Ali Darbaz 17 saat önce Paylaş 17 saat önce (düzenlendi) Merhaba değerli dostlar. Bugün size ilk uçağımı tanıtıyorum. Hadi hep beraber Selanik uçuşuma misafir olun. İlk işimiz Simbrifden bir uçuş planı hazırlıyoruz. Bugün FS 2020 de kullanmaya başladığım ilk gelişmiş model FlybyWire A320neo ile uçalım. Biraz nostalji olsun. Bu ucak bedava ama oldukca gerçekçi modellenmiş bir model . Bugün farklılık olsun diye SKY Express ile uçalım. Yunanistan'a uçacağımız için bir Yunana hava yolları olan Sky Express ile İstanbul Sabiha Gökçen - Selanik ulusarası havalimanı daha gerçekci olur diye düşündüm. Uçak kapkaranlık bir şekilde parkta başlıyoruz. Hemen Bataryaları ve external power uniti açarak, ekranlarımız açalım. Arkasında APU düğmesine basıp elektriği açalım. Bugünkü uçuşta 154 yolcumuz var ve uçağım 4 ton yakıt aldım. Ağırlık 58 ton görünüyor. Uçağım az yaksın çok gitsin diye cost index 10 girdim. Bu bizim uçağımızın havada gecireceği süre boyunca ne kadar ekonomik bir profil ile uçacağını hesaplayan bir parametredir. 1-100 arasında bir sayı giriyorsunuz ve zamanında varmak ile ekonomik uçmak arasında tercih yapmanı sağlıyor. Kalkış için gerekli V speed verilerini girdik. Burada veriyi uçağın tabletinden hesaplanıyor. 152 knot hızla teker keseceğimizi öngörüyor. hadi motorları çalıştıralım. Tabi önce Online olalım. Uçuş planımızı İvaoya yükledik, WEBEYE üzerinde aktif olduğumuzu görüyoruz. Hadi pushback yapıp kalkışa geçelim. Taxi yapacağımız pistimiz Sabiha Gökçenin yeni 06R pisti. Epey uzun bir taxi yapılması lazım . Ahuru yakıtı piste gelemeden yakacaz. İttiriyorlar. Flapları "1" , selat belt "on", autobreak "Max" Speedbreak "ARM" Piste koşuyoruz, gaz kolunu FLX moduna alıp ideal en iyi motorlara gazı verdik. pisten kalkınca hemen CLB moduna çekiyoruz İşte burda Cost İndex değerine göre firmanın talebi, doğrultusun en ekonomik motor takati ile tırmanışa geçiyoruz. FlybyeWire ekibinin yaptığı bu eşsiz model tamamen bedava olması , tüm SİD ve STAR uygulamalarını yapabiliyor olması , Simbrif tarafından desteklenmesi eşsiz bir uçuş deneyim yaşamanıza sağlıyor. Uçağımız BARP1W SID ile Sabiha Gökçen pistinden ayrılışımız yapıyoruz . Bu sırada Marmara üzerinde 26000 feet tırmanmış olduk Uçağımız otomatik pilotta trımanırken seviye 38000 feete tırmanmaya devam ediyor. Aşağidaki navigasyon ekranında Mavi okla gösterilen noktada 38000 ulaşacağımızı gösteriyor. Saate 440 Knot hızla uçarken 344 baştan 15 knot rüzgar yediğimizi görüyorum. 17 saat önce tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 16 saat önce Yazar Paylaş 16 saat önce (düzenlendi) Yakıt tanklarımda toplam 3200 kilo yakıt kalmış. Dakikada 40 kilo karosen tüketiyorum. Sosus üzerinde alçalmaya başlayacağız. Navigasyon ekranında sosus üzerinde aşağiı ok bize bunu söyler. Selanikte ineceğimiz meydanı havada rüzgar değişimi nedeniyle 16 pisti olarak değiştirdim. Navigasyona gereki ils prosedürlerini girdik ve bu sırada 3500 feete kadar alçalışa başladım . Uçak şu an süzülmekte. İşte en sevdiğim sekans. uçak otomatik pilotun MCDU üzerinde hesapladığı süzülme rotasına uygun şekilde alçalıyor. Tam bu sırada uçak balastı ayarlamak için en dış yakıt tanklarını boşaltıp , kanatların ana yakıt tankında topluyor. Ege denizi üzerinde alçalırken Trump Zelensk kavgasını ve Trump'ın basın mensupları ile saçmalamalarını izliyorum. İniş Paterni ekrana tam sığmaya başladı. birazdan mor topu geçince uçak APPR moduna gecip giderek yavaşlayacak. Motr Daire içinde D noktası ise mühtemel İLS yakalanacağı noktayı temsil ediyor. Mavi ok ise seviye 3500 ulaştığımız nokta olacak İşte Selanik hava limanı. Üzerinde bir 90 derece dönüş yapıp ils noktası ile buluşmak adına alçalma profiline deva m ediyoruz. Kemerlerinizi bağlayın iniyoruz. Miss gibi bir dönüş ile pist ils İşte iniş paterni. İnmek için hazırlıkları yapalım. İLS 16 alive oldu bile. Pisten 20 mil uzaklaşıp tam bir U dönüşü yaparak hızla flap açıp piste teker koyacağız. İLS16 Capture , İls full establish. Flap 1 ve gear down. Categori 3 Dual İls Full Establish , Fren Medium Glide Slope oturduğunuz görceğiniz sahne budur. 16 saat önce tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 16 saat önce Paylaş 16 saat önce Canlı kanlı uçak kullananlar da misafir olabiliyor mu? 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 16 saat önce Yazar Paylaş 16 saat önce Servet Aydın yazdı: Canlı kanlı uçak kullananlar da misafir olabiliyor mu? Abi çok fazla similasyonda uçan pilot ve gerçek ATC var. Pratik yapıyorlar. İlk defa gidecekleri bir meydan olursa similatörü açıp uçuyorlar. Yorum bağlantısı
Metin Mankal 16 saat önce Paylaş 16 saat önce Bazen ben de pilot oluyorum.. Hesapsız kitapsız öyle... 1 11 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 16 saat önce Paylaş 16 saat önce (düzenlendi) 2 saat ekonomi sınıfında uçmaya tahammül edemiyorum. oyunda da aynı dümdüz yolu uçmak ne bileyim... ama dersenizki sen en önde otur o ayrı :P 16 saat önce tarihinde Doğan Arşiray tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 16 saat önce Yazar Paylaş 16 saat önce Selanik uçuşumuz 1 saat sürdü. Bir sonraki uçuşta görüşmek üzere : ) Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 15 saat önce Yazar Paylaş 15 saat önce (düzenlendi) Doğan Arşiray yazdı: 2 saat ekonomi sınıfında uçmaya tahammül edemiyorum. oyunda da aynı dümdüz yolu uçmak ne bileyim... ama dersenizki sen en önde otur o ayrı :P uçmak iyidir, cuma gecesi anadolu hisarına gidip balık ekmek yeyip , midyeci ahmetten yüklü fiyata midye yiyip dönüşe isparka para vermekten kurtarıyor. Çok daha eğlenceli oluyor. ayrıca evin havası değişiyor. Eşim iş yerinde “kocam uçak aldı” diyerek güle güle eğlenirken kızım araba ile seyehate giderken yalpalı yolda “baba türbilansa girdik” diyebiliyor. 15 saat önce tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 saat önce Paylaş 15 saat önce Ali Darbaz yazdı: para vermekten kurtarıyor. şimdi 80 harcamaktan kurtuldun sandığın hesap gün gelir 880 olarak geri döner, uzun vadede iyi bir fikir değil 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 15 saat önce Yazar Paylaş 15 saat önce Çağlar Bayur yazdı: şimdi 80 harcamaktan kurtuldun sandığın hesap gün gelir 880 olarak geri döner, uzun vadede iyi bir fikir değil Konu güzelse yarın PMDG Boeing 737-900 ER ile devam edeyimmi , Bu sefer Anadolu Jet ile Sivas’a uçarız. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 14 saat önce Paylaş 14 saat önce Yaklaşmaları nasıl yapıyorsun, dinlleriz. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 saat önce Paylaş 14 saat önce Ali Darbaz yazdı: Konu güzelse yarın PMDG Boeing 737-900 ER ile devam edeyimmi , Bu sefer Anadolu Jet ile Sivas’a uçarız. bilemem bu tip oyunlar çok yavaş bana , aksiyon sıfır 1 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 8 saat önce Paylaş 8 saat önce @Emre Şimşek inişte yer yok de yolla manhattına 😂 Ali bari uçağa hiperşeysinden yaptırma Yorum bağlantısı
İnan Çınar 3 saat önce Paylaş 3 saat önce Metin Mankal yazdı: Bazen ben de pilot oluyorum.. Hesapsız kitapsız öyle... 3 ten sonra ben Boeing uçuruyorum. 1 Yorum bağlantısı
Murat Sahın 3 saat önce Paylaş 3 saat önce @Ali Darbaz tupolev veya IL96 falan var mı? Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır 3 saat önce Paylaş 3 saat önce ne kadar karışık terimler var. ve ne kadar çok vaktiniz 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 2 saat önce Yazar Paylaş 2 saat önce Bugün diş doktoru randevum vardı. Dişlerimi 1 saatlik operasyon ile kazıttım. Acısından duramıyordum. Beynimi uyuşturmak için 9 ton yakıtla Bolvya Viru Viru hava limanından kalkışla Carrasco İnternational hava limanına yolculuğa başladım. yaklaşık 3 saat sürecek. Bugünkü Uçağımız 70 paund fiyatı ile Fenix airbus a320 -200 . Bu uçuşun diğerlerinden farkı THY adına uçuyorum ve ACARS ile takip ediliyorum. Ekvatoru üzerinde güneşin doğuşuna tanık oluyoruz. Bu uçuşu iptal edeceğiz, çünkü kızın piyano kursunu tamamen unuttuk. Uçağımızın renkleri Avianca Güney Amerikanın en aktif hava yolu şirketlerinden biri. Yorum bağlantısı
Recommended Posts