Ali Darbaz 7 Ocak Paylaş 7 Ocak Stellantis 1.5 dizel motorlarının egzantrikleri bir birine zincir ile bağlı. Bu zincir ses yapmaya başlayıp kopuyor. Üstk külbitör kapağına sürtüyor. Bayiden alınıp 1000 kmdede kopan var 100000 km göremiyor. Eşimin şirkeyindeki rifter zincir koparmış. 2023 sonrası bu motorlarda külbitör kapağı ve zincir güncelleme yapılmış. Bilgi maksatlı paylaştım Ayrıntılar https://www.aircrossforums.co.uk/viewtopic.php?t=1225 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 7 Ocak Yazar Paylaş 7 Ocak Problemin boyutu Triger kayışı sağlam ama egzantrik zinciri kopmuş. Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 7 Ocak Paylaş 7 Ocak Tdci demesinler ama. Bozulunca pejo motoru oluyor o. Sağlamken tdci 2 1 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 7 Ocak Paylaş 7 Ocak 1,5 blue hdi dedikleri motor bu. Nasıl 100.000 km göremiyormuş anlamadım. Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi 7 Ocak Paylaş 7 Ocak Mahmut Yıldız yazdı: 1,5 blue hdi dedikleri motor bu. Nasıl 100.000 km göremiyormuş anlamadım. bende var şuanda 103.000 km de . gördü o km leri hepsinde olan bir sorun değil.Büyük ihtimalle çok zorlanan araaçlarda oluyor bu gibi hatalar.Kullanıcı ve bakım durumuna göre hasar daha hızlı gelişebiliyor. 2 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 7 Ocak Paylaş 7 Ocak İlkay Başaran yazdı: Tdci demesinler ama. Bozulunca pejo motoru oluyor o. Sağlamken tdci 1.4 ve 1.6 ayrı 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 7 Ocak Paylaş 7 Ocak Çok egzantrik bir durum eksantrik zincirle sadece birbirine mi bağlı? Kranka bağlı değil mi? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 7 Ocak Yazar Paylaş 7 Ocak Tansu Kalafatoğlu yazdı: Çok egzantrik bir durum eksantrik zincirle sadece birbirine mi bağlı? Kranka bağlı değil mi? Sen onu bunu bırak da Allah aşkına şu bostancı Caddebostan Suadiye bölgesindeki acayip acayip yüksek katlı evlere bir çözüm bulun. Millet rant peşinde ne biçim evler öyle yükseldikçe çiçek gibi açıyorlar Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 7 Ocak Paylaş 7 Ocak İlkay Başaran yazdı: Tdci demesinler ama. Bozulunca pejo motoru oluyor o. Sağlamken tdci Fordun 1.5 i farklı galiba . Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 7 Ocak Paylaş 7 Ocak Ali Darbaz yazdı: Sen onu bunu bırak da Allah aşkına şu bostancı Caddebostan Suadiye bölgesindeki acayip acayip yüksek katlı evlere bir çözüm bulun. Millet rant peşinde ne biçim evler öyle yükseldikçe çiçek gibi açıyorlar 2 katlı evin statiğini program kendi kendine çıkarıyor. Napalım kuru ekmek mi yiyelim. Bazen çiçek bazen böcek 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 7 Ocak Yazar Paylaş 7 Ocak Tansu Kalafatoğlu yazdı: 2 katlı evin statiğini program kendi kendine çıkarıyor. Napalım kuru ekmek mi yiyelim. Bazen çiçek bazen böcek şu hale bak mesela https://x.com/ceyhan_cilgin/status/1876544868526457200?s=46 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Ocak Paylaş 7 Ocak Ali Darbaz yazdı: Millet rant peşinde rant nedir ve neden oluşur? Yorum bağlantısı
Adem Kazıl 8 Ocak Paylaş 8 Ocak focus 4 ler 2018 ile 2020 arası 1.5 ecoblue motorlarda egzantrik zinciri 7mm 100 bine göremeden kopuyormuş tabi kullanımada bağlı 2020 den sonra adblue ile gelen modellerde zincir seti 8mm güncellenmiş olarak gelmiş Ankarada bi usta var onun videoları seyrederken öğrenmiştim usta yeni revizyonlu parça ile değişimi yapıyordu. Yorum bağlantısı
Harun Özden 8 Ocak Paylaş 8 Ocak (düzenlendi) Mevzubahis motorlar 2018 sonrası üretilen motorlar (1.5 bluehdi, 1.5 tdci, 1.5 ecoblue). Egzantrikler arası zincir ile alakalı sorun yaşanıyor. Bazı serilerde zincir üreticisi kaynaklı zincir kopuyor, bazılarında zincir gergisi kırılıyor zinciri koparıyor. Kullanıma bağlı olarak 100 bin km civarı kopuyor. Arıza bazen çalışma sırasında ses yaparak belli ediyor kendini, bazen stop ediyorsunuz bir daha çalışmıyor (bu şekilde olmasının sebebi daha çok gerginin kırılması) bazen de yolda giderken ufak bir tak sesi ile beraber kopuyor. 2023 ocak sonrası üretimlerde bu zincirin genişliği 7mm den 8mm ye güncelleniyor, egzantrikler ve gergi yenileniyor, egzantrik kapağı (motor üst kapağı) değişiyor. Yeni tip üst kapak daha kavisli yapısıyla ayırt ediliyor. 8 Ocak tarihinde Harun Özden tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 8 Ocak Paylaş 8 Ocak Ali Darbaz yazdı: şu hale bak mesela https://x.com/ceyhan_cilgin/status/1876544868526457200?s=46 Vahim bir durum. Yıkılıncada onu bunu içeri atma peşinde olurlar. Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 8 Ocak Paylaş 8 Ocak (düzenlendi) Ali Darbaz yazdı: Sen onu bunu bırak da Allah aşkına şu bostancı Caddebostan Suadiye bölgesindeki acayip acayip yüksek katlı evlere bir çözüm bulun. Millet rant peşinde ne biçim evler öyle yükseldikçe çiçek gibi açıyorlar Vatandaşın kentsel/rantsal dönüşümden beklediğinin resmidir bu. Ada bazlı kentsel dönüşüm yapılmadıkça hepsi rantsal dönüşümdür. Layık olduğumuz şekilde yönetiliyoruz. 8 Ocak tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 8 Ocak Paylaş 8 Ocak Harun Özden yazdı: Mevzubahis motorlar 2018 sonrası üretilen motorlar (1.5 bluehdi, 1.5 tdci, 1.5 ecoblue). Egzantrikler arası zincir ile alakalı sorun yaşanıyor. Bazı serilerde zincir üreticisi kaynaklı zincir kopuyor, bazılarında zincir gergisi kırılıyor zinciri koparıyor. Kullanıma bağlı olarak 100 bin km civarı kopuyor. Arıza bazen çalışma sırasında ses yaparak belli ediyor kendini, bazen stop ediyorsunuz bir daha çalışmıyor (bu şekilde olmasının sebebi daha çok gerginin kırılması) bazen de yolda giderken ufak bir tak sesi ile beraber kopuyor. 2023 ocak sonrası üretimlerde bu zincirin genişliği 7mm den 8mm ye güncelleniyor, egzantrikler ve gergi yenileniyor, egzantrik kapağı (motor üst kapağı) değişiyor. Yeni tip üst kapak daha kavisli yapısıyla ayırt ediliyor. 2018'de başlayan üretimlerde sorun varsa ve buna müdahele 2023'te yapılmışsa ya arıza oranı çok düşüktür ya da firma kabul etmemiştir. Alttta focus 4 için 2020'de güncellendi denmiş. 2023 çok geç. Adem Kazıl yazdı: focus 4 ler 2018 ile 2020 arası 1.5 ecoblue motorlarda egzantrik zinciri 7mm 100 bine göremeden kopuyormuş tabi kullanımada bağlı 2020 den sonra adblue ile gelen modellerde zincir seti 8mm güncellenmiş olarak gelmiş Ankarada bi usta var onun videoları seyrederken öğrenmiştim usta yeni revizyonlu parça ile değişimi yapıyordu. Yorum bağlantısı
Baha Kanberoğlu 8 Ocak Paylaş 8 Ocak Ali Darbaz yazdı: şu hale bak mesela https://x.com/ceyhan_cilgin/status/1876544868526457200?s=46 Yam yatar o depremde. Ne sacma is Yorum bağlantısı
Harun Özden 8 Ocak Paylaş 8 Ocak (düzenlendi) Mahmut Yıldız yazdı: 2018'de başlayan üretimlerde sorun varsa ve buna müdahele 2023'te yapılmışsa ya arıza oranı çok düşüktür ya da firma kabul etmemiştir. Alttta focus 4 için 2020'de güncellendi denmiş. 2023 çok geç. Problemin ortaya çıkması ve kronik olduğunun anlaşılması vakit alıyor (100 bin km ye kadar sorun çok az). Ayrıca PSA geç reaksiyon veriyor. Ford ve PSA motorları temelde aynı, ufak farklılıklar var. Sıkıntılı motorlar 2019 da üretime başlanan euro 6.3 (6d). Yukarıda 2018 yazmışım o kısmı düzelteyim Aşağıdaki linkte daha detaylı bilgi mevcut, google translate ile inceleyebilirsiniz: https://www.largus.fr/actualite-automobile/peugeot-citroen-ds-opel-probleme-de-casse-sur-le-15-diesel-dv5-11079390.html#:~:text=Le défaut du 1.5 BlueHDi,être identifiés par les propriétaires 8 Ocak tarihinde Harun Özden tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Emrah Korkmazz 8 Ocak Paylaş 8 Ocak Ali Darbaz yazdı: Stellantis 1.5 dizel motorlarının egzantrikleri bir birine zincir ile bağlı. Bu zincir ses yapmaya başlayıp kopuyor. Üstk külbitör kapağına sürtüyor. Bayiden alınıp 1000 kmdede kopan var 100000 km göremiyor. Eşimin şirkeyindeki rifter zincir koparmış. 2023 sonrası bu motorlarda külbitör kapağı ve zincir güncelleme yapılmış. Bilgi maksatlı paylaştım Ayrıntılar https://www.aircrossforums.co.uk/viewtopic.php?t=1225 Evet bu sorun bayağı konuşuluyor ama ne kadar kronik bilmiyorum.Ben de konusunu henüz açmadım ama daha yeni bu motora sahip bir 5008 aldım 104bin kmde.Kafamda soru işareti olarak duruyor acaba riske girmeyip değişsem mi zinciri diye. Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 8 Ocak Paylaş 8 Ocak Emrah Korkmazz yazdı: Evet bu sorun bayağı konuşuluyor ama ne kadar kronik bilmiyorum.Ben de konusunu henüz açmadım ama daha yeni bu motora sahip bir 5008 aldım 104bin kmde.Kafamda soru işareti olarak duruyor acaba riske girmeyip değişsem mi zinciri diye. Hayırlı olsun, konuyu bekliyoruz. 1 Yorum bağlantısı
Emrah Korkmazz 8 Ocak Paylaş 8 Ocak Mahmut Yıldız yazdı: Hayırlı olsun, konuyu bekliyoruz. Teşekkürler, inşallah en kısa zamanda. 1 Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz 8 Ocak Paylaş 8 Ocak Ayrıca Adblue hata verme problemini de unutmamak lazım... Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 9 Ocak Paylaş 9 Ocak Emrah Korkmazz yazdı: Evet bu sorun bayağı konuşuluyor ama ne kadar kronik bilmiyorum.Ben de konusunu henüz açmadım ama daha yeni bu motora sahip bir 5008 aldım 104bin kmde.Kafamda soru işareti olarak duruyor acaba riske girmeyip değişsem mi zinciri diye. Hayırlı olsun, kazasız belasız ve cezasız sürüşler dilerim. Konuyu bekliyoruz. Yorum bağlantısı
Emrah Korkmazz 9 Ocak Paylaş 9 Ocak Metin Uzunoğlu yazdı: Hayırlı olsun, kazasız belasız ve cezasız sürüşler dilerim. Konuyu bekliyoruz. Teşekkürler abi,ilk fırsatta konuyu açıcam.Temizleyip güzel bi hava denk getireyim foto falan çekip paylaşıcam. Yorum bağlantısı
Recommended Posts