Ali Memisoglu 5 Nisan Paylaş 5 Nisan (düzenlendi) Corolla'nın 2004-2007 model otomatik şanzımanı nasıldır? Arkadaşlarla konuştuğumuzda eski 4 vitesli otomatik şanzımanlar sorunsuz diyorlar ama Corolla'nın bir de MMT şanzımanı var ki sorunlu şanzıman diye biliyorum, ne kadar doğru bunu merak ediyorum, ttoyota diye tüm şanzımanları sorunsuz diyebilir miyiz ya da genel olarak CVT gibi sorunsuza yakın görebilir miyiz ? 4 ileri olduğu için 100-120 hız aralığında devir oranı yüksek olur mu? 5 Nisan tarihinde Ali Memisoglu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 5 Nisan Paylaş 5 Nisan 20 yıllık şanzımanın nasıl olduğu değil, bozulduğunda sanayiden kaça çıkacağınız daha önemli. o yüzden birkaç toyota özel servisten fiyat alın bence 2 Yorum bağlantısı
Deniz Kom 5 Nisan Paylaş 5 Nisan Sorunlu olsun ya da olmasın, 4 ileri sistemlerde pompacıyı görme sıklığı çok fazla. Fiestamı çok sevmeme rağmen 4 ileri sistemin aşırı tüketimi nedeniyle satmıştım. MMT ile AMT'nin konforda pek farkı olduğunu sanmıyorum. Konforsuz bir sistem olduğunu düşünüyorum (1 sene AMT kullandım). 1 Yorum bağlantısı
Ali Memisoglu 5 Nisan Yazar Paylaş 5 Nisan Deniz Kom yazdı: Sorunlu olsun ya da olmasın, 4 ileri sistemlerde pompacıyı görme sıklığı çok fazla. Fiestamı çok sevmeme rağmen 4 ileri sistemin aşırı tüketimi nedeniyle satmıştım. MMT ile AMT'nin konforda pek farkı olduğunu sanmıyorum. Konforsuz bir sistem olduğunu düşünüyorum (1 sene AMT kullandım). Biz de 4 ileri fiesta kullandık yaklaşık 2 yıl, araba en az 1 vites daha istiyordu, yakıt tüketimi de aynı şekilde fazlaydı Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Nisan Paylaş 6 Nisan Ali Memisoglu yazdı: 4 ileri olduğu için 100-120 hız aralığında devir oranı yüksek olur mu? vites sayısı yanıltır , mesela 5 manuel mondeo, 4 ileri otomatik mondeodan daha yüksek devirde gider aynı hızda. 1 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 6 Nisan Paylaş 6 Nisan Çağlar Bayur yazdı: vites sayısı yanıltır , mesela 5 manuel mondeo, 4 ileri otomatik mondeodan daha yüksek devirde gider aynı hızda. Neden? OD? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Nisan Paylaş 6 Nisan Selim Bilgin yazdı: Neden? OD? OD denen zaten 4. vites Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 6 Nisan Paylaş 6 Nisan Selim Bilgin yazdı: Neden? OD? İb5 miydi o şanzıman :P seri şanzıman :P Son dişli oranları farklı mıydı bilmem de 5. Vitesi Fiesta da biterdi . Focus ta bitiremiyor janttan ötürü zaar. Otomatikte zaten son vites 5000 dd belki yapar Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 6 Nisan Paylaş 6 Nisan 3 4 tıp şanzıman var şuan zaten 1.6 Corolla daki 4 ileri tork konvertör en klasik şanzıman. Yapı olarak sorunsuz ama yıl olarak alacağın araç km si nedeniyle bakım yıpranmışligi şaibeli. Tamiri de çift kavrama otomatikten farklı çıkmaya bilir. Ama iyisi mmt den konforludur. Robotik şanzıman mmt de tamiri masrafı baskı balata takımı ile nispeten uygun da robot kısmı şaibeli. 200 bin km de misal hor kullanılmamış tork konvertör dert açma olasılığı zayıfken mmt de illla bir set baskı balata değişimi yapilmadiysa masraf çıkaracaktır. Mmt sorunlu değil kullanım alışkanlıkları sorunlu. Otomatik debriyaj mantığını kavrar ve ona uygun sürülürse performans ve yakıt tüketimi 4 ileri otomatik konvertörluden avantajlı. Hill holder yokuş kalkış desteği de varsa ( emin değilim varlığından) seri sürüş harici hafif bı beşik hissiyatı dışında binilir bı şanzıman 1 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 6 Nisan Paylaş 6 Nisan Çağlar Bayur yazdı: OD denen zaten 4. vites OD 4’ten sonra buçuk gibi olmuyor muydu? Tarihi şanzımanlara çok hakim değilim. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 6 Nisan Paylaş 6 Nisan Buçuk hissi kilitten. 4 de daha belli olur aslında her viteste vardır Od ışığı yanarken araç 3 vitese kadar vites yükseltir. Işık yanmazken 4. Vitesi de kullanır 2 Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 6 Nisan Paylaş 6 Nisan Ben tam oto şanzımanı alır yağını filtresini değişir kullanırım, 2001 astra g yi 292-315 bin km arası dediğim gibi sorunsuz kullandım. Yıl geçince şanzımana ne oluyor anlamadım. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts