İçeriğe Yönlendir

Elektrik Akımına Kapıldık - Bir Tesla Hikayesi


Selim Bilgin

Recommended Posts

Selim Bilgin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Tesla’nın mekanik veya elektronik bir km sayacı yokmuş deniyor. Trafik ve yol şartlarında pilin kullanımına göre bir km yazıyormuş. Ve bu rakam duruma göre gerçekle %15-115 arasında sapma yapabiliyormuş. Abd’de mahkemelik olmuş bu durum. 

 

Araba o kadar detaylı log basıyor ki böyle bir sapma imkansız, belki çok erken modeller olabilir.

Otoparka girerken durup sigara içsen çıkıyor loglardan metre metre.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Selim Bilgin yazdı:

 

Araba o kadar detaylı log basıyor ki böyle bir sapma imkansız, belki çok erken modeller olabilir.

Otoparka girerken durup sigara içsen çıkıyor loglardan metre metre.


3-5 yıllık arabalar. Toplu dava. Amerikalılar imkansız deyip kesip atmamış

 

https://driveteslacanada.ca/news/tesla-faces-class-action-lawsuit-alleging-odometer-manipulation/

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mertol Kip yazdı:

 

Ne zaman toyotaya bağlıyorsun bu konuyu? 


Acele ediyorsunuz

 

dsg’den sonra hızlıca tesla savunması geldi. Böyle böyle birkaç tane daha üstüne koyup bağlayacağım :) 

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Acele ediyorsunuz

 

dsg’den sonra hızlıca tesla savunması geldi. Böyle böyle birkaç tane daha üstüne koyup bağlayacağım :) 

 

Performans düşmesi var. Gençsinde daha ama... :)

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Mertol Kip yazdı:

 

Performans düşmesi var. Gençsinde daha ama... :)

Sonra 65 deyince kızıyor :D 35 te gitti....

  • Mutlu 2
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Şanzıman dedi.. 

Clutch yokmuş yaw şanzımanmı olur.

neyse ben yazmıyom tesla konularına artık, gereksiz yoruluyorum abi :)

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


3-5 yıllık arabalar. Toplu dava. Amerikalılar imkansız deyip kesip atmamış

 

https://driveteslacanada.ca/news/tesla-faces-class-action-lawsuit-alleging-odometer-manipulation/


Ben mahkeme değilim ki kestirip atarım tabi, Amerikalı hiç değilim. Onlar her şeye dava açabilir. Sonuca bakmak lazım. 
 

IMG_2440.jpeg.08db0788a976dc4f9280b17eb593e37c.jpeg

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

dsg’den sonra hızlıca tesla savunması geldi. Böyle böyle birkaç tane daha üstüne koyup bağlayacağım :) 


Ben burada DSG savunurken forumun favori arabası Focus 1 idi. Ben bıraktım o işleri. 😄

  • Beğen 2
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Mertol Kip

Yaw zaten boş iş olmasa şu ana kadar çoktan kopar yürürdü. İçmeye su bulamazken onu hidrojene çevirip yakıt olarak kullanmak nasıl bir mallıktır bilemedim. Hadi caponlar ada devleti diye denizi sonsuz sanıyorlar da bize ne oluyor onu anlamadım. 

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Yakıt hücresi çok günlük hayatta kullanılabilir değil zaten. Onun arızası durumunda ne olur bilmem.

Yorum bağlantısı
Ali Gülmez

hidrojen tüpünün üzerine oturup yolculuk edecek kadar kafayı sıyırmış forum üyemiz yoktur diye hala iddia ediyorum

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

 

Alman ve fransızlar dahil büyük markalar peş peşe hidrojen geliştirme merkezi açıyor. Bazıları ilk modellerini satışa sunmaya hazırlanıyor. Ticarilerde zaten kullanılmaya başlandı. 
 

biz burada aramızda “tutmaz bu saçma teknoloji yaaağğğğğ” diyoruz :) 

 

 

 

 

Ali Gülmez yazdı:

hidrojen tüpünün üzerine oturup yolculuk edecek kadar kafayı sıyırmış forum üyemiz yoktur diye hala iddia ediyorum


Kahvehane analizi

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Gülmez
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

Alman ve fransızlar dahil büyük markalar peş peşe hidrojen geliştirme merkezi açıyor. Bazıları ilk modellerini satışa sunmaya hazırlanıyor. Ticarilerde zaten kullanılmaya başlandı. 
 

biz burada aramızda “tutmaz bu saçma teknoloji yaaağğğğğ” diyoruz :) 

 

 

 

 


Kahvehane analizi

 

 

Hayatım azot hidrojen asetilen oksijen tüplerinin bağlı olduğu hatları kurdurup o gazların kullanıldığı tezgahları çalıştırmakla geçti

hidrojen patlarsa seni geçtim aracın parçasını bulamazlar

asetilen patlarsa organize sanayi hava uçar

teknik konuşacak isek üzülürsün

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Gülmez yazdı:

Hayatım azot hidrojen asetilen oksijen tüplerinin bağlı olduğu hatları kurdurup o gazların kullanıldığı tezgahları çalıştırmakla geçti

hidrojen patlarsa seni geçtim aracın parçasını bulamazlar

asetilen patlarsa organize sanayi hava uçar

teknik konuşacak isek üzülürsün


patlarsa diye bakıyorsak benzin deposu da patlıyor ve içindekiler ölüyor. Evde kaçak varsa doğalgaz da patlıyor. Kaçak varya batarya da saniyede tüm arabayı yakıyor. Kazalarda Bir şey patlarsa ondan kaçma ihtimali değerlendirilmez. Patlamaması için yapılan güvenlik aşamaları değerlendirilir. 
 

ayrıca hidrojen kaçağı olduğu anda çok yüksek bir hızla yukarı çıkar. Yanmaya fırsatı bile olmaz. 
 

Kazada delinen bir tüple kaçak başlasa bile yanma ihtimali yok gibi bir şey

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

Alman ve fransızlar dahil büyük markalar peş peşe hidrojen geliştirme merkezi açıyor. Bazıları ilk modellerini satışa sunmaya hazırlanıyor. Ticarilerde zaten kullanılmaya başlandı. 
 

biz burada aramızda “tutmaz bu saçma teknoloji yaaağğğğğ” diyoruz :) 

 

 

 

 


Kahvehane analizi

 

 

Güncel haberler kapanıyor diyor. Eski bilgilere rastlamış olmayasın?

Şöyle bir Syngas işi var ama petrolün 200 dolar olması gerek. H2 ile su ve karbondioksiti katalizörden geçiriyorlar buhar olarak ch4 oluyor. Ordan sentetik doğalgaz ve ordan da gerekirse dizel vb sentezlenebiliyor. Bu da 1920 lerin yöntemi ama uzun vadede olabilir diyorlar eldeki motor parkını ve ısınmayı götürmek ve gündüz üretilen enerjiyi depolamak için.

Hidrojen patlama konusunda yanlışın var bence. Ama ana sebep patlama değil. Hidrojenin doğada bulunmaması.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

Güncel haberler kapanıyor diyor. Eski bilgilere rastlamış olmayasın?

Şöyle bir Syngas işi var ama petrolün 200 dolar olması gerek. H2 ile su ve karbondioksiti katalizörden geçiriyorlar buhar olarak ch4 oluyor. Ordan sentetik doğalgaz ve ordan da gerekirse dizel vb sentezlenebiliyor. Bu da 1920 lerin yöntemi ama uzun vadede olabilir diyorlar eldeki motor parkını ve ısınmayı götürmek ve gündüz üretilen enerjiyi depolamak için.

Hidrojen patlama konusunda yanlışın var bence. Ama ana sebep patlama değil. Hidrojenin doğada bulunmaması.


1920’leri boşverin. 2040’larda ticari füzyon reaktörleri başlıyor. O zamana kadar panel ve rüzgar enerjisi de alır başını gider. Enerji fazlamız olur. Suyu da bedavadan hallice rakamlara hidroliz ederler. 

Yorum bağlantısı
Ali Gülmez
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


patlarsa diye bakıyorsak benzin deposu da patlıyor ve içindekiler ölüyor. Evde kaçak varsa doğalgaz da patlıyor. Kaçak varya batarya da saniyede tüm arabayı yakıyor. Kazalarda Bir şey patlarsa ondan kaçma ihtimali değerlendirilmez. Patlamaması için yapılan güvenlik aşamaları değerlendirilir. 
 

ayrıca hidrojen kaçağı olduğu anda çok yüksek bir hızla yukarı çıkar. Yanmaya fırsatı bile olmaz. 
 

Kazada delinen bir tüple kaçak başlasa bile yanma ihtimali yok gibi bir şey

 

 

Hidrojen uçucu olabilir çatıya sundurma yaptırdık kaçak olursa diye ancak parlaması kolay bir gazdır öyle olsa araç bataryalarının sızdırmazlık testini helyum yerine hidrojenle yaparlar

oksijen herkese zararsız gelir ama yağla temas ettiği an parlar

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

Sonuçta hidrojen yok. 


tabi canım. Her şey yalan :) 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

Nerde var


periyodik tabloda :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


periyodik tabloda :) 

He. onu yakamıyon işte. Orda sodyum da var. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

İzmit büyükşehir otobüsleri hidrojenli bildiğim kadarıyla yıllardır

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...