İçeriğe Yönlendir

Uçaklarım.


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
  Evren Erakçora yazdı:

İniş kalkışta, kontrol listesi var mı? 

Genişlet  

 

Olmazmı... Hatta sesli yani kendi sesinle kontrol ettiğin bir yardımcı pilot opsiyonuda var. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bugün hava okadar güneşliydi ki, uçmamak için hiç bir bahane olamazdı. Amerika Dünya turu ödülü almak için listedeki en uzun uçuşa çıkmak için sabahın köründe kalkıp, hazırlıklarımı yapıp uçağımı kaldırdım .

 

image.png.8fbf56a1a98efc658ca17e63b2b15469.png

 

Türk Hava ayollarından aldığım Mardin lakaplı Airbus A320 bu uzun bacak için aşırı yük limitine takıldı. Cost İndex öyle bir ayarlamalıydım ki MTOW ile kalkışa müteakiben 2500 nm uzunluğundaki rotaya yakıtım yetebilsin. 17000 ton yakıt ve 120 yolcumla Rio De Jenario 11 numaralı pistinden zar zor kalkışımı yapabildim. Ucak uçuş irtifasına okadar yavaş tırmandıki neredeyse 0:40 saat sürdü. 

 

Kalkışa müteakip 2 saat 17 dakika geçti ve 7000 ton yakıt yakılınca 

 

image.png.26a8059f7dfab9917b8596e5bf45fd31.png

image.png.93428c4fad509550be714b2dbd7cf3f9.png

 

Yakıt yandıkca ucak hafifleyeceği için daha az yakıt tüketip , tanklardaki karoseni yetiştirmem gerekiyordu. O yuzden uçuş planlaması, ilk etapda 34000 feete uçmamaı yakıt tankları boşaldıkca sonra 36000 feete en sonda Milob sonrası 38000 feete tırmanmam gerektiğini hesaplamıştı . 

 

EVRA1A ENSOD UM409 DAMIB/N0461F360 UM409 SIGEP UL304 MILOB/N0454F380 UL304 CBC NETSI1

 

  • ENSOD: Başlangıç noktası (waypoint).
  • UM409: ENSOD'dan DAMIB noktasına giden hava yolu (upper airway).
  • DAMIB/N0461F360: DAMIB noktasına 461 knot hızla ve FL360 seviyesinde uçulacağını belirtir.
  • UM409 SIGEP: DAMIB'ten SIGEP'e UM409 hava yolunu takip ederek ilerleme.
  • UL304 MILOB/N0454F380: MILOB noktasına UL304 hava yoluyla, 454 knot hızla ve FL380 seviyesinde uçuş.
  • UL304 CBC: CBC noktasına UL304 hava yolunu kullanarak devam.
  • NETSI1: NETSI varış noktası veya STAR (Standard Terminal Arrival Route – Standart Varış Rotası).

image.png.7e2924fbada11f0bc4632747a4d166ea.png

 

image.png.91a0596456e5b8da4a856c97da2e5ba4.png

 

 

Şu an uçuşun son 1500 nm deyim Milob üzeri tekrar 38000 feete tırmanıp sonrasında kısa bir uçuşdan itibaren inişe geçeçeğiz. İnişe 3 saatim kaldı ...

 

image.png.00b326ab0414deb343c05ef6f471ecf1.png

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı
  Ali Darbaz yazdı:

 


her gün 2 saat , haftasonu günleri ise 4 er saat uçuyorum. Çok bir zamana ihtiyaç yok açıkcası. 

Genişlet  

Her gün 2 saat, hafta sonları da 4 saat çocuklar derse götürüyorum ve de kendim ayrıca çalışıyorum. Sendeki zaman bolmuş Ali. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Inişe 2 saat olduğu için ben de eşimi almaya Ümraniye Buyaka AVM'ye gidiyorum

IMG_20250309_130624.jpg

 

 

 

Uçağımın durumunu telefondan takip ediyorum şu an her şey normal gözüküyor 36.000 fitre

 

 

 

IMG_9525.png

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
  H.Cenk Bayrakçı yazdı:

Her gün 2 saat, hafta sonları da 4 saat çocuklar derse götürüyorum ve de kendim ayrıca çalışıyorum. Sendeki zaman bolmuş Ali. 

