İçeriğe Yönlendir

Uçaklarım.


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
(düzenlendi)

Merhaba değerli dostlar. 

Bugün size ilk uçağımı tanıtıyorum. Hadi hep beraber Selanik uçuşuma misafir olun. İlk işimiz Simbrifden bir uçuş planı hazırlıyoruz. 

 

image.png.a861a2e3077f7a06c6315db8db606bcd.png

 

Bugün FS 2020 de kullanmaya başladığım ilk gelişmiş model FlybyWire A320neo ile uçalım. Biraz nostalji olsun. Bu ucak bedava ama oldukca gerçekçi modellenmiş bir model .

Bugün farklılık olsun diye SKY Express ile uçalım. Yunanistan'a uçacağımız için bir Yunana hava yolları olan Sky Express ile İstanbul Sabiha Gökçen - Selanik ulusarası havalimanı daha gerçekci olur diye düşündüm. 

 

 

image.png.bc552b722c97e0b6c1d8e2d78906f91a.png

 

 

Uçak kapkaranlık bir şekilde parkta başlıyoruz.  Hemen Bataryaları ve external power uniti açarak, ekranlarımız açalım. Arkasında APU düğmesine basıp elektriği açalım. 

 

image.png.0d1aaae6bf33bb1737048ba1cebfa21a.png

 

image.png.2a2a542f81e9cf1a252b9d8138a41f7a.png

 

Bugünkü uçuşta 154 yolcumuz var ve uçağım 4 ton yakıt aldım. Ağırlık 58 ton görünüyor. 

 

image.png.02b786a9416b04e0c515c02faf5ceacc.png

 

Uçağım az yaksın çok gitsin diye cost index 10 girdim. Bu bizim uçağımızın havada gecireceği süre boyunca ne kadar ekonomik bir profil ile uçacağını hesaplayan bir parametredir.  1-100 arasında bir sayı giriyorsunuz ve  zamanında varmak ile ekonomik uçmak arasında tercih yapmanı sağlıyor. 

 

image.png.d583d7a1b20574cbbbf351a9250338bb.png

 

Kalkış için gerekli V speed verilerini girdik. Burada veriyi uçağın tabletinden hesaplanıyor. 152 knot hızla teker keseceğimizi öngörüyor.  hadi motorları çalıştıralım. Tabi önce Online olalım. 

 

 

image.png.82089093676547ad4ad0dcc0e20be45f.png

 

Uçuş planımızı İvaoya yükledik, WEBEYE üzerinde aktif olduğumuzu görüyoruz. Hadi pushback yapıp kalkışa geçelim. 

 

 

image.png.cbda29b85d9ab5ae02d98ddb2438ddbe.png

 

 

Taxi yapacağımız pistimiz Sabiha Gökçenin yeni 06R pisti. Epey uzun bir taxi yapılması lazım . Ahuru yakıtı piste gelemeden yakacaz. 

 

image.png.c87796eb0d04b916ea4df1d557d232a4.png

 

 

 

İttiriyorlar. 

 

image.png.41220243217aea55f45fdfbe53e6760e.png

 

Flapları "1" , selat belt "on", autobreak "Max" Speedbreak "ARM"

 

Piste koşuyoruz, gaz kolunu FLX moduna alıp ideal en iyi motorlara gazı verdik. pisten kalkınca hemen CLB moduna çekiyoruz 

 

image.png.fe662239d00a6d6665db04668a29e300.png

 

İşte burda Cost İndex değerine göre firmanın talebi, doğrultusun en ekonomik motor takati ile tırmanışa geçiyoruz. 

 

image.png.5c3bc008a68d7337bf996e1e624db645.png

 

FlybyeWire ekibinin yaptığı bu eşsiz model tamamen bedava olması , tüm SİD ve STAR uygulamalarını yapabiliyor olması , Simbrif tarafından desteklenmesi eşsiz bir uçuş deneyim yaşamanıza sağlıyor. 

 

 

 

image.png.6f859c25fb5decf931b20aa3715aab87.png

 

 

Uçağımız BARP1W SID ile  Sabiha Gökçen pistinden ayrılışımız yapıyoruz . Bu sırada Marmara üzerinde 26000 feet tırmanmış olduk 

 

 

 

image.png.d1a0408997effc0201273489d1685bd8.png

 

image.png.0dbe97b18320c5424321f24b93eae3c2.png

 

Uçağımız otomatik pilotta trımanırken seviye 38000 feete tırmanmaya devam ediyor. Aşağidaki navigasyon ekranında Mavi okla gösterilen noktada 38000 ulaşacağımızı gösteriyor. Saate 440 Knot hızla uçarken 344 baştan 15 knot rüzgar yediğimizi görüyorum. 

 

image.png.16a38a3ced3813754f7fbdac445fb55a.png

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Yakıt tanklarımda toplam 3200 kilo yakıt kalmış. Dakikada 40 kilo karosen tüketiyorum. 

 

image.png.62fd966617337e62efe21b5bbbfc03c3.png

 

 

Sosus üzerinde alçalmaya başlayacağız. Navigasyon ekranında sosus üzerinde aşağiı ok bize bunu söyler. 

 

image.png.748129404b9683075f75dbdad7529eba.png

 

Selanikte ineceğimiz meydanı havada rüzgar değişimi nedeniyle 16 pisti olarak değiştirdim. Navigasyona gereki ils prosedürlerini girdik ve bu sırada 3500 feete kadar alçalışa başladım . Uçak şu an süzülmekte. 

