İçeriğe Yönlendir

130 KM/sa Hızdan Sonra Lastiklerde Titreme


Can Altin

Recommended Posts

Can Altin

Herkese Merhabalar, 

 

Son 2 haftadır aracımda daha önce olmayan bir sorunla karşılaşıyorum. Otoyolda 130 km / sa hızı aştıktan sonra aracın altından bir titreme hissediyorum. Titremenin motordan olmadığına eminim çünkü konsolda ve direksiyonda herhangi bir titreşim yok, direkt ayağımın altında hissediyorum titreşimi. Daha önceleri 160 - 170 km / sa hızlarda çok konforlu bir şekilde seyahet ediyordum. 

 

Yeni işyerime giden yolun bir kısmı toprak yol ve ufak tefek çukurlar mevcut, bu soruna bunun sebep olabileceğini düşünüyorum. Lastiklerin balansını kontrol ettirmeyi düşünüyorum ama sebep şu olabilir şurayı da bir kontrol et diyeceğiniz tavsiyeniz olur mu ? 

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Lastik havaları uygun ise genelde balans probleminde bunu yapıyor, kullanım esnasında bir yere çarpma vurma vs olduysa balansları bozulmuştur, her ihtimale karşı rot ayarlarıda kontrol edilirse iyi olur.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

Lastikler ömrünü tamamlamış olabilir 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Titreşim direksiyonda ise ön lastikler, kasada hissedilir ise, arka lastik balansındandır.

Motordan ya da, şanzımandan olup olmadığı vites boşa alınarak anlaşılabilir.

Şaft balans bozukluğu ya da, şaft elemanları bozuklukları tüm kasada titreşime neden olur.

Lastik, şaft ya da, diferansiyel balans bozuklukları belli hızlarda gelip gidebilir.

 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Araçta olağan dışı bir şey yoksa 120 km hızdan sonraki titremenin sahibi arka tekerdir. 

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Bende aynı sorundan muzdarip idim. Birgün arkamdan takip eden yakınımla bir yere giderken senin arka tekerin birinde yamukluk var dedi. Jant yamukmuş değiştim yedekle, titreme kesildi hemen.

Yorum bağlantısı
Deniz Kom

Lastiklerdeki aşınma dengesiz olabilir. Rot ve balans ayarlarına da bakmak lazım. Bunlar genelde balans ayarı bozukluklarından kaynaklanıyor. Belki dengelerden biri ya da birkaçı uçmuştur. 

Yorum bağlantısı
Deniz Kom
Tamer Topaç yazdı:

Titreşim direksiyonda ise ön lastikler, kasada hissedilir ise, arka lastik balansındandır.

Motordan ya da, şanzımandan olup olmadığı vites boşa alınarak anlaşılabilir.

Şaft balans bozukluğu ya da, şaft elemanları bozuklukları tüm kasada titreşime neden olur.

Lastik, şaft ya da, diferansiyel balans bozuklukları belli hızlarda gelip gidebilir.

 

 

Ben kışlıkları taktırırken her zaman gittiğim usta yoğundu, lastiği başka ustaya taktırdılar. Çıktığım andan itibaren her hızda arabanın başı ayrı kıçı ayrı sarsıyordu. Ertesi gün ticari son gün montaj yoğunluğunda gittim, kurumsal işletmenin sahibi önce bende hata aradı, sen sürmeyi bilmiyorsundura getirdi. Direksiyon kutun bozuktur, kasise vurup salıncakları kırmışsındır falan dedi. Dedim 20 ayda 55 bin kmdir sürdüğüm araba, her noktasını bilirim, koltuk bile popomun şeklini aldı. Lastik montajına kadar böyle bir şey yoktu, montajdan sonra oldu. Madem hata bende o zaman sen dene diyerek anahtarı uzattım. Öyle deyince geri vites yaptı ve Cumartesi sabah gel dedi. Yoğunluktan arabaya öyle bindim ama ne huzur kalmıştı ne keyif. 4 gün sonra Cumartesi sabah onlardan önce dükkanın önüne gidip bekledim, 4 lastikte de balans bozuk çıktı. Yeni işe aldıkları usta meğer yeterince usta değilmiş. Kendi ustamı yakaladım, saçma şekilde yapılan tüm uygulamayı söktü, dünya varmış dedim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu sorun genelde arka lastik balansı bozukluğunda ortaya çıkıyor.. 

Yada lastikleriniz bozuk..

Lastikleriniz para harcadığınıza değecek lastik ise  HUNTER marka bir balans makinesi bulun ve bu makinada yol testi yaptırın. Her şeyi söyler.. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Can Altin
Mehmet Yeter yazdı:

Lastikler ömrünü tamamlamış olabilir 

Hocam lastikleri daha bu Kasim ayinda aldim. Ondan dolayi olacagini dusunmuyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Can Altin
Mehmet Ozyurek yazdı:

Bu sorun genelde arka lastik balansı bozukluğunda ortaya çıkıyor.. 

Yada lastikleriniz bozuk..

Lastikleriniz para harcadığınıza değecek lastik ise  HUNTER marka bir balans makinesi bulun ve bu makinada yol testi yaptırın. Her şeyi söyler.. 

 

Yarin arabayi lastikciye birakacagim balans ayari icin, bakalim duzelecek mi. Cok tesekkurler. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Deniz Kom
Can Altin yazdı:

Yarin arabayi lastikciye birakacagim balans ayari icin, bakalim duzelecek mi. Cok tesekkurler. 

Bırakmaktan ziyade başında beklemenizi de öneririm. Her iki yanda 00 değerine eriştiklerinden emin olun.

Yorum bağlantısı
Kürşat Gönüllü

Diskleri kimse düşünmemiş. Hız yapıldığında kızaran diskler o sıcaklıkla fren de yapıldıysa belli noktalardan yamulabiliyor. Hani uzun yolda lastiklere su tutturmamaya özen göstermemiz gerektiği sebebi de ondandı... Sonuçta belli bir hızdan sonra pedal ve direksiyonda hissettiğimiz hafif titremelerden bahsediyorum.

Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel

Arkadan itiş yada 4 çeker ise şaft da balans varsa o da yapar 

Yorum bağlantısı
Deniz Kom
Kürşat Gönüllü yazdı:

Diskleri kimse düşünmemiş. Hız yapıldığında kızaran diskler o sıcaklıkla fren de yapıldıysa belli noktalardan yamulabiliyor. Hani uzun yolda lastiklere su tutturmamaya özen göstermemiz gerektiği sebebi de ondandı... Sonuçta belli bir hızdan sonra pedal ve direksiyonda hissettiğimiz hafif titremelerden bahsediyorum.

Hocam arkadaş fren yaptığından bahsetmemiş, seyir halindeki titremeden bahsediyor, o yüzden disk önerisi gelmemiş. Yoksa tamamen haklısınız, 2 haftalık diski su birikintisine girip yamultmuş biri olarak dediğiniz şeyi aynen tecrübe ettim :)

Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru
Deniz Kom yazdı:

Ben kışlıkları taktırırken her zaman gittiğim usta yoğundu, lastiği başka ustaya taktırdılar. Çıktığım andan itibaren her hızda arabanın başı ayrı kıçı ayrı sarsıyordu. Ertesi gün ticari son gün montaj yoğunluğunda gittim, kurumsal işletmenin sahibi önce bende hata aradı, sen sürmeyi bilmiyorsundura getirdi. Direksiyon kutun bozuktur, kasise vurup salıncakları kırmışsındır falan dedi. Dedim 20 ayda 55 bin kmdir sürdüğüm araba, her noktasını bilirim, koltuk bile popomun şeklini aldı. Lastik montajına kadar böyle bir şey yoktu, montajdan sonra oldu. Madem hata bende o zaman sen dene diyerek anahtarı uzattım. Öyle deyince geri vites yaptı ve Cumartesi sabah gel dedi. Yoğunluktan arabaya öyle bindim ama ne huzur kalmıştı ne keyif. 4 gün sonra Cumartesi sabah onlardan önce dükkanın önüne gidip bekledim, 4 lastikte de balans bozuk çıktı. Yeni işe aldıkları usta meğer yeterince usta değilmiş. Kendi ustamı yakaladım, saçma şekilde yapılan tüm uygulamayı söktü, dünya varmış dedim.

Aynisini tecrube ettim. Balans sikintisi olmayan arac lastik degisiminden sonra titremeye başladı. Gittim başka usta baktı. Her lastige neredeyse 100 er gram kursun takmiş yapamamıs önceki usta. Kimler usta oluyor cezasini biz cekiyoruz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...