İçeriğe Yönlendir

2019 Peugeot 2008 Almayı Düşünüyorum


İnan Çınar

Recommended Posts

İnan Çınar

Merhaba, 2019 Mk1 makyajlı kasa 1.5 blue hdi eat 6 şanzımanlı allure yada GT line  paket 60-80 bin km aralığında bir kaç  pejo 2008 buldum.  Yalnız ilk otomatik vites aracım olacak bu araç alırsam eğer. Hiç tecrübem yok, otomatik vitesler hakkında bilgim de yok.

Tavsiye eder misiniz,  artı eksileri neler hem vites hem aracın kendisi ile ilgili?

Eat 8 şanzımanlı bir üst kasaya bütçem yetmiyor aslında o daha çok hoşuma gidiyor ama.

 

 

images.jpeg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İnan Çınar
Ali Darbaz yazdı:

Egzantrik zincir değişimi yapılmış mı? 

Bilmiyorum ama sorarım.

Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş

Eat genelde iyi diye bilinir. Ben kötü namını duymadım ama adblue derdi var pejoların. Bu kasa da adblue olmalı. Yazılım vs ile iptal edilebiliyorsa aldıktan sonra tavsiye ederim. Bugün değilse yarın sorun oluyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Deniz Kom
(düzenlendi)

Bu araçtan bir öğrencim sanırım 4 yıldır aktif kullanıyor. Aracı beğendiğim için biraz sordum. 100.000 km civarı kullandığını söylemişti. 2 defa çekiciyle tamire gittiğini biliyorum. Birinde mazot deposuna adblue koyan pompacı, diğerinde de kasiste karteri patlatması nedeniyle olmuştu. 

Şu ana kadar başka bir sorunundan bahsetmemişti. Ağır bakımlarını sorun. Ben araç ararken Peugeot araçların bazılarında kronik multimedya sistem hatasından söz ediliyordu. Aşırı ısınıp devre dışı kaldığı söyleniyordu. Bu modelde bu var mı onu bilmiyorum.  

Haricinde otomatik vitese alışmak çok da zor değil. Sadece refleksleriniz oturana kadar sol ayağınızı bir şekilde devre dışı bırakmalısınız. Evrensel klasik olan sol ayağa oturmayı demeyeceğim ama ben sol ayağı alıştırana kadar koltuğun altına alıyordum.

Gaz-fren tepkimelerine 100 km civarı sürdüğünüzde alışıyorsunuz. 

 

tarihinde Deniz Kom tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Gayet kullanışlı olur hocam bendeki aracın makyajlı kasası, adblue problemi haricinde bildiğim bir problemi yoktur. Son zamanlarda zincir ile alakalı yorumlarda var, kontrol edilirse başka bir problem yaşatmaz. Bana göre hoş görülecek bazı basit sıkıntıları ise arka kapının çevresindeki fitil de yırtılma oluyor, şoför tarafı cam düğmelerinde temassızlık olabiliyor başka da bildiğim bir problemi yoktur. Yol tutuşu iyidir 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın

Hocam eat6  şanzımandan yana düşünceniz olmasın gayet güzel ancak 1.5 motor hakkında ufak tefek sıkıntılar sitemizde de yazıldı. Şahsen peugeot ların ki özellikle 2015 den 2020 yeni kasalarına kadar bütün modellerinin f/p araçları olduklarını düşünüyorum. Servis bakımları normal. özellikle 3 yaş üstünde eurorepar parçaları kullanılırsa uygun geliyor. Ama başka seçenekleriniz varsa da bakılır çünkü şahsen sattığım 308 de yaşamasam da adblue ciddi bir problem garantisiz araçlarda..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın

eat6 iyidir, pug hdi ye bişeyler diyorlar ama çok kullanan var. Zincir konusu çok konuşuluyor.

 

Öte taraftan addblue her araçta elbet problem olacak. Bunun pejo olması durumu belirgin şekilde değiştirmiyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Şahin2
Tayfun Aydın yazdı:

Hocam eat6  şanzımandan yana düşünceniz olmasın gayet güzel ancak 1.5 motor hakkında ufak tefek sıkıntılar sitemizde de yazıldı. Şahsen peugeot ların ki özellikle 2015 den 2020 yeni kasalarına kadar bütün modellerinin f/p araçları olduklarını düşünüyorum. Servis bakımları normal. özellikle 3 yaş üstünde eurorepar parçaları kullanılırsa uygun geliyor. Ama başka seçenekleriniz varsa da bakılır çünkü şahsen sattığım 308 de yaşamasam da adblue ciddi bir problem garantisiz araçlarda..

Arakdaşa 308 aldık 22bin kmde. 1 hafta geçti adblue arızası verdi. biraz şans işi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın
(düzenlendi)
Mustafa Şahin2 yazdı:

Arakdaşa 308 aldık 22bin kmde. 1 hafta geçti adblue arızası verdi. biraz şans işi

Hocam arkadaşım sıfır 2008 aldı 2023 yılında dizel otomatik. Daha araba bayi den teslim alınırken , anahtarı verirken dikkat edin adblue arızası verebilir demişler. Şok oldum diyor. Neden böyle araba daha sıfır deyince evet ama o sorunu halledemedik demiş bayi. Üstünden 3-5 ay geçti ki gerçekten arızayı verdi ve adblue deposu komple değişti. 

Yine bir komşumuzun sıfır aldığı 3008 i vardı dizel otomatik. 1.6 motorlardan. araba 60 bin km de çok ciddi bir masrafla adblue sistemi değişti. Benim dediğim gibi 308 de başıma gelmedi ancak şöyle bir tüyo almıştım servisten. Kesinlikle pompa ile adblue doldurmayın. Kendiniz bidonla alın ve koyun demişlerdi. Pompanın basınçla sisteme zarar verdiği söyleniyor. Ben de sürekli kontrol ederek asla seviyeyi aşağılara düşürmedim. Dikkat edilmesi gereken bir sistem. Zira bozulması ve eklenen adblue yi görmemesi durumunda arabayı çalıştırmak mümkün değil..

tarihinde Tayfun Aydın tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İnan Çınar

Takibimdeki araçlar farklı markalar olsa da hep 1.5 dizel.

2016-2018 arası Ford c Max 1.5 TDCİ

2021 1.5 dizel Opel crossland otomatik 

2019 pejo 2008 eat 6 

Bunlar hep adblue kullanıyor sanırım.

Powershift vitese göre eat 6 daha sağlam deniyor aslı varsa.

Opel şanzımanını bilmiyorum.

Bu yüzden pejo mantıklı gelmişti. Benzinli de baktım ama 

1.2 benzinli pejo yada Opel de  pek iyi anılmıyor.

İşin içinden çıkamadım. 

 

Yorum bağlantısı
İnan Çınar
Ali Darbaz yazdı:

Egzantrik zincir değişimi yapılmış mı? 

2015 sonrası PSA grubunda Triger 10 yıl yada 150 bin km de değişiyormuş diye bir bilgi var nette.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
İnan Çınar yazdı:

2015 sonrası PSA grubunda Triger 10 yıl yada 150 bin km de değişiyormuş diye bir bilgi var nette.

 

Hocam triger değil, Egzantirk zincirini kastetdim. Egzantrik zinciri ve üst külbitör kapağı güncellemesi yapıldımı onu sorun. 

2dce169b3cdbb852c8e196c924b5d1e6.jpg

1.5 HDI "out of balance"noise at idle | Peugeot Forums

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
İnan Çınar yazdı:

Opel şanzımanını bilmiyorum.

 

Opel in şanzımanı da Eat. Hatta listesinde AT diye geçer diye hatırlıyorum.

 

İlk otomatik araç hayırlı olsun 5 dakikada alışılıyor ama ani bir durumda benim aklım Opel in geri vitesine gitmişti bir türlü takamamıştım :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sühan Bozdağ
(düzenlendi)

 2020 model 3008 şirkete sıfır alındı, o günden beri kullanıyorum.  EAT 6 sorunsuz ama Ad blue arızası kaçınılmaz. Bizimki garanti bittikten sonra arıza yaptı. Yetkili serviste İki yüzbin tl kadar masraf çıkardılar.Yazılımla iptal ettirdim. Ben olsam Peugeot almazdım. 

tarihinde Sühan Bozdağ tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İnan Çınar

Sahibi ile görüştüm.  İlk sahibi kendisi. 76 bin km. de araç ve hiç adblue arızası vermemiş. Bundan sonra vermeyeceğinin garantisi yok tabi. 

Opel ile ilgili de aynı sorunlar mevcut. 

Bir Toros alıp geçelim bari.

Yok adblue, yok dsg ,yok puretech motor, yok yağ eksilten 1.4 fire motor, yok çift kavrama, yok tork konvektörü ...

Gül gibi c Max ı sattık halt ettik :vurduvara:

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
İnan Çınar yazdı:

Sahibi ile görüştüm.  İlk sahibi kendisi. 76 bin km. de araç ve hiç adblue arızası vermemiş. Bundan sonra vermeyeceğinin garantisi yok tabi. 

Opel ile ilgili de aynı sorunlar mevcut. 

Bir Toros alıp geçelim bari.

Yok adblue, yok dsg ,yok puretech motor, yok yağ eksilten 1.4 fire motor, yok çift kavrama, yok tork konvektörü ...

Gül gibi c Max ı sattık halt ettik :vurduvara:

 

 

DSG den korkma ben aldım :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Hasan Şendağ

Kardeşim belki 15 yıldır DSG kullanıcısı. İstanbul’da yaşıyor. Bir kere dahi sıkıntı yaşamadı. Araçlarını ortalama 3-4 sene kullanır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci

ekzantirik zinciri sorunlu diye duydum yeni modellerde zinciri kalinlastirmisti stelantis adblue icin de sorulu diyorlardi kristallesme yapiyormus adblue deposuna kristallesme onleyici katki koyuyorlardi 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İnan Çınar
Metin Akbal yazdı:

 

DSG den korkma ben aldım :)

Senin aldığın model yılında sorun yok da o yüzden 😀

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Emrah Korkmazz
Mehmet Göktürk yazdı:

kranka nerden bağlı bu?

Normalde kayış var hocam millerin birinin ucunda, onunla kranka bağlı.O kayış milin birini çeviriyor, içerden zincirle birbirine bağlı olduğu için diğer kam mili de o şekilde dönüyor.Halbuki koy iki milin başına da birer kasnak kayışla bağlantıyı kur.

Sühan Bozdağ yazdı:

 2020 model 3008 şirkete sıfır alındı, o günden beri kullanıyorum.  EAT 6 sorunsuz ama Ad blue arızası kaçınılmaz. Bizimki garanti bittikten sonra arıza yaptı. Yetkili serviste İki yüzbin tl kadar masraf çıkardılar.Yazılımla iptal ettirdim. Ben olsam Peugeot almazdım. 

Sühan bey,motorun 1.5 dizel olduğunu düşünerek soruyorum.Arac kaç binde ve şu meşhur zincir sorununu yaşadınız mı? Yeni bir 5008 kullanıcısı olarak merak ediyorum.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   2 kullanıcı

    • Bahadır Taşpolat
    • İnan Çınar
×
×
  • Yeni Oluştur...