Metin Uzunoğlu Çarşamba 20:57 Paylaş Çarşamba 20:57 Hocam güzel anlatmışsın emeğine sağlık. Elektrikli araçlar radarıma çoktan girdi puma e veya dolphin gibi Fransız olmayan fiestanın yerine b segmenti bir araç düşünüyorum hayırlısıyla. Mondeo müzelik olarak kslsada sıkıntı olmaz. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk Çarşamba 21:12 Yazar Paylaş Çarşamba 21:12 Mertol Kip yazdı: Daha doğrusu takıldığım şu. Eğer aletin bataryası 53.5 KW depolayabiliyorsa ve motoru 100 km de 15.7 kw tüketiyorsa 53.5/15,7= 340 km yapar. Sizin pratikteki ölçümünüzde örtüşüyor. Bunlar 455 km menzili nereden uydurmuş? Şehiriçi mi? evet yavaş gidersen onu geçebiliyorsun. körfezi dolaşarak bursa çevre yolundaki bedava kısımdaki oksijene gittim normal sakin abartmadan. sıcaklık 12-13 derece. kadıköyden çıktım, kalorifer büyük ölçüde kapalı %52 ile 225km yaparak vardım. yani %48 kullandım. . evde şarj başlığında resmini paylaşmıştım. Bugün eve dönerken baktım 12kw altındaydı. otomobillerdeki NEDC WLTP ölçümleri bunlar benzinde de tutmuyor ya o kısmı. tutturmak için özel dikkat istiyor dikkat edersen tutuyor daha da iyisi de oluyor. 1 Yorum bağlantısı
Önder Özcan Çarşamba 21:15 Paylaş Çarşamba 21:15 Güzel anlatmışsın abi. Pil değişim bedeli yüksekmiş ama 500.000 km de kullandıktan sonra araba da ömrünü tamamlayabilir. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk Çarşamba 21:15 Yazar Paylaş Çarşamba 21:15 Tesla ekranda 393 yazıyor depo dolu ise. ne olursa olsun. 455 WLTP değeri ve amerika EPA 393 dediği için 393 diyor. Chinese WLTP var ona kalsak 550 deriz. bi zamanlar reno reklamında 90 km hızda "saatte" 5.5 litre yakıt tüketir yazıyordu. 3 Yorum bağlantısı
Mertol Kip Çarşamba 21:49 Paylaş Çarşamba 21:49 Çok karışık bunlar ya. WLTP çıktı mertlik bozuldu. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın Çarşamba 21:56 Paylaş Çarşamba 21:56 En büyük ancak çok basit çözülebilecek eksiklik, yağışta karda buzda vs torkun düşmemesi ve rejerenatif frenin de yumuşaması. Virajda filan ayağı gazdan çekince kaza yapanlar çokca var. Sürücüye kalmamalı bu iki ayarlama. Ve sanırım yoktur direksiyon açısına göre gaz tepkisi. Curve control Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk Çarşamba 21:58 Yazar Paylaş Çarşamba 21:58 "snow mode" diye bir mod ilave edebilirler tabi yazılımla. Yorum bağlantısı
Servet Aydın Çarşamba 22:02 Paylaş Çarşamba 22:02 Ah bana bi imkan verseler manyak bi araç yaparım da para yok para 1 1 6 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk Çarşamba 22:03 Yazar Paylaş Çarşamba 22:03 Servet Aydın yazdı: Ah bana bi imkan verseler manyak bi araç yaparım da para yok para deterjanla köpükle yedin paraları. Yorum bağlantısı
Servet Aydın Çarşamba 22:06 Paylaş Çarşamba 22:06 He ya. Lr'in 20kw 160v brussles motorunu sürücüsüyle birlikte sattım malum olay sonrası. Yoksa enfes 4x4 hibrit lr1 olacaktı 4x4 kavramayı da tozlu yapacaktım. Öndeki 0-25m radar filan hepsi gitti 1 1 Yorum bağlantısı
Mertol Kip Çarşamba 22:42 Paylaş Çarşamba 22:42 Servet Aydın yazdı: En büyük ancak çok basit çözülebilecek eksiklik, yağışta karda buzda vs torkun düşmemesi ve rejerenatif frenin de yumuşaması. Virajda filan ayağı gazdan çekince kaza yapanlar çokca var. Sürücüye kalmamalı bu iki ayarlama. Ve sanırım yoktur direksiyon açısına göre gaz tepkisi. Curve control Nasıl yani? Opelde bile var bunlar. Hatta eco ya aldığında gücü de 160 hp ye mi ne düşürüyor + gaz tepkimesi yavaşlıyor, kickdown yaparsan topukluyor za zu. Bir de kulakçık koymuşlar (shift paddle gibi) direksiyonun arkasına o da rejenerasyonu ayarlıyor. Üç kademeli mi ne demişti satan eleman. Tesla da da vardır bi yolu yordamı Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu Çarşamba 23:19 Paylaş Çarşamba 23:19 Tesla sr mındar edişın demekki, bu ne o yok bu yok arkadaş, heryere kamera, tam kontrol edecekler anladıkta süreklide izlemesinler arakadaş Yorum bağlantısı
Servet Aydın Perşembe 02:55 Paylaş Perşembe 02:55 Mertol Kip yazdı: Nasıl yani? Opelde bile var bunlar. Hatta eco ya aldığında gücü de 160 hp ye mi ne düşürüyor + gaz tepkimesi yavaşlıyor, kickdown yaparsan topukluyor za zu. Bir de kulakçık koymuşlar (shift paddle gibi) direksiyonun arkasına o da rejenerasyonu ayarlıyor. Üç kademeli mi ne demişti satan eleman. Tesla da da vardır bi yolu yordamı Sürücüye kalmamalı işte. Daha dsg gibi robotik şanzımanlı araç kullanmayı bilmiyor insanlık Yorum bağlantısı
Deniz Kom Perşembe 03:33 Paylaş Perşembe 03:33 Hocam Vtec motor sesine aşık adama acaba elektrikli araç baksam mı dedirtecek kadar güzel bir inceleme olmuş bu ellerinize sağlık, kazasız belasız kullanın. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu Perşembe 04:16 Paylaş Perşembe 04:16 Ağırlığından dolayı süspansiyon parçaları daha hızlı yıpranma olasılığı nedir? Yorum bağlantısı
İlkay Başaran Perşembe 04:25 Paylaş Perşembe 04:25 Ali Cihangiroğlu yazdı: Tesla sr mındar edişın demekki, bu ne o yok bu yok arkadaş, heryere kamera, tam kontrol edecekler anladıkta süreklide izlemesinler arakadaş Simsona devam. Madmax 2 Yorum bağlantısı
Fatih Keskin Perşembe 05:07 Paylaş Perşembe 05:07 Elektrikli can dır özellikle şehir içi kullanımı çok olan için zoe 35 bin km oldu ben de bi konu açayım inip foto çekeyim 6 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran Perşembe 05:37 Paylaş Perşembe 05:37 Fatih Keskin yazdı: Elektrikli can dır özellikle şehir içi kullanımı çok olan için zoe 35 bin km oldu ben de bi konu açayım inip foto çekeyim Aceleye gerek yok bence şöyle 200 bin falan olsun 1 2 Yorum bağlantısı
Serkan Derya Perşembe 05:40 Paylaş Perşembe 05:40 Pil değişimi 11 bin dolar bence gayet normal. Aracı sıfırlamak için katlanılabilir. Bugün içten yanmalı motorlu bir araca sandık motor atmak isteseniz motor türüne göre aşağı yukarı bu paraları bulur. 1.3 mjet egea motoru sorduk geçenlerde KDV dahil 210.000 TL civarı dendi. Zaten 500 bin km kullanmak için 15-20 sene zaman lazım minimum. İyi günlerde kullanın hocam, merak edenlerin sorabileceği her türlü soruya cevap veren bir inceleme olmuş. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora Perşembe 05:58 Paylaş Perşembe 05:58 Serkan Derya yazdı: Pil değişimi 11 bin dolar bence gayet normal. Aracı sıfırlamak için katlanılabilir. Bugün içten yanmalı motorlu bir araca sandık motor atmak isteseniz motor türüne göre aşağı yukarı bu paraları bulur. 1.3 mjet egea motoru sorduk geçenlerde KDV dahil 210.000 TL civarı dendi. Zaten 500 bin km kullanmak için 15-20 sene zaman lazım minimum. İyi günlerde kullanın hocam, merak edenlerin sorabileceği her türlü soruya cevap veren bir inceleme olmuş. Dizel motor için uygun geldi fiyat. 1 Yorum bağlantısı
