Süleyman Can Şahin 7 Aralık 2015 Paylaş 7 Aralık 2015 Ben fitilleri sökmeden wd40 sıkarak yapmıştım. Ama Fitil söküp takmak çok zor değil en azından yarım metresini rahatlıkla söküp takabilir buradaki herkes abicimHocam havalar soğuduğundan beri araba içeri acayip rüzgar almaya başlamıştı. Bugün fitillere bakıyım dedim az önce baktım hava 5 derece fitilin içindeki makaron hortum taş gibi olmuş. Mecburen geri sökmek zorundayım. Soğukdan etkilenmeyen bir malzeme bulmak lazım. Yorum bağlantısı
Süleyman Kaya87 7 Aralık 2015 Paylaş 7 Aralık 2015 Görüntü olarak rahatsız değilim fakat diğer kapı şekline getirilirse rüzgar sesini kesmede faydası olacağını düşünüyorum. Ben bi kaportacıya gösterdim düzelmez dedi siz bu işlemi nasıl yaptıklarını biliyor musunuz ?Öncelikle geç cevap verdiğim için kusura bakmayın. Kaportacılar anlamaz. Göğüsçü olarak tabir edilen ve sadece araç göğüs akşamının tamirini yapan kişiler yapar bunu. 2-3 saat sürer demeseydi usta anında yaptıracaktım. Ön göğüs tamamen sökülüp tekrar düzgünce yerleştirilecek hepsi bu. Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 7 Aralık 2015 Paylaş 7 Aralık 2015 Hocam havalar soğuduğundan beri araba içeri acayip rüzgar almaya başlamıştı. Bugün fitillere bakıyım dedim az önce baktım hava 5 derece fitilin içindeki makaron hortum taş gibi olmuş. Mecburen geri sökmek zorundayım. Soğukdan etkilenmeyen bir malzeme bulmak lazım. Benim aldığım poliüretan hava hortumu zaten sertti, şeklinde hiç bozulma olmuyor, tavsiye ederim. Lakin aldığım yer son görüşmede bırakacağım bu internet satışını kăr ettirmiyor diyordu. Linki bu başlıkta olması lazım. Sedana 16 metre bagaj dahil tam yetiyor.. Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin 9 Aralık 2015 Paylaş 9 Aralık 2015 Benim aldığım poliüretan hava hortumu zaten sertti, şeklinde hiç bozulma olmuyor, tavsiye ederim. Lakin aldığım yer son görüşmede bırakacağım bu internet satışını kăr ettirmiyor diyordu. Linki bu başlıkta olması lazım. Sedana 16 metre bagaj dahil tam yetiyor.. Hocam sert olmasından ziyade fitil gibi yumuşak olması daha iyi olur. Bu malzeme yumuşaktı fitilin içini dolduruyor ancak soğuktan taş gibi olmuş fitilin içinde demekki kapıya heryerinden yapışmıyor fitil. Sert malzeme kullanmak yanlış faydası olmaz gibi geldi . Geçenlerde biri paylaşmıştı bu çin sitelerin birinde fitil için dolgu malzemesi bulamadım. Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin 9 Aralık 2015 Paylaş 9 Aralık 2015 Benim aldığım poliüretan hava hortumu zaten sertti, şeklinde hiç bozulma olmuyor, tavsiye ederim. Lakin aldığım yer son görüşmede bırakacağım bu internet satışını kăr ettirmiyor diyordu. Linki bu başlıkta olması lazım. Sedana 16 metre bagaj dahil tam yetiyor.. http://tr.aliexpress.com/item/NEW-3-Metre-Car-door-Rubber-Trim-Edge-Seal-Strip-Dust-proof-noise-proof-Black-O/1984231166.html Şu ürün buldum sonunda Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 9 Aralık 2015 Paylaş 9 Aralık 2015 http://tr.aliexpress.com/item/NEW-3-Metre-Car-door-Rubber-Trim-Edge-Seal-Strip-Dust-proof-noise-proof-Black-O/1984231166.html Şu ürün buldum sonunda 3 metresi 5 dolar hocam bunu deneyen olmalı ki biz de alalım Yorum bağlantısı
Hakan Küçükkılıç 19 Aralık 2015 Paylaş 19 Aralık 2015 bu konuya son noktayı koyan biri var mı acaba? kapı ayarı mı, makaron hortum mu, yoksa mavi hortumdan mı? izmir de nerden buluruz? yapacak vaktim ve ekipmanımda yok. yardımcı olacak ve tarifleyebilecek olursa sevinirim. kış gelince rüzgar daha bi hissedilir oldu ve ısınmaz oldu araba. ya da burayı okuduktan sonra psikolojik mi ? Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin 27 Mart 2016 Paylaş 27 Mart 2016 Bu hortum uygulamasını yapalı 10 ay oldu . Fitilleri kötü ediyor gibi geliyor bana. Birde yaptığımdan beri fotoğrafdakai yerlerde hep ıslanma oluyor. Fitillere hortum yapmadan önce olmuyordu. 1 Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 27 Mart 2016 Paylaş 27 Mart 2016 (düzenlendi) Neden araçlarınızı olduğu gibi kabullenmiyorsunuz ? Araçlardaki her bir malzeme için fabrikaların arge'leri yıllarca kafa yoruyorlar ama iyi ama kötü bizim basit çözümlerimizden daha iyisini yapmamaları için hiçbir sebeb yok. 27 Mart 2016 tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Servet Aydın 27 Mart 2016 Paylaş 27 Mart 2016 Neden araçlarınızı olduğu gibi kabullenmiyorsunuz ? Araçlardaki her bir malzeme için fabrikaların arge'leri yıllarca kafa yoruyorlar ama iyi ama kötü bizim basit çözümlerimizden daha iyisini yapmamaları için hiçbir sebeb yok.Arge insandan ibaret. İnsan şaşar beşer. Öyle hatalar yapıyorlar ki aldıkları para haram bunlara dedirtiyor çoğu. 1 Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 27 Mart 2016 Paylaş 27 Mart 2016 Arge insandan ibaret. İnsan şaşar beşer. Öyle hatalar yapıyorlar ki aldıkları para haram bunlara dedirtiyor çoğu. Kapı lastiğine hortum geçirerek bu hatalar düzeltilemez. Her iş maliyet ile alakalı. Fiestadaki izolasyon ile focus,focustaki izolasyon ile mondeo'nun bir olması beklenmemeli. Kullanılan malzemelerin kaliteleri her zaman farklı olacaktır. Bmw 3 ile bmw 5 arasında yada yeni kasa mercedes c ile e kasa arasında bile o kadar çok fark varki anlatamam. . Ama aralarında 1,6 motorlu modellerinde bile 35-40,000 tl fark var.Bu farkı 50 cm daha uzun olmasından dolayı 200 kg.lık saç için vermiyor insanlar. Ne kadar ekmek o kadar köfte.... Yorum bağlantısı
Servet Aydın 27 Mart 2016 Paylaş 27 Mart 2016 Hortum kalitesiz izolasyon malzemesinin hatasını örtmek için. Son kullanıcının yaptığı iyileştirmeler aslında üretici tarfından sürekli takip edilir. Agre maliyetini bizler bilabedel yapıyoruz bu tip işlemleri yaparak Yorum bağlantısı
İbrahim Çelik 27 Mart 2016 Yazar Paylaş 27 Mart 2016 Neden araçlarınızı olduğu gibi kabullenmiyorsunuz ? Araçlardaki her bir malzeme için fabrikaların arge'leri yıllarca kafa yoruyorlar ama iyi ama kötü bizim basit çözümlerimizden daha iyisini yapmamaları için hiçbir sebeb yok. Abi çünkü: 35bin tl verdiğim arabada 120 km süratle giderken rüzgar sesi duymak istemiyorum. Rolantide beklerden motor kucakta çalışıyormuş gibi gürültü hoşuma gitmiyor. Su birikintilerinden geçerken arabadakilerin " N'oldu yahu" diye zıplamalarından hazzetmiyorum. Fakat neydelim ki araba taş gibi, güç, yakıt, güvenlik vs. Vazgeçemiyorum da. Madem çaresi var. FocusClupTR sağolsun. Neler yaptım: 1. kapıları ayarladım. 2. Kapı fitillerine hortum geçirdim: 3. Ön göğüs içerisine akustik sünger çektim. 4. Ön göğüs ve motor arasına 2-3 kat yalıtım yaptım. 5. Çamurlukların içine yalıtım yaptım. 6. Çamurluk ve kapı arasındaki boşluklara ekstra yalıtım yapıp rüzgar akışını kestim. 7. Ön kaputa yalıtım yaptım. 8. arabanın içini komple söküp alt saca bitüm yalıtımla birlikte bariyerli halıflex uyguladım. 9. Kapı içlerini söküp yalıtım uyguladım kapı klipslerini yeniledim. Sonuç: Profesyonel olmayan ölçümler sonucunda aynı parkurda 89-92 db gürültüyü. 72-74 db e çektim. Rolantide ise bu 58-62 db civarında. Aynı araca sahip olan arkadaşlar arabama bindiğinde kesinlikle şaşırıyorlar. Memnunum. Değdi. 1 Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 27 Mart 2016 Paylaş 27 Mart 2016 Bu yaptıkların işçilik dahil bana göre 500 tl'den aşağı değildir. 1 milyon focus üretiminde 500 milyon tl = 173 milyon $. Satılan her araçtan kaç kişi bunlardan şikayet eder ve kaç müşteri c sınıfındaki başka bir araca yönelir. İşte bütün mesele burada yatıyor. Aracın sınıfı ve donanımı artıkça senin bu yaptıkların zaten yapılıyor.Şirketler bütün hesaplarını karlılık üzerine yaparlar. Müşteri memnuniyeti sonraki sıradadır. Herkes son yıllarda araçların sıfır fiyatlarının arttığını söylüyor. Evet arttı ama araçlardaki kalite ve teknolojik seviyede normalin üstünde artmış vaziyette. Çünkü çok değil 10 sene önce tüketici bu konuları ya işte ya otobüste yada belirli ortamlarda konuşurdu ve bir kaç kişi arasında kalırdı muhabbetleri. Şimdi ise bu konudaki bu yazışmaları belki 50 belkide 250 kişi okuyor ve diğerlerinede bahsederekten katlanarak gidiyor internet ortamında. 2016 model focus dizel'i test edin görülecekki 2006 model d sınıfındaki mondeo'dan daha sessiz. Ama fiyatı dayanmış 100.000 tl'ye. Unutmayalımki ilave edilen her bir düğme ek maliyet ve fiyat artışı demektir. Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin 27 Mart 2016 Paylaş 27 Mart 2016 Abi çünkü: 35bin tl verdiğim arabada 120 km süratle giderken rüzgar sesi duymak istemiyorum. Rolantide beklerden motor kucakta çalışıyormuş gibi gürültü hoşuma gitmiyor. Su birikintilerinden geçerken arabadakilerin " N'oldu yahu" diye zıplamalarından hazzetmiyorum. Fakat neydelim ki araba taş gibi, güç, yakıt, güvenlik vs. Vazgeçemiyorum da. Madem çaresi var. FocusClupTR sağolsun. Neler yaptım: 1. kapıları ayarladım. 2. Kapı fitillerine hortum geçirdim: 3. Ön göğüs içerisine akustik sünger çektim. 4. Ön göğüs ve motor arasına 2-3 kat yalıtım yaptım. 5. Çamurlukların içine yalıtım yaptım. 6. Çamurluk ve kapı arasındaki boşluklara ekstra yalıtım yapıp rüzgar akışını kestim. 7. Ön kaputa yalıtım yaptım. 8. arabanın içini komple söküp alt saca bitüm yalıtımla birlikte bariyerli halıflex uyguladım. 9. Kapı içlerini söküp yalıtım uyguladım kapı klipslerini yeniledim. Sonuç: Profesyonel olmayan ölçümler sonucunda aynı parkurda 89-92 db gürültüyü. 72-74 db e çektim. Rolantide ise bu 58-62 db civarında. Aynı araca sahip olan arkadaşlar arabama bindiğinde kesinlikle şaşırıyorlar. Memnunum. Değdi. Hocam sizde de kapıda benzer problemler oldumu. Aslında faydalı bir uygulama ancak kullandığım makaron hortum uygun değil . Daha yumuşak esnek soğuktan etkilenmeyen bir malzeme lazım. Birde kapı ayarlarını nasıl yaptınız. Yorum bağlantısı
Gökhan Taşkın 27 Mart 2016 Paylaş 27 Mart 2016 Abi çünkü: 35bin tl verdiğim arabada 120 km süratle giderken rüzgar sesi duymak istemiyorum. Rolantide beklerden motor kucakta çalışıyormuş gibi gürültü hoşuma gitmiyor. Su birikintilerinden geçerken arabadakilerin " N'oldu yahu" diye zıplamalarından hazzetmiyorum. Fakat neydelim ki araba taş gibi, güç, yakıt, güvenlik vs. Vazgeçemiyorum da. Madem çaresi var. FocusClupTR sağolsun. Neler yaptım: 1. kapıları ayarladım. 2. Kapı fitillerine hortum geçirdim: 3. Ön göğüs içerisine akustik sünger çektim. 4. Ön göğüs ve motor arasına 2-3 kat yalıtım yaptım. 5. Çamurlukların içine yalıtım yaptım. 6. Çamurluk ve kapı arasındaki boşluklara ekstra yalıtım yapıp rüzgar akışını kestim. 7. Ön kaputa yalıtım yaptım. 8. arabanın içini komple söküp alt saca bitüm yalıtımla birlikte bariyerli halıflex uyguladım. 9. Kapı içlerini söküp yalıtım uyguladım kapı klipslerini yeniledim. Sonuç: Profesyonel olmayan ölçümler sonucunda aynı parkurda 89-92 db gürültüyü. 72-74 db e çektim. Rolantide ise bu 58-62 db civarında. Aynı araca sahip olan arkadaşlar arabama bindiğinde kesinlikle şaşırıyorlar. Memnunum. Değdi. FordClubTr olacak hocam :D Yorum bağlantısı
İbrahim Çelik 28 Mart 2016 Yazar Paylaş 28 Mart 2016 Bu yaptıkların işçilik dahil bana göre 500 tl'den aşağı değildir. 1 milyon focus üretiminde 500 milyon tl = 173 milyon $. Satılan her araçtan kaç kişi bunlardan şikayet eder ve kaç müşteri c sınıfındaki başka bir araca yönelir. İşte bütün mesele burada yatıyor. Aracın sınıfı ve donanımı artıkça senin bu yaptıkların zaten yapılıyor.Şirketler bütün hesaplarını karlılık üzerine yaparlar. Müşteri memnuniyeti sonraki sıradadır. Herkes son yıllarda araçların sıfır fiyatlarının arttığını söylüyor. Evet arttı ama araçlardaki kalite ve teknolojik seviyede normalin üstünde artmış vaziyette. Çünkü çok değil 10 sene önce tüketici bu konuları ya işte ya otobüste yada belirli ortamlarda konuşurdu ve bir kaç kişi arasında kalırdı muhabbetleri. Şimdi ise bu konudaki bu yazışmaları belki 50 belkide 250 kişi okuyor ve diğerlerinede bahsederekten katlanarak gidiyor internet ortamında. 2016 model focus dizel'i test edin görülecekki 2006 model d sınıfındaki mondeo'dan daha sessiz. Ama fiyatı dayanmış 100.000 tl'ye. Unutmayalımki ilave edilen her bir düğme ek maliyet ve fiyat artışı demektir. Haklısın abi. İşte biz de aldık arabayı ford'un focus'a yapmadığını yapıyoruz. Sonuçta 35bin tl verip 100binlik konfor yapmaya çalışıyoruz. Beyhude. Ancak denemeye değer. Hocam sizde de kapıda benzer problemler oldumu. Aslında faydalı bir uygulama ancak kullandığım makaron hortum uygun değil . Daha yumuşak esnek soğuktan etkilenmeyen bir malzeme lazım. Birde kapı ayarlarını nasıl yaptınız. Kapıları kaportacı ayarlıyor. Yazım yanlışı yapmışım. Evet bende de bu bahsettiğiniz sorun oldu. Ancak ikinci fitille beraber bu sorun kalmadı. Hem kapı hem kaporta fitiline hortum uyguladım. 6mm ölçüsünde. FordClubTr olacak hocam : :D Hobaaaaaa. Balta daşa. Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 28 Mart 2016 Paylaş 28 Mart 2016 Kapıları kaportacı ayarlıyor. Yazım yanlışı yapmışım. Evet bende de bu bahsettiğiniz sorun oldu. Ancak ikinci fitille beraber bu sorun kalmadı. Hem kapı hem kaporta fitiline hortum uyguladım. 6mm ölçüsünde. Abi belli ki uygulanan malzeme çok önemli. Ben şahsen sert de olsa hiç esneme yapmadığı için poliüretan hava hortumundan memnunum. Lakin fitillere zarar vermez mi, mutlaka veriyordur. Aslolan içine sertleşmeyecek ve dolgun bir malzeme koyabilmek. Uygun fiyatlı bir şey varsa önerileri yine bu başlıkta paylaşalım. Gerekirse hepsini söker yeniden yaparım. Bir de araç sessizleştikçe sessizlik dengesi şaşıyor. Sanki arka emniyet kemerlerinin oralardan ya da kapının cam kısmındaki plastik kaplamalardan ses alıyor gibi geldi. Forumda oraları söküp yeniden yapıştıran var ama ben sökmeye cesaret edemedim. Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin 28 Mart 2016 Paylaş 28 Mart 2016 Abi belli ki uygulanan malzeme çok önemli. Ben şahsen sert de olsa hiç esneme yapmadığı için poliüretan hava hortumundan memnunum. Lakin fitillere zarar vermez mi, mutlaka veriyordur. Aslolan içine sertleşmeyecek ve dolgun bir malzeme koyabilmek. Uygun fiyatlı bir şey varsa önerileri yine bu başlıkta paylaşalım. Gerekirse hepsini söker yeniden yaparım. Bir de araç sessizleştikçe sessizlik dengesi şaşıyor. Sanki arka emniyet kemerlerinin oralardan ya da kapının cam kısmındaki plastik kaplamalardan ses alıyor gibi geldi. Forumda oraları söküp yeniden yapıştıran var ama ben sökmeye cesaret edemedim. ben dün söktüm bu hortumları . hava 7 derece idi hortum iyice özelliğini kaybetmiş ince çıta gibi olmuş. büktükce kırılıyordu Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 28 Mart 2016 Paylaş 28 Mart 2016 ben dün söktüm bu hortumları . hava 7 derece idi hortum iyice özelliğini kaybetmiş ince çıta gibi olmuş. büktükce kırılıyordu Poliüretan hortum taş gibi duruyor bende. Başka bir şey alıp kapılara da onu denemek var aslında.. Bir de donanımhaberde bir başlık var Honda Jazz ki bugün bindim çok sessiz bir araba, uygulamalarla ne kadar fark etmiş... http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=94204169 Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin 28 Mart 2016 Paylaş 28 Mart 2016 Poliüretan hortum taş gibi duruyor bende. Başka bir şey alıp kapılara da onu denemek var aslında.. Bir de donanımhaberde bir başlık var Honda Jazz ki bugün bindim çok sessiz bir araba, uygulamalarla ne kadar fark etmiş... http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=94204169 hocam 3m fitillerden alıp ek olarak uygulasak daha iyi olur aslında. Fitillerin içine hortum uygulamakda işe yarıyor ancak doğru malzeme seçmek lazım. Sizin kapılarda da terletme oldumu. Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 28 Mart 2016 Paylaş 28 Mart 2016 hocam 3m fitillerden alıp ek olarak uygulasak daha iyi olur aslında. Fitillerin içine hortum uygulamakda işe yarıyor ancak doğru malzeme seçmek lazım. Sizin kapılarda da terletme oldumu. Oldu valla bende de Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin 28 Mart 2016 Paylaş 28 Mart 2016 Oldu valla bende de o sıkıntı hocam çürütür oraları. Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 28 Mart 2016 Paylaş 28 Mart 2016 o sıkıntı hocam çürütür oraları. Terlemesine neden olan şey nedir acaba... Fitiller eskiden hava geçirirken şimdi geçirmiyor, ondan dolayı terleme yapıyorsa uygulama doğru ama çözümün yan etkisi var demektir... Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin 28 Mart 2016 Paylaş 28 Mart 2016 Terlemesine neden olan şey nedir acaba... Fitiller eskiden hava geçirirken şimdi geçirmiyor, ondan dolayı terleme yapıyorsa uygulama doğru ama çözümün yan etkisi var demektir... aynen dediğiniz gibi hocam. Fitillere hortum uyguladıkdan sonra arabanın içi daha sıcak olmuştu ve camlar daha çabuk buhar yapıyordu. o yukarı kısım boş bırakılabilir aslında. fitilin tamamına hortum geçirmemek lazım 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts