İçeriğe Yönlendir

A/T Vites geçişi


Gökhan DOĞAN
Çözüme git Gökhan DOĞAN tarafından,

Recommended Posts

Gökhan DOĞAN

Merhabalar herkese hayırlı Pazarlar.

2001 model Hyundai Accent 1.5 benzinli 4 ileri tork konvertörlü aracımızda seyir halinde ilerlerken 2. Vitesten 3 e geçişte devir yükselip sonrasında vitese geçiyor. Yaklaşık 3-4 saniyelik gecikme oluyor. Kalkışta pedala tam gaz basıp 1-2-3-4 yapınca da sorun yok ama normal seyir halinde vites yükselince bu durum oluyor. Diğer vites gecislerinde herhangi bir sorun yok. Yokuşlarda da geri bırakma vs yok. D ye alıp freni bırakınca da hareket ediyor onda da problem yok. Sadece 2 den 3 e geçince devir yükselip sonradan 3 e geçiyor. Konuyla alakalı fikri olan veya usta önerisi olan var mı danışalım çarpılmayalım. Teşekkürler şimdiden yorumlarınız için.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)
  Gökhan DOĞAN yazdı:

Merhabalar herkese hayırlı Pazarlar.

2001 model Hyundai Accent 1.5 benzinli 4 ileri tork konvertörlü aracımızda seyir halinde ilerlerken 2. Vitesten 3 e geçişte devir yükselip sonrasında vitese geçiyor. Yaklaşık 3-4 saniyelik gecikme oluyor. Kalkışta pedala tam gaz basıp 1-2-3-4 yapınca da sorun yok ama normal seyir halinde vites yükselince bu durum oluyor. Diğer vites gecislerinde herhangi bir sorun yok. Yokuşlarda da geri bırakma vs yok. D ye alıp freni bırakınca da hareket ediyor onda da problem yok. Sadece 2 den 3 e geçince devir yükselip sonradan 3 e geçiyor. Konuyla alakalı fikri olan veya usta önerisi olan var mı danışalım çarpılmayalım. Teşekkürler şimdiden yorumlarınız için.

Genişlet  

 

 

ben bir benzerini meceredesin neredeyse ölümsüz 5g tronik vitesinde yaşıyorum, ne zamandan beri? bir tuhaf ateşleme/zamanlama problemi hasıl olduğunda beri. egzantrik zincir, ve dişlilerini değiştireceğim semptomlar onu gösteriyor. ama tabi herşeyden önce AT yağı ve filtresinin yenilenmesini öneririm.

tarihinde Doğan Arşiray tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN
  Doğan Arşiray yazdı:

 

 

ben bir benzerini meceredesin neredeyse ölümsüz 5g tronik vitesinde yaşıyorum, ne zamandan beri? bir tuhaf ateşleme/zamanlama problemi hasıl olduğunda beri. egzantrik zincir, ve dişlilerini değiştireceğim semptomlar onu gösteriyor. ama tabi herşeyden önce AT yağı ve filtresinin yenilenmesini öneririm.

Genişlet  

Yurtdışı orjinal filtre siparişi verdim orjinal yağıyla birlikte değişeceği sıra selenoidler ve valf gövdesi temizliği yapılıp sonuca bakacaz artık. 

Yorum bağlantısı
Talha Bilgi
(düzenlendi)

Yine de yazayım; Ben mercedes w123'de buna benzer bir sorun yaşadım motor ustam şanzıman basınç ayarı yaptı eliyle geçiş yumuşamıştı. Belki farklı teknolojilerdir ama...

tarihinde Talha Bilgi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
  • Çözüm
Gökhan DOĞAN

Sorun çözüldü arkadaşlar. Orjinal Şanzıman filtresi henüz elime ulaşmadı dolayısıyla yağını da henüz değişmedik. Aracın soğutma sıvısını komple değiştik bayağı kötü durumdaydi epeyce devirdaim yaparak temizledik ve şanzımanda ki sorun düzeldi. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
  Gökhan DOĞAN yazdı:

Sorun çözüldü arkadaşlar. Orjinal Şanzıman filtresi henüz elime ulaşmadı dolayısıyla yağını da henüz değişmedik. Aracın soğutma sıvısını komple değiştik bayağı kötü durumdaydi epeyce devirdaim yaparak temizledik ve şanzımanda ki sorun düzeldi. 

Genişlet  

mantıklı gelmedi. 

not:  "ki" birleşik olacak. (yazdım ki herkes görüp doğruya alışsın yoksa olumsuz anlamayınız)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN
  Mehmet Göktürk yazdı:

mantıklı gelmedi. 

not:  "ki" birleşik olacak. (yazdım ki herkes görüp doğruya alışsın yoksa olumsuz anlamayınız)

Genişlet  

Başka bir şey yapılmadı ki abi şaşırdım çünkü şanzımana hiç el değmedi. Radyatör şanzıman yağını soğutamiyor diye yorduk. Radyatör rezil haldeydi suyla binilmis antifriz biz koyduk.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bu daha önce başına gelen bir ustanın düzeltebileceği bir şey olmuş çok ilginç. dataya yazalım

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
  Gökhan DOĞAN yazdı:

Başka bir şey yapılmadı ki abi şaşırdım çünkü şanzımana hiç el değmedi. Radyatör şanzıman yağını soğutamiyor diye yorduk. Radyatör rezil haldeydi suyla binilmis antifriz biz koyduk.

Genişlet  

 

BVA DPO AL4 şanzımanın baş belası yüksek sıcaklıktı. Evlerden ırak.

 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...