakim değildir bu arada :) ). niye dedi? dedim şanzımandan. 

Genişlet  

 

Deneyimli sürücü için yarı otomatik adama F1 keyfi veriyor ama :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever
  Ali Darbaz yazdı:

 

Deneyimli sürücü için yarı otomatik adama F1 keyfi veriyor ama :D

Genişlet  

aynen 

Yorum bağlantısı
Ferhat Yavuz

Sakin kullanırken sıkıntı yok,şöyle basıpta önümdekini geçivereyim diye hafif gaza basınca vites küçültüp 4500 deviri görünce arabadakiler noluyor ne yaptın diye irkiliyordu.Test edebiliyorsanız test edin bu şanzımanlara namaz kıldıran şanzıman denir sürekli secdeye gider gibi hareket edersin biraz tempolu kullanayım dersen.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
  Ferhat Yavuz yazdı:

Sakin kullanırken sıkıntı yok,şöyle basıpta önümdekini geçivereyim diye hafif gaza basınca vites küçültüp 4500 deviri görünce arabadakiler noluyor ne yaptın diye irkiliyordu.Test edebiliyorsanız test edin bu şanzımanlara namaz kıldıran şanzıman denir sürekli secdeye gider gibi hareket edersin biraz tempolu kullanayım dersen.

Genişlet  

 

Bende öne yığılma yok açıcası, ben hiç yaşamadım. Yüksek stroke olan ve dizeller ve 3 silindirli modeller öne yığılıyor olabilir. Üretim maliyeti yüksek valve tronik Bmw teknolojili vti motortlar öne yığılma yapmıyor. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...