İçeriğe Yönlendir

Bir Dokunup Bin Ah İşitir miyim?


Gökhan DOĞAN

Recommended Posts

Gökhan DOĞAN

Merhabalar herkese, 2010 model  Accent Era 1.5 CRDi otomatik 190 bin km de aracıma performans odaklı küçük bir dokunuş yapma düşüncem var. Aracın uzun yol rampa performansından memnunum fakat kalkışlarda 4 ileri tork konvertörlü şanzımanın vermiş olduğu hantallıktan bayağı bir muzdaribim. Bu olayı aşmak için egr iptali kat iptali (çift katalizör var) hybrit turbo ve ufak bi soft yazılım düşünüyorum. Sizce sonuç alabilir miyim ayrıca bu işlemler yapıldığı taktirde şanzımana zarar vermiş olur muyum ? Değerli fikir ve yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel

Hibrit turbo alt devirleri zayıflatır, Egr ve kat iptali muayeneden kalmasına sebep olur. Soft bir yazılım biraz canlanmasına sebep olur ve bence yeterli olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş

Şanzımanın kaç torka dayandığına bakmak lazım. Dediğiniz şeyler iyi yapıldığında performans getirir fakat 4 ileri şanzıman her haliyle törpüleyecektir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN
Görkem Karakaş yazdı:

Şanzımanın kaç torka dayandığına bakmak lazım. Dediğiniz şeyler iyi yapıldığında performans getirir fakat 4 ileri şanzıman her haliyle törpüleyecektir.

Kaç torka dayanabildiği veriye nereden ulaşabiliriz ?

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Era kullanıcısı olsam önceliği yol tutuş ve frenlemeye verirdim. Performansı fazlasıyla olan bir araç :) 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Gökhan DOĞAN yazdı:

CRDi

Önce, Emme ve EGR temizliği yapılsın.

Şanzıman A4AF3 max 340 tork dayanımı var.

Soft yazılım, hybrit turbo, EGR, Kat iptali vs. fazla kavram kargaşası var. Bunlar küçük işlem değil. Daha profesyonel bilgiler edinmeniz gerekiyor. Araca yazık etmeyin.

Yürür aksamı düşünmelisiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Gökhan DOĞAN yazdı:

4 ileri tork konvertörlü şanzımanın vermiş olduğu hantallıktan bayağı bir muzdaribim.

ehil bir yere türbini kontrol ettrin

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN
Tamer Topaç yazdı:

Önce, Emme ve EGR temizliği yapılsın.

Şanzıman A4AF3 max 340 tork dayanımı var.

Soft yazılım, hybrit turbo, EGR, Kat iptali vs. fazla kavram kargaşası var. Bunlar küçük işlem değil. Daha profesyonel bilgiler edinmeniz gerekiyor. Araca yazık etmeyin.

Yürür aksamı düşünmelisiniz.

Teşekkürler yorumunuz için. Emme ve egr temizliği kayda değer ölçüde sonuç vermezse şayet sizin öneriniz var mı ne yapılabilir?

Çağlar Bayur yazdı:

ehil bir yere türbini kontrol ettrin

Abi turbo yeni revizyonlu ötme vs yok hatta bagajda yedeği var hybrit işimizi ne denli görür o konuda biraz kafam karışık 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Gökhan DOĞAN yazdı:

Emme ve egr temizliği kayda değer ölçüde

Sökülecek ve temizlenecek. Motor sağlığı için ve kısmen performansta iyileşme, yakıtta düşüş olur.

O aracın ilk kalkışta ok gibi fırlaması gerekiyor. Türbin mi kaçırıyor önce bunlara bakılmalı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
Gökhan DOĞAN yazdı:

hybrit işimizi ne denli görür

sonradan teazgahta taşlanmış palleri büyütülmüş bir şeyi ben motoruma takmazdım, bunu yapan bir tükkan vardı, can güvenliği için tezgahı bırakıp kaçtı müşteriler bastı

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Gökhan DOĞAN yazdı:

Abi turbo yeni revizyonlu

Çağlar Abi' nin ve benim dediğim şanzıman içindeki türbin.

