İçeriğe Yönlendir

Asuman


Çağrı Alaf

Recommended Posts

Emre Şimşek

Hayırlı olsun,

Focus 2,5 kasaya binerken hep hedefim Mazda 3’tü ama maalesef bana nasip olmadı.

Sen kımetlisin demekki, tadını çıkart Mazda’nın:)

Avustralya native speaker diye tutturmasa oraya başvurabilirdim bir ara kafayı kırmıştım çünkü.

Benim kuzen orada evlendi, bir tane de yatak dükkanı açtı yenice..

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

sıkıştırma oranı sabit metal metale olan odanın hacmi ve yüzeyi ile alakalı yani bloğu ve veya üst kapağı yeniden tasarlması lazım

 

mazda bu sıkıştırma oranını yakalamak için egzoz manifoldunu şöyle yapmış. ona da bi ayar çekmişlerdir :) 

 

images?q=tbn:ANd9GcQei0gzQyAXr6zIlcF5sl1

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

mazda bu sıkıştırma oranını yakalamak için egzoz

korna ne kadar alaklı ise, egzos aynı oranda alakalı yahu sıkıştırma ile alakası olmaz egzosun

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

korna ne kadar alaklı ise, egzos aynı oranda alakalı yahu sıkıştırma ile alakası olmaz egzosun


o yüzden mazda’ya mühendislik markası diyorlar. 
 

Mazda ilk skyactiv’i tanıtırken çekik gözlü anlatıyordu bulamadım şimdi. haddinden fazla sıkıştırmada benzindeki vuruntuları önlemek için egzozdaki sıcaklıkları dengelemek adına veya yolunu uzatarak bir şey yaparak çözümlemişler. 

 

 

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Çağlar Bayur yazdı:

çekelenebilcek bir şey değildir o değer. blok kapak motor değişmeli bunun için ? kim çekmiş

 

Çağlar Bayur yazdı:

sıkıştırma oranı sabit metal metale olan odanın hacmi ve yüzeyi ile alakalı yani bloğu ve veya üst kapağı yeniden tasarlması lazım

Amerika marketine uyum sağlamamış. 14:1 diye tasarlanan blok 13:1 olarak gitmiş Amerika’ya. Ben zannediyorum ki yakıt benzerliğinden dolayı Amerika ile aynı blok vardır Avustralya’da da. İki ülkeye de Hindistan’daki dev rafinerilerden yakıt ikmali yapılıyor.
 

IMG_4367.jpeg.245c5be98d163376768cf93b116831f0.jpeg

Emre Şimşek yazdı:

Hayırlı olsun,

Focus 2,5 kasaya binerken hep hedefim Mazda 3’tü ama maalesef bana nasip olmadı.

Sen kımetlisin demekki, tadını çıkart Mazda’nın:)

Avustralya native speaker diye tutturmasa oraya başvurabilirdim bir ara kafayı kırmıştım çünkü.

Benim kuzen orada evlendi, bir tane de yatak dükkanı açtı yenice..

Native Speaker nasıl istiyor ki? IELTS 6.0’ya fit olmaları lazımdı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Şu güzellik Türkiyede olacaktı hanımı kızı şile ağva kefken gezdirip Caddebostanda elitlerin arasında piyasaya yapacaktın. Sivasa gidincede bagaja peynir ve köy ekmeği, bal, yumurta, bakliyatla doldurup istanbula gelecektin. 

Madem yalnız ve yabancı ülkede yaşıyon mazdaları karıştırdın heralde. Al bir miata spor takıl Türkiye'ye döndüğünde bu spor otomobil kullanma alamıyacaksın. Çünkü aile işin içine girince kimse sana memlekette spor araba aldırmaz, yol jetta veya crosland gibi araçlara sürükleyecek. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Ali Darbaz yazdı:

Şu güzellik Türkiyede olacaktı hanımı kızı şile ağva kefken gezdirip Caddebostanda elitlerin arasında piyasaya yapacaktın. Sivasa gidincede bagaja peynir ve köy ekmeği, bal, yumurta, bakliyatla doldurup istanbula gelecektin. 

Madem yalnız ve yabancı ülkede yaşıyon mazdaları karıştırdın heralde. Al bir miata spor takıl Türkiye'ye döndüğünde bu spor otomobil kullanma alamıyacaksın. Çünkü aile işin içine girince kimse sana memlekette spor araba aldırmaz, yol jetta veya crosland gibi araçlara sürükleyecek. 

