İçeriğe Yönlendir

Tesla Model Y SR ile Uzun Yol Deneyimi


Selim Bilgin

Recommended Posts

Selim Bilgin
Mertol Kip yazdı:

 

Şarj olurken bataryanın kendisi ısınıyordur zaten. 


Evet ama duruma göre ısıtmaya devam ediyor, ekranda yazıyor ısıtılıyor diye. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Ne güzel biz yağmurdan korkumuza İstanbul dışına çıkamadık . 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Darbaz yazdı:

Ne güzel biz yağmurdan korkumuza İstanbul dışına çıkamadık . 

Sen Sivasa gitmedin mi ya?

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Ali Darbaz yazdı:

Ne güzel biz yağmurdan korkumuza İstanbul dışına çıkamadık . 


Neden?

Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur
Selim Bilgin yazdı:

Uzun yazarım ve buradan bir sohbet devam edebilir diye ayrı konu olarak yazıyorum. Elektrikli otomobillerin şehir içi kullanımı ile ilgili herkes mutabık zaten. Uzun yolculuklar çoğu insan için soru işareti. Nispeten düşük menzilli bir modeli alırken ben de çok düşündüm ancak gerek almadan önce gerek aldıktan sonra ABRP gibi uygulamalarla simülasyonlar yapmıştım zaten (evet meslek hastalığı). Yine de ufaktan bir heyecan oldu yola çıkarken.

 

Sonuç olarak henüz 1 aylık ve 1000 km'de olan Model Y SR otomobilimiz (ya da cihazımız?) ile bayram vesilesiyle Ankara'ya gidip geldik. İstanbul-Ankara yolu çok uzun değil ve çok işlek bir yol ama sonuçta benim en sık kullandığım güzergah olması açısından önemli bir deneyim oldu. 

 

Yola aslında bayramın 1. günü buradaki ziyaretlerden sonra çıktık ama 2 saat trafikte kalıp Anadolu yakasına bile geçemeyince geri eve döndük. Gece evde %100 yaptım yine pili. Sabah vakitli şekilde yola çıktık tekrar. Çıkmadan tüketim kasmamaya ve içimden geldiği gibi gitmeye karar vermiştim. Tabi ki yollarda bayram yoğunluğu, arabada eşim ve oğlum olduğu için mantıklı koşullarda. Zaten sürat kasmak gibi bir hevesim yok, onu yeterince yaşadım, bu araba da o işin arabası değil. Ama yolun akışına göre tempolu gitmeyi seviyorum. Onun için A6 ile nasıl gideceksem aşağı yukarı öyle gittim diyebilirim. Meraklıları için uzun şekilde anlattım aşağıda.

 

Beefull bayramda kwh'ı 1 TL olarak kampanya yaptığı için gözümü KMO'dan çıkmadan önce son mola yerinde olan Beefull'a dikmiştim. Nitekim oraya %43 pil kalarak ulaştım. Bu kısımda TEM ve köprü trafiğine de takıldığımız için 180 wh/km gibi bir tüketimle geldik. Beefull bir türlü şarjı başlatmadı, benden başkaları da aynı durumdaydı. Hemen yandaki Oncharge'a çektim ve şarjı başlattım. Biz ihtiyaçlarımızı halledip biraz ayaklarımızı açana kadar tam 20 dk'da %90 oldu ve tekrar Bolu'ya doğru yola çıktık.

 

Sakarya'dan Highway tesislerine kadar 124 kmh ortalama hız (yol bilgisayarı verisi) ve 249 wh/km tüketimle geldim. Tabi 1000 metre rakıma çıktık bu arada ve Bolu dağını çıkarken de soldan hiç gaz kesmeden çıktım. %48 ile Highway tesislerine girdim. Tesla SC'ler doluydu. Acemiliğime geldiği için karşıdaki Oncharge'a gireyim bari dedim, orada şarj bir türlü başlamadı (neden olduğunu sonradan anladım), sonra zes'e yanaştım o da başladı sonra kesti. O arada Tesla'dan 2-3 araba çıktı, başkaları girdi, anladım ki sirkülasyon hızlı, oraya doğru yaklaştım ve biri çıkınca yanaşıp şarjı başlattım. SuperCharger deneyimi gerçekten çok iyi. Türkiye'de çok daha yaygınlaşması lazım. Burada da ufak bir mola verip 15 dk'da %85 şarja getirdikten sonra devam ettik.

