İçeriğe Yönlendir

1.5 HDI Zincir Sorunu


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu

Bu arkadaş psa (bazı ford) 2020-2023’teki 1.5 blu hdi euro 6d motorun triger zinciri 7mm ve bir süre sonra kopuyor demiş. Serviste garanti süresinde 8mm ile değişim yapıyorlar demiş. 
 

video içinde startta daha hızlı yağlama için 0-30 yerine 5-30’a geçildi demiş. Anlamadım. 
 

motorun trigeri kayış ama bu zamanlama zinciri demiş. Orayı hiç anlamadım. 
 

 

Yorum bağlantısı
Adem Kazıl
(düzenlendi)

focus 4 lerde 1.5 ecoblue 2018-2020 6. aya kadar olan modelleri sorunlu 2020 de adblue ile gelen modellerler birlikte zincir 8mm olarak güncellenmiş, eski tipleride 8mm set ile değiştiriyorlar, 

 

tarihinde Adem Kazıl tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Tansu geçen anlattığım olay işte egzantrik iki egzantrik birbirine zincirle bağlı zamanlama kayışında ayrı olarak 1:30 HD egzersiz zinciri diye bakarsan çok net şekilde görebilirsin kafanda canlandırmana gerek yok resimleri Google’da var

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Tansu geçen anlattığım olay işte egzantrik iki egzantrik birbirine zincirle bağlı zamanlama kayışında ayrı olarak 1:30 HD egzersiz zinciri diye bakarsan çok net şekilde görebilirsin kafanda canlandırmana gerek yok resimleri Google’da var


eksantrik’te mini bi zincir daha mı var yani? İlginçmiş

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Gülmez yazdı:

üstten çift egzantriik dediğimiz araçların zinciri işte onların bağlantısını yapıyor işte

 

Bloktan Eksantrik ve Üstten Eksantrik Nedir? - arabam.com


motorların %99’unda ayrıca bi zincir yoktur diye düşünüyorum. Triger setinde var mı böyle bi zincir? Çoğu motor çift eksantrik ama ayrıca zincir yoktur

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gülmez
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


motorların %99’unda ayrıca bi zincir yoktur diye düşünüyorum. Triger setinde var mı böyle bi zincir? Çoğu motor çift eksantrik ama ayrıca zincir yoktur

üstten çift egzantirik var ise zincir olmak zorunda yoksa subaplar nasıl çalışacak sence ?

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Gülmez yazdı:

üstten çift egzantirik var ise zincir olmak zorunda yoksa subaplar nasıl çalışacak sence ?

Tek kayış iki kam milini de çeviriyor işte.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Gülmez

valla pejolarda yıllardır var hdi motorlarda egzantrik için zincir olanlarda

 

1.6 hdi lar 16 valf idi e-hdi olunca 8 valfe düştü ve zincir iptal edildi mesela pejo da böyle tasalıyıor

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

8 valfe düşünce aslında zincir değilde kam milinin biri iptal oluyor. Şimdi bu puglarda kayış tek kam milini döndürüyor da diğer kam miline ilkinden zincir ile mi tahrik var?

Yorum bağlantısı
Gökhan Aksu

Şirketimize ait 2022 Model Peugeot 508 aracımızda yaşadık egzantrik zincir kopmasını.

103.000 TL'ye mal oldu

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Sorunu bilmiyorum ama videodaki arkadaş deneyimle değil çeviri vs. okuduklarıyla yorum yapıyor, onun için çok dikkate almam ben olsam.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Gülmez yazdı:

üstten çift egzantirik var ise zincir olmak zorunda yoksa subaplar nasıl çalışacak sence ?


:)

 


images?q=tbn:ANd9GcRWMT2VqgvfYJrNauyu_nT


bence sıkıntı pejo’da. Alengirli işleri hep başa bela ediyor. 

Yorum bağlantısı
Ali Gök
(düzenlendi)

arabalar yenileştikçe daha mı çok sorunlu hale geliyor yahu.