Bu aracın 190 binde turbo neden dağıldı?

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN
Tamer Topaç yazdı:

Çağlar Abi' nin ve benim dediğim şanzıman içindeki türbin.

Bu aracın 190 binde turbo neden dağıldı?

 

Dağılmadı aslında ötme vardı bende gönderdim revize edildi her ihtimale karşı bitane de orjinal sıfır kutusunda bagajda taşıyorum. Era dizel özellikle manuel performans odaklı kullanımda maalesef turbo kesebiliyor bu araçların  kanayan yarası bu otomatik olanlarında denk gelmedim ama manuel iki arkadaşım yaşadı bunu

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

ilk önce şanzımana bakılması lazım, şanzımanda sıkıntı varsa yazılım sonrası da keyif alamazsınız, dizel era çok seri araba kalkışta da aynı şekilde, aktarma da bi problem olduğu kesin. Egr temizliği sonrası otobanda 3. vites biraz gazlı gidin kat biraz yansın kendine gelsin. Sonra çıtırdan ince bi yazılım 

 

Sanayide tanıdık usta varsa muayene işi hallediliyor, benim scudo kat iptal egr iptal stage 1 yazılım var, 3.000 devir sonrası inceden dumanlı, 3 senedir kat yok kamyonet ruhsatlı her sene muayene

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

En basit yöntem, aracın 0-100, 80-120, 120-160 vb. verilerini, fabrika verileri ile karşılaştırabilirsiniz.

Şu an piyasa, turbo pallerine çizik atıp, hybrid turbo yapıyorum diyen ustacıklarla dolu. 

İş turboya gelene kadar katedilmesi gereken çok yol var. 

Tavsiye, gerçekten güçlü bir araç istiyorsanız teknik ve mekanik anlamda bu araç uygun değil.

Kulaktan dolma bilgilerle hareket etmeyin. Ortalıkta kara tren gibi gezip sağa sola patlayan araçlarla dolu.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Ben size 110 hp lik 1.5 crdi getzle carrera 4s e nasıl patladığımı anlatmış mıydım :crazy:

 

Özetle ikimizde fren yaptık o durdu...

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
  • Mutlu 4
  • Şaşkın 1
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Köksal Yılmaz yazdı:

Ben size 110 hp lik 1.5 crdi getzle carrera 4s e nasıl patladığımı anlatmış mıydım :crazy:

 

Özetle ikimizde fren yaptık o durdu...

Ki, Getz' de sağlam fren vardır. Ama makyaj da bir yere kadar :kihkih:

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

düz vites 1.5 crdi accent acaip gidiyordu yahu. rollingde bizim jeep i geçiyordum yokuş yukarı o derece saçma bir arabaydı. çok tehlikeli idi. zaten kısa sürede şirkette bir yerde patladılar o araba ile. 62 beygir fiat liena alarak ödüllendirdim çalışanlarımızı. aynı zihniyet o arabada da 82 bin km de LPG den sübapları yaktı. demekki dip gaz gidiyordu anlamış olduk. kendisinin iş akdini fesh ederek belediye otobüsünde güvenliğini teşkil etmiş olduk.

 

o araba ile uzun yolda tam gaz hızlanınca 140 150 ye gelince tünel görüşü aktive oluyordu. yavaşça uzakta bir ışık beliriyordu. hiç o nokta ne var acaba diyerek  cesaret edemedim eş zamanlı uçma hissinden ötürü.

Köksal Yılmaz yazdı:

Ben size 110 hp lik 1.5 crdi getzle carrera 4s e nasıl patladığımı anlatmış mıydım :crazy:

 

Özetle ikimizde fren yaptık o durdu...

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tamer Topaç yazdı:

Şu an piyasa, turbo pallerine çizik atıp, hybrid turbo yapıyorum diyen ustacıklarla dolu. 

süpermiş bu :rofl: 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Çağlar Bayur yazdı:

süpermiş bu :rofl: 

Temsili bir sözde hybrid turbo pali. 

Emme aynı, egzoz aynı, pal boyutları vs herşey aynı. Pallere iki kanal aç, wasgate ile oyna, oldu da bitti :nazar:

Ne hesap, ne kitap ben yaptım oldu, alengirli iki müzik bir video, piyasa bizden sorulur :kihkih:

 

image.png.28cfc22eba9fb90fef73f521d0e4796f.png

Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN

İşin özü şöyle beyler , çok fazla bir beklenti içinde değilim bizde ki otomatik bir manuel dizel Era gibi kalkışı olsun yeter anlaşılan o ki o kadar uğraş verip bir yerlere patlamaya gerek yok ☺️

Yorum bağlantısı
Ali Gök

bende accent era vardı 1.5 crdi düz vites. güvenlik paketliydi 8 airbag 4 disk fren abs vardı ( böyle bir modeli yok diyen kendi bilir uğraşamam vardı diye kanıt aramaya :D )

 

accent era hızlandırmaya modifiye yapmayın durdurmaya yapın yapacaksanız. çok doğru iş değil bu aracı hızlandırmak piyasadaki şahin doğandan vs gibi eski araçlardan sonraki en güvensiz 5 6 arabadan biri olabilir . 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ali Gök yazdı:

bende accent era vardı 1.5 crdi düz vites. güvenlik paketliydi 8 airbag 4 disk fren abs vardı ( böyle bir modeli yok diyen kendi bilir uğraşamam vardı diye kanıt aramaya :D )

 

accent era hızlandırmaya modifiye yapmayın durdurmaya yapın yapacaksanız. çok doğru iş değil bu aracı hızlandırmak piyasadaki şahin doğandan vs gibi eski araçlardan sonraki en güvensiz 5 6 arabadan biri olabilir . 

4 airbag 8 disk fren olsa daha iyi olurdu...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök
Doğan Arşiray yazdı:

4 airbag 8 disk fren olsa daha iyi olurdu...

hyundai mühendislerinin kemikleri sızladı :D 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Gökhan DOĞAN yazdı:

İşin özü şöyle beyler , çok fazla bir beklenti içinde değilim bizde ki otomatik bir manuel dizel Era gibi kalkışı olsun yeter anlaşılan o ki o kadar uğraş verip bir yerlere patlamaya gerek yok ☺️

Tabi burada yazılanlar genelleme.

 

Aracın, 4 ileri tork konvertörlü bir şanzımanı var. Aynı aracın manueli gibi olmayacaktır ancak, çok da kötü olmamalı. Anlatımınıza göre ilk kalkışta sanki sorun varmış gibi bir izlenim oluştu. Katalizör, EGR, yazılım, turbo da işin içine girince :rolleyes: :fiuw:

 

Bizler, var ise önce sorunun çözümüne yönelik sonra da, malum piyasa hırsızlarına karşı uyarılarımızı yapmakla yükümlü hissederiz :flowers:. Bu Forum diğerlerinden bu yüzden ayrışır.

 

Aracınıza gelecek olur isek, eğer bir sorunu yok ve yalnızca ilk kalkışta hantallık hissediyor ve benzer aynı araçta da aynı durum var ise, pedal gecikmesini önleyen kitler var.

 

Bana göre Tuning işi, başlı başına ve baştan sona ele alınması gereken bir konu. Önce araçta hiç bir sorunun olmaması ve uygun bir araç olması gerekli. Sonrası para, zaman, tecrübe ve biraz da sabır.

 

 

 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Gök yazdı:

i 8 airbag 4 disk fren abs vardı (

vardır da kaçı açılır kaçı fren yapar orası bilinmez der tibetli

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...