 

image.png.1dc34e4b98b336602e4222af0dee9fa0.png

 

image.png.024ddd07f7116b5ed7b0db2a95950f6e.png

 

İşte en sevdiğim sekans.  uçak otomatik pilotun MCDU üzerinde hesapladığı süzülme rotasına uygun şekilde alçalıyor. Tam bu sırada uçak balastı ayarlamak için en dış yakıt tanklarını boşaltıp , kanatların ana yakıt tankında topluyor. 

 

image.png.e7506a17627561927dd23cbd8b3a1184.png

 

image.png.a3ce1752406b9376803fea3aa04c39d9.png

 

 

Ege denizi üzerinde alçalırken Trump Zelensk kavgasını ve Trump'ın basın mensupları ile saçmalamalarını izliyorum. 

 

image.png.454ae8df87081d5dc19b3fb2021edf99.png

 

İniş Paterni ekrana tam sığmaya başladı. birazdan mor topu geçince uçak APPR moduna gecip giderek yavaşlayacak.  Motr Daire içinde D noktası ise mühtemel İLS yakalanacağı noktayı temsil ediyor. Mavi ok ise seviye 3500 ulaştığımız nokta olacak 

 

image.png.65f51a4782f16b7222b18d3f7fe8f72e.png

 

 

İşte Selanik hava limanı. Üzerinde bir 90 derece dönüş yapıp ils noktası ile buluşmak adına alçalma profiline deva m ediyoruz. 

 

image.png.94b66de9da75bcf00be8a0720870ab3f.png

 

Kemerlerinizi bağlayın iniyoruz. Miss gibi bir dönüş ile pist ils 

 

 

image.png.7e9a52e107fe30e5675dde293e64dcdb.png

 

İşte iniş paterni. İnmek için hazırlıkları yapalım. İLS 16 alive oldu bile. Pisten 20 mil uzaklaşıp tam bir  U dönüşü yaparak hızla flap açıp piste teker koyacağız. 

 

image.png.9e7d1bd83b3a32cf7b0b44963a096bd9.png

 

İLS16 Capture , İls full establish. Flap 1 ve gear down. 

 

image.png.163401986bd72040a98a3bdb901e0e56.png

 

Categori 3 Dual İls Full Establish , Fren Medium 

 

image.png.2877240874b41a5a5db955b568ed3568.png

 

Glide Slope oturduğunuz görceğiniz sahne budur. 

 

image.png.8eb6c4a5d7fe06ce1d57db94623a5621.png

 

image.png.1754bed7bd4de3de7322632541c894f8.png

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Canlı kanlı uçak kullananlar da misafir olabiliyor mu? :keyifli:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

Canlı kanlı uçak kullananlar da misafir olabiliyor mu? :keyifli:

 

Abi çok fazla similasyonda uçan pilot ve gerçek ATC var.  Pratik yapıyorlar. İlk defa gidecekleri bir meydan olursa similatörü açıp uçuyorlar. 

Yorum bağlantısı
Metin Mankal

Bazen ben de pilot oluyorum.. Hesapsız kitapsız öyle...

  • Beğen 1
  • Mutlu 5
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

2 saat ekonomi sınıfında uçmaya tahammül edemiyorum. oyunda da aynı dümdüz yolu uçmak ne bileyim... ama dersenizki sen en önde otur o ayrı :P

tarihinde Doğan Arşiray tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

 

 

dcs takıl daha aksiyonlu

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

 

Selanik uçuşumuz 1 saat sürdü. Bir sonraki uçuşta görüşmek üzere : )

 

image.png.05a235f7944eac6ed6f17d48907b5060.png

 

image.png.513e20077714440ca945bee77fa3cd95.png

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Doğan Arşiray yazdı:

2 saat ekonomi sınıfında uçmaya tahammül edemiyorum. oyunda da aynı dümdüz yolu uçmak ne bileyim... ama dersenizki sen en önde otur o ayrı :P


uçmak iyidir, cuma gecesi anadolu hisarına gidip balık ekmek yeyip , midyeci ahmetten  yüklü fiyata midye yiyip dönüşe isparka para vermekten kurtarıyor. Çok daha eğlenceli oluyor. ayrıca evin havası değişiyor. Eşim iş yerinde “kocam uçak aldı” diyerek güle güle eğlenirken kızım araba ile seyehate giderken yalpalı yolda “baba türbilansa girdik” diyebiliyor. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

para vermekten kurtarıyor.

şimdi 80 harcamaktan kurtuldun sandığın hesap gün gelir 880 olarak geri döner, uzun vadede iyi bir fikir değil

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

şimdi 80 harcamaktan kurtuldun sandığın hesap gün gelir 880 olarak geri döner, uzun vadede iyi bir fikir değil


Konu güzelse yarın PMDG Boeing 737-900 ER ile devam edeyimmi , Bu sefer Anadolu Jet ile Sivas’a uçarız. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Yaklaşmaları nasıl yapıyorsun, dinlleriz. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:


Konu güzelse yarın PMDG Boeing 737-900 ER ile devam edeyimmi , Bu sefer Anadolu Jet ile Sivas’a uçarız. 

bilemem bu tip oyunlar çok yavaş bana , aksiyon sıfır

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   1 kullanıcı

    • Alptuğ Özcan
×
×
  • Yeni Oluştur...