 

Highway'den çıktığımda Ankara'da eve (Yaşamkent) %10 ile varırsın diyordu, %3-5 ile de varsam bana yeter dediğim için gaza çöktüm ve 140-160 aralığında sürdüm. Yine ortalama hız 130 kmh civarında ve tüketim 212 wh/km oldu. Park ettiğimde %6 şarjım kalmıştı.

 

Dönüşte yola %95 ile çıktım. Adrese İstanbul evi yazınca Bolu SC'de tek şarj ile gidebilirsin dedi. %21 ile SC'ye ulaştım. Yine doluydu ama bu sefer işi öğrendiğim için önüne çekip bekledim. Bu arada SC'de Teslalara 7,10 TL / kw ile veriyor, fiyat olarak da diğerlerinden 3 TL filan uygun kw başına. Hem de çok pratik ve hızlı. 5 dk sonra birileri çıktı ve yanaştım. Gelirken batarya da ısındığı için max hız ile başladı. Ufak bir ihtiyaç ve yemek molasının ardından daha bizim işimiz bitmeden bildirim geldi gel arabanı çek diye. 36 dk'da %20'den 95'e gelmiş. 100 olmasını beklemedim gerek yok ve bekleyenler var diye.

 

Normalde o şarj ile eve varırsın diyordu ama zaten çocukla malum durmamız gerektiği için ben KMO'da şarj ederim bir daha diye düşündüm. Sakarya'yı geçince Alandüzü park alanına girdim (Shell). Oncharge'a taktım. Bolu'dan oraya 150 wh/km ile geldik ama ciddi iniş var tabi o kısımda. Biz WC filan işlerimizi halledene kadar araba doldu %99'da çektim. 20 dk kaldı yaklaşık. Buna normalde ihtiyaç yoktu ama madem duruyoruz istasyon da müsait olunca taktım. Oradan da eve 200 wh/km ortalamayla geldik yine. Vardığımda %46 şarjım vardı. Bu kısımda bayağı hızlı gittim ama FSM köprüsüne yaklaşınca trafik başladığından ortalama hız ve tüketim düştü.

 

Şimdii gelelim özete;

 

Bu yolculukta elektrikli otomobil kullanmanın hiç bir dezavantajını yaşamadım. Şarj için beklemedim. Zaten aile ile minimum o kadar mola veriliyor. Hatta yalnız iken de kahveydi, ihtiyaçtı, içenler için sigaraydı derken duruluyor. Bilmeyenler 0-100 şarj süresine bakıyor ama öyle değil olay, ekstrem durumlar hariç 100'ü hatta 90'ı beklemeye gerek yok, şarj etmek için de 0'a inmesini beklemiyorsun zaten. Artıları olarak da sessiz seyahat edince yorgunluk ciddi az oluyormuş, ben de yolcular da aynı fikirdeydi. Basıyorsun uzuyor araba sessiz sakin, ayağını çekiyorsun frene bile basmadan yavaşlıyor. Yorulursan otopilot var filan. Benim beklentimin üstündeydi açıkçası. İnşallah bundan sonra da değişmez. Tesla özelinde de şehir içi sert dediğim süspansiyon otoyolda avantaja dönüyor. Acayip stabil gidiyor. Sadece tekerlek konumu ve açısı benim alışkın olduğum setup'tan (büyük araba) farklı olduğu için elimin alışması biraz zaman aldı. Öte yandan kabin genişliği, bagajlar, saklama alanı filan ciddi avantaj.

 

Hiç mi eksi yok derseniz, yine koltuk diyeceğim. Çok rahatsız etmedi ama 1.90 cm için çok süper değil. Ayrıca suni deriyi sevmiyorum, sevmeyeceğim. Sürüşü çok rahat ama keyif olarak bir A6 değil, A6'nın yola oturup gitmesi çok iyiydi, ayrıca bundan hızlıydı yüksek süratte, ama anormal olan bu değil o bu denklemde. Regen olayı uzun yolda büyük rahatlık, ama ayağın sürekli gazda olması gerekiyor, arada dinlendirmek için regen'i kapatıp salabilsek iyiydi, bunu 3rd party bir şey ile çözeceğim.

 

Fazla uzadı zaten, şimdilik bu kadar yeter sanırım.

 

Veriler şöyle.

 

627812498_Screenshot2025-04-06at16_18_09.png.411564a0caffcc89f7e4ed1b001903a9.png

 

718017011_Screenshot2025-04-06at16_18_15.png.c1e28c1322db85b43114640114d43a30.png

 

1152138712_Screenshot2025-04-06at16_18_22.png.21b23f915ec0fd2f694af7873dd558d4.png

 

1522923704_Screenshot2025-04-06at16_18_31.png.e597d427b506e1ebba884d165a03d485.png

 

Hız aradan bir sample sadece.

1107352862_Screenshot2025-04-06at17_11_57.png.8e9e7945b1f41729c4fc6dd6ed41d495.png

 

 

 

ADB75F13-1400-4A7B-8D1B-FF663931B5B7_1_105_c.jpeg.87f2cbf78bbe45d08090da247ad7f5ed.jpeg

 

IMG_2343.jpeg.a988f64c9c58644bacdaf6041ad697fd.jpeg

 

 

B32A483E-336D-49D6-85F4-97D83D34F30C_1_105_c.jpeg.036bc0b1c78acb24523f5c6c31bd3591.jpeg

 

 

 

 

Ankara ya git gel 1177km 1.819 TL mi tuttu?

Bende bayramda İstanbul - Ankara yaptım geldim 1080km 880TL ödedim.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Selim Bilgin yazdı:


Neden?

 

Yağmur dedimya. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Erdoğan Temur yazdı:

 

Ankara ya git gel 1177km 1.819 TL mi tuttu?

Bende bayramda İstanbul - Ankara yaptım geldim 1080km 880TL ödedim.

 

nerde doldurduğuna ve gidiş hızına çok bağlı.  benzinde de gidiş hızına çok bağlı. 4.5 litre de yakan var 9 da.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Göktürk yazdı:

Sen Sivasa gitmedin mi ya?

 

 

Haziranda kurban bayramında fidan dikmeye bir ihtimal babamla giderim. 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Erdoğan Temur yazdı:

 

Ankara ya git gel 1177km 1.819 TL mi tuttu?

Bende bayramda İstanbul - Ankara yaptım geldim 1080km 880TL ödedim.

 


+ biraz şehir içi Ankara. 


880 TL nasıl? Kampanya vs. ile mi?

Ali Darbaz yazdı:

 

Yağmur dedimya. 


Alakayı çözemedim. 

Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur
Selim Bilgin yazdı:

+ biraz şehir içi Ankara. 


880 TL nasıl? Kampanya vs. ile mi?

 

Aşağıda benim aracın konusunda paylaşmıştım. Çokta kampanyadan faydalanamadım. Beefull da başlatamadım. Highway in diğer köşesinde RHG de 7 liradan aldım. diğerler. 9 tl olması lazım.

 

 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Erdoğan Temur yazdı:

 

Aşağıda benim aracın konusunda paylaşmıştım. Çokta kampanyadan faydalanamadım. Beefull da başlatamadım. Highway in diğer köşesinde RHG de 7 liradan aldım. diğerler. 9 tl olması lazım.

