İçeriğe Yönlendir

EGR ve Boğaz Kelebeği Temizliği


Murat Öngür

Recommended Posts

Murat Öngür

Pazar günü gittim aracın başına 3 adet balata spreyi aldım önce turbo hortumunu söktüm sonra boğaz kelebeğini ve egr yi söktüm ( egr biraz zor çıktı :) ) giriş çıkışlarını iyice alkollü bez ile temizledim , sonra boğaz kelebeğini temizledim baya kötü haldeydi , ondan sonrada egr yi temizledim egr biraz inatçı çıktı tek başına 1,5 balata spreyi yedi .

Sonra montaj yaptım yarım marşta çalışan araba 2 marşta ancak çalıştı :) şuan çalışması sesi çok daha iyi...

 

 

1737956592772.jpg.d3b97bc4ac28144ebec3cf776970e417.jpg1737956592781.jpg.497ce66ddfa9b9fec88e80c9b73dd67b.jpg1737956302293.jpg.780ec51270c2910dddf7aab5d82b152c.jpg1737956704303.jpg.c37d7f1fb9609e3446a8f89d45e4f2f7.jpg1737956302275.jpg.4400188dd899533fdd33c5bd671a613d.jpg1737956704285.jpg.cc27ced4daee616f8631bc631baa222f.jpg1737956704294.jpg.98622ea6dacf84fb03ebef6878a99339.jpg1737956302266.jpg.f1d7697dd3a9f77098539fe6c581fbce.jpg1737956302255.jpg.df1111a43f45251f11cb4fffd4ffa722.jpg

 

 

 

 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Hamit inan

Balata spreyi kalıntısından ilk seferde geç çalışma yapabiliyor

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Boğaz kelebeğine hiçbir sürete dokunmamanız, bez sürmemeniz gerekiyordu. Sadece spreyle mi temizlediniz yoksa elinizi içine soktunuz mu?

Yorum bağlantısı
Murat Öngür
Çağrı Alaf yazdı:

Boğaz kelebeğine hiçbir sürete dokunmamanız, bez sürmemeniz gerekiyordu. Sadece spreyle mi temizlediniz yoksa elinizi içine soktunuz mu?

El ile değil boya fıçası ile temizledim . öyle zarar görecek bir sensör hassas bir mekanizması yok

 

Hamit inan yazdı:

Balata spreyi kalıntısından ilk seferde geç çalışma yapabiliyor

doğru olabilir ondandır belki , ama tamamen kuruduktan sonra takmıştım, 

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Murat Öngür yazdı:

öyle zarar görecek bir sensör hassas bir mekanizması yok

O parça cerrah eli hassasiyetinde ince ayar yaparak arabayı çalışır vaziyette tutuyor, elbette çok hassas. Yapabilecek en kötü müdahale parmak ile valfi ittirerek açmak. Boya fırçasından zarar görmez sanırım.

 

Normalde bu parça elektroliz ile tamamen ya da kapak ayarını doğru yapmaya yardımcı olacak kadar çalışma esnasında ufak ufak temizlenir.

Yorum bağlantısı
Murat Öngür
Çağrı Alaf yazdı:

O parça cerrah eli hassasiyetinde ince ayar yaparak arabayı çalışır vaziyette tutuyor, elbette çok hassas. Yapabilecek en kötü müdahale parmak ile valfi ittirerek açmak. Boya fırçasından zarar görmez sanırım.

 

Normalde bu parça elektroliz ile tamamen ya da kapak ayarını doğru yapmaya yardımcı olacak kadar çalışma esnasında ufak ufak temizlenir.

 

 

 

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Çağrı Alaf yazdı:

O parça cerrah eli hassasiyetinde ince ayar yaparak arabayı çalışır vaziyette tutuyor, elbette çok hassas. Yapabilecek en kötü müdahale parmak ile valfi ittirerek açmak. Boya fırçasından zarar görmez sanırım.