 

100 senedir motor yapan firmaların triger adında bir problemi kalmamalıydı. hatta 1 milyon km  giden triger takılı olmalıydı üstüne yeni arabaların 

 

 

tarihinde Ali Gök tarafından düzenlendi
  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Ali Gök yazdı:

arabalar yenileştikçe daha mı çok sorunlu hale geliyor yahu.

 

100 senedir motor yapan firmaların triger adında bir problemi kalmamalıydı. hatta 1 milyon km  giden triger takılı olmalıydı üstüne yeni arabaların 

 

 

Oldu taş mı yesin sonra araba firmaları. :biggrin:

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Ali Gök yazdı:

arabalar yenileştikçe daha mı çok sorunlu hale geliyor yahu.

 

100 senedir motor yapan firmaların triger adında bir problemi kalmamalıydı. hatta 1 milyon km  giden triger takılı olmalıydı üstüne yeni arabaların 

 

 

Daha sessiz olsun, az yaksın, az karbon salsın oluyor biraz da. Yeni transitler nasıl sessiz mesela, eskiler traktör gibiydi.

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


:)

 


images?q=tbn:ANd9GcRWMT2VqgvfYJrNauyu_nT


bence sıkıntı pejo’da. Alengirli işleri hep başa bela ediyor. 

 

Bu normal bildiğimiz sistem.

Aşağıdaki yeni sistem. İki mil arasında yine kayış ya da zincir olan.

 

image.png.0e000a6920334934b8ede00cd1752f24.png

 

Bu ise dişli olan sistem.

image.png.90602641af959722021ff8d2d1142e4a.png

tarihinde Tamer Topaç tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tamer Topaç yazdı:

Hotdog :crazy::rofl:

Dm :crazy:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Kayışı yağın içinde çalıştırıp elde ettiği enerjiyi fazladan 1-2 dişli koyup geri alan pejo :) 

Yorum bağlantısı
Emre Sirkeci

1.6 tdci motorlarda aynı mantık, yeni birşey değil bu ford dizellerde.

 

 

images?q=tbn:ANd9GcSluYjW-36keYVX6ZHV9BB

Yorum bağlantısı
Ali Gülmez
(düzenlendi)
İlkay Başaran yazdı:

8 valfe düşünce aslında zincir değilde kam milinin biri iptal oluyor. Şimdi bu puglarda kayış tek kam milini döndürüyor da diğer kam miline ilkinden zincir ile mi tahrik var?

çift egzantrikte triger kayışı sadece bir tane kam milini döndürüyor ama 2 tane var. Diğer boşta olan kam milini zincir ile trigerin döndürdüğü kam miline bağlamışlar

Bu tasarım günümüzde bile devam ediyor adamlar demek ki vazgeçmemiş kopan zincir 3 numaralı paröa 2 numara zaten triger kayışı

 

kam.jpg

tarihinde Ali Gülmez tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Gülmez yazdı:

çift egzantrikte triger kayışı sadece bir tane kam milini döndürüyor ama 2 tane var. Diğer boşta olan kam milini zincir ile trigerin döndürdüğü kam miline bağlamışlar

Bu tasarım günümüzde bile devam ediyor adamlar demek ki vazgeçmemiş

 

kam.jpg

Yani gereksiz bir fantazi yapmışlar. Tek kayışla 2 mili de çevirtiyorlardı zaten 1970 ten beri. Belki daha önce.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Emre Sirkeci yazdı:

1.6 tdci motorlarda aynı mantık, yeni birşey değil bu ford dizellerde.

 

 

images?q=tbn:ANd9GcSluYjW-36keYVX6ZHV9BB


ford ve psa zaten gündemdeki motorlar. 
 

toyota 1.5-2.0-2.5 dynamic force motoru çıkardı. Hatta geleneksel 3 litre yerine 2.4’ turbo çıkardı. 
 

 O da eski tip. Ki bu motorlar %40-41 termal verimliliği var

 

vw’ye baktığımızda EA211 kodlu düşük hacimli turbo motorlar da eski tip trigerle. 

 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...