Murat Öngür Pazartesi 05:47 Paylaş Pazartesi 05:47 Pazar günü gittim aracın başına 3 adet balata spreyi aldım önce turbo hortumunu söktüm sonra boğaz kelebeğini ve egr yi söktüm ( egr biraz zor çıktı ) giriş çıkışlarını iyice alkollü bez ile temizledim , sonra boğaz kelebeğini temizledim baya kötü haldeydi , ondan sonrada egr yi temizledim egr biraz inatçı çıktı tek başına 1,5 balata spreyi yedi . Sonra montaj yaptım yarım marşta çalışan araba 2 marşta ancak çalıştı şuan çalışması sesi çok daha iyi... 6 Yorum bağlantısı
Hamit inan Pazartesi 06:13 Paylaş Pazartesi 06:13 Balata spreyi kalıntısından ilk seferde geç çalışma yapabiliyor Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf Pazartesi 06:20 Paylaş Pazartesi 06:20 Boğaz kelebeğine hiçbir sürete dokunmamanız, bez sürmemeniz gerekiyordu. Sadece spreyle mi temizlediniz yoksa elinizi içine soktunuz mu? Yorum bağlantısı
Murat Öngür Pazartesi 06:51 Yazar Paylaş Pazartesi 06:51 Çağrı Alaf yazdı: Boğaz kelebeğine hiçbir sürete dokunmamanız, bez sürmemeniz gerekiyordu. Sadece spreyle mi temizlediniz yoksa elinizi içine soktunuz mu? El ile değil boya fıçası ile temizledim . öyle zarar görecek bir sensör hassas bir mekanizması yok Hamit inan yazdı: Balata spreyi kalıntısından ilk seferde geç çalışma yapabiliyor doğru olabilir ondandır belki , ama tamamen kuruduktan sonra takmıştım, Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf Pazartesi 07:08 Paylaş Pazartesi 07:08 Murat Öngür yazdı: öyle zarar görecek bir sensör hassas bir mekanizması yok O parça cerrah eli hassasiyetinde ince ayar yaparak arabayı çalışır vaziyette tutuyor, elbette çok hassas. Yapabilecek en kötü müdahale parmak ile valfi ittirerek açmak. Boya fırçasından zarar görmez sanırım. Normalde bu parça elektroliz ile tamamen ya da kapak ayarını doğru yapmaya yardımcı olacak kadar çalışma esnasında ufak ufak temizlenir. Yorum bağlantısı
Murat Öngür Pazartesi 07:22 Yazar Paylaş Pazartesi 07:22 Çağrı Alaf yazdı: O parça cerrah eli hassasiyetinde ince ayar yaparak arabayı çalışır vaziyette tutuyor, elbette çok hassas. Yapabilecek en kötü müdahale parmak ile valfi ittirerek açmak. Boya fırçasından zarar görmez sanırım. Normalde bu parça elektroliz ile tamamen ya da kapak ayarını doğru yapmaya yardımcı olacak kadar çalışma esnasında ufak ufak temizlenir. Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz Pazartesi 10:53 Paylaş Pazartesi 10:53 Çağrı Alaf yazdı: O parça cerrah eli hassasiyetinde ince ayar yaparak arabayı çalışır vaziyette tutuyor, elbette çok hassas. Yapabilecek en kötü müdahale parmak ile valfi ittirerek açmak. Boya fırçasından zarar görmez sanırım. Normalde bu parça elektroliz ile tamamen ya da kapak ayarını doğru yapmaya yardımcı olacak kadar çalışma esnasında ufak ufak temizlenir. Haşır huşur temizliyoruz otomatik ayarlı bişey olmuyor 1 2 Yorum bağlantısı
Murat Öngür Pazartesi 11:24 Yazar Paylaş Pazartesi 11:24 Köksal Yılmaz yazdı: Haşır huşur temizliyoruz otomatik ayarlı bişey olmuyor aynen öyle. direk opel ustasının videosunu attım zaten Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Pazartesi 12:29 Paylaş Pazartesi 12:29 Köksal Yılmaz yazdı: Haşır huşur temizliyoruz otomatik ayarlı bişey olmuyor genelde parça sökülü ile kontak açılırsa işler sarpa sarabiliyor , mesela direkisyon kutusu sökülü ile çırak direkisyonu içerden çevirir, montaj sonrası çattt zemberek gitmiş 1 Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf Pazartesi 12:31 Paylaş Pazartesi 12:31 Murat Öngür yazdı: aynen öyle. direkT opel ustasının videosunu attım zaten Opel'in başarısızlığının sebebi direkt o Opel ustalarının ekserisinin mevzudan anlamaması aslında. Köksal Yılmaz yazdı: Haşır huşur temizliyoruz otomatik ayarlı bişey olmuyor Valla abi helal olsun. Ben Opel'in o parçası arıza yaptığı zaman ne kadar süründürdüğünü bilen birisi olarak çok ellemiyorum. Koruma moduna almalar, devir kitlemeler, sürat sabitlemeler. Parça da pahalı uğraş dur. Hepi topu narin bir Step motor ve benim elim genelde ayarsızdır. Sonra OBD'yi bi bağlarsın, P2112 Throttle Mechanically Stuck diye bir arıza kodu var. 1 Yorum bağlantısı
Murat Öngür Pazartesi 13:19 Yazar Paylaş Pazartesi 13:19 (düzenlendi) Çağrı Alaf yazdı: Opel'in başarısızlığının sebebi direkt o Opel ustalarının ekserisinin mevzudan anlamaması aslında. Valla abi helal olsun. Ben Opel'in o parçası arıza yaptığı zaman ne kadar süründürdüğünü bilen birisi olarak çok ellemiyorum. Koruma moduna almalar, devir kitlemeler, sürat sabitlemeler. Parça da pahalı uğraş dur. Hepi topu narin bir Step motor ve benim elim genelde ayarsızdır. Sonra OBD'yi bi bağlarsın, P2112 Throttle Mechanically Stuck diye bir arıza kodu var. Ben bu işlemlerden sonra obd ye de bağladım sıfır hata çıktı 3 farklı programla tarama yaptım öncesinde ve sonrasında şükür sorun yok ne yaptığını nasıl yaptığını bilir isen kolay kolay hiç bir araçta arıza çıkmaz ben benzer işlemleri ceed de de yapmıştım. insignia da maf map oksijen sensörlerinide temizledim onlarda da sorun çıkmadı tabi onları sensör temizleyici ile temizledim. bundan sonraki yapacağım iş oksijen sensörünün oradan dpf katkısı sıkıp temizlemek olacak ama onun için çevreyi rahatsız etmeyecek bir yerde olmam lazım işlem sonrasında baya duman atıyor. Yalnız bu nisa oto opel de oldukça iyi , istanbul da baya meşhurlar. Ben gitmiyorum o başka bana ters Pazartesi 13:20 tarihinde Murat Öngür tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal Pazartesi 15:27 Paylaş Pazartesi 15:27 Eğer yazılımı varsa boğaz kelebeği, egr valfi gibi parçalar sök tak yapıldığında adaptasyonunu sıfırlamak ve sonra aracı çalıştırmak en garantisidir. Mekanik olarak yapılabilecek birçok şey artık yazılımla desteklenmiş veya doğrudan yazılıma kaymış durumda. Fren hidroliği bile yazılımla değiştiriliyor, tek kişi ile "bas, çek, pompala, bas" vs vs olmadan en sade şekilde oluyor. Yazılım şunu yap bunu yap diye yönlendiriyor. Yorum bağlantısı
Murat Öngür Salı 08:23 Yazar Paylaş Salı 08:23 Ü.Emre Kartal yazdı: Eğer yazılımı varsa boğaz kelebeği, egr valfi gibi parçalar sök tak yapıldığında adaptasyonunu sıfırlamak ve sonra aracı çalıştırmak en garantisidir. Mekanik olarak yapılabilecek birçok şey artık yazılımla desteklenmiş veya doğrudan yazılıma kaymış durumda. Fren hidroliği bile yazılımla değiştiriliyor, tek kişi ile "bas, çek, pompala, bas" vs vs olmadan en sade şekilde oluyor. Yazılım şunu yap bunu yap diye yönlendiriyor. valla bende bir sıkıntı çıkarmadı yapmadan önce aynı araç ve işlemlerle ilgili 10 tane video izledim aynısını yaptım sıkıntı çıkmadı. Şimdi egr soğutucusu egr peteği gibi yerleri sökmek zor olduğundan oradayada turbo hortumundan sprey ile temizleme işlemi yapacağım , wurth veya liqui moly marka bir sprey ile. Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal Salı 11:49 Paylaş Salı 11:49 Murat Öngür yazdı: valla bende bir sıkıntı çıkarmadı yapmadan önce aynı araç ve işlemlerle ilgili 10 tane video izledim aynısını yaptım sıkıntı çıkmadı. Şimdi egr soğutucusu egr peteği gibi yerleri sökmek zor olduğundan oradayada turbo hortumundan sprey ile temizleme işlemi yapacağım , wurth veya liqui moly marka bir sprey ile. Videoya takılmayın Sanayide hala açı sensörlü aracın ayarını eskisi gibi direksiyonu sabitleyip yapıyorlar. Oysa üretici yazılım ile açı sensörünü de sıfırlamalısın demiş. Sıkıntı çıkar mı çıkmaz belki, ama neticede direksiyon düzken açı sensörü birkaç derece olarak görüyor oysa. Yorum bağlantısı
Murat Öngür Salı 12:58 Yazar Paylaş Salı 12:58 Ü.Emre Kartal yazdı: Videoya takılmayın Sanayide hala açı sensörlü aracın ayarını eskisi gibi direksiyonu sabitleyip yapıyorlar. Oysa üretici yazılım ile açı sensörünü de sıfırlamalısın demiş. Sıkıntı çıkar mı çıkmaz belki, ama neticede direksiyon düzken açı sensörü birkaç derece olarak görüyor oysa. Yaptığımız işlemle açı sensörü ayarının uzaktan yakından alakası yok . Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal Salı 15:10 Paylaş Salı 15:10 (düzenlendi) Murat Öngür yazdı: Yaptığımız işlemle açı sensörü ayarının uzaktan yakından alakası yok . Alakası var demedimki, yalnızca çok bilindik bir örnek.... Videoya takılmayın, üretici prosedürü ne ise onun dışına çıkmayın diyorum sadece. Bahsi geçen şekilde 100 video bulursunuz ama doğru ve önerilen değil. Bu arada, yazılımdan egr adaptasyonu yapmazsanız eğer sizin temizlik yaptığınızı bilemez. Araç beyni zamanla zorlandığı noktaya kadar çalıştırır ve açmaya/kapamaya zorlamaz zarar vermemek için. Haliyle eski seviyeye kadar açar/kapatır. Tolerans aralığı üzerine çıkarsa da arıza ışığı yakar. Salı 15:14 tarihinde Ü.Emre Kartal tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ferhat Yavuz Dün saat 11:47 Paylaş Dün saat 11:47 Nissan Almera da söküp temizledim ince boya fırçası ile sonra araba 3000-4000 devir arası gaz verdi durdu internette araştırınca adaptasyon yapmak gerekiyormuş gaza bas kontağı yarım çevir kapat bekle vs onları yapınca düzelmişti.Ayarların kaçmasından ziyade yeni parça takılmış gibi algılayıp adaptasyon istiyor bazı modeller. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts