İçeriğe Yönlendir

Eye Of The Taigo


Metin Akbal

Recommended Posts

Arif Aykın

HAyırlı olsun abi çok güzel allah kazasız belasız kullanmak nasip etsin inşallah

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Uğur Kamil

Hayırlı olsun.

T-coss la taigo arasında çok gidip geldim ama 3 nedenden dolayı t-cross tercih ettim bende.
1. 1.0 manuel'leri T-cross'ta 110 bg 200 nm tork 6 vites, Taigo'da aynı motor 95 bg 175 nm tork 5 vites.
2. T-cross'un genel tasarımı daha çok hoşuma gidiyor, Taigo'nun arka tasarımını ben beğenemedim bir türlü.
3. Arka tasarımdan kaynaklı T-cross'un daha ferah oluşu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
  Uğur Kamil yazdı:

Hayırlı olsun.

T-coss la taigo arasında çok gidip geldim ama 3 nedenden dolayı t-cross tercih ettim bende.
1. 1.0 manuel'leri T-cross'ta 110 bg 200 nm tork 6 vites, Taigo'da aynı motor 95 bg 175 nm tork 5 vites.
2. T-cross'un genel tasarımı daha çok hoşuma gidiyor, Taigo'nun arka tasarımını ben beğenemedim bir türlü.
3. Arka tasarımdan kaynaklı T-cross'un daha ferah oluşu.

Genişlet  

 

Teşekkür ettim. Manuel 2024 te durum nedir bilmiyorum DSG 116 HP su an. Bagaj T-Cross ta teknik olarak 10 litre daha büyük görünüyor arka cam yapısı ile alakalı. T-Cross ta daha derin iken Taigo daha geniş. T cross ta arka koltuklar öne kayıyor bu avantajı var. Taigo basık on ve arka uzatılmış Tcross yüksek on arkadan basık. Ben ikisininde tasarımını beğeniyorum. Taigo daha SUV havasında olduğundan ve baz donanımda daha fazlasını verdiğinden tercih ettim. Bizim ailecek boyumuz kısa o sebepten sorun yok :)

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Bugün tam 1000 km oldu. Uzun yol şehir içi herşeyini test etmiş oldum.

 

DSG ciddi sarsıntısız CVT den farkı yok desem yeridir devir saatine bakınca anlaşılıyor değişiklik. Genelde olan ilk iki vites kararsızlığı giderilmiş, ayrıca 50 km hıza gelince 7 ye atıp öyle hızlandırdı, şu an öyle bir durum yok gibi. Ama tam vites değişimi esnasında ayağınızı gazdan çekip geri gaza basınca vuruntu oluyor. Anlık bir kararsızlık yasayabiliyor.

 

D konumunda hangi viteste gittiğini görmüyorsun S veya M modda mevcut.

 

DSG de bildiğim kadarı ile yelken mod vardı bunda kompresyona giriyor.

 

Tüketim şaşırtıcı. Şehir içi 8-8.5 litre arası gibi görünüyor. Hatta 7 litre gördüğüm oldu. Kontaktan kontağa uzun sürerse kendini sıfırlayıp gösteriyor. Yol yaptıkça düşecektir diye tahmin ediyorum. 

 

Yalıtım mükemmel, konfor çok iyi. Belki yeni olmasının etkisi, belki 16 jantların etkisi ama Opel i ilk aldığımda bozuk yolda vuruyordu bu vurmuyor. Araç sürerken uykuyu getirecek kadar iyi 😅 VW konforunu özlemişim.

 

Yol tutuş bugün biraz zorladım yumuşak suspansiyona yeterli geldi. Koltukların yan destekleri şeritte tutar gibi koltukta tutuyor.

 

Şerit takip güzel bir sistem ama bazen yolda şerit yoksa ıslak yolda lastik izini şerit algılayabiliyor veya saçma izleri şerit çizgisi algılıyor. 100 le giderken o seride sokması karşıdan gelenle öpüştürebilir 😅 Kullanım kılavuzu son direksiyon bükücü sensin diyor bu sebeple.

 

4 hoparlör güzel tatmin edici ama arka kapıda hoparlör olsa tadından yenmezmiş.

 

BT veya USB den müzik dinlerken kesilme oluyordu. Servisi aradim açma kapama düğmesine basılı tut resetlensin dediler, düzeldi.

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
  Metin Akbal yazdı:

Kontaktan kontağa uzun sürerse kendini sıfırlayıp gösteriyor.

Genişlet  

1-2 mod vardır ikinicisi uzun dönem olmalı hiç sıfırlamaz

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
  Çağlar Bayur yazdı:

1-2 mod vardır ikinicisi uzun dönem olmalı hiç sıfırlamaz

Genişlet  

 

Abi yakit alimdan alıma ayarlamadım uzun donem için.

  Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Hiç olumsuz yanı yok mu yani :) 

Genişlet  

 

VW bu 😎 Amblemimiz yeter.

