Ali Darbaz 8 Nisan Paylaş 8 Nisan Merhaba Bu üç 1.4 egea aküleri boşalmış. Alanyadan Ankaraya sürdüler. Ama iki egea aküsü bir türlü şarj olmadı. Her molada takviye yaptılar. Sizce bu egealar neden şarj olmadı Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 8 Nisan Paylaş 8 Nisan Ali Darbaz yazdı: Merhaba Bu üç 1.4 egea aküleri boşalmış. Alanyadan Ankaraya sürdüler. Ama iki egea aküsü bir türlü şarj olmadı. Her molada takviye yaptılar. Sizce bu egealar neden şarj olmadı Akü bozuk demekki Şar sistemi bozuk olsa, araba da yürümez. 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 8 Nisan Yazar Paylaş 8 Nisan (düzenlendi) Arabayı şarja uygun aralıkta kullanamıyorlar. Şu an test ediyorum anlatacam 8 Nisan tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mertol Kip 8 Nisan Paylaş 8 Nisan Ali Darbaz yazdı: Toros Dağları’nda dak geri bitirdiler basarak kullandıkları için Türkçe meali? 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 8 Nisan Yazar Paylaş 8 Nisan Mertol Kip yazdı: Türkçe meali? Araba sürerken dikte kullanıyorum o da bu kadar çevirmiş Yorum bağlantısı
Mertol Kip 8 Nisan Paylaş 8 Nisan Toroslar candır. Pozantı yokuşunda Volvo nun wasteGate i bozulmuştu, alet kaplumbağa moduna giriyordu. Kamyoncular beni sollarken kornaya basıyordu. Sabah olunca ilk iş Adana eski sanayide turboyu komple değiştrmiştimde araba kendine gelmişti. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 8 Nisan Yazar Paylaş 8 Nisan (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: neden Çağlar Bayur yazdı: neden Egea’da %30’dan fazla gaza basarsan Alternatör şarj yapmayı kesiyor . Rampa aşağı ayağını gazdan çekersen de full şarj yapıyor. Az önce kendi arabamda denedim. Benim arabamda gaza %30’dan fazla basarsan sistem voltajı 11.7 V’a düşüyor. Ayağını gazdan çekince 14,5 volta yükseliyor. Sabit bir hızda mesela 90 km hızı tuttuğum bir oranda gaza basarak sürersen 12.7 volt da çalışıyor. 8 Nisan tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Nisan Paylaş 8 Nisan vloglar amatörmüş demek ki buna video mu çekmişler 1 Yorum bağlantısı
Mertol Kip 8 Nisan Paylaş 8 Nisan Ali Darbaz yazdı: Egea’da %30’dan fazla gaza basarsan Alternatör şarj yapmayı kesiyor . Rampa aşağı ayağını gazdan çekersen de full şarj yapıyor. Az önce kendi arabamda denedim. Benim arabamda gaza %30’dan fazla basarsan sistem voltajı 11.7 V’a düşüyor. Ayağını gazdan çekince 14,5 volta yükseliyor. Sabit bir hızda mesela 90 km hızı tuttuğum bir oranda gaza basarak sürersen 12.7 volt da çalışıyor. Benimki hep 400 V %30 az yaw, open loop a geçince şarjı kesmesi lazım. 1 2 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 8 Nisan Paylaş 8 Nisan kullanım kitapçığında yazıyor mu bu durumu? Yorum bağlantısı
Koray Demir 8 Nisan Paylaş 8 Nisan 2000-3000 rpm arası sakin sürüşler akü için ideal şarj dolum aralığıdır. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 8 Nisan Paylaş 8 Nisan Ali her araç i10 gibi çalışmayabilir. i10 çok saçma çalışıyordu.. rampa çıkacağım diye hayati olan şarjı kesip aküden harcamak nedir.. Araç bunu hesap edebilmeli, ulen ben şarjı kestim ama bu araç tekrar nasıl çalışacak demeli.. Ki, C5, Qashqai, A3 hepsinde kontro lediyorum.. Çok güç ihtiyacı olsa bile akü zayıfsa şarjı kesmiyor.. 500 km yol gidip, şarj olmamışsa akü bozuktur.. 5 Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 8 Nisan Paylaş 8 Nisan Her gün yeni bir bilgi. Demek ki aküler her zaman şarj olmuyorlar. Ben kasnak dönüyorsa iş tamamdır diyordum. Mutlaka arabadan arabaya değişiyordur ama. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 8 Nisan Paylaş 8 Nisan Çağrı Alaf yazdı: Her gün yeni bir bilgi. Demek ki aküler her zaman şarj olmuyorlar. Ben kasnak dönüyorsa iş tamamdır diyordum. Mutlaka arabadan arabaya değişiyordur ama. Bu konuda tez yazabilirim.. 