Çağlar Kaya 6 Nisan Paylaş 6 Nisan Arkadaşlar merhaba, İnternette biraz araştırdığım kadarıyla, DSG ya da DCT gibi çift kavramalı şanzımanlarda 60.000 km’de yağ değişimi öneriliyor. Aracım da 60.000 km bakımına geldiği için servise götürdüm (şu an garantisi devam ediyor). Serviste şanzıman yağının da değiştirilmesini istedim, ancak ustalar şanzımanda herhangi bir sıkıntı yoksa yağ değişimini uygun görmediklerini ve tavsiye etmediklerini söylediler. İşin garip tarafı, daha önce birkaç kez yağ değişimi yaptıklarında, sonrasında titreme gibi sorunların ortaya çıktığını belirttiler. Bunu duyunca ben de tedirgin oldum ve yağ değişimini yaptırmadım. Ancak düşündüğümde, yağ değişimini şanzımanda bir sorun çıktıktan sonra yapmanın pek bir anlamı kalmıyor gibi geliyor. Bu konuda bilgisi olan arkadaşların fikrini merak ediyorum. Teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Nisan Paylaş 6 Nisan Çağlar Kaya yazdı: İşin garip tarafı, daha önce birkaç kez yağ değişimi yaptıklarında, sonrasında titreme gibi sorunların ortaya çıktığını belirttiler. Genişlet garip değil mümkün, ancak yüksek km lrde, yap içeriği zamanla bal gibi oluyor bazı şeyleri örtüyor, taze yağ girince o örtü kalkar yani yağ sebep değil sonuç, olmuşu ortaya çıkartabilir, 60 bin de bir şey olmamamlı 1 Yorum bağlantısı
Adem Kazıl 6 Nisan Paylaş 6 Nisan Focus dizel powershiftlerin yağı her 45 binde değişiyor 45 binde değişmiş 80 binde ben aldım 90 binde değiştirdim 90 binden sonra 107500 km değiştirdim en son 130 bin km tekrar değiştirdim hiçbi sıkıntı yaratmadı maliyetli oluyor ama kafamda rahat Güncel km 142 bin 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan 6 Nisan Paylaş 6 Nisan Çağlar Bayur yazdı: garip değil mümkün, ancak yüksek km lrde, yap içeriği zamanla bal gibi oluyor bazı şeyleri örtüyor, taze yağ girince o örtü kalkar yani yağ sebep değil sonuç, olmuşu ortaya çıkartabilir, 60 bin de bir şey olmamamlı Genişlet Vuruntu yoksa yağ değişimi sonrası Vuruntu başlayabilir mi Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 7 Nisan Paylaş 7 Nisan Mustafa Karahan yazdı: Vuruntu yoksa yağ değişimi sonrası Vuruntu başlayabilir mi Genişlet Çağlar Abi' nin dediği durumlardan, yanlış yağ kullanımından, eksik/fazla yağ dolumundan olabilir. Hatta, değişmeyen filtre sonrası sorun da yaşanabilir. Ama bu durum biraz farklı. Bazı filtre değişimi için, komple şanzıman açılması gerekmektedir. Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 7 Nisan Paylaş 7 Nisan Çağlar Kaya yazdı: sonrasında titreme gibi sorunların ortaya çıktığını belirttiler Genişlet Kavrama bitmiştir, yağlama hatası yapılmıştır, kalibre edilmemiştir ya da, psikolojiktir. Hyundai DCT yağ değişimi ve kalibrasyon yapılmalı. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Nisan Paylaş 7 Nisan Mustafa Karahan yazdı: Vuruntu yoksa yağ değişimi sonrası Vuruntu başlayabilir mi Genişlet başlayabilir, bu eski bal kıvaına gelmiş yağın örttüğü ve zaten aslında var olandır Tamer Topaç yazdı: Çağlar Abi' nin dediği durumlardan, yanlış yağ kullanımından, eksik/fazla yağ dolumundan olabilir. Hatta, değişmeyen filtre sonrası sorun da yaşanabilir. Ama bu durum biraz farklı. Bazı filtre değişimi için, komple şanzıman açılması gerekmektedir. Genişlet o ayrı, eski yağ kusur örter o ayrı Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 7 Nisan Paylaş 7 Nisan Çağlar Bayur yazdı: başlayabilir, bu eski bal kıvaına gelmiş yağın örttüğü ve zaten aslında var olandır o ayrı, eski yağ kusur örter o ayrı Genişlet E tamam yine eski yağ alıp koyarız. 1 2 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 7 Nisan Paylaş 7 Nisan Çağlar Bayur yazdı: başlayabilir, bu eski bal kıvaına gelmiş yağın örttüğü ve zaten aslında var olandır o ayrı, eski yağ kusur örter o ayrı Genişlet Yağ değişmeyince mekanik bozuluyor. Bozulmuş yağ da bozulan mekaniğin kusurunu örtüyor. Dal sarkar, kartal kaçar, havada yüzer böyle miydi 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan 7 Nisan Paylaş 7 Nisan Tamer Topaç yazdı: Çağlar Abi' nin dediği durumlardan, yanlış yağ kullanımından, eksik/fazla yağ dolumundan olabilir. Hatta, değişmeyen filtre sonrası sorun da yaşanabilir. Ama bu durum biraz farklı. Bazı filtre değişimi için, komple şanzıman açılması gerekmektedir. Genişlet Ben kendi aracımda yağ değişimi yaptırınca geçişler yumuşamıştı. Ama arkadaşın qashqaisi için yağ değişimi yaparsak Vuruntu başlar diye değiştirmek istememişlerdi. Çağlar Bayur yazdı: başlayabilir, bu eski bal kıvaına gelmiş yağın örttüğü ve zaten aslında var olandır o ayrı, eski yağ kusur örter o ayrı Genişlet O zaman ya hep değiştirelim ya da hiç dokunmayalım mı 😊 1 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 7 Nisan Paylaş 7 Nisan Ben elantra dct nin yağını aracı alınca değiştirdim. 225k km de. Değişmeden önce sadece 200 km ve kısa mesafe kullanmıştım o yüzden fark var mı yok mu anlamadım ama değişince bir sorun olmadı. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Pazartesi 18:15 Paylaş Pazartesi 18:15 (düzenlendi) Mustafa Karahan yazdı: Ben kendi aracımda yağ değişimi yaptırınca geçişler yumuşamıştı. Ama arkadaşın qashqaisi için yağ değişimi yaparsak Vuruntu başlar diye değiştirmek istememişlerdi. O zaman ya hep değiştirelim ya da hiç dokunmayalım mı 😊 Genişlet yok yani değişim sonrası sıkıntı çıkarsa ustayı dövmeyelim. Pazartesi 18:16 tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç Salı 06:05 Paylaş Salı 06:05 Önder Özcan yazdı: Ben elantra dct nin yağını aracı alınca değiştirdim. 225k km de. Değişmeden önce sadece 200 km ve kısa mesafe kullanmıştım o yüzden fark var mı yok mu anlamadım ama değişince bir sorun olmadı. Genişlet Ali bilir Yorum bağlantısı
Önder Özcan Salı 06:50 Paylaş Salı 06:50 Tamer Topaç yazdı: Ali bilir Genişlet Elantra yav, Ceğ3 değil. Şimdiki aracım. Yorum bağlantısı
Tamer Topaç Salı 06:55 Paylaş Salı 06:55 Önder Özcan yazdı: Elantra yav, Ceğ3 değil. Şimdiki aracım. Genişlet Sat işte 2 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç Salı 07:57 Paylaş Salı 07:57 Önder Özcan yazdı: Genişlet E nolmuş işte? Bidahaaaa 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts