İçeriğe Yönlendir

Kore Grubu Hararet Kadranı Saçmalığı


Mert Emre ŞAMCI

Recommended Posts

Mert Emre ŞAMCI

Abiler selamlar,

 

Belki ilginç gelecek ancak benim hararet takıntım var. Yani hararet takıntısı derken, hararet göstergesi olmayan araçları sürerken keyif almıyorum. İllaki dijital veya analog(tercihim) hararet göstergesi olacak. Araç hararet yapar göremem edemem vs. diye değil keyif aldığım için. Araçta en çok sevdiğim şeylerden biride o hararetin 90 da ip gibi çakılı kalması. Bana niyeyse acayip keyif veriyor.

 

Kore grubunda hararet dijitalde de analogda da 90 ın bir tık altında kalıyor ve iğrenç görünüyor. Beni çok rahatsız ediyor mesela. Bu arkadaşların derdi ne olabilir dünyadan ayrışalım mantığı falan mı? Bu saçmalığı neden yapıyorlar fikri bilgisi olan var mıdır?

 

image.png.4ef47a1cf243d95f8fa2377557ebeded.png

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık
(düzenlendi)
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

90 ın bir tık altında

Çünkü 90da kalmıyor.

Her 90da gördüğünde 90da değil daha fazla. Omh değerleri ile seni beni kandırıp 90da kaldığını sanıyorsun ve sanıyorum. Senin için rahat etsin diye kimisinde 98 kimisinde 100 kimisinde 105 (rakamları atarak yazıyorum) dereceden sonra ibre 90ı terkedip yükselmeye başlıyor.

tarihinde Oğuzkan Işık tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

gerçek sıcaklığı rakamla gösterme özelliği yok mu? Vah vah.. VAG grubu gösterir. hiç de 90 değildir. 85-115 arası gider gelir mesela yağ sıcaklığı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş

Focusta termostatdan dertli biri olarak çok üzerine düştüğüm bi konudur. Vesile ile doğru 82-104 derece arasında ortada sabit durur. Termostat değişimi sonrası farklı senaryoları takip etmek için obdden sürekli incelemiştim. Focustata 88 gibi durur. Sebebini bilmem

 

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Mercedes Sprinter iş aracımda da hararet göstergesi yok. Haftada 95 saat çalışıyor motor. İkk başta çok yadırgamıştım. Herhalde ötüyordur hararet olunca ama tercihim analog su harareti göstergesi. Yağ önemli değil. 

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Hararet seviyesi (aküde olduğu gibi) mutlak bişey değildir, kritik olunca uyarıyordur zaten, teferruat gereksiz, kadrana değil yola odaklanmak gerekir. :) 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

enjeksiyonların ilk çıktığı sene ısı ibresi anlık idi, su scıaklığını ne okursa ibre oynar gösterirdi, çok sıkıntı yarattı sonra sanal sabitlediler mesela 70-110 arası sabit 90 da durdu , bu da ani yükselmede dikkaten kaçabiliyordu sonra 90 dan ibr tık aşağıda  tutuldu, artık hiç yok ibre bile kalmadı

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

termostatlar 87 dereceye ayarlı benim bildiğim mercedeste.

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Oğuzkan Işık yazdı:

Çünkü 90da kalmıyor.

Her 90da gördüğünde 90da değil daha fazla. Omh değerleri ile seni beni kandırıp 90da kaldığını sanıyorsun ve sanıyorum. Senin için rahat etsin diye kimisinde 98 kimisinde 100 kimisinde 105 (rakamları atarak yazıyorum) dereceden sonra ibre 90ı terkedip yükselmeye başlıyor.

 

Farkındayım. Fiestamda hararet 104 derecede açıyordu. İ20 de 100 derecede açıyor. Cruze 108 de açıyor. Bunların hepsinde bu derecelerde dahi hararet tam ortada çakılı kalıyor. Sadece fan açması gereken yerde fan açmazsa hararet göstergede yükselmeye başlıyor. Bunun bilincindeyim ancak tüm dünyada 90 derecede tam ortada çakılı kalırken bunlarda niye tam ortanın bir tık altında çakılı kalıp ahengi bozuyor anlamıyorum :D

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Mesela benzin de asimetrik duruyor. O rahatsız ediyor mu

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bugün 2011 i20 kullandım, o da hararet hafif 90'ın altında. Standartı bu demek ki.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...