100 binlerce kilometre izledim onu Akünün şarja ihtiyacı varsa var gücüyle her şartta basar, akü yarım ise gazdan ayağını çekince basar. akü dolu ise 13.8 13.2 ye kadar düşer üretim.. Akü boşken 15.5'a kadar çıkar.. 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 8 Nisan Yazar Paylaş 8 Nisan Mehmet Ozyurek yazdı: Ali her araç i10 gibi çalışmayabilir. i10 çok saçma çalışıyordu.. rampa çıkacağım diye hayati olan şarjı kesip aküden harcamak nedir.. Araç bunu hesap edebilmeli, ulen ben şarjı kestim ama bu araç tekrar nasıl çalışacak demeli.. Ki, C5, Qashqai, A3 hepsinde kontro lediyorum.. Çok güç ihtiyacı olsa bile akü zayıfsa şarjı kesmiyor.. 500 km yol gidip, şarj olmamışsa akü bozuktur.. abi bendeki Cruze , C3 ve Egea alternatör yönetim sistemine sahip. Cruze , C3 aynı Hyundai i10 gibi çalışıyor. Kanıtsadığım için paylaşmıyorum. Egea biraz daha ilginç akü 11.9 volta bile sarj etmiyor. Elimde canlı veri var. sabit hızda 13 volt başlayıp 12,7 kadar düşüyor. motor soğuksa şarj yapmıyor. motor sıcaksa 12.7 13.5 volt seyir hızında motor yüke binerse isterse 3500 devir atsın 11.7 voltu gördüm. rampa aşağı 13.6 ile 14.6 volt arası şarj basıyor. vidroda arabalarını agresif kullanan iki kafadarın aküsü hava kararına kadar dolmadı. Üçüncü egea ise daha ilk 100 km de doldu. Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 8 Nisan Paylaş 8 Nisan Mehmet Ozyurek yazdı: Akü boşken 15.5'a kadar çıkar.. Normalde 14.1 - 14.4'te sabit tutuyordu benim Vectra ancak tamamen boşaldığında izlemedim. Sanırım yolculuk bitmeden çabucak şarj etmesi için fazladan 1V ekliyor. Peki rolanti? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 8 Nisan Paylaş 8 Nisan Hiç bir aracım bu şekilde çalışmadı.. Çağrı Alaf yazdı: Normalde 14.1 - 14.4'te sabit tutuyordu benim Vectra ancak tamamen boşaldığında izlemedim. Sanırım yolculuk bitmeden çabucak şarj etmesi için fazladan 1V ekliyor. Peki rolanti? Rolantide voltaj olsa da akım az olur.. marşa basarken harcadığını 15 dakikada yerine ancak koyar.. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 8 Nisan Yazar Paylaş 8 Nisan Mehmet Ozyurek yazdı: Hiç bir aracım bu şekilde çalışmadı.. citroen c3 ilk marş sonrası full şarja geçiyor 15.5 volts sonra 14.7 gibi devam ediyor. Çünkü elektrikli çalışan robot vites değiştirici yüzünden sistem voltajı yüksek. Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 8 Nisan Paylaş 8 Nisan Bizim işte kullandığımız Sprinter haftada toplam 90 saat çalışıyor. 45 saat sadece rolantide çalışıyor. 2 tane aküsü var birisi 3000Watt Inverter'a bağlı diğeri de arabanın kendisine. Ara sıra plaka lambası göz kırpıyor. Kalan 45 saatte de dur kalklı şehir içi trafiği. Bir süre sonra Allah ne verdiyse deyip şarj ediyordur muhtemelen yoksa şimdiye çoktan giderdi. Zira ara ben şarj durumunu halojen ampulden kontrol ediyorum. Eğer motor gürültüsü ile paralel göz kırpıyorsa ya alternatör gidici ya akü gidici ya da şarjdadır deyip geçiyorum. Zira Sprinter'da da ara sıra plaka aydınlatması göz kırpsa da ilerleyen saatlerde geçiyor. Demek ki şarjını yapıyor. Yorum bağlantısı
Mertol Kip 8 Nisan Paylaş 8 Nisan Ali Darbaz yazdı: abi bendeki Cruze , C3 ve Egea alternatör yönetim sistemine sahip. Cruze , C3 aynı Hyundai i10 gibi çalışıyor. Kanıtsadığım için paylaşmıyorum. Egea biraz daha ilginç akü 11.9 volta bile sarj etmiyor. Elimde canlı veri var. sabit hızda 13 volt başlayıp 12,7 kadar düşüyor. motor soğuksa şarj yapmıyor. motor sıcaksa 12.7 13.5 volt seyir hızında motor yüke binerse isterse 3500 devir atsın 11.7 voltu gördüm. rampa aşağı 13.6 ile 14.6 volt arası şarj basıyor. vidroda arabalarını agresif kullanan iki kafadarın aküsü hava kararına kadar dolmadı. Üçüncü egea ise daha ilk 100 km de doldu. BCM in analizini yapan saçmalamış. Akıllı alternatörler 90 lı yılların sonundan beri var. Daha eskilerde yok. Alternatörün kasnağında bi kavrama sistemi var, (aynı klima kompresörlerindeki gibi) ona elektrik verince aktif olur elektrik vermezseniz alternatör kasnağı boşta döner. Bunun ilk yapılma amacı eğer şarj ihtiyacı yoksa alternatörün boşuna motora yük bindirip yakıt tüketimi ve emisyon değerlerini bozmamasıydı. sonra baktılar ki eğer jel akü falan kullanmıyorsan kurşunlu akünün dutyCycle ı çabucak tükenip zırt pırt akü bitiyor, bunun stratejisini sadece ihtiyaca değil, aynı zamand aperformans hava ısısı gibi kriterlere de bağladılar ve BCM (Battery Control Module) ekleyip ona kontrol ettirdiler. İlk nesillerde ECU da alternatöre giden 12V pini vardı, basit anahtarlama yapıyor 1/0 şeklinde çalışıyordu. BCM olanlarında ise hava sıcaklığı, akünün şarj durumu, hesaplanan motor gücü falanda hesaplanıp belli bir algoritma ile hesaplayıp onun sonucuna göre kasnaği aktif ediyor. Mesela Fordlarda eğer tam gaz yaparsanız (openLoop) ya da hesaplanan motor yükü (Calculated Engine Load) %90 ın üstüne çıkarsa, bu adamın her bir sütçü beygirine bile ihtiyacı var deyip alternatörü devreden çıkartır. Dolayısı ile alternatör krangtan güç çekmez ve 2-3 beygir bile olsa daha güçlü arabanız olur. Daha bir sürü şeyi hesaba katıyor tabi. Demek ki Egea'nın business analist'i çömezmiş. Yeterli saha tecrübesi olsa doğru analiz eder, böyle saçma bir şeye neden olmazdı. 4 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 8 Nisan Yazar Paylaş 8 Nisan (düzenlendi) Mertol Kip yazdı: BCM in analizini yapan saçmalamış. Akıllı alternatörler 90 lı yılların sonundan beri var. Daha eskilerde yok. Alternatörün kasnağında bi kavrama sistemi var, (aynı klima kompresörlerindeki gibi) ona elektrik verince aktif olur elektrik vermezseniz alternatör kasnağı boşta döner. Bunun ilk yapılma amacı eğer şarj ihtiyacı yoksa alternatörün boşuna motora yük bindirip yakıt tüketimi ve emisyon değerlerini bozmamasıydı. sonra baktılar ki eğer jel akü falan kullanmıyorsan kurşunlu akünün dutyCycle ı çabucak tükenip zırt pırt akü bitiyor, bunun stratejisini sadece ihtiyaca değil, aynı zamand aperformans hava ısısı gibi kriterlere de bağladılar ve BCM (Battery Control Module) ekleyip ona kontrol ettirdiler. İlk nesillerde ECU da alternatöre giden 12V pini vardı, basit anahtarlama yapıyor 1/0 şeklinde çalışıyordu. BCM olanlarında ise hava sıcaklığı, akünün şarj durumu, hesaplanan motor gücü falanda hesaplanıp belli bir algoritma ile hesaplayıp onun sonucuna göre kasnaği aktif ediyor. Mesela Fordlarda eğer tam gaz yaparsanız (openLoop) ya da hesaplanan motor yükü (Calculated Engine Load) %90 ın üstüne çıkarsa, bu adamın her bir sütçü beygirine bile ihtiyacı var deyip alternatörü devreden çıkartır. Dolayısı ile alternatör krangtan güç çekmez ve 2-3 beygir bile olsa daha güçlü arabanız olur. Daha bir sürü şeyi hesaba katıyor tabi. Demek ki Egea'nın business analist'i çömezmiş. Yeterli saha tecrübesi olsa doğru analiz eder, böyle saçma bir şeye neden olmazdı. akü 11.9 volt iken stop star devreye girdiğinde, debriyaja basınca marş aldığında elektrik direksiyon çarpılıyor. ama 12.2 voltta dreksiyon motor çalışma esnasında çarpmıyor. 8 Nisan tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ali Gök 8 Nisan Paylaş 8 Nisan 13 14 senedir arabaya binerim aküyle tüm sorunum bu kadar zamanda heralde 2 yada 3 sefer akü aldım onun dışında akü ne aklıma bile gelmez. arabanın aküyü şarj edip etmemesiyle niye bukadar ilgilsin ali abi hala anlamadım 1 3 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 8 Nisan Yazar Paylaş 8 Nisan (düzenlendi) Ali Gök yazdı: 13 14 senedir arabaya binerim aküyle tüm sorunum bu kadar zamanda heralde 2 yada 3 sefer akü aldım onun dışında akü ne aklıma bile gelmez. arabanın aküyü şarj edip etmemesiyle niye bukadar ilgilsin ali abi hala anlamadım Farkındalık diyelim. Videoda üç arabadan ikisi nedenn aküsü dolmadığını izlerken tahmin ettim. 8 Nisan tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts