İçeriğe Yönlendir

STFT Değeri


Gökhan Türk

Recommended Posts

Gökhan Türk

Merhaba 0.9 2019 43000 renault clio 4 stft değerleri normalmi obd ile takip ediyorum boğaz yakarcasına çiğ kokusu var ve yakıt aşırı yüksek ( istanbul 11 - 12 lt )

 

tqkuKZFAm12.jpg?v=4b7a478f5f67c079ba66b9

 

 

_IJwBHTg.jpg?v=4b7a478f5f67c079ba66b9f3f

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Havalar soğuk ama 10 dakika sürüşe rağmen -75 bana çok ama çok fazla geldi. enjektörün birtanesi yakıt kaçırıyor olabilir. enjektörleri ucuz bu arabanın çok uğraşmadan 3 tane al tak bence. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)

grafik değil de rakam olarak veri var mı , ltft motor çalıştıktan sonra % olarak geri mi çekiliyor. vesile ile tek bir grafik ile yorum yapan da hata yı zaten baştan yapar. bu değerleri yorumlayabilcek teknisyen çok azdır

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

enjektörlerde sorun olduğunu sanmıyorum öyle olsa stft düzeltemez ltftnin de ucu kaçardı. stft + değerlerede çıkarabildiğine göre sorun belki sensörün kendinde olabilir.

Yorum bağlantısı
Gökhan Türk
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

grafik değil de rakam olarak veri var mı , ltft motor çalıştıktan sonra % olarak geri mi çekiliyor. vesile ile tek bir grafik ile yorum yapan da hata yı zaten baştan yapar. bu değerleri yorumlayabilcek teknisyen çok azdır

Rakam olarak yok ama o şekilde bilgi toplarım

Mehmet Cihat yazdı:

enjektörlerde sorun olduğunu sanmıyorum öyle olsa stft düzeltemez ltftnin de ucu kaçardı. stft + değerlerede çıkarabildiğine göre sorun belki sensörün kendinde olabilir.

Hangi sersör bu dediğiniz oksijen sensörümü yaz mevsimindede 9-10-11 lt altına düşmüyor

tarihinde Gökhan Türk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hüseyin Koç

Hocam LTFT normal gözüküyor ama STFT de oynaklık çok fazla,+- 25 aralığında dalgalansa normal sayılabilir ama -75 e kadar gitmiş. Eğer ilk çalıştırma anına ait ise bu grafik yani motor suyu sıcaklığı 80 C civarına gelmedi ve açık çevrim çalışıyorsa beslemeyi ayarlayan şey Hava akış metredir. Eğer LTFT de dengesiz olsa idi kapalı çevrim sonrası oksijen sensörüne baktığı için o veya yakıt besleme hattında sıkıntı var denebilirdi. Eğer enjektörlerde bozukluk olsa idi bu LTFT değerinin de yuksek bir rakamda olmasını gerektiridi. LTFT bozuk olduğunda da ilk çalışmada yanmamış çiğ yakıt kokusu gelebilirdi. Benim görüşüm hava akış metreden yana.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

vesile ile yine yazayım da bu 2 değer de düzeltme katsayısıdır, ve sadece bu değerlere bakılmaz + - lerden yola çıkıp diğer veriler ile anlam kazanır. temelde  karbüratörllü de avans ayarını yapmaya benzer

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...