 

Yazdım ya işte olumsuz taraflarını da. İdrak yollarını temizlettir yahu 😬

 

D modunda vites göstermiyor demişim.

Arkada hoparlör yok demişim.

Anlık vuruntudan yelken moddan bahsetmişim.

Şerit takibin bazen saçmaladığını yazmışım.

Ses sistemindeki arızadan bahsetmişim.

 

Daha napam yahu. Cruze motoru en mükemmeli git o konuya saldır 😂

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
  Metin Akbal yazdı:

 

Abi yakit alimdan alıma ayarlamadım uzun donem için.

 

VW bu 😎 Amblemimiz yeter.

 

Yazdım ya işte olumsuz taraflarını da. İdrak yollarını temizlettir yahu 😬

 

D modunda vites göstermiyor demişim.

Arkada hoparlör yok demişim.

Anlık vuruntudan yelken moddan bahsetmişim.

Şerit takibin bazen saçmaladığını yazmışım.

Ses sistemindeki arızadan bahsetmişim.

 

Daha napam yahu. Cruze motoru en mükemmeli git o konuya saldır 😂

Genişlet  

D de nasıl kacta oldugunu gostermiyor? 

Şeridi takip etmeyen şerit takip mi olurmuş :hahahoho: 

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
  Metin Akbal yazdı:

ayarlamadım uzun donem için.

Genişlet  

ayar değil gizli menüde var zaten uzun dönem tüketimi :mamba:

  Metin Akbal yazdı:

Arkada hoparlör yok demişim.

Genişlet  

gizlidir vardır yahu?

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
  Çağlar Bayur yazdı:

 :mamba:

gizlidir vardır yahu?

Genişlet  

Yok abi.. b sekment boşline.. 

 

Piyasada var benzer oparlörler.. Basitce hallettir.. Düzgün müzik dinle.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
  Alpay Sumer yazdı:

Yok abi.. b sekment boşline.. 

 

Piyasada var benzer oparlörler.. Basitce hallettir.. Düzgün müzik dinle.. 

Genişlet  

 

Kevgirde bu kadar delik olmadı be kardeşim. Koltuk ısıtma var diye dolu arabaya biniyor sanıyor garibim.

Şu an dursun yazın sıcak havada klips genleşmesi daha kolay olur :)

 

Şerit takip şerit çizgisi olmayan yerde bazen yoldaki izi şerit algılıyor dedim.

Bu Hyundai de falanda varmış.

  Çağlar Bayur yazdı:

ayar değil gizli menüde var zaten uzun dönem tüketimi :mamba:

gizlidir vardır yahu?

Genişlet  

 

Abi uzun dönem var gizli değil ben yol bilgisayarindan ayarlamadim.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
  Metin Akbal yazdı:

 

Abi yakit alimdan alıma ayarlamadım uzun donem için.

 

VW bu 😎 Amblemimiz yeter.

 

Yazdım ya işte olumsuz taraflarını da. İdrak yollarını temizlettir yahu 😬

 

D modunda vites göstermiyor demişim.

Arkada hoparlör yok demişim.

Anlık vuruntudan yelken moddan bahsetmişim.

Şerit takibin bazen saçmaladığını yazmışım.

Ses sistemindeki arızadan bahsetmişim.

 

Daha napam yahu. Cruze motoru en mükemmeli git o konuya saldır 😂

Genişlet  


onları laf arasına sıkıştırıp sanki vw’nin olumsuz yanı değilde şartların getirdiği olumsuzluklar gibi anladım :) 

 

yani normal modda vitesi göstermiyor, s ve m modunda gösteriyor. Demekki bu daha iyiki, öyle yapmıyor

 

şerit takipte şerit çizgisi yokki, vw napsın gibisinden :) 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
  Metin Akbal yazdı:

 

Kevgirde bu kadar delik olmadı be kardeşim. Koltuk ısıtma var diye dolu arabaya biniyor sanıyor garibim.

Şu an dursun yazın sıcak havada klips genleşmesi daha kolay olur :)

 

Şerit takip şerit çizgisi olmayan yerde bazen yoldaki izi şerit algılıyor dedim.

Bu Hyundai de falanda varmış.

Genişlet  

Fosfagında dolu dediğinde neler var  mesela? 😂 

 

Fren izini vs de serit gibi sanıyormu?

4 Hoparlör var demistin yukarda ama  arkada yoksa öndekilerin 2 si tweeter olabilir.. 

 

  Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Hiç olumsuz yanı yok mu yani :) 

Genişlet  

Var, inip binerken naylonumsu koltuklarından statik elekteikten dolayı kıvılcım atıyor 😂 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
  Çağlar Bayur yazdı:

1-2 mod vardır ikinicisi uzun dönem olmalı hiç sıfırlamaz

Genişlet  

2 mod var evet.. yakıt alındıktan sonra ve uzun dönem.. ama istersek 2 sinide sıfırlayabiliyoruz.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
  Metin Akbal yazdı:

Bugün tam 1000 km oldu. Uzun yol şehir içi herşeyini test etmiş oldum.

 

DSG ciddi sarsıntısız CVT den farkı yok desem yeridir devir saatine bakınca anlaşılıyor değişiklik. Genelde olan ilk iki vites kararsızlığı giderilmiş, ayrıca 50 km hıza gelince 7 ye atıp öyle hızlandırdı, şu an öyle bir durum yok gibi. Ama tam vites değişimi esnasında ayağınızı gazdan çekip geri gaza basınca vuruntu oluyor. Anlık bir kararsızlık yasayabiliyor.

 

D konumunda hangi viteste gittiğini görmüyorsun S veya M modda mevcut.

 

DSG de bildiğim kadarı ile yelken mod vardı bunda kompresyona giriyor.

 

Tüketim şaşırtıcı. Şehir içi 8-8.5 litre arası gibi görünüyor. Hatta 7 litre gördüğüm oldu. Kontaktan kontağa uzun sürerse kendini sıfırlayıp gösteriyor. Yol yaptıkça düşecektir diye tahmin ediyorum. 

 

Yalıtım mükemmel, konfor çok iyi. Belki yeni olmasının etkisi, belki 16 jantların etkisi ama Opel i ilk aldığımda bozuk yolda vuruyordu bu vurmuyor. Araç sürerken uykuyu getirecek kadar iyi 😅 VW konforunu özlemişim.

 

Yol tutuş bugün biraz zorladım yumuşak suspansiyona yeterli geldi. Koltukların yan destekleri şeritte tutar gibi koltukta tutuyor.

 

Şerit takip güzel bir sistem ama bazen yolda şerit yoksa ıslak yolda lastik izini şerit algılayabiliyor veya saçma izleri şerit çizgisi algılıyor. 100 le giderken o seride sokması karşıdan gelenle öpüştürebilir 😅 Kullanım kılavuzu son direksiyon bükücü sensin diyor bu sebeple.

 

4 hoparlör güzel tatmin edici ama arka kapıda hoparlör olsa tadından yenmezmiş.

 

BT veya USB den müzik dinlerken kesilme oluyordu. Servisi aradim açma kapama düğmesine basılı tut resetlensin dediler, düzeldi.

Genişlet  

nasil yani, arka kapida hoparlor yokmu... en son dacia dokker de gormustum bunu. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
  Metin Akbal yazdı:

Daha napam yahu. Cruze motoru en mükemmeli git o konuya saldır 😂

Genişlet  

daha mükemmeli var BMW motorlu C3.

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
  Doğan Arşiray yazdı:

nasil yani, arka kapida hoparlor yokmu... 

Genişlet  

Bide tansunun taylantında 😂 

Biri taygo biri taylant.. 

Model ismiyle alakalı demek.. Tayla başlıyorsa ismi içine malzeme koymuyorlar :hahahoho: 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
  Alpay Sumer yazdı:

Bide tansunun taylantında 😂 

Biri taygo biri taylant.. 

Model ismiyle alakalı demek.. Tayla başlıyorsa ismi içine malzeme koymuyorlar :hahahoho: 

Genişlet  

Taycani ne yapcaz?:unsure2:

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
  Doğan Arşiray yazdı:

nasil yani, arka kapida hoparlor yokmu... en son dacia dokker de gormustum bunu. 

Genişlet  

 

Yani o kadar donanım koymuşda Dokker daki hoparlörü koymamış halk arabası :)

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
  Alpay Sumer yazdı:

Fosfagında dolu dediğinde neler var  mesela? 😂 

 

Fren izini vs de serit gibi sanıyormu?

4 Hoparlör var demistin yukarda ama  arkada yoksa öndekilerin 2 si tweeter olabilir.. 

 

Var, inip binerken naylonumsu koltuklarından statik elekteikten dolayı kıvılcım atıyor 😂 

Genişlet  


hah işte bununla gel :) 
 

mındar 😂

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
  Alpay Sumer yazdı:

Fosfagında dolu dediğinde neler var  mesela? 😂 

 

Fren izini vs de serit gibi sanıyormu?

4 Hoparlör var demistin yukarda ama  arkada yoksa öndekilerin 2 si tweeter olabilir.. 

Genişlet  

 

Yahu adam baz donanıma daha ne koysun.  Arka kapı cebini donanımdan sayan markalar var onu da sürücü yolcu diye de ayırmış.

 

Hoparlör her markada zaten tweet bass sayısı kadar hoparlör sayıyor. Bora aracımda 8 hoparlör vardı 4 bass 4 tweet. Golf 5 te 10 hoparlör vardı bass tweet mid olması lazım.

 

Islak yolda şerit yokken lastigin su izini şerit algılayıp direksiyonu çevirdi. Bir örnek. Arkadaşın Hyundai yola dökülen cimentoyu şerit cizgisi algılamış.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...