Abi sığmam ben o arabaya. Kafamı falan vururum inerken binerken, zaten dizden de ameliyatlıyım. Bir de burada Dodge Ram ya da F150'ler çok, yanlışlıkla tepelerler beni. :crazy: Bu en azından azıcık daha yüksek. :D Şaka bir yana daha burada belimi doğrultamadım abi, eğer biraz önümü görürsem Mustang alacağım. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağrı Alaf yazdı:

Abi sığmam ben o arabaya. Kafamı falan vururum inerken binerken, zaten dizden de ameliyatlıyım. Bir de burada Dodge Ram ya da F150'ler çok, yanlışlıkla tepelerler beni. :crazy: Bu en azından azıcık daha yüksek. :D Şaka bir yana daha burada belimi doğrultamadım abi, eğer biraz önümü görürsem Mustang alacağım. 


üstünü kapatmazsın canım. Sorunun bu olsun :) 


haritanın sol tarafı yanlamalara çok müsait sanki  

 

Highway_1_(Australia)_map.png

 

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


üstünü kapatmazsın canım. Sorunun bu olsun :) 


haritanın sol tarafı yanlamalara çok müsait sanki  

 

Highway_1_(Australia)_map.png

 

6 Aylık ehliyete, 3 ay da arabaya el koyma üzerine para cezası görüyorum. :bambam:

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağrı Alaf yazdı:

6 Aylık ehliyete, 3 ay da arabaya el koyma üzerine para cezası görüyorum. :bambam:


mesela 49 nolu yol. Kim görcek beaaa :) 

 

haritadan bakında çölde bir sürü yapay mini göller gördüm. Acaba lityum havuzları mı onlar

IMG_2999.png

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

Bence sağlık açısından daha sonra alacağın modelleri söyleme.:mamba:

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


mesela 49 nolu yol. Kim görcek beaaa :) 

 

haritadan bakında çölde bir sürü yapay mini göller gördüm. Acaba lityum havuzları mı onlar

IMG_2999.png

Ben de merak ettim, bi araştırayım. Lityum madeni burada çok. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağrı Alaf yazdı:

Ben de merak ettim, bi araştırayım. Lityum madeni burada çok. 


şili’de havuz şeklinde ama avustralya’da kayalardan üretim oluyormuş. İki ülke dünyadaki en çok rezerve sahip olanlardan. Çok fazla kimsayalla buharlaştırma yapılıp saf lityum üretiyorlar. 
 

o yüzden lityum üretimi yani batarya üretimini yeşil bulmuyorlar. Daha bunun fabrikasyon aşaması var. Diğer elementler var. 
 

kısacası avustralya kirlendi. dön sen :crazy:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


o yüzden mazda’ya mühendislik markası diyorlar. 
 

Mazda ilk skyactiv’i tanıtırken çekik gözlü anlatıyordu bulamadım şimdi. haddinden fazla sıkıştırmada benzindeki vuruntuları önlemek için egzozdaki sıcaklıkları dengelemek adına veya yolunu uzatarak bir şey yaparak çözümlemişler. 

 

 

sıkıştırma oranı egzosla ilgisizidr. okuyucu hatalı yorumlarsa onu bilemem bu coğrafyada

Çağrı Alaf yazdı:

Amerika marketine uyum sağlamamış. 14:1 diye tasarlanan blok 13:1 olarak gitmiş Amerika’ya. Ben zannediyorum ki yakıt benzerliğinden dolayı Amerika ile aynı blok vardır Avustralya’da da. İki ülkeye de Hindistan’daki dev rafinerilerden yakıt ikmali yapılıyor.

oktanı daha düşük yakıt kullanabilir amerigalı, avustralyalı da hararete dikkat etsin

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

sıkıştırma oranı egzosla ilgisizidr. okuyucu hatalı yorumlarsa onu bilemem bu coğrafyada

oktanı daha düşük yakıt kullanabilir amerigalı, avustralyalı da hararete dikkat etsin


işte avrupalı böyle şeyleri turbo koyup geçince anlaşılmıyor :) 

 

adam diyorki, yüksek sıkıştırma yüksek sıcaklık. Eğer bir silindirin sıcak egzozu diğer silindirin içine girerse vuruntu oluyor. Yüksek sıkıştırma yapamıyorum. Bu sefer tüm egzoz manifoldunu eşit uzunlukta ayrı ayrı yapıp birleştiriyor. Böylece biraz soğuyor ve diğer silindirin içine kaçmamış oluyor 

 

Skyactiv-Exhaust-Chart-1024x627.jpg.webp

  • Beğen 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Çağlar Bayur yazdı:

oktanı daha düşük yakıt kullanabilir amerigalı, avustralyalı da hararete dikkat etsin

Depoda 15 dolar fazla ödüyorum 91 yerine 98 alınca. Bu arada bize de 13:1 sıkıştırma geliyor yani biz de 91 kullanabiliriz ama Mazda bu motorda Avrupa ülkelerinde 95 ve üzeri tavsiye etmiş. Afrika ve Arap yarımadasında 90 ve üzeri tavsiye etmiş. Sebebini bilmiyorum. Belki iklim belki yakıt kalitesi. 

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


işte avrupalı böyle şeyleri turbo koyup geçince anlaşılmıyor :) 

 

adam diyorki, yüksek sıkıştırma yüksek sıcaklık. Eğer bir silindirin sıcak egzozu diğer silindirin içine girerse vuruntu oluyor. Yüksek sıkıştırma yapamıyorum. Bu sefer tüm egzoz manifoldunu eşit uzunlukta ayrı ayrı yapıp birleştiriyor. Böylece biraz soğuyor ve diğer silindirin içine kaçmamış oluyor 

 

Skyactiv-Exhaust-Chart-1024x627.jpg.webp

Bilginin kalitesine bak. Şaşırdım. Bu Japonlar sineğin yağını sıkarlar. Helal olsun. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Böylece biraz soğuyor ve diğer silindirin içine kaçmamış oluyor 

 

o konu karşı basınç klasörüne girer, başka bir şey, drag yapan arabaların manifoldları neden bez ile sarılıdır? mumya gibi görünsün diye değil tabii

Çağrı Alaf yazdı:

Bu arada bize de 13:1 sıkıştırma geliyor yani biz de 91 kullanabiliriz ama Mazda bu motorda Avrupa ülkelerinde 95 ve üzeri tavsiye etmiş. Afrika ve Arap yarımadasında 90 ve üzeri tavsiye etmiş. Sebebini bilmiyorum. Belki iklim belki yakıt kalitesi. 

oww o zaman iyi ki bize gelmemiş 100 bini geçemezdi bunun üst kapağı yamulmadan, piyasada conta yaktı ağbiiiğ muabbeti olarak geçer.

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Çağrı Alaf yazdı:

Native Speaker nasıl istiyor ki? IELTS 6.0’ya fit olmaları lazımdı. 

Bizde ELPAC diye bir İngilizce değerlendirmesi var.

4 geçer

5 iyi

6 çok iyi demek, burada sadece native speakerlara veriliyor.

Şartlarda Elpac 6 istiyor Atc için..

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Çağlar Bayur yazdı:

oww o zaman iyi ki bize gelmemiş 100 bini geçemezdi bunun üst kapağı yamulmadan, piyasada conta yaktı ağbiiiğ muabbeti olarak geçer.

Neden ki abi bizde 98 standart değil mi?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Çağrı Alaf yazdı:

Neden ki abi bizde 98 standart değil mi?

sıkıştırma oranı arttıkça hararete hassasiyet artar, benzin oktanı ayrı ihtiyaç

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Çağlar Bayur yazdı:

sıkıştırma oranı arttıkça hararete hassasiyet artar, benzin oktanı ayrı ihtiyaç

Aslında Avustralya da çok sıcak memleket,  geç ısınıyor problemini başıma gelmese de gruplarda birilerinden duydum ama çok ısınıyor problemi gelmedi kulağıma hiç. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Çağrı Alaf yazdı:

Aslında Avustralya da çok sıcak memleket,  geç ısınıyor problemini başıma gelmese de gruplarda birilerinden duydum ama çok ısınıyor problemi gelmedi kulağıma hiç. 

2005 model araba kullanan çok mu oralarda?

çok ısınır değil , soğutma suyu sisteminde sorun olursa üst kapağa hızlıca elveda deriz, sebep değil sonuç yani

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Çağlar Bayur yazdı:

2005 model araba kullanan çok mu oralarda?

İlk kasa Mazda 3’ler çok tutuluyor hala. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...