İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - 1.4 Benzinli Şamandıra / Benzin Pompası Tavsiyesi


Selim Kaya

Recommended Posts

Selim Kaya
(düzenlendi)

Merhaba. Yaklaşık 2-3 yıl kadar önce 2004 model Fiesta aracımın benzin pompası emekliye ayrılmıştı.

Aracın binicisi olduğum için doğru düzgün bir markanın pompasını alıp değiştirmiştim. Yanlış hatırlamıyorsam aldığım pompa Valeo markaydı.

Gel gelelim hafta sonu yine son nefesine ait sesi vermeye başladı. Ama bugün ama yarın yarı yolda bırakacak beni. 

Geçen sefer sadece pompayı değiştirmiştik. Şimdi komple şamandıra ile birlikte değiştireceğim. 

Bulunduğum yerdeki parçacım sadece Delphi temin edebildiğini söyledi.

Orijinal olduğunu bildiğim Pierburg araştırdım online alışveriş alternatiflerinde. Buldum da. Yine araştırırken Hella 'nın ürünü denk geldi. O da kaliteli olduğunu düşündüğüm bir marka. 

Sonuç olarak benim bilmediğim başka alternatiflerin olabileceği gerçeğine istinaden, daha önce özellikle benzin pompası hakkında tecrübesi olan arkadaşların tavsiyelerine ihtiyacım var.

tarihinde Selim Kaya tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ferhat Yavuz

Benzin pompasının en büyük düşmanı çeyrek depodan az benzin bulundurmaktır aslında yarım depoya yakın tutmak en mantıklı seçim olacaktır.Aracınız LPG li ise lpg ye geçince pompanın elektriğini kesen devre kesici bağlatmak gerekli.

Yorum bağlantısı
Coşku Mert

şamandırada sorun yoksa boş yere değiştirmeyin derim. pompa olarak valeo yerine bosch marka kullanın problem yaşamazsınız kolay kolay. yalnız dikkat edin bosch un taklit ürünün piyasada çok var iyi bi yerden alın

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ferhat Yavuz yazdı:

Benzin pompasının en büyük düşmanı çeyrek depodan az benzin bulundurmaktır aslında yarım depoya yakın tutmak en mantıklı seçim olacaktır.Aracınız LPG li ise lpg ye geçince pompanın elektriğini kesen devre kesici bağlatmak gerekli.

tüvden geçer mi bu?

Yorum bağlantısı
Selim Kaya
(düzenlendi)
Ferhat Yavuz yazdı:

Benzin pompasının en büyük düşmanı çeyrek depodan az benzin bulundurmaktır aslında yarım depoya yakın tutmak en mantıklı seçim olacaktır.Aracınız LPG li ise lpg ye geçince pompanın elektriğini kesen devre kesici bağlatmak gerekli.

 

Benzin deposu yarımın altına düşmedi son pompa değişiminden sonra. Araç 2010 yılın dan beri LPG 'li. Tesisatta herhangi bir değişim olmadan LPG montajını takip eden 12 yıl ve 120.000 km sonra değişim olmuştu ilk defa. Sonrasında o kadar dayanmayacak maalesef.

 

Coşku Mert yazdı:

şamandırada sorun yoksa boş yere değiştirmeyin derim. pompa olarak valeo yerine bosch marka kullanın problem yaşamazsınız kolay kolay. yalnız dikkat edin bosch un taklit ürünün piyasada çok var iyi bi yerden alın

 

Önceki değişimde şamandıradan çıkış tarafının plastiği eskimeye bağlı gevreklik olduğunu görmüştük. Hatta küçük bir parçası kırılmış, aciliyet ve mecburiyete istinaden tamiri yoluna gidilmişti. Bosch 'un ürünlerinin taklidi olur diye pek düşünmüyorum açıkçası. Daha önce filtre grubunda üretim yerine bağlı olarak çok büyük farklar olduğunu bizzat görmüştüm ayrıca. Fason üretim yaptırdıkları çok belli. Pompa ve şamandıra değişimi için komple depoyu indiriyoruz. Doğru düzgün kaliteli bir ürün alarak riskten uzak durmak istiyorum. 

 

Çağlar Bayur yazdı:

tüvden geçer mi bu?

 

TUV 'den geçse bile sağlıklı çalışıp çalışmayacağı benim için daha önemli. Yüksek hız ve devirlerde gaz kestiğini bilirim çünkü. 

tarihinde Selim Kaya tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya

Benzin deposunda yeteri miktarda yakıt olduğu sürece bu röleye ihtiyaç olur mu? Araç sürekli boş depo kalsa bi yerde mantıklı ama benim önceliğim mühendislik açıdan sağlıklı bir şekilde çalışmaya devam etmesi. LPG 'den de vazgeçmeyi düşündüm aslında ama bir Fiesta 'nın, Sportage kadar yakıt tüketmesine henüz hazır değilim. İşin özü Fiesta benim için acil durumlarda veya keyfi olarak kullanılacak bir pozisyonda. Yine de en sağlıklı ve doğru bir şekilde yürütmeyi hedefliyorum. O yüzden yapacağım masraftan kaçınmıyorum. Kalitesi bilinen veya kalitesinin tecrübe edildiği bir yakıt pompası arayışı içindeyim.

Yorum bağlantısı
Coşku Mert

bu kesici rolelerin faydadan çok zararı var. benzini komple kestiği için benzin hortumlarının kuru kalıp çatlaması, benzin enjektörlerinin tıkanması gibi sorunlara yol açıyor. orijinal elektrik tesisatına verilen zararı saymıyorum bile. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Coşku Mert yazdı:

benzin hortumlarının kuru kalıp çatlaması,

yıl önce benzer vaka vardı, şu an bir ışık yandı bende :nazar: 

Yorum bağlantısı
Coşku Mert
Çağlar Bayur yazdı:

yıl önce benzer vaka vardı, şu an bir ışık yandı bende :nazar: 

 

isigin yanması bu gune kismetmis abi :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Muhammet Ergün

benim araçtada benzin pompası bozulmuştu bosch iyidir diye taktık bi de üstüne tüpe geçinçe benzine kessin diyerek röle kartı taktık,

üstelik benzinide yarım depo altına düşürmemeye çalıştım 2 yıl sonra pompa gitti. röle yi çıkarttım bi işe yaramıyor diye

başka bir parçacı, pompa 2 yılda bozuldu dediğimizde sahte bosch olabileçeğini söyledi.

orjinal olduğunu söylediği yine bosvh marka aldık. 3 . yılında bazen ilk marşta almamaya başladı, çoğu zamn ilk marşta çalışıyor

Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Muhammet Ergün yazdı:

benim araçtada benzin pompası bozulmuştu bosch iyidir diye taktık bi de üstüne tüpe geçinçe benzine kessin diyerek röle kartı taktık,

üstelik benzinide yarım depo altına düşürmemeye çalıştım 2 yıl sonra pompa gitti. röle yi çıkarttım bi işe yaramıyor diye

başka bir parçacı, pompa 2 yılda bozuldu dediğimizde sahte bosch olabileçeğini söyledi.

orjinal olduğunu söylediği yine bosvh marka aldık. 3 . yılında bazen ilk marşta almamaya başladı, çoğu zamn ilk marşta çalışıyor

 

Şimdilik bende de sıkıntı yok ama öncekinde arıza yapmadan önce çıkan "tırrr tırrr" diye sesi yapmaya başladı arada. Olmadık zamanda yarı yolda bırakacak biliyorum. Değişim için işçiliği de zahmetli. Diğer bir çok araç gibi arka koltuğun altından erişim yok Fiesta 'da. Benzin deposunu komple indirmek gerekiyor. Pierburg deneyeceğim bu sefer sanırım.

Yorum bağlantısı
Muhammet Ergün

kısa mesafelerde benzin de kullanıyorum çalışması daha rahat. focuslarında pompa ları aynı şekilde depoyu komple indirmek gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Selim Kaya yazdı:

 

Sonuç olarak benim bilmediğim başka alternatiflerin olabileceği gerçeğine istinaden, daha önce özellikle benzin pompası hakkında tecrübesi olan arkadaşların tavsiyelerine ihtiyacım var.

 

Sonuç, o bulduğun parçalar sahte olabilir mi? 

Güvendiğin parçacıda ne varsa onu al. 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

pompada markaya ben inanmam , hepsi aynı aşağı yukarı , sonradan takılan pompa ömrü 1-3 yılı pek geçmez

basıncı önemli, 3 bar basabiliyorsa ömrü biraz daha uzar

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Çağlar Bayur yazdı:

pompada markaya ben inanmam , hepsi aynı aşağı yukarı , sonradan takılan pompa ömrü 1-3 yılı pek geçmez

Sonradan takılanlar Çin üretimi belki ondandır. Komple Visteon marka şamandıra sorun çıkarmıyor. Ford logolu olanı da bu firma üretiyor.

Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Sonuç, o bulduğun parçalar sahte olabilir mi? 

Güvendiğin parçacıda ne varsa onu al. 

 

 

Burada yerel bir parçacıdan almıştım. Uzun zamandır da alışverişim var. Abartılı fiyatları yok. Sahte olabilme ihtimali benim nazarımda yok gibi.

 

Koray Demir yazdı:

Sonradan takılanlar Çin üretimi belki ondandır. Komple Visteon marka şamandıra sorun çıkarmıyor. Ford logolu olanı da bu firma üretiyor.

 

Visteon 'u far gruplarında görmüştüm benim arabada. O da aklımda aslında. Ama Delphi 'den daha uygun fiyatlı olunca aklım karıştı. Gerçi Pierburg ile Delphi yakın fiyatlarda. Burada bulabildiğim sadece Delphi oldu. Değişim işçiliği zor olmasa önce Visteon alıp yine arıza yaparsa Pierburg 'a geçmek ama tak çıkar bir parça için komple depo iniyor aşağıya. 

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Çağlar Bayur yazdı:

pompada markaya ben inanmam , hepsi aynı aşağı yukarı , sonradan takılan pompa ömrü 1-3 yılı pek geçmez

basıncı önemli, 3 bar basabiliyorsa ömrü biraz daha uzar

Orijinali uzun yıllar gidiyor. Aynısı bulunmaz mı?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Celal Aydın yazdı:

Orijinali uzun yıllar gidiyor. Aynısı bulunmaz mı?

bulunur da, o rakamı limse ödemez diye getiren olmuyor, komple şamandıra ile olunca fiyatı bir hayli yükseliyor, lakin uzun vadede en karlı çözüm

Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Çağlar Bayur yazdı:

bulunur da, o rakamı limse ödemez diye getiren olmuyor, komple şamandıra ile olunca fiyatı bir hayli yükseliyor, lakin uzun vadede en karlı çözüm

 

Pierburg için şamandıra ve pompa 4.000,00 TL, Visteon için 3.500,00 TL gibi rakamlar gördüm nette.

Gördüklerim de anlık olarak stoğu görülen ve sipariş geçilebilen türden.

Otosan 'da bulunur mu acaba Fiesta parçası? Bi büyüğümüz olsa da öğrense keşke :blush:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selim Kaya yazdı:

 

Pierburg için şamandıra ve pompa 4.000,00 TL, Visteon için 3.500,00 TL gibi rakamlar gördüm nette.

Gördüklerim de anlık olarak stoğu görülen ve sipariş geçilebilen türden.

Otosan 'da bulunur mu acaba Fiesta parçası? Bi büyüğümüz olsa da öğrense keşke :blush:

10 yılı geçen modelin parçası listede olmaz, parçacılar getirebilir bulabilir o ayrı

gagılda arasford yazın, SOner bey e ulaşıni selam söyleyin. her türlü bilgiyi parçayı verir, bulunabiliyor ve dertsiz olan

  • Teşekkür 3
Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Çağlar Bayur yazdı:

10 yılı geçen modelin parçası listede olmaz, parçacılar getirebilir bulabilir o ayrı

gagılda arasford yazın, SOner bey e ulaşıni selam söyleyin. her türlü bilgiyi parçayı verir, bulunabiliyor ve dertsiz olan

 

Allah razı olsun. Soner beyin kardeşi ile görüştüm. Erhan bey. Açıklayıcı bir şekilde kendi tecrübelerinden yola çıkarak gerekeni söyledi.

Kendi aracım olsa Visteon alırdım dedi. Ben de orijinal olarak onu bildiğim için iyice aklıma yattı. Tekrar teşekkür ederim. :thank_you2:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Alpay Köse

2019 yılından beri c maç aracımda önce visteon 2 yıl.sonra Bosch 2 yıl.sonra hella 3 ay (röle ile kullanım).röleyi cikarip attım şonrasinda yine Bosch şu an üzerinde kullaniyorum.hepsi aynı.hepsinide parcacidan aldım.benzinde hep yarım depo ve üzerinde duruyor.o yüzden hangisini takarsanız takın hepsi 3 yıl dayanmıyor.alistim artık.geçen sene orjinal çıkma 12000 lira idi.

Yorum bağlantısı
Selim Kaya
(düzenlendi)

Montajı kolay bi parça olsa daha rahat olurdum belki. Çekilecek iş değil Fiesta 'da pompa değişimi. İnşallah uzun ömürlü olur. 

İlaveten bu sefer depoyu da temizletmeyi düşünüyorum.

tarihinde Selim Kaya tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...