 

 


 

Ortalama 15 gibi oluyor o zaman, çok iyi maşallah. 
 

Ben 10 litre yakan arabadan geçtiğim için bana her türlü bedava geliyor. 😄

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Selim Bilgin yazdı:

LFP şarj hızı için müthiş bir teknoloji değil. Uzun süre yüksek hız akamıyor. Çok büyük problem değil ama stabil 170-180 alsın isterdim gerektiğinde. 

 

Hiçbiri akamıyor, doldukca yavaşlıyorlar. Bizimki mesela %25teyken 163 kw falan bastı %83 teyken 55 kw a falan düştü.

Mehmet Göktürk yazdı:

bizde böyle bi gösterge var servis modu altında

 

Büyüyünce bizim de olcak :p

Selim Bilgin yazdı:

Ortalama 15 gibi oluyor o zaman, çok iyi maşallah. 

Hyundai Kia falan daha az tüketiyor galiba şehirdışında. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Selim Bilgin yazdı:


+ biraz şehir içi Ankara. 


880 TL nasıl? Kampanya vs. ile mi?


Alakayı çözemedim. 

 

Islanırsın.  Ankaraya günübirlik gezmek için gitmeyi düşündük. Yağmur gösterdiği için caydık. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mertol Kip

Ioniq 6 dışında tipleri de fena değil aslında. Ioniq 6 nın koltuklarını ters çevirip artık bu arabanın önü burası desen olur yani :)

Selim Bilgin yazdı:


Evet ama duruma göre ısıtmaya devam ediyor, ekranda yazıyor ısıtılıyor diye. 

Mazot donunca altında ateş yakarlarmış. ısısısısı

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Mertol Kip yazdı:

Hyundai Kia falan daha az tüketiyor galiba şehirdışında. 

 

Yüksek hızda Tesla daha verimli diye biliyorum ama ağırlık farkı filan da var, doğru karşılaştırma değil aslında Kona ile.

Mertol Kip yazdı:

Mazot donunca altında ateş yakarlarmış. ısısısısı

 

Dur bunu Tesla grubuna atayım da bakalım ilk kim patlayacak. :D 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur
Mertol Kip yazdı:

Hyundai Kia falan daha az tüketiyor galiba şehirdışında. 

 

110km stabil gidersem 11kwh/100km geçmiyor. 

Tek şarj rekorum evden %100 şarj ile çıkıp 380km menzil ile İstanbul - Altınoluk oldu. Eve vardığımda %5 şarj kalmıştı.

 

Hyundai/Kia grubu batarya verimliliğini çözmüş bence.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Selim Bilgin yazdı:

 

Yüksek hızda Tesla daha verimli diye biliyorum ama ağırlık farkı filan da var, doğru karşılaştırma değil aslında Kona ile.

 

 

Bence hiçbir karşılaştırma doğru değil. Arka arkaya gidilen aynı arabalardaki farklı şoförlerden bile farklı sonuçlar alınıyor. Ama benim gördüğüm kadarı ile elektriklilerin geneli şehiriçinde 15-17 şehirlerarasında 19-20 kw, otobanda hızlı sürüşlerde 22-23 kw falan tüketirken bu çekik gözlülerin arabaları 1-2 kw falan daha az tüketiyor. Aerodinamiden falan muhtemelen. Bir de motorlarının güçleri daha düşük sanırım. Çinlisi evropalısı korelisi teslası derken o kadar çok model var ki insanın kafası çorba oluyor. 

Erdoğan Temur yazdı:

 

Tek şarj rekorum evden %100 şarj ile çıkıp 380km menzil ile İstanbul - Altınoluk oldu. Eve vardığımda %5 şarj kalmıştı.

 

 

380 den çoktur yaw. Gerçi evropada oturuyorsanız olabilir. Ben 400km falan gidiyorum Akçay için. Gerçi otobandı köprüydü derken kısalmıştır illa. 

Erdoğan Temur yazdı:

 

110km stabil gidersem 11kwh/100km geçmiyor. 

Tek şarj rekorum evden %100 şarj ile çıkıp 380km menzil ile İstanbul - Altınoluk oldu. Eve vardığımda %5 şarj kalmıştı.

 

Hyundai/Kia grubu batarya verimliliğini çözmüş bence.

11 kw çok iddialı. Batarya boyutu ne sizinkilerde? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur
Mertol Kip yazdı:

380 den çoktur yaw. Gerçi evropada oturuyorsanız olabilir. Ben 400km falan gidiyorum Akçay için. Gerçi otobandı köprüydü derken kısalmıştır illa. 

Tamam rotayı biliyorsun abi. Ben Florya dan çıkış yapıyorum. Kaz dağlarından inerken süper geri kazanım yapıyorum.

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Erdoğan Temur yazdı:

Tamam rotayı biliyorsun abi. Ben Florya dan çıkış yapıyorum. Kaz dağlarından inerken süper geri kazanım yapıyorum.

 

Ayvacık tüneli uber muhteşem bir şey oldu. Ne çektik oralarda. Keşan'dan Evreşe'ye inerken de bataryanı dolduruyorsundur zaten. :) Seninki sayılmaz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur
Mertol Kip yazdı:

11 kw çok iddialı. Batarya boyutu ne sizinkilerde?

48kw pilcik var 😀 araba 1600kg

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Erdoğan Temur yazdı:

48kw pilcik var 😀 araba 1600kg

 

Hafifmiş. Benim düldül 2200 kg. Bataryası 520 kg zaten :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur
Mertol Kip yazdı:

 

Ayvacık tüneli uber muhteşem bir şey oldu. Ne çektik oralarda. Keşan'dan Evreşe'ye inerken de bataryanı dolduruyorsundur zaten. :) Seninki sayılmaz. 

Son zamlardan sonra köprü otoban kullanmayacağım artık. Eski düzen gitmeye devam edeceğiz artık.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Erdoğan Temur yazdı:

Son zamlardan sonra köprü otoban kullanmayacağım artık. Eski düzen gitmeye devam edeceğiz artık.

 

Ben zaten kullanmıyordum. Öteden beri gıcığım hepsine ama ben zaten default olarak gıcık doğmuşum, doğru kriter sayılmam. :) Türkiye'deki otobanlarda (batıyı kastediyorum, doğudakilere gitmeyeli kafadan 7-8 sene olmuştur.) mesafe avantajı sağlayan sadece Yalova-Bursa arası var. Kalanında ciddi bir mesafe avantajı yok. Hele Bursa İzmir arası hepten patlak. Normalde de mecbur kalmadıkca devlet yolunu kullandığım için benim için yeni bir şey yok. Otoban çok sıkıcı geliyor bana. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Mertol Kip yazdı:

 

Ben zaten kullanmıyordum. Öteden beri gıcığım hepsine ama ben zaten default olarak gıcık doğmuşum, doğru kriter sayılmam. :) Türkiye'deki otobanlarda (batıyı kastediyorum, doğudakilere gitmeyeli kafadan 7-8 sene olmuştur.) mesafe avantajı sağlayan sadece Yalova-Bursa arası var. Kalanında ciddi bir mesafe avantajı yok. Hele Bursa İzmir arası hepten patlak. Normalde de mecbur kalmadıkca devlet yolunu kullandığım için benim için yeni bir şey yok. Otoban çok sıkıcı geliyor bana. 

evelsi gün dolaştım.  85 km farkediyor. Eski kalabalık da kalmamış normal geçiliyor. 

255 45 19 jant var.  grandlandde ne var konada ne var?

 

Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur
Mehmet Göktürk yazdı:

evelsi gün dolaştım.  85 km farkediyor. Eski kalabalık da kalmamış normal geçiliyor. 

255 45 19 jant var.  grandlandde ne var konada ne var?

 

 

IMG_20250407_001001.jpg

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...