 

Normalde bu parça elektroliz ile tamamen ya da kapak ayarını doğru yapmaya yardımcı olacak kadar çalışma esnasında ufak ufak temizlenir.

 

Haşır huşur temizliyoruz otomatik ayarlı bişey olmuyor :) 

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Murat Öngür
Köksal Yılmaz yazdı:

 

Haşır huşur temizliyoruz otomatik ayarlı bişey olmuyor :) 

aynen öyle. 

direk opel ustasının videosunu attım zaten :) 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Köksal Yılmaz yazdı:

 

Haşır huşur temizliyoruz otomatik ayarlı bişey olmuyor :) 

genelde parça sökülü ile kontak açılırsa işler sarpa sarabiliyor , mesela direkisyon kutusu sökülü ile çırak direkisyonu içerden çevirir, montaj sonrası çattt zemberek gitmiş

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Murat Öngür yazdı:

aynen öyle. 

direkT opel ustasının videosunu attım zaten :) 

Opel'in başarısızlığının sebebi direkt o Opel ustalarının ekserisinin mevzudan anlamaması aslında. 

 

Köksal Yılmaz yazdı:

 

Haşır huşur temizliyoruz otomatik ayarlı bişey olmuyor :) 

Valla abi helal olsun. :D Ben Opel'in o parçası arıza yaptığı zaman ne kadar süründürdüğünü bilen birisi olarak çok ellemiyorum. Koruma moduna almalar, devir kitlemeler, sürat sabitlemeler. Parça da pahalı uğraş dur. Hepi topu narin bir Step motor ve benim elim genelde ayarsızdır. Sonra OBD'yi bi bağlarsın, P2112 Throttle Mechanically Stuck diye bir arıza kodu var. :blush:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Öngür
(düzenlendi)
Çağrı Alaf yazdı:

Opel'in başarısızlığının sebebi direkt o Opel ustalarının ekserisinin mevzudan anlamaması aslında. 

 

Valla abi helal olsun. :D Ben Opel'in o parçası arıza yaptığı zaman ne kadar süründürdüğünü bilen birisi olarak çok ellemiyorum. Koruma moduna almalar, devir kitlemeler, sürat sabitlemeler. Parça da pahalı uğraş dur. Hepi topu narin bir Step motor ve benim elim genelde ayarsızdır. Sonra OBD'yi bi bağlarsın, P2112 Throttle Mechanically Stuck diye bir arıza kodu var. :blush:

Ben bu işlemlerden sonra obd ye de bağladım :) sıfır hata çıktı 3 farklı programla tarama yaptım öncesinde ve sonrasında şükür sorun yok ne yaptığını nasıl yaptığını bilir isen kolay kolay hiç bir araçta arıza çıkmaz ben benzer işlemleri ceed de de yapmıştım. 

insignia da maf map oksijen sensörlerinide temizledim onlarda da sorun çıkmadı tabi onları sensör temizleyici ile temizledim.

bundan sonraki yapacağım iş oksijen sensörünün oradan dpf katkısı sıkıp temizlemek olacak ama onun için çevreyi rahatsız etmeyecek bir yerde olmam lazım işlem sonrasında baya duman atıyor.

Yalnız bu nisa oto opel de oldukça iyi , istanbul da baya meşhurlar. Ben gitmiyorum o başka bana ters

tarihinde Murat Öngür tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Eğer yazılımı varsa boğaz kelebeği, egr valfi gibi parçalar sök tak yapıldığında adaptasyonunu sıfırlamak ve sonra aracı çalıştırmak en garantisidir. 

 

Mekanik olarak yapılabilecek birçok şey artık yazılımla desteklenmiş veya doğrudan yazılıma kaymış durumda. Fren hidroliği bile yazılımla değiştiriliyor, tek kişi ile "bas, çek, pompala, bas" vs vs olmadan en sade şekilde oluyor. Yazılım şunu yap bunu yap diye yönlendiriyor. 

Yorum bağlantısı
Murat Öngür
Ü.Emre Kartal yazdı:

Eğer yazılımı varsa boğaz kelebeği, egr valfi gibi parçalar sök tak yapıldığında adaptasyonunu sıfırlamak ve sonra aracı çalıştırmak en garantisidir. 

 

Mekanik olarak yapılabilecek birçok şey artık yazılımla desteklenmiş veya doğrudan yazılıma kaymış durumda. Fren hidroliği bile yazılımla değiştiriliyor, tek kişi ile "bas, çek, pompala, bas" vs vs olmadan en sade şekilde oluyor. Yazılım şunu yap bunu yap diye yönlendiriyor. 

valla bende bir sıkıntı çıkarmadı yapmadan önce aynı araç ve işlemlerle ilgili 10 tane video izledim :) aynısını yaptım sıkıntı çıkmadı. Şimdi egr soğutucusu egr peteği gibi yerleri sökmek zor olduğundan oradayada turbo hortumundan sprey ile temizleme işlemi yapacağım , wurth veya liqui moly marka bir sprey ile.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Murat Öngür yazdı:

valla bende bir sıkıntı çıkarmadı yapmadan önce aynı araç ve işlemlerle ilgili 10 tane video izledim :) aynısını yaptım sıkıntı çıkmadı. Şimdi egr soğutucusu egr peteği gibi yerleri sökmek zor olduğundan oradayada turbo hortumundan sprey ile temizleme işlemi yapacağım , wurth veya liqui moly marka bir sprey ile.

Videoya takılmayın :)

Sanayide hala açı sensörlü aracın ayarını eskisi gibi direksiyonu sabitleyip yapıyorlar. Oysa üretici yazılım ile açı sensörünü de sıfırlamalısın demiş. Sıkıntı çıkar mı çıkmaz belki, ama neticede direksiyon düzken açı sensörü birkaç derece olarak görüyor oysa. 

 

Yorum bağlantısı
Murat Öngür
Ü.Emre Kartal yazdı:

Videoya takılmayın :)

Sanayide hala açı sensörlü aracın ayarını eskisi gibi direksiyonu sabitleyip yapıyorlar. Oysa üretici yazılım ile açı sensörünü de sıfırlamalısın demiş. Sıkıntı çıkar mı çıkmaz belki, ama neticede direksiyon düzken açı sensörü birkaç derece olarak görüyor oysa. 

 

 

Yaptığımız işlemle açı sensörü ayarının uzaktan yakından alakası yok .

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
(düzenlendi)
Murat Öngür yazdı:

Yaptığımız işlemle açı sensörü ayarının uzaktan yakından alakası yok .

Alakası var demedimki, yalnızca çok bilindik bir örnek.... Videoya takılmayın, üretici prosedürü ne ise onun dışına çıkmayın diyorum sadece. Bahsi geçen şekilde 100 video bulursunuz ama doğru ve önerilen değil. 

 

Bu arada, yazılımdan egr adaptasyonu yapmazsanız eğer sizin temizlik yaptığınızı bilemez. Araç beyni zamanla zorlandığı noktaya kadar çalıştırır ve açmaya/kapamaya zorlamaz zarar vermemek için. Haliyle eski seviyeye kadar açar/kapatır. Tolerans aralığı üzerine çıkarsa da arıza ışığı yakar. 

tarihinde Ü.Emre Kartal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ferhat Yavuz

Nissan Almera da söküp temizledim ince boya fırçası ile sonra araba 3000-4000 devir arası gaz verdi durdu internette araştırınca adaptasyon yapmak gerekiyormuş gaza bas kontağı yarım çevir kapat bekle vs onları yapınca düzelmişti.Ayarların kaçmasından ziyade yeni parça takılmış gibi algılayıp adaptasyon istiyor bazı modeller.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...