İçeriğe Yönlendir

1.5 HDI Zincir Sorunu


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Ali Darbaz
Tamer Topaç yazdı:

 

Bu normal bildiğimiz sistem.

Aşağıdaki yeni sistem. İki mil arasında yine kayış ya da zincir olan.

 

image.png.0e000a6920334934b8ede00cd1752f24.png

 

Bu ise dişli olan sistem.

image.png.90602641af959722021ff8d2d1142e4a.png

Bu fotoğraf yanlış bu motor değil

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Ali Darbaz yazdı:

Bu fotoğraf yanlış bu motor değil

O motoru kastetmedim. Farklı sistemleri temsilen koydum. Hotdog sever misin  :kihkih: 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Bu fotoğraf yanlış bu motor değil


Montaj olabilir mi

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Montaj olabilir mi

Montaj değil AI diyeceksin. 

Yorum bağlantısı
Süleyman Can

And abi otopark'ta sinan koç ile videolar çekiyordu sonra yurtdışına gitti. Her aracı kimsenin uzun süre kullanmak gibi şansı olmadığından, türkçe forumlarda da her zaman yeterli bilgi bulamadığından yabancı kaynakları inceleyip, çevirip video haline getiriyor. 

 

VW 1.0 1.5 e-tsi alternatör sorunu 

1.5 blue hdi egzantrik zincir kırması

Son kasa corolla direksiyon kutusu arızası

Opel chevrolet 2.0 dizel sorunları

Malum 1.2 puretech

 

Liste daha uzun da hatırladıklarım bunlar.

Yorum bağlantısı
Mertol Kip

Sorunsuz araba diye bir şey  yoktur. Olsa servislere ve garantis prosedürlerine gerek kalmazdı.

 

Daha önce de yazdım. Toyota sağlam bozulmuyor falan filan diye 2002 de HB Corolla aldım, önce garantiden motor değişti (fabrikasyon hata, yağ yaktığı için 6 bin km deydi daha) 10 bin kmyi doldurmadan debriyaj balatası gene garantiden değişti. Her arabada sorun olabilir. Elbette sıfır araba için sevimsiz durumlar bunlar ama önemli olan markanın ürününün arkasında ne kadar durduğu ve zamanında doğru müdahaleyi mümkün olduğunca müşterisini üzmeden yapıp yapmadığı. Ben o sorunları yaşadım diye Toyota ya küstüm mü? Yoo 2004 te aynı kasanın bu sefer sedanını bir daha aldım.

 

Artık kimse arabayı alıp 10-15 sene kullanmıyor. Zaten ekonomik ömür diye de birşey var.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mertol Kip yazdı:

Artık kimse arabayı alıp 10-15 sene kullanmıyor. Zaten ekonomik ömür diye de birşey var.



O araba başkaları tarafından kullanılmaya devam ediyor. Biz kullanmıyoruz diye ilk 5-10 sene dışındaki istatistiği yok sayamayız

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

O araba başkaları tarafından kullanılmaya devam ediyor. Biz kullanmıyoruz diye ilk 5-10 sene dışındaki istatistiği yok sayamayız

 

Tansu roller karismis sende. Ben parasini verip satin aldigim bir urunun istatistigine katkida bulunmak ya da benden sonraki sahibinin yasamasi muhtemel sorunlarla ilgili kaydini tutmak konusunda senin kadar istekli degilim. O işleri uretici yapsin, bana ne. Ki yasal olarak da bir urunun parca tedarik süresi 10 sene zaten. Ithalatci/uretici aracin uretiminden itibaren 10ncu senenin sonunda bu parca stogumda yok, ne halin varsa gor diyebilir. Dolayisi ile arac faydali omrunu tamamladiktan sonra yasanacak sorunlar icin kafa yormak anlamsiz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mertol Kip yazdı:

 

Tansu roller karismis sende. Ben parasini verip satin aldigim bir urunun istatistigine katkida bulunmak ya da benden sonraki sahibinin yasamasi muhtemel sorunlarla ilgili kaydini tutmak konusunda senin kadar istekli degilim. O işleri uretici yapsin, bana ne. Ki yasal olarak da bir urunun parca tedarik süresi 10 sene zaten. Ithalatci/uretici aracin uretiminden itibaren 10ncu senenin sonunda bu parca stogumda yok, ne halin varsa gor diyebilir. Dolayisi ile arac faydali omrunu tamamladiktan sonra yasanacak sorunlar icin kafa yormak anlamsiz. 


kafa yormuyoruz da piyasada şöyle bir mantık oluştu. “Zaten 10 seneden fazla binmiyorum” 

 

bu mantık ilk 10 sene kullanıcıları için doğru. İkinci 10 seneye gelince;

 

ilanlara bakıyoruz? Bugün beğenilmeyen bazı markaların fiyatı yüksek. Mesela mazda 3. Bu marka türkiye’den bile çekildi, satış yok. Ama aynı segment, aynı km ve durumdaki astra’dan daha pahalı. Alıcı da youtube’de yorum yapıyor. Bu araba neden pahalı? Anlamıyor. 
 

gelelim amerika’da araba pazarına. Adam gezerken 10 senelik camry’nin 5 senelik bmw ile aynı fiyata olduğunu kameraya gösteriyor mesela. 
 

Aracın tüm ömrünün istatistiki durumları burada öne çıkıyor. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mertol Kip yazdı:

Artık kimse arabayı alıp 10-15 sene kullanmıyor. Zaten ekonomik ömür diye de birşey var.

model tercihinde %1 deyim yıl tercihinde de %1 de isem 1/10000 e giriyorum :party2: satlık değildir

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ama aynı segment, aynı km ve durumdaki astra’dan daha pahalı.

ilan artık paralı oldu piyasa yerine oturur

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Çağlar Bayur yazdı:

model tercihinde %1 deyim yıl tercihinde de %1 de isem 1/10000 e giriyorum :party2: satlık değildir

 

Çağlar normal insanlardan bahsediyoruz senden benden değil. :)

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


kafa yormuyoruz da piyasada şöyle bir mantık oluştu. “Zaten 10 seneden fazla binmiyorum” 

 

bu mantık ilk 10 sene kullanıcıları için doğru. İkinci 10 seneye gelince;

 

ilanlara bakıyoruz? Bugün beğenilmeyen bazı markaların fiyatı yüksek. Mesela mazda 3. Bu marka türkiye’den bile çekildi, satış yok. Ama aynı segment, aynı km ve durumdaki astra’dan daha pahalı. Alıcı da youtube’de yorum yapıyor. Bu araba neden pahalı? Anlamıyor. 
 

gelelim amerika’da araba pazarına. Adam gezerken 10 senelik camry’nin 5 senelik bmw ile aynı fiyata olduğunu kameraya gösteriyor mesela. 
 

Aracın tüm ömrünün istatistiki durumları burada öne çıkıyor. 

 

10 seneden fazla binmiyorum değil 10 yaşında arabaya binmiyorum. Bu şımarıklık falanda değil. Çünkü arabayı yolda tutma maliyeti yenisini almaktan daha pahalıya geliyor.

 

Bak şöyle düşün. Benim sattığım kuga 5 yaşındaydı. 105 bin kmdeydi. 120bin km de triger değiştirmem lazımdı. Yetkili servise sordum kayış gergi devirdaim sıvılar zart zurt 75 bin dedi. Özel servise (25 senelik arkadaşım) sordum 55 ama benim parça alırken %15 indirimim var 45-46 civarına cash-on-table olur dedi. Öte taraftan lastikleri alalı 15-20 bin km olmuştu, dolayısı ile gene 120 bin km civarında 4 tane lastik alacaktım al sana bi 30-35 bin daha. etti sana kafadan 80 bin lira. sadece rutin bakımları içinde 20 bin harcasam al sana önümüzdeki 6 ay içerisinde min 100 bin lira bakım maliyeti. Partikül filitresi falan dolarsa bi 50-100 de oradan ekle. E bunun bir de satarkenki değer kaybı var. Ben ne yaptım, arabayı sattım üstüne 370 bin ekledim sıfır araba aldım. 5 yıl gençleşti, elektrikli olduğu için bakım ücreti yok, 3 yıl daha garantisi var (fenni muayene yaptırma olayına gıcığım zaten) Bunun bana önümüzdeki üç yıl içerisinde bana toplam maliyeti zaten 370 bin lirayı geçecekti. Ben karda mıyım zararda mı? Bence para-çokomel ilişkisi. Bu durumda "zamanı geldiğinde" arabayı değiştirirsen zarar etmeyeceksin demektir.

 

Normal şartlarda benden sonra o arabayı alan zaten bu maliyetleri göze almış olmasını bekleriz. Ha trigeri değiştirir ama atıyorum soğutma sıvısını tekrar kullanır belki. Ya da devirdaim daha idare eder deyip ellemez, ve veya fren hidroliğini ellemez yürüyor der. Lastiklerde daha diş var der bi 10 bin km daha kullanır. Sanayide ahmet ustanın tamirhanesinde yaptırıp benim 50 lira fiyat aldığım işi 20 bin liraya halleder. E olabilir kendi tercihi. Ama işte bunların hepsinin bir bedeli de var. PSA nın 1.2 motoruna sahip arabaların sahipleri bu tercihlerinin bedellerini ödüyorlar. 

 

Mazda yı geç. Hiçbir zaman olması gereken yere gelemedi. İyi araba ama alır mıyım? Almam. Mermerler döneminde de kendisi geldiğinde de hep bi parça ve servis sorunu vardı. Arabanın nispeten sorunsuz ve kaliteli olması yeterli değil.

 

Camry overrated bir araba bence ama genede herhangi bir japonu BMW gibi sanayi dostu bir araba ile karşılaştırmak zaten doğru değil 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mertol Kip yazdı:

 

10 seneden fazla binmiyorum değil 10 yaşında arabaya binmiyorum. Bu şımarıklık falanda değil. Çünkü arabayı yolda tutma maliyeti yenisini almaktan daha pahalıya geliyor.

 

Bak şöyle düşün. Benim sattığım kuga 5 yaşındaydı. 105 bin kmdeydi. 120bin km de triger değiştirmem lazımdı. Yetkili servise sordum kayış gergi devirdaim sıvılar zart zurt 75 bin dedi. Özel servise (25 senelik arkadaşım) sordum 55 ama benim parça alırken %15 indirimim var 45-46 civarına cash-on-table olur dedi. Öte taraftan lastikleri alalı 15-20 bin km olmuştu, dolayısı ile gene 120 bin km civarında 4 tane lastik alacaktım al sana bi 30-35 bin daha. etti sana kafadan 80 bin lira. sadece rutin bakımları içinde 20 bin harcasam al sana önümüzdeki 6 ay içerisinde min 100 bin lira bakım maliyeti. Partikül filitresi falan dolarsa bi 50-100 de oradan ekle. E bunun bir de satarkenki değer kaybı var. Ben ne yaptım, arabayı sattım üstüne 370 bin ekledim sıfır araba aldım. 5 yıl gençleşti, elektrikli olduğu için bakım ücreti yok, 3 yıl daha garantisi var (fenni muayene yaptırma olayına gıcığım zaten) Bunun bana önümüzdeki üç yıl içerisinde bana toplam maliyeti zaten 370 bin lirayı geçecekti. Ben karda mıyım zararda mı? Bence para-çokomel ilişkisi. Bu durumda "zamanı geldiğinde" arabayı değiştirirsen zarar etmeyeceksin demektir.

 

Normal şartlarda benden sonra o arabayı alan zaten bu maliyetleri göze almış olmasını bekleriz. Ha trigeri değiştirir ama atıyorum soğutma sıvısını tekrar kullanır belki. Ya da devirdaim daha idare eder deyip ellemez, ve veya fren hidroliğini ellemez yürüyor der. Lastiklerde daha diş var der bi 10 bin km daha kullanır. Sanayide ahmet ustanın tamirhanesinde yaptırıp benim 50 lira fiyat aldığım işi 20 bin liraya halleder. E olabilir kendi tercihi. Ama işte bunların hepsinin bir bedeli de var. PSA nın 1.2 motoruna sahip arabaların sahipleri bu tercihlerinin bedellerini ödüyorlar. 

 

Mazda yı geç. Hiçbir zaman olması gereken yere gelemedi. İyi araba ama alır mıyım? Almam. Mermerler döneminde de kendisi geldiğinde de hep bi parça ve servis sorunu vardı. Arabanın nispeten sorunsuz ve kaliteli olması yeterli değil.

 

Camry overrated bir araba bence ama genede herhangi bir japonu BMW gibi sanayi dostu bir araba ile karşılaştırmak zaten doğru değil 


abi sen cebinin istatistiğini yapıyorsun. Buna bir şey demiyorum zaten. Mantıklıdır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Bulut

Şu anki aracımın eksantrik mili kiti serviste değişti Fabrika montajı gelen eksantrik zinciri sıkıntılı. Ford'un 1.5 olan modellerindeki mil kitinin zinciri bir tık kalın geliyormuş. Peugeotlarda daha inceymiş. Zincir kalınlığı farkı var yani. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...