İçeriğe Yönlendir

'25 Grandland GSe


Mertol Kip

Recommended Posts

Doğan Arşiray
Mertol Kip yazdı:

 

Biraz çoğalsın ona da yerleştirirler. 

çoğalamaz çünkü üretimi yok artık. fiyatına göre müthiş kaliteli bir otomobil.

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Mehmet Göktürk yazdı:

Bakım??

İki cümleyi ayrı ayrı okumak lazım. 

Elektriklide zaten bakım ücretleri makul cümlesi Doğan'ın EQC ile ilgili yazdığına cevaptı. Acıtan benim G nin orta bakım ücretleri. O elektrikli değil. 

Doğan Arşiray yazdı:

çoğalamaz çünkü üretimi yok artık. fiyatına göre müthiş kaliteli bir otomobil.

Elektriklileri kastetmiştim. 

Genel olarak yani.

Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek
Mertol Kip yazdı:

İki cümleyi ayrı ayrı okumak lazım. 

Elektriklide zaten bakım ücretleri makul cümlesi Doğan'ın EQC ile ilgili yazdığına cevaptı. Acıtan benim G nin orta bakım ücretleri. O elektrikli değil. 

Elektriklileri kastetmiştim. 

Genel olarak yani.

G'yi ne zaman aldın? 

 

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Evren Barış Özbek yazdı:

G'yi ne zaman aldın? 

 

İki sene oldu. Burada değil Fransa'da. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mertol Kip yazdı:

Tuketimi daha da dusurmak icin kiytirik bir vites kutusu koysalar olurmus aslinda. Zaten tork yuksek, atiyorum sehirici, sehirlerarasi ve otoban diye uc ayri oranli vites kutusu iş görürmüş. 50 yi gecince ikiye atsin, 90 i gecince üçe atsin gibi. Sonucta elektrikli motor, torku da kapatabilir istediginde, debriyaja da gerek olmaz. 

 

Elektrik motorları yüksek devirde daha verimlidir. O yuzden trenler 300 km hıza çıkarlar. Düşük devirdeki kw başı enerji verimliliği devir artıkca artar yada sabit kalır bu yüzden vites koymazlar. 

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Ali Darbaz yazdı:

 

Elektrik motorları yüksek devirde daha verimlidir. O yuzden trenler 300 km hıza çıkarlar. Düşük devirdeki kw başı enerji verimliliği devir artıkca artar yada sabit kalır bu yüzden vites koymazlar. 

E koyduğun tabloya göre motoru 3bin ile yedibin devir arasında çalıştırmak en verimlisi de benim derdim daha fazla güç almak falan değil ki.

 

Şöyle düşün, 12K devirde mi daha az tüketirsin yoksa 6K da mı? İkisi de aynı hızda giderecek. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Ali 5000 devirde kaçla gitmemiz lazım? teslada?

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mertol Kip yazdı:

E koyduğun tabloya göre motoru 3bin ile yedibin devir arasında çalıştırmak en verimlisi de benim derdim daha fazla güç almak falan değil ki.

 

Şöyle düşün, 12K devirde mi daha az tüketirsin yoksa 6K da mı? İkisi de aynı hızda giderecek. 

 

Orda güç talebi önemli.  Saate 100 km hızı tutmak için 1 tonluk araba 11 kw güç talep eder. İkinci tabloya bakın 11 kw üretmek için 750 devirde çevirse 3000 devirde çevirse verim yüksek devirde artıyor. Daha hızlı dönmesi tüketimi düşürüyor. 

Mehmet Göktürk yazdı:

Ali 5000 devirde kaçla gitmemiz lazım? teslada?

 

 

Abi galiba 80 km hıza denk geliyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

buldum

60 mph the motor is turning 7110 rpm

 

Mertol Kip yazdı:

E koyduğun tabloya göre motoru 3bin ile yedibin devir arasında çalıştırmak en verimlisi de benim derdim daha fazla güç almak falan değil ki.

 

Şöyle düşün, 12K devirde mi daha az tüketirsin yoksa 6K da mı? İkisi de aynı hızda giderecek. 

tabii ki 6.. tabloda açık. 

Yorum bağlantısı
Mertol Kip

E tamam işte bu durumda senin yazdıklarına göre yüksek devirde aynı hızda çalışırken daha az akıma ihtiyacımız var doğru mu anladım? 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Mertol Kip yazdı:

E tamam işte bu durumda senin yazdıklarına göre yüksek devirde aynı hızda çalışırken daha az akıma ihtiyacımız var doğru mu anladım? 

 

Abi farklar çok düşük. Onun için adam şanzıman takmaz. 

 

Benzinli arabada bir sürü termal kayıp var.  Verilen yakıtın sadece yüzde 35 i tekere gidiyor. O yuzden 5 6 kademe vites var. 3 ncü vites 4000 devirde 1 kw güç için 400 gram benzin yakarken, 5 nci vites 2100 devirde 270 gram benzin yakıyorsun.  Arada yüzde 40 fark var. Bunun için vites koyar. 

 

Ama 5000 devir ile 12000 devir arası verimde 5 puanlık fark yüzde 2 -3 bile değil. Şanzıman taksa ağırlığından tüketimi artar. Elektrik motırunun 1000 newton torkuna dayancak şanzıman kaç kilo olur düşünün. 

Hadi onuda geçtik, dişli sistemlerin en iyisi bile gücün yüzde 88 kadarını yola aktarıt. Haybiye 12 kayıpda burdan gelir. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mertol Kip

E hem tesla da hem de Mercedes te vites var deniyor? Çakma mı onlar? 

Ali Darbaz yazdı:

Hadi onuda geçtik, dişli sistemlerin en iyisi bile gücün yüzde 88 kadarını yola aktarıt. Haybiye 12 kayıpda burdan gelir. 

Taam ya takmıyoz. :p

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Screenshot_2025-03-26-00-42-05-461_com.openai.chatgpt.jpg

Mertol Kip yazdı:

E hem tesla da hem de Mercedes te vites var deniyor? Çakma mı onlar? 

Taam ya takmıyoz. :p

 

Tesla ve diğer elektrikli araçlarda geleneksel anlamda bir şanzıman bulunmaz. İçten yanmalı motorlu araçlarda motorun farklı hızlarda verimli çalışabilmesi için çok vitesli bir şanzıman gerekirken, elektrik motorları geniş bir devir aralığında sabit tork üretebildiği için genellikle tek vitesli bir aktarma sistemi kullanılır.

Tesla araçlarında tek oranlı dişli kutusu (single-speed reduction gearbox) bulunur. Bu sistem, motorun yüksek devirlerini tekerleklere uygun torka çevirerek doğrudan aktarma yapar. Yani Tesla’da klasik anlamda bir çok kademeli vites değiştiren şanzıman yoktur, ancak motor gücünü tekerleklere aktaran bir dişli mekanizması vardır.

Bazı elektrikli araçlar çok vitesli şanzıman kullanabilir (örneğin Porsche Taycan'da 2 vitesli bir sistem bulunur). Ancak Tesla'nın tüm modelleri tek vitesli aktarma sistemiyle çalışır.
 

Yorum bağlantısı
Mertol Kip

E neyini değiştiriyor bu adamlar vites kolu ile? 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...