Genişlet  


peki geri kalan zamanda ne yapıyorsun. Halen haftasonu gerir 10 saatin var.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Uçuşumuz bitmek üzere , 4000 feete kadar alçalıp Venezuella Maiquetía havalimanına inişi yapacağız. 

 

image.png.a13841420a3dec5a93552888853747fc.pngimage.png.577a4ae3f97f95fe9f270ded8802ccdf.png

image.png.c714e7cb24b310ff86c5eb8188a5af82.png

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

İLS ile mi iniş yapıyorsun.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

 

İniş paternine girdik 

 

image.png.1b4c515db5414da4246be0229be34e10.png

image.png.f42d39e99e2b25c425db93f5b79a1ca2.png

  Evren Erakçora yazdı:

İLS ile mi iniş yapıyorsun.

Genişlet  

 

Ben genelde ucağa karşımam otoland yaptırırım. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Şu an ils full establish. 

 

image.png.a4dabdf93c0c198f34baee8db13c4763.png

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Çok zor bir inişti. ucak o kadar yalpaladıki pistin üzerinde süzüldük resmen. :( 

 

 

image.png.af26c6f1ef5c6872a3b3f7e3fa7419b9.png

 

 

İniş esnasında frenler 100 dereceye çıktı 

 

 

image.png.bf928f6470af7f6c1a2bb3e358a1bb82.png

Bugünkü uçuşumuzun raporu 

 

image.png.1316aa7074c3802296e730aa28a8af2f.png

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

19 bacaklık uçuşun en uzun safhasını halletik bundan sonra uçuşlar daha kıza  Önümüzde 9 bacak daha kaldı 

 

image.png.d1780c512f6622fc52f045fd9080bdef.png

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Ils ile iniyorsan ne keyfi kalıyor ki. Sadece burun açısı mı giriyorsun seyirde...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
  İlkay Başaran yazdı:

Ils ile iniyorsan ne keyfi kalıyor ki. Sadece burun açısı mı giriyorsun seyirde...

Genişlet  

 

joystik setim keyif verecek düzeyde değil. İyi bir yoke için 10000 tl gözden çıkamam lazım. Eldeki joystik yeterince hasas değil. 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
  Ali Darbaz yazdı:

 

joystik setim keyif verecek düzeyde değil. İyi bir yoke için 10000 tl gözden çıkamam lazım. Eldeki joystik yeterince hasas değil. 

Genişlet  

Klavye ile inerdik hey gidi... en sevdiğim şey yan rüzgarda 777 indirmekti. Hatta teker değmeye az kala pistin yarısını geçtiğini fark edip tam takat verip bir tur daha atmak. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Yeni Boeing 787-900 için model indirdim.  Şimdi bunu kullanmayı öğrenmeye çalışıcam. 

 

image.png.d7e5bb013c2aebba3d2b1e73f8c3f86c.png

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Uçağ çözemedim, geniş zamanda uğraşcağım. :(

 

image.png.4613934cc033f14dcb241f739e7970d5.png

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı
  Ali Darbaz yazdı:


peki geri kalan zamanda ne yapıyorsun. Halen haftasonu gerir 10 saatin var.

Genişlet  

O senin yazdığına ironiydi, kendim çalışıyorum. 4 saat oyun oynayacağım zamanda makale okuma, proje, makale ve akademik çalışmalara ayırıyorum. Bakabilirsem aralarda foruma bakıyorum. Keşke yapabilsem ama mümkün değil.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
  H.Cenk Bayrakçı yazdı:

O senin yazdığına ironiydi, kendim çalışıyorum. 4 saat oyun oynayacağım zamanda makale okuma, proje, makale ve akademik çalışmalara ayırıyorum. Bakabilirsem aralarda foruma bakıyorum. Keşke yapabilsem ama mümkün değil.

Genişlet  


Oyun değil similasyon, hocam . Anlıyorum hocam ben okadar boş vaktim varki Anime, Otomobil, havacılık, Denizcilik, bir sürü hobi edindim. Haftasonlarını genelde sıkıntıdan patlayarak geçiriyorum. Haftasonları bedavaya bostancı oto sanayide çırak olmayı bile düşündüm. Hatta vakit geçirmek için bol bol scuterle gezerim diye paket servisi yapmayı bile kafamda canlandırdığım bile oldu. 
işte eşim bana mani oluyor. Gözünün önünde olmalıyım

 

@Servet Aydın Hafta sonları , Dell Avrupa bölge yöneticisi tarafından takdir edilip yılın personeli olarak slaytlarda gösterilen beni yanına cırak yapsana. Arabalara format atarım.

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gülmez
  H.Cenk Bayrakçı yazdı:

O senin yazdığına ironiydi, kendim çalışıyorum. 4 saat oyun oynayacağım zamanda makale okuma, proje, makale ve akademik çalışmalara ayırıyorum. Bakabilirsem aralarda foruma bakıyorum. Keşke yapabilsem ama mümkün değil.

Genişlet  

akademisyenlik basit bir değil ki hocam aileye vakit ayıtmanız bile zor

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Pcyle işim yok

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bugün Dominiğe uçuyoruz.

image.png.c85bb19b846f8df1a260fd56fc7e9968.png

image.png.ab8ecdb26f8915ecc51dd41daeeb2867.png

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Okyanus üzeri uçarken ilk defa ETP noktası görüyorum. 

 

ETP (Equal Time Point), eşit zaman noktası anlamına gelir. Bu nokta, uçuş rotasında iki alternatif havaalanı arasında, her iki tarafa da eşit sürede ulaşabileceğin kritik bir noktadır. Özellikle uzun menzilli uçuşlarda ve okyanus/geçiş noktalarında kullanılır.

Eğer uçuş planında (ETP) olarak belirtilmişse, bu noktanın bir acil durum halinde en uygun dönüş veya sapma noktası olduğunu gösterir. Genellikle, yakıt durumu, rüzgar, hava koşulları ve uçuşun acil durum senaryoları göz önüne alınarak hesaplanır.

Armur noktasının altında (ETP) yazması, bu noktanın senin uçuşunda belirlenen eşit zaman noktası olduğunu gösteriyor. Yani, buraya ulaştığında geriye mi dönmek yoksa devam etmek mi daha mantıklı, bu eşit hale gelmiş demektir. Özellikle tek motor operasyonları (ETOPS) veya acil durum senaryoları için kritik bir noktadır.

Rota ve durumuna bağlı olarak bu noktayı dikkate alarak bir sapma planı yapabilirsin. Eğer uçuş planında alternatif havaalanları da belirtilmişse, onlara olan mesafeyi de kontrol etmek faydalı olabilir.

 

image.png.3523f8ed4f583e556b4b2513a5aea89e.png

image.png.9e4b64ecad4539ff065d762c648a005e.pngİlk defa Okyanus

Yorum bağlantısı
Metin Mankal
  Ali Darbaz yazdı:

eşim bana mani oluyor. Gözünün önünde olmalıyım

Genişlet  

Sebep ?

Buradan bakınca çok mülayim görünüyosun.  

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
  Metin Mankal yazdı:

Sebep ?

Buradan bakınca çok mülayim görünüyosun.  

Genişlet  

 

Akşam havayolu şirketi bana ferry uçuş yazmış. Akşam 21:00 da uçuşum var. 

 

IMG-20250311-WA0004.jpg

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...