İçeriğe Yönlendir

Aracın Geç Çalışması ve Mazot Kokusu


Gürkan Vatansever

Recommended Posts

Gürkan Vatansever

Merhabalar. Daha önce rölanti dalgalanması ile ilgili konu açmıştım ve sorunumu çözmüştüm. Şimdi hazır başlamışken yaşadığım başka bir sorunu daha çözeyim kafamı rahatlatayım dedim. Sorunum aracın marşta geç alması ve çalıştıktan sonra 30-40 saniye kadar gelen çiğ mazot kokusu. Araç bir kere çalıştıktan sonra kapatıp hemen arkasından tekrar çalıştırınca sorun yaratmıyor çalışmada ancak motor çok ısınmadan kapatıp 4-5 saat sonra çalıştırınca yine geç çalışıyor. Geç çalışma dediğim de yaklaşık 3-4 saniyeyi geçmiyor ve genelde tek marşta alıyor ancak marş bastığı sırada araç bir kaç kere tam çalışacak gibi olup yine marş basmaya devam ediyor. Çok nadir olsa da bazen ilk marşta almıyor (belki 100 kere marş basmada 1-2 kere ikinci marşa kalıyor bunda da ilk marşı 4-5 saniye basıyor çalışmazsa ikinci marşta direk marşa basınca alıyor) Bunu neden dolayı yapabilir. 

 

Sorunu bulmak için denemelerim;

-Kızdırma bujisi kaynaklı mı diye aracın 3-4 kere kontağını yarım aç kapa yaparak denedim çok bir fark olmadı. (bazen bunu yaptıktan sonra direk aldığı oldu ama bazen de bişey değiştirmedi)

-Pompa geri kaçırıyor olabilir diye rampa aşağı bir yere park ettim ve yine bir şey fark etmedi.

-Şamandıradan gelen yakıt basıncı düşük olabilir diye şüphelenip kızdırma bujisine yapar gibi 2-3 kere marş aç kapa yaparak pompadan gelen ince sesin bitmesini bekledim ve marş verdim ancak kızdırma bujisinde olduğu gibi bazen direk aldı bazen yine uzatarak aldı.

-Aküden şüphelenip değerlere baktım. Araç 1 gün yattıktan sonra baktığımda marş basılmadan 11.9, yarım kontakta 11.5  ve çalıştıktan sonra 14 civarlarında idi. Bu değerler başta düşük geldi ancak aracı çalıştırıp kullandıktan sonra stop edip 4-5 saat sonra baktığımda marş basmadan değer 12.3, yarım kontakta 12 ve çalıştıktan sonra yine 14 civarında idi ve yine geç çalışma yaptı. Akü şarj olduktan sonra da yine bir şey değişmedi.

 

Yukarıdaki denemelerim çok bir çözüm olmadı. Araç sıcakken genelde bunu yapmıyor ama soğutma suyu derecesi  50 ve altında  olduğunda(kadrandaki minimum sayı bu) bunu yapıyor. Yukarıda dediğim gibi bu derece altında olsa da aracı yakın zamanda kapattı isem yine yapmıyor.

 

Şimdiden teşekkürler.

 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

ben bu durumu epey yakıt kaçıran jeep in enjektör dönüş hrotumlarında görmüştüm. düzeltmesi çok zor değil parça var ise.  yada yakıt filtresinin oringlerinden olabiliyor. onuda  yaşamıştırm. geri kalanı rekorlar ve hortumlar zaten. basınç kaçınca araba hemen çalışmıyor.

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Kızdırma bujisi testininz hatalı duruyor bujilerin ohm metre ile direnci ölçülebilir yada ayrı ayrı elektrik verilerek akım çektiği gözlemlenmesi gerekiyor ki sağlam olduğu kanaatine varılsın

Yorum bağlantısı
Gürkan Vatansever
Doğan Arşiray yazdı:

ben bu durumu epey yakıt kaçıran jeep in enjektör dönüş hrotumlarında görmüştüm. düzeltmesi çok zor değil parça var ise.  yada yakıt filtresinin oringlerinden olabiliyor. onuda  yaşamıştırm. geri kalanı rekorlar ve hortumlar zaten. basınç kaçınca araba hemen çalışmıyor.

Hortumlara baktığımda herhangi bir kaçak yoktu. Aracın altında, sağında, solunda da görünür bir akıtma vs yok. Bu basınç kaybı pompacıda yada sanayide ölçülebilir mi sökme işlemi vs olmadan?

 

Ömer Sarıgül yazdı:

Kızdırma bujisi testininz hatalı duruyor bujilerin ohm metre ile direnci ölçülebilir yada ayrı ayrı elektrik verilerek akım çektiği gözlemlenmesi gerekiyor ki sağlam olduğu kanaatine varılsın

 Sökmeden kontrol edilebilir mi dediğiniz şekilde? Ayrıca kızdırma bujileri yada bujisi arızalı ise sıcak havalarda araç daha rahat şekilde çalışır mı? 

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Marş motorunuz sağlam mı?

Yorum bağlantısı
Gürkan Vatansever
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Marş motorunuz sağlam mı?

Tam olarak bilmiyorum açıkçası. Aracı 1.5 sene önce aldık ve aldığımızdan beri aynı sorun var. Marş motoru sorunlu olsa her marşta benzer sorun olmaz mı? Benim sadece motor soğukken yaptığım marşlarda bu olay yaşanıyor.

Gürkan Vatansever yazdı:

Merhabalar. Daha önce rölanti dalgalanması ile ilgili konu açmıştım ve sorunumu çözmüştüm. Şimdi hazır başlamışken yaşadığım başka bir sorunu daha çözeyim kafamı rahatlatayım dedim. Sorunum aracın marşta geç alması ve çalıştıktan sonra 30-40 saniye kadar gelen çiğ mazot kokusu. Araç bir kere çalıştıktan sonra kapatıp hemen arkasından tekrar çalıştırınca sorun yaratmıyor çalışmada ancak motor çok ısınmadan kapatıp 4-5 saat sonra çalıştırınca yine geç çalışıyor. Geç çalışma dediğim de yaklaşık 3-4 saniyeyi geçmiyor ve genelde tek marşta alıyor ancak marş bastığı sırada araç bir kaç kere tam çalışacak gibi olup yine marş basmaya devam ediyor. Çok nadir olsa da bazen ilk marşta almıyor (belki 100 kere marş basmada 1-2 kere ikinci marşa kalıyor bunda da ilk marşı 4-5 saniye basıyor çalışmazsa ikinci marşta direk marşa basınca alıyor) Bunu neden dolayı yapabilir. 

 

Sorunu bulmak için denemelerim;

-Kızdırma bujisi kaynaklı mı diye aracın 3-4 kere kontağını yarım aç kapa yaparak denedim çok bir fark olmadı. (bazen bunu yaptıktan sonra direk aldığı oldu ama bazen de bişey değiştirmedi)

-Pompa geri kaçırıyor olabilir diye rampa aşağı bir yere park ettim ve yine bir şey fark etmedi.

-Şamandıradan gelen yakıt basıncı düşük olabilir diye şüphelenip kızdırma bujisine yapar gibi 2-3 kere marş aç kapa yaparak pompadan gelen ince sesin bitmesini bekledim ve marş verdim ancak kızdırma bujisinde olduğu gibi bazen direk aldı bazen yine uzatarak aldı.

-Aküden şüphelenip değerlere baktım. Araç 1 gün yattıktan sonra baktığımda marş basılmadan 11.9, yarım kontakta 11.5  ve çalıştıktan sonra 14 civarlarında idi. Bu değerler başta düşük geldi ancak aracı çalıştırıp kullandıktan sonra stop edip 4-5 saat sonra baktığımda marş basmadan değer 12.3, yarım kontakta 12 ve çalıştıktan sonra yine 14 civarında idi ve yine geç çalışma yaptı. Akü şarj olduktan sonra da yine bir şey değişmedi.

 

Yukarıdaki denemelerim çok bir çözüm olmadı. Araç sıcakken genelde bunu yapmıyor ama soğutma suyu derecesi  50 ve altında  olduğunda(kadrandaki minimum sayı bu) bunu yapıyor. Yukarıda dediğim gibi bu derece altında olsa da aracı yakın zamanda kapattı isem yine yapmıyor.

 

Şimdiden teşekkürler.

 

Şunu belirtmeyi unutmuşum şüphem enjektörler ama duman atma, çekiş sorunu, aşırı yakıt yakma gibi bir durum yok aracımda. Sadece ilk çalıştırmadan sonra araç 2-3 dk ısınsın diye beklerken normalde aracın ısındıkça yakıt tüketimi 1.5 lerden 1-0.8'lere falan düşüyordu ancak şuan aracı çalıştırdıktan sonra aracı harekket ettirmediğim sürece yakıt 1.5 lerden 1.3-1.2'lere düşüyor. Enjektörün az yada aşırı yakıt püskürtmesi sadece motor soğukken aracın çalışmasını etkiler mi?

Yorum bağlantısı
Gürkan Vatansever

Sorunu daha açık anlatabilmek için videoya çekip gönderdim. Kaydı biraz geç açmışız ancak ilk saniyede sorun belli oluyor zaten. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...