Mert Emre ŞAMCI Çarşamba 07:39 Paylaş Çarşamba 07:39 Merhabalar herkese, Aracım için önerilen jant lastik ebatları aşağıda yer alıyor. İ20 2015 Model Daha öncesinde 205/55/16 sıfır lastik almıştım ancak inanılmaz kaba ve dehşet sürtme yaptığı için 195/55/16 ya döndüm. 195/55/16 da hiçbir sorun yaşamıyorum. Gayet ideal benim için. 195/40/17 ye geçmek istiyorum. 195/55/16 da sorun yaşamadıysan memnunsan, 195/40/17 için de aynı memnuniyeti yaşarsın diyebilir miyiz? Lastik Ebatları Jant Değerleri Bijon Aralığı Hava Ölçüleri 185/65R15 6Jx15 ET47 4x100 2.3 / 2.1 PSI 195/55R16 6Jx16 ET50 4x100 2.3 / 2.1 PSI 205/45R17 6.5Jx17 ET50 4x100 2.3 / 2.1 PSI Yorum bağlantısı
Ali Gülmez Çarşamba 07:42 Paylaş Çarşamba 07:42 çok gereksiz bir geçiş hele ki istanbulda 55 yanaktan 40 yanağa düşmek hiç mantıklı değil 2 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray Çarşamba 07:49 Paylaş Çarşamba 07:49 ben olsam orijinal ölçünün altına düşmezdim. üstü belki ama altı asla. çok kötü görünür ve konfor azalır. Yorum bağlantısı
Eray Aksoylu Çarşamba 08:54 Paylaş Çarşamba 08:54 Tavsiye edilen ölçüler orada mevcutsa tavsiye edilen ölçüleri kullanmanız çok daha mantıklı olacaktır. Adı üstünde tavsiye edilen.. Çalışan onlarca mühendis bir sonuca varmış ki o sonuçları elde etmişler.. ayrıca 195/55R16'dan 195/40R17'ye geçtiğinizde lastik çapınız yaklaşık 3,5cm küçüleceği için -eğer aracı basmayacaksanız- görsel olarak güzel olmayacak çamurluk lastik arası boşluk daha da açılacak, konfor olarak bisiklete yakın olacak, aracın aerodinamiği değişeceği için yol tutuşunuz etkilenecek, eğer araç beyninde kalibrasyon yoksa kadrandaki hızınız ile gerçek hızınız da aynı olmayacak.. Amacınız jant değiştirmek ise tavsiye edilen ebatlarda bulunan 205/45R17'ye geçtiğinizde yukarıda bahsettiğim her şey geçerliliğini yitirmiş olacak.. çünkü 195/55R16'dan 195/40R17'ye geçtiğinizde lastik çapınız yaklaşık yarım santim büyüyecektir. bu da çok minimal bir fark olduğu için 195/55R16'daki konforunuz yol tutuşunuz vs hiç değişmeyecek değişse bile rahatsız etmez diyebiliriz. belki minimal bir fark yakıtınız artabilir o da jant büyüdüğü için ağırlaşacak ve taban genişlediği için yere olan temas artacak. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Çarşamba 09:47 Paylaş Çarşamba 09:47 Mert Emre ŞAMCI yazdı: 195/40/17 için de aynı memnuniyeti yaşarsın diyebilir miyiz? alınacak jantın ET değerine bağlı, üstündeki jantın ET si kaç? Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI Çarşamba 19:33 Yazar Paylaş Çarşamba 19:33 Eray Aksoylu yazdı: Tavsiye edilen ölçüler orada mevcutsa tavsiye edilen ölçüleri kullanmanız çok daha mantıklı olacaktır. Adı üstünde tavsiye edilen.. Çalışan onlarca mühendis bir sonuca varmış ki o sonuçları elde etmişler.. ayrıca 195/55R16'dan 195/40R17'ye geçtiğinizde lastik çapınız yaklaşık 3,5cm küçüleceği için -eğer aracı basmayacaksanız- görsel olarak güzel olmayacak çamurluk lastik arası boşluk daha da açılacak, konfor olarak bisiklete yakın olacak, aracın aerodinamiği değişeceği için yol tutuşunuz etkilenecek, eğer araç beyninde kalibrasyon yoksa kadrandaki hızınız ile gerçek hızınız da aynı olmayacak.. Amacınız jant değiştirmek ise tavsiye edilen ebatlarda bulunan 205/45R17'ye geçtiğinizde yukarıda bahsettiğim her şey geçerliliğini yitirmiş olacak.. çünkü 195/55R16'dan 195/40R17'ye geçtiğinizde lastik çapınız yaklaşık yarım santim büyüyecektir. bu da çok minimal bir fark olduğu için 195/55R16'daki konforunuz yol tutuşunuz vs hiç değişmeyecek değişse bile rahatsız etmez diyebiliriz. belki minimal bir fark yakıtınız artabilir o da jant büyüdüğü için ağırlaşacak ve taban genişlediği için yere olan temas artacak. 205/55/16 ya geçtiğimde kamyon lastiği gibi aşırı kalın, itici ve dehşet sürtme yapıyordu. O nedenle 205 taban istemiyorum açıkcası. Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI Çarşamba 19:43 Yazar Paylaş Çarşamba 19:43 C3 için bir arkadaş 195/40/17 takmış. Bana göre görseli muazzam olmuş. Çok kötü görünür cılız kalır vs. dediğiniz bu mudur yoksa i20 de farklı mı durur acaba Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Çarşamba 19:47 Paylaş Çarşamba 19:47 bu jant tipinin kötü duracağı araba yoktur 1 Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI Çarşamba 19:57 Yazar Paylaş Çarşamba 19:57 Selçuk Bakış yazdı: Gereksiz - yönlü masraf olur Mevcut jant lastiğimi satıp, 17 janta geçmek + lastikleri sıfırlamak bana 7-8 bin ₺ ye mâl olacak Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter Çarşamba 20:01 Paylaş Çarşamba 20:01 Çağlar Bayur yazdı: bu jant tipinin kötü duracağı araba yoktur Beyaz oz racing 1 Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI Çarşamba 20:31 Yazar Paylaş Çarşamba 20:31 Eray Aksoylu yazdı: Tavsiye edilen ölçüler orada mevcutsa tavsiye edilen ölçüleri kullanmanız çok daha mantıklı olacaktır. Adı üstünde tavsiye edilen.. Çalışan onlarca mühendis bir sonuca varmış ki o sonuçları elde etmişler.. ayrıca 195/55R16'dan 195/40R17'ye geçtiğinizde lastik çapınız yaklaşık 3,5cm küçüleceği için -eğer aracı basmayacaksanız- görsel olarak güzel olmayacak çamurluk lastik arası boşluk daha da açılacak, konfor olarak bisiklete yakın olacak, aracın aerodinamiği değişeceği için yol tutuşunuz etkilenecek, eğer araç beyninde kalibrasyon yoksa kadrandaki hızınız ile gerçek hızınız da aynı olmayacak.. Amacınız jant değiştirmek ise tavsiye edilen ebatlarda bulunan 205/45R17'ye geçtiğinizde yukarıda bahsettiğim her şey geçerliliğini yitirmiş olacak.. çünkü 195/55R16'dan 195/40R17'ye geçtiğinizde lastik çapınız yaklaşık yarım santim büyüyecektir. bu da çok minimal bir fark olduğu için 195/55R16'daki konforunuz yol tutuşunuz vs hiç değişmeyecek değişse bile rahatsız etmez diyebiliriz. belki minimal bir fark yakıtınız artabilir o da jant büyüdüğü için ağırlaşacak ve taban genişlediği için yere olan temas artacak. 195/40/16 ya geçsem jant değişmeden 195/55/16 ya göre jantları daha büyük gösterir mi? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Çarşamba 20:44 Paylaş Çarşamba 20:44 Mert Emre ŞAMCI yazdı: 195/40/16 ya pratikte kullanılamaz bir ebat o Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu Çarşamba 21:05 Paylaş Çarşamba 21:05 Mert Emre ŞAMCI yazdı: C3 için bir arkadaş 195/40/17 takmış. Bana göre görseli muazzam olmuş. Çok kötü görünür cılız kalır vs. dediğiniz bu mudur yoksa i20 de farklı mı durur acaba Motosiklet lastiği gibi durmuş yanak 7,8 cm yük altında yere bakan kısım 6 cm civarında olacaktır buda sık sık lastik hasarı demektir. Aracı pistte kullansanız mantıklı olur ama bırskın kasisleri bazı dilatssyon derzlerinde bile lastik hasar alır. Konfor minimum düzeyde olur. 1 Yorum bağlantısı
Deniz Kom Perşembe 03:35 Paylaş Perşembe 03:35 Mert Emre ŞAMCI yazdı: 205/55/16 ya geçtiğimde kamyon lastiği gibi aşırı kalın, itici ve dehşet sürtme yapıyordu. O nedenle 205 taban istemiyorum açıkcası. Aracım izin verse bugün yine 205'lere geçerim. 195 ile arasında dünya kadar yol tutuş farkı var. İnanın her iki boyda 3'er yıllık tecrübe ile söylüyorum bunu. Yorum bağlantısı
Tamer Topaç Perşembe 08:51 Paylaş Perşembe 08:51 https://www.lastiksiparis.com/sayfa/lastik-hesaplama Farkın %3 üzeri ya da, altı oranlar takılamaz. İlla takılacaksa, 205/45/17 olur. Yorum bağlantısı
Eray Aksoylu Perşembe 11:35 Paylaş Perşembe 11:35 Mert Emre ŞAMCI yazdı: 205/55/16 ya geçtiğimde kamyon lastiği gibi aşırı kalın, itici ve dehşet sürtme yapıyordu. O nedenle 205 taban istemiyorum açıkcası. 195 ile 205 arasında 1 santim var taban için 1 santimlik fark kamyon gibi oluyorsa bir şey diyemem kalın görünmesinin ve sürtmesinin sebebi yanaktır. yanak kalınlığı ince olursa sürtme yapmaz. 195 lastiğin tabanının mm cinsinden ölçüsüdür. 55, yanağın lastik tabanının yüzdelik olarak karşılığıdır 195/55 ölçüsü için 195mm'lik lastiğin yanağı 195*55/100=107,25mm yani 10,72cm 205/55 ölçüsü için 205mm'lik lastiğin yanağı 205*55/100=112,75mm yani 11,27cm 205/45 ölçüsü için 205mm'lik lastiğin yanağı 205*45/100=92,25mm yani 9,22cm 195/40 ölçüsü için 195mm'lik lastiğin yanağı 195*40/100=78mm yani 7cm 205/55 ile 195/55 lastiklerin arasındaki yanak farkı 1 santim 205/55 ile 205/45 lastiklerin arasındaki yanak farkı 2 santim siz 195/55R16 dan 205/45R17' ye geçtiğinizde lastik çapınız yarım santim büyüyecek ancak yanak kalınlığınız azalacağı için aslında düşündüğünüz gibi olmayacak. 16inç jant 40santim, 17inç jant 43santim.. 195/55R16inçten 205/45R17inçe geçtiğinizde jant kısmından 3 santim yükseleceksiniz ancak yanaktan 2 santim küçüleceksiniz dolayısıyla 195/55R16 ile 205/45R17 arasında 1santimlik fark olacak jant göbeğinden hesapladığınızda yarım santimlik bir farka denk gelir. Neredeyse hiçbir konfor kaybı sürtme görsel olarak çirkinlik vs olmaz. Tekrar söylüyorum TAVSİYE EDİLEN kısmı boşuna tavsiye edilmemiş.. Onlarca ar-ge çalışması yapılmış ve bir sonuca varılmış. 205/45R17 takıldığında lastikler sürtseydi bu adamlar o ölçüleri kullanım kılavuzuna yazarlar mıydı? ölçüler hesaplamalar konusunda bi google amca ile haşır neşir olun derim Yorum bağlantısı
Recommended Posts