Emre Şimşek Perşembe 06:02 Paylaş Perşembe 06:02 Bir de 500 bin km için her 15 bin köde bir ödenecek bakım onarım maliyeti var ki arada kaç tane 11 bin yer. Elektrikli çok mantıklı ama bana menzili daha uzun gitmesi lazım. Şehir içi için mutlaka düşünürdüm. Yorum bağlantısı
Mertol Kip Perşembe 06:44 Paylaş Perşembe 06:44 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Ağırlığından dolayı süspansiyon parçaları daha hızlı yıpranma olasılığı nedir? Üreticiler ona uygun tasarım yapıyor zaten. Ki Tesla doğuştan elektrikli, düşünmüşlerdir herhalde. Opel den örnek vereyim, Elektriklide arkalar bağımsız (hibrit torsiyon)+ amortisörleri frekans duyarlı, ön diskleri 36 cm arkalar 35 cm, her ikiside havasoğutmalı (hibritlerde önler havasoğutmalı arkalar normal 30/29), aks aralığı bile elektriklide 1 cm uzun. ( pilden diyorlar ama bence arka bağımsız olduğu için) vs vs vs... Benzer durum Kuga'da da vardı. 2020 de ilk gelenler hariç benzinli dizel farketmeksizin hepsinin arka süspansiyonları torsiyonluydu. Oysa STLine ve hibrit olanların hepsinde arka süspansiyon bağımsız çok kollu, amortisörleri onun da farklıydı vs vs vs... Görüntüde aynı olan arabalar altyapıda çok farklı aslında. Serkan Derya yazdı: Pil değişimi 11 bin dolar bence gayet normal. Aracı sıfırlamak için katlanılabilir. Ben yanlış mı anladım, değişim ücreti 5bin USD. Eğer sıfırdan alırsanız 11K. Kaza maza yapıp pili hacamat edersen 11K. Servet Aydın yazdı: Sürücüye kalmamalı işte. Daha dsg gibi robotik şanzımanlı araç kullanmayı bilmiyor insanlık Eşekle seyahat etsin. Ha bir de doğal seleksiyon denen bir şey var tabi. Konfor için OK ama zorunluluk farklı bir şey bence. Kontrolün o kadar elden bırakılması bana çok hoş gelmiyor. 1 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin Perşembe 07:15 Paylaş Perşembe 07:15 Mertol Kip yazdı: Opel den örnek vereyim, Elektriklide arkalar bağımsız (hibrit torsiyon)+ amortisörleri frekans duyarlı, ön diskleri 36 cm arkalar 35 cm, her ikiside havasoğutmalı (hibritlerde önler havasoğutmalı arkalar normal 30/29), aks aralığı bile elektriklide 1 cm uzun. ( pilden diyorlar ama bence arka bağımsız olduğu için) vs vs vs... Geldi mi abi senin araba? Stellantis elektrikli soran bayağı var etrafta, senin yorumlarınla öğreniriz biz de. Yorum bağlantısı
Tamer Topaç Perşembe 07:23 Paylaş Perşembe 07:23 Teşekkürler Hocam. Bu model özelinde, araç kullanılmadığında pilin depolama durumu nasıl? Bir hafta kullanmayacağım ve pil oranı düşük seviyede. Bir hafta sonra bir sürprizle karşılaşabilir miyiz? Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu Perşembe 07:35 Paylaş Perşembe 07:35 (düzenlendi) İlkay Başaran yazdı: Simsona devam. Madmax bencede, piyasa berbat... Fatih Keskin yazdı: Elektrikli can dır özellikle şehir içi kullanımı çok olan için zoe 35 bin km oldu ben de bi konu açayım inip foto çekeyim en ideal araca biniyorsun şuan, şehir içine uygun ve ucuz, elde bile kalsa üzülmeyeceğin araç şuan 2. el alacak olsam tek geçerdim f/p Perşembe 07:41 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts