İçeriğe Yönlendir

Mk4 Mondeo 2.0 TDCI 140hp Motor çalışmama sorunu


Gökhan Çevik

Recommended Posts

Gökhan Çevik
(düzenlendi)

mrb,
2011 model 280.000km de depoya "Detox" isimli Dizel sistem temizliği için 300ml kimyasal koydum,
1 hafta sonra motor verimliliği arttı. 
1 hafta sonra aynı marka özel sprey ile EGR valf temizliği yaptık, tamirciden eve geldikten sonra çalışmamaya karar verdi.
1 kez balata spreyi ile çalıştırdık, gün içi kullandık ve ertesi gün bir daha çalışmadı.
Emiş manifoldunu söktük, ciddi yağ çamuru vardı temizleyip taktık.

Marş basıyor ama depodan mazot gelmiyor.

MK4 mondeo da arka koltukta depodaki pompaya erişim için açıklık yok, 
depoyu sökmek durumundasınız. zor iş.

Torpida altında f22 20 A sigorta var saglam.
Herhangi bir arıza kodu yok.
Röle semasını elde edemedim, Varsa.
Depoya alttan ulaştım 2 soket var sağlam. Bu soketler de enerji varmı bilemiyorum, devre şeması yok.
Yarın filtreyi değiştirip havasını alacağız.

Şu durum var DPF sensor bozuk, parça şiparişi verdim, muhtemel DPF dolu,.

Ne olduysa sprey ile temizlikten sonra oldu.

Kış günü çoluk çocuk ziyan oldu.

Yardım için tşk.
 

tarihinde Gökhan Çevik tarafından düzenlendi
ilave
Yorum bağlantısı
Gökhan Çevik

Çekiş düşüklüğü, muhtemel turbo dan gelip intercool u doldurup

emiş manifoltunu yağ çamuru yapan durumu çözmek.

OBD2 hata vermiyor, keşke verse.

Yorum bağlantısı
Murat Gök

Bu tip kimyasallar genelde gizlenen sorunları ortaya çıkarıyor veya tolere edilen arızaları büyütüyor kanımca. Motora konan kimyasallardan az da olsa uzak durmalı sanırım. En azından ben öyle yapıyorum ve etkilerinin geçici olduğunu düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Gökhan Çevik yazdı:

OBD2 hata vermiyor,

cihaz yanlış kullanılıyor demek ki ehil birisi bağlasın

kül birikim oranı % kaç mesela?

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

bir türlü çalışmıyorsa ama spreyle filan çalıştıktan sonra sorun yoksa yani ısınınca filan kesmiyorsa ben enjektörlerden şüphe ederdim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

vesile ile bir tdci yı kısa yoldan öldürmek istiyorsanız, marş basıyor ve çalışmıyor ise balata spreyi kullanın. ben kullanmam. çalışmıyor işte....

Yorum bağlantısı
Hamit inan
Gökhan Çevik yazdı:

depodan mazot gelmiyor.

Yakıt hattındaki pislikler depodaki pislikler yakıt filtresini peşinden enjektörü tıkar. Suçlu temizleyici değil söktüğü pislik. Önce filtre değişecek peşinden 1 hatta 2 tur daha ekle gerekirse yeniden filtre değiştir. Enjektörlere dolan pisliğide söküp atacak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Çağlar Bayur yazdı:

vesile ile bir tdci yı kısa yoldan öldürmek istiyorsanız, marş basıyor ve çalışmıyor ise balata spreyi kullanın. ben kullanmam. çalışmıyor işte....

bence yolda kaldıysan olmaz değil...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Doğan Arşiray yazdı:

bence yolda kaldıysan olmaz değil...

çekici 5000 enjektör 50000 tarafını seç

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Ali Gök yazdı:

Tamiri olmayan yada zor olan mk3 enjektörümüydü mk4 enjektörümüydü

MK 3. Aslında zor değil. Sadece Delphi enjektör cihazında tamir ve kodlanması gerekiyor. Onun dışındakiler günü kurtarır ya da, daha büyük sorunlara yol açar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Gök yazdı:

Tamiri olmayan yada zor olan mk3 enjektörümüydü mk4 enjektörümüydü

encektörcülerin beceremediği diyelim, tofaş ustasına tsi motoru toplatırsan gibi

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...