İçeriğe Yönlendir

1.6 HDI Rolanti Dalgalanması Tekleme ve Beyaz Duman Atıyor


Muhammet Oylumlu
Çözüme git Muhammet Oylumlu tarafından,

Recommended Posts

Muhammet Oylumlu

Merhaba ayrıntılı bir bilgi vermek istiyorum.

Arabamda ilk çalıştırmada (motor soğukken) biraz yoğun beyaz duman,mazot kokusu(çig),egsozun titreme sesi (tak tak tak zorlanıyor gibi), rölanti dalgalanma(0.5 ile 0.9 arası hızlı şekilde git gel yapiyor,motorda tekleme. Bu saydıklarım genelde 30 saniye sürüyor ve hepsi bir anda gidiyor bütün saydıklarım. Dikkatimi çeken bir konu oldu aracın motor suyu 90 dereceye geldiğinde arabamın far açınca ,ışıklarda durdugumda;  0.050 RPM denecek kadar ufak dalgalanma anlaşılmayacak kadar tekleme motordan sesi duyuyorum far kapattigimda düzeliyor bunu çoğu defa denedim bu sekilde

Arabam çoğu ustayı gezdi lakin sonuç bulunamadı yapılanlar listesini aklıma gelenleri yazıyorum 

Egr temizliği 

Egr temizliği için yüksek RPM sürüş 

Egr değişimi 

Akü değişimi 

Basınç müşürü değişimi 

Yakıt müşürü değişimi 

Mazot filtresi değişimi 

Enjektör bakımı 

Hava filtresi değişimi 

Yağ değişimi 

Antrifiz değişimi 

Map vb (ustanın gördüğü bütün sensorunun) balata sprey ile temizligi  en az 3 defa

Mars dinamosu kömürü değişimi 

Partikül temizliği için arabamı götürdüm galiba tam yapamadılar sadece sabit devir ile bir ilaç verdiler gaz kelebeğinin içine 

Dip not. Oksijen sensörü arabamda bulunmuyor servise uzağım 3 usta baktı bulamadı 1.6 HDI motor Suziki sx4 arabanın alt tarafında kesinlikle yok ama bulamadık .

LUTFEN ARTİK GİNA GELDİ LUTFEN BİLGİNİZE İHTİYACİM VAR.

Not: Nadir de olsa araba bazen bu dediklerimi ilk çalıştırmada yapmiyor ama o sırada marş 1 saniye alıp çalışıyorsa 2.5 saniyede çalışıyor sanki zor çalışmış gibi. Ama dalgalanma vb olmuyor

Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

Kızdırma bujilerinden de yapıyor olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Sente ayarına bakıldı mı birde araç marka model tam olarak nedir?

Yorum bağlantısı
Muhammet Oylumlu

Merhabalar yanitlariniz için teşekkür ederim.

Sx4 Suziki 2010 1.6 ddis model araç 

Başka bir aynı araç sahibinden destek aldım kızdırma bujilerini ona sorduğumda otomatik bizim aracın bujileri kolay kolay bozulmaz dedi.(Sorma sebebim ikaz lambası hemen hemen hiç yanmaz geçen -4 gördü o şekilde tek kontrak anlık geldi gitti ikaz)

Birde hocam ilk çalıştırmada gelen yoğun duman maviyede benziyor düşüncem yağ yakiyorda olabilir ama yağ yeni değiştiği için şuan eksilme anlamiyorum.

Sente ayarı ben yapmadım 8 aylık sahibiyim önceki sahibi hararet yapmış conta yakmış 10 ay evvel üst kapak sokulmuş 60 bin lira masraf etmiş benimde masrafim 40 geçti sorunu bulamadim 

 

Ekleme.

Termostat değişti söylemeyi unutmusum 

Bu arıza bende baskı balata değişimi devirdaim kontrolü yapip bir markette durmam ile aracın aküsü bitmis uzun kontaklar sonucu calistiramayip vurdurup sanayiye gidip yeni akü almam ile başladı yada ben o şekilde biliyorum

Yorum bağlantısı
Muhammet Oylumlu

Selçuk hocam araç pejo motoru 306 406 hemen bire bir 1.6 HDI 

Yorum bağlantısı
Muhammet Oylumlu

Bir kaç usta gezdim geçen gün 

Birisi şasede olabilir elektriksel

Birisi conta kontrol edelim

Birisi subap lastikleri olabilir dedi

Bir usta enjektör yenileyelim

Biride üst kapak sokelim

Birisi turbo yağ kaçırıyor olabilir bakmamız lazım dedi.

Kısacası hocam ufak masraflardan öte büyük masraflara iş gidiyor ve hangisi doğru veya yanlış bilmiyorum

Şehir olarak küçük bir yerdeyim Kilis'te.

Her Usta'dan farklı bir ses geliyor sonuca varamiyorum 

Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel

Kızdırma bujisi sanki, enjektör de olabilir.

Yorum bağlantısı
Muhammet Oylumlu

Yanıtınız için teşekkür ederim.

Pompaci ile bu durumu görüştüğüm de bana senin enjektörlerin zaten soktugumuzde sağlamdı ufak ayar kaçmış onuda düzelttik senin enjektorde sorun olması imkansız dedi. Motor ustasida bence sorun enjektorde dedi o şekilde kalmıştı 

Dediğiniz gibi kızdırma bujilerini değiştirmeyi denicem yanlız affola hatam olursa kızdırma bujisi arızalı olsa ikaz lambası yanmaz mı ?

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Vurdurma yaptıysanız sentesi bozulmuştur, bu araçlar vurdurma ile çalıştırılmamalı, kesinlikle sentesini kontrol ettirin. Büyük ihtimalle sorunu çözeceksiniz.

Yorum bağlantısı
Muhammet Oylumlu

Yarın tekrar sanayiye bırakıp önce kızdırma buji daha sonra sente kontrol etmesini isteyecem 

Yorum bağlantısı
Mehmet Zincirkıran

Hocam cihaza bağlayın muhtemelen p371 gibi bir hata göreceksiniz, normal arıza lambası yakmıyo. ısınınca düzeliyosa kızdırma bujileri çok büyük ihtimal. Birde otomatik kızdırma bujisi nasıl oluyo? Ömrü var onları değişmesi şart

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

saç baş yoldurur yaşananlara ve akan bilgilerin kahvehane sohbeti kıvamına bakınca.

1. enjektörde ayar falan yok

2. kızdımra bujisi her zaman çalışır bu motorda sadece ilk marşta değil

3. şanzımanın kızdrımaya etkisi a çok olmasında etkisi yok

4.yaşadıklarınız  bence enjektör sorunu  ve veya biriki adet buji artık kızarmıyor

5. bazı motor parçalarını suzuki diya ararsanız bulamazlar veya bulmak istemezler, bu motor pejo ford da da kullanıldı

6. bulunduğunuz coğrafyada bu tip bir araca tamri bkaım yaptırmanız çok zor. daha lpg li birşeyler seçin ileride.

bu motora hararet yaptırtmak büyük maharet veya radyatör hasarı gerektirir, üst kapağı yapan alt bloğu ölççmedi ise kısa süre sonra sizde de sorun çıakrtır

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Muhammet Oylumlu

Cevaplar için teşekkür ederim.

Bir usta arayıp konuştum (daha önce arabayı goturdugum ) üst kapak sokelim vb. Dedi

Başka bir usta aynı şekilde aradım oda "enjektör revize etmen önemli değil düzgün iş yapan yok sen beni dinle arabayı getir pompacidan 4 adet enjektör alalım deneyelim olur olur olmaz ise üst kapak sokeriz parça masrafı bilmem 10-15 arası işçilik alırım." Dedi

Not. Arabanın sesini iyice dinledim motor kısmında garip ses duymadım. Enjektör diblerini temizledim. (Kaçak var ise göreyim diye revize edildiğinde takılırken yağ birikmisti.) dediğim gibi 30 saniye motor soğukken al ver yapıyor rölanti o sırada dikiz aynasından rahatlikla görünecek şekilde beyaz bir duman 30 saniye sonrasında ikisi de kesiliyor (O SIRADA EGSOZDA TİTRİYOR.)

Daha sonra motor tamamen isinina kadar sorun yaşamıyorum 

Motor suyu ısınınca ışıklarda durdugumda far vb açık ise ufak rolanti al ver yapıyor dalgalanma ama ses duman vb olmuyor far kapalıysa hiç bir problem olmuyor(genel olarak). 

 

Yorum bağlantısı
Muhammet Oylumlu

Bilgisayar bağlayıp arızaları silerken EK olarak O2 arızası ile karşılaştım lakin 4 usta gezdim 4 ude O2 yerini bulamadı bunda yok dedi gecti.

@Mehmet ZincirkıranEfendim. Ben çok bilmiyorum. Başka bir kullanici ile görüştüm arabayı kullanan; bana dediği söyleyeyim 

Ben. "Hocam kızdırma bujisi arızası olabilir mi aracımda bugun dikkatimi çeken bir durum oldu. İlk defa kontak açar açmaz kızdırma bujisi işaretini gördüm anında geri söndü."

Başka bir araç sahibi ; "bizim araclarda kızdırma bujisi otomatik arıza olmasi çok nadir olursa motor her yeri sökülür ulaşması çok zor. 

Ben ; peki arızalı olduğunu nasıl anlarım ?

Başka araç sahibi ; kızdırma bujisi ikazı hep yanar söner . 

Ben; peki hocam ilk defa ışığını gördüm anında gitti sebebi nedir daha evvel hiç kızdırma bujisi kontak açınca yanmiyordu.

Başka araç sahibi; hocam bizim bujiler dediğim gibi otomatik olduğundan ilk kontakta diğer araçlar gibi yanmaz sadece arıza durumunda yanar ve ısıtma yetersiz kaldığında;(çok soğuk havalarda) anlık yanar söner (destekler gibi) konuştu ustelemedim bilmediğimden 

@Çağlar Bayurhocam cevap verdiğiniz için teşekkür ederim 

Pazartesi aracı sanayiye bırakıp önce bir takım enjektör alıp bı kaç gün deneme olarak bakacam düzelmezse enjektör iade edip kızdırma bujisini degistirmeyi dusunuyorum.

Eğer duzelmese usta üst kapak diyor 

Başka bir üstada sibop ayarı diyor bilemiyorum 

Not. Etrafındaki insanlar çalışıyorsa kurcalama daha çok bozarlar bir şey olmaz diyor ama bana büyük sorun çıkarır mı diye korkuyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Kızdırma bujileri için soğuk havalarda ışığın yanma süresi havanın soğuması ile doğru orantılı, hava soğuduğu için gördünüz ısınınca görmezsiniz. 

Yorum bağlantısı
Muhammet Oylumlu

@Selçuk Bakışevet hocam 7 aydır bende ilk defa kızdırma bujisi ışığının yandigina tanık olduk hava 0 derece 0.25 saniye yandı anında söndü .

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
Muhammet Oylumlu yazdı:

Eğer duzelmese usta üst kapak diyor 

enjekltör denenmesini herkes yapmaz bu bir şans. tek sorun sabah motor ısınıncaya kadar ise, ben ayrıca  hemen motoru dağıttrımazdım

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Muhammet Oylumlu

@Çağlar Bayurhocam pompacı sohbet muhabbetim olduğundan 

Elinde deneme enjektorleri var 4 tane vereyim sana ustan taksın sorun çözülürse bozuk enjektör arar degisiriz dedi çözülmezse enjektorleri mı geri getir dedi sadece işçilik masrafim olur duzelmezse ısıtıcı bujilerine yönelmeyi düşünüyorum şuan arkadaşların fikri ile

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

buji kontrolü basittir her mekanikçi yapabilir bir kaplo bir ampül kafi aküden direkt verecek bujilere

Yorum bağlantısı
Mehmet Zincirkıran

Hocam 1.6 hdi motorlarda bujilere ulaşması biraz zor, arkada göğüs tarafında kalıyolar bildiğim kadarıyla. Ben kendi hdi aracımda arıza tespit cihazını her bağladığımda kızdırma bujisi kodu veriyodu ama araçta herhangi bir arıza ışığı yanmıyodu. Çok üstelememek lazım, illa değişim denilince kırılma durumunda tornacı da halledemezse iş üst kapağın açılmasına kadar gidiyo, bence çekişten düşme, stop etme gibi ciddi bir arıza belirtisi yoksa çok da kurcalatmamak gerek aracı

Yorum bağlantısı
Muhammet Oylumlu

@Mehmet Zincirkıranmerhaba yanıtınız için teşekkür ediyorum evet haklısınız .

Lakin turbo olabilir dedi biri yağ sızıntısı var ise ambele kalkma durumundan çok korktum açıkçası 

Birde bu araçta O2 sensörü nerede bulunur acaba ?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Muhammet Oylumlu yazdı:

bu araçta O2 sensörü nerede

her araçta aynı yerdedir, egzos manifold çıkışından hemen sonra egzos borusu üstünde

Yorum bağlantısı
Muhammet Oylumlu

Evet tüm dostlara selamlar.

Dün elime baya kulak çöpu almıştım; enjektör kenarında biriken yağ veya mazotlaro güzelce temizledim.

Sabah işe kalktım. Dükkanın önüne geldim. Kaputu açıp bakmak istedim; birde ne göreyim bir enjektor etrafı mazot dolu ufak yuvaları 

"Allah Allah ben bu enjektörü yeni revize ettim 4-5 ay oldu sorun çözülmedi vb" diye düşündüm 

İçimde bir kuşku koştum her erkeğin olgunlaştığı o sanayiye.....

Ben:selamün aleyküm 

Usta: aleyküm selam

Ben: Usta enjektör efrafini temizledim dün bugün bir baktim etrafı mazot dolmuş kontrol eder misin ?

Usta: evet bu mazot enjektör sızdırıyor . 2. Numaralı enjektör bozuk gibi 

Ben: usta biliyorsun yeni revize edildi;Nasıl olur ?

Usta: olabiliyor bazen taktiğin an enjektör bozulabilir. Git bir pompacı ile görüş 

Ben:Tamam usta

Gittim pompacı (enjektorcunun yanına)..

Ben:selamün aleyküm 

Pompaci:aleyküm selam.

Ben:Metin usta bizim enjektorleri yeni yaptın sen böyle böyle bu mazot akıtıyor .

Pompaci: senin enjektörlerin sağlam bir sorun yok.

Ben:usta öyle demiyor ama napcaz ?

Pompaci: iyi ustana söyle soksun kontrol edelim.

Ben:tamamdır 

Tekrar gittim ustaya 

Ben:usta sök enjektörleri...

Usta söker elime verir pompaciya götürmem icin; (lakin sızıntı olan enjektörü ayrı vermedi ve hepsi birbirine karıştı neyse...)

Gittim pompacı in yanına elimde enjektorler (Eee alıştık artık)

Ben:usta al enjektorleri 

Pompaci alır kontrol eder(makineye sokuyor enjektörleri).:hepsi saat gibi fabrika ayarlarında .. hiç bir sorun yok fabrika ayarları gibi; ama keşke o sızıntı olan enjektör ayrı getirseydin enjektörün çevresindeki büyük vida gibi yer var kafası olan yer belki oradan sizdiriyordur bakardım dedi 

Ben: hepsine bak usta o zaman karistiysa 

Pompaci:her birinin ayarını vb yapmam 1 buçuk saatimi alır toplam 6 saat gibi süre uğraşırım Parana vb yazık hem isim çok benim bugün sen bunu taktir içini temizlesinler yuvasını lastikleri,pulu degistirsinler hala sızıntı olursa sadece o enjektör bakarız dedi.

Ben:tamam usta

Dedim aldım enjektorleri gittim motor ustasının yanına neyse.. taktırdım vb 

Ben:masrafi ney usta.

Usta: 1500 TL 

Ben:yuh ne yaptın bı soktun taktın yazık günah çok istiyorsun

Usta:1000 TL ver 

Verdim neyse o bile çok toplasan 25-30 dk uğraştı veya ugrasmadi neyse 

Dükkanın önüne geldim kaputu bir açtım 4. Numaralı enjektör (yerleri değiştiği için 4. Takılmış ) etrafı mazot olmuş 

Hemen aradım pompaciyi böyle böyle dedim gel yanıma dedi kalktım yanına gittim 

Mazot girişini iyice sıktı etraftaki mazotu güzelce temizledi. Git gez bak olursa tekrar getir. Dedi

Bı 20 km felan yaptım kaputu açtım baktım hiç mazot yoktu bende şuan kalsın yarın tekrar bakarım düşüncesi ile dükkana geldim

Bugün ki işlemler bu sekilde...

  • Mutlu 1
  • Şaşkın 2
Yorum bağlantısı
Muhammet Oylumlu

Not: yarın mazot birikmiş mı diye etrafına bakacağım enjektörlerin 

Var ise usta farklı enjektör takacak yok ise enjektorlerde sorun yok demektir.

Tekleme vb devam ederse enjektörlerin etrafı mazot olmaz ise kızdırma bujisini yönelecem

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...