İçeriğe Yönlendir

Hangisi Daha Mantıklı?


Emrah Korkmazz

Recommended Posts

Emrah Korkmazz
(düzenlendi)

Herkese selamlar.Geçen cuma 5,5 yıllık aracım Mk4 Mondeo ile vedalaştık.Şimdi yakın fiyatları olan birkaç seçenek var aklımda, sizlerin de fikrini sormak istiyorum.

1. seçenek sıfır 1.2 puretech Citroen C4-X.Shine paket için 1290 fiyat aldık bir tanıdık vasıtasıyla.Gayet güzel bir donanımı var fakat NCAP'ten 4 yıldız falan alması biraz soru işareti oluşturdu bende.Motorla ilgili bakım önerilerine uyarsam çok sorun yaşayacağımı düşünmüyorum.

2. seçenek 2018 model civarı yaklaşık 80-90bin kilometrelerde 1.6 dizel Peugeot 5008.Sınıf olarak Mondeo'nun emsali,oldukça geniş-büyük bir araç.

3. seçenek ise yine aynı gruptan 2018 model civarı 1.5 dizel Citroen C5-Aircross.

Araç bol rampalı Karadeniz yollarında ve biri bebek olmak üzere 2 çocuklu çekirdek bir aile tarafından kullanılacak.Sizce aynı paraya sıfır benzinli bir C4-X mi yoksa daha ferah ve üst sınıf  modeli düşük, kilometresi orta karar dizel bir Suv mu? 

Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

 

tarihinde Emrah Korkmazz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Sıfır ise 1.5 dizel c5 derim. Hem hacim hem şanzıman hem torkuyla memnun eder. 

Yorum bağlantısı
Emrah Korkmazz
Süleyman Can yazdı:

Sıfır ise 1.5 dizel c5 derim. Hem hacim hem şanzıman hem torkuyla memnun eder. 

Onu yazmayı unutmuşum, düzelttim.O da 2. el olucak.

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

1.2 puretech yerine dizel daha mantıklı olacaktır son zamanlarda çok fazla kayış sorunu duyulmaya başlandı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serdar Göktaş

Ben 5008 derim hocam. GT paket olmadı allure paket olursa tadından yenmez. C5 ikinci seçenek olur. Motor mekanik aynı zaten. Sadece kupa farkı var. Zevkler ve renkler devreye girer burada. Ama 5008 bende daha ağır basıyor. C4 isinamadigim araçlardan bir tanesi. Bayide inceledim sadece. Bana göre tek avantajı sıfır olması olur. Sıfır olsun dertsiz tasasız bineyim diyorsanız güzel seçenek. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

1.2 puretech motora yanaşmazdım. Bunların arasından tercihim 5008 olurdu. Size hem konforlu bir alan hem yeterince hacim gerekli. Bu tüp araçlara dizel motor daha iyidir üstelik rampalı yollar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

c5 acaip bir şey ben olsam alırdım bulunr ise

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Emrah Korkmazz
Mehmet Cihat yazdı:

1.2 puretech yerine dizel daha mantıklı olacaktır son zamanlarda çok fazla kayış sorunu duyulmaya başlandı. 

Sıfır alınacağı için o konuda sorun yaşanır mı bilemedim.

Serdar Göktaş yazdı:

Ben 5008 derim hocam. GT paket olmadı allure paket olursa tadından yenmez. C5 ikinci seçenek olur. Motor mekanik aynı zaten. Sadece kupa farkı var. Zevkler ve renkler devreye girer burada. Ama 5008 bende daha ağır basıyor. C4 isinamadigim araçlardan bir tanesi. Bayide inceledim sadece. Bana göre tek avantajı sıfır olması olur. Sıfır olsun dertsiz tasasız bineyim diyorsanız güzel seçenek. 

Ben de C4-X'i sıfır alıp bir süre sorunsuz binerim diye düşündüm aslında yoksa diğerleri bence de daha işlevsel.

Çağlar Bayur yazdı:

c5 acaip bir şey ben olsam alırdım bulunr ise

C5 ancak makyajsız 2. el alabilirim abi makyajlısı 2 milyon olmuş.

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

1,2 trigeri zincirli ise olur yoksa c5 aircros alırdım. Alternatif olarak insignia 1,5 veya 1,6 dizel bakardım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emrah Korkmazz
Metin Uzunoğlu yazdı:

1,2 trigeri zincirli ise olur yoksa c5 aircros alırdım. Alternatif olarak insignia 1,5 veya 1,6 dizel bakardım. 

Abi 1,2ler yağlı kayış,yeni kasa olarak gelecekler zincire dönücekmiş.Insignia bakıyordum bir ara ama yüksek birşeyler alıcaz gibi duruyor abi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fikri Keleş

Ben PSA grubundan bisey almazdım.Manuel kullanırsanız forumda 2. El tiguan var mesela 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Özden

Ne 1.5 bluehdi tamamen sorunsuz ne de 1.2 puretech abartıldığı kadar problemli. Bilinçli kullanılınca problem yaşama ihtimalini minimize edersiniz.


1.5 bluehdi: Günlük 30km veya daha fazla yol yapmıyorsam dizele yanaşmazdım. Adblue ve DPF problemleri can sıkar. 1.5 bluehdi motorunda kronik adblue deposu arızası yaşanıyor ve tasarımı nedeniyle komple (adblue deposu, şamandırası vs. ) değişim gerekiyor ya da iptal yoluna gidiliyor. Ayrıca ülkemizde gündemde olmasa da egzantrikler arasındaki zincirin kopma durumu var. Kopmadan önce belirgin bir işaret vermiyor ve kopunca subapları vs. eğiyor genellikle ve yarım motor gerekiyor. Bu zincir daha sonra PSA tarafından 7mm den 8mm' ye güncellenmiş. 
1.2 puretech: Doğru yağ ve kullanım şartlarına göre uygun periyotlarda yağ bakımı yapılırsa çok problem yaşatmaz. Ayrıca yurtdışında bu motorlar için zincir dönüşüm kitleri satılmaya başlandı. Alınacak aracın sıfır olacağı dikkate alınırsa problem yaşama ihtimali çok daha az olacaktır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

Ben 4 sene kadar 1.2 t Opel grandland kullandım onu satıp 2021 1.5 gt 5008 aldım.Yaklaşık 2 aydır sürüyorum.Açıkcası çok rahat bir araba ve çok geniş.Grandland dan sonra bile bariz geniş dedirtti.Amortisör konforu çok daha iyi ,SUV kullanıma hissisyatını çok daha iyi anlıyorsun.Yakıt tüketimi 110 km sabit hızla 5-5.5 civarı uzun yolda.

Bende C5 aircross a bakmıştım ama kalite hissiyatı olarak 5008 gerçekten önde bunu iki aracın içine binince çok rahat anlıyorsunuz, D sınıfında olması ayrıca 7 koltuk olması ve en büyük etken bagaj hacmi 5008 i tercih etmemizin en büyük nedeni.

Kısacası ben 5008 alın derim :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İsa Acar

Hayırlı olsun Emrah hocam, satmışsınız aslanı :) 

Mondeonun yerini tutmayacağı kesin ama sıfır araç sıfırdır :flowers:

Yorum bağlantısı
Baha Kanberoğlu
Emrah Korkmazz yazdı:

C5 ancak makyajsız 2. el alabilirim abi makyajlısı 2 milyon olmuş.

10-15 gun once sifirini 1650ye aldik arkadasimiza. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emrah Korkmazz
Fikri Keleş yazdı:

Ben PSA grubundan bisey almazdım.Manuel kullanırsanız forumda 2. El tiguan var mesela 

Manuel araç artık satışta çok ağır gidiyor,Fikri bey.O yüzden mecburen biz de modaya uyup otomatik alıcaz gibi duruyor.

Harun Özden yazdı:

Ne 1.5 bluehdi tamamen sorunsuz ne de 1.2 puretech abartıldığı kadar problemli. Bilinçli kullanılınca problem yaşama ihtimalini minimize edersiniz.


1.5 bluehdi: Günlük 30km veya daha fazla yol yapmıyorsam dizele yanaşmazdım. Adblue ve DPF problemleri can sıkar. 1.5 bluehdi motorunda kronik adblue deposu arızası yaşanıyor ve tasarımı nedeniyle komple (adblue deposu, şamandırası vs. ) değişim gerekiyor ya da iptal yoluna gidiliyor. Ayrıca ülkemizde gündemde olmasa da egzantrikler arasındaki zincirin kopma durumu var. Kopmadan önce belirgin bir işaret vermiyor ve kopunca subapları vs. eğiyor genellikle ve yarım motor gerekiyor. Bu zincir daha sonra PSA tarafından 7mm den 8mm' ye güncellenmiş. 
1.2 puretech: Doğru yağ ve kullanım şartlarına göre uygun periyotlarda yağ bakımı yapılırsa çok problem yaşatmaz. Ayrıca yurtdışında bu motorlar için zincir dönüşüm kitleri satılmaya başlandı. Alınacak aracın sıfır olacağı dikkate alınırsa problem yaşama ihtimali çok daha az olacaktır.

Sıfıra yakın alabilsem tereddütsüz 5008 alırdım ama benim alabileceğim 5008'ler hem 1.6 dizel hem görece kilometresi olan arabalar yoksa en mantıklı seçenek bence.

Ahmet Türedi yazdı:

Ben 4 sene kadar 1.2 t Opel grandland kullandım onu satıp 2021 1.5 gt 5008 aldım.Yaklaşık 2 aydır sürüyorum.Açıkcası çok rahat bir araba ve çok geniş.Grandland dan sonra bile bariz geniş dedirtti.Amortisör konforu çok daha iyi ,SUV kullanıma hissisyatını çok daha iyi anlıyorsun.Yakıt tüketimi 110 km sabit hızla 5-5.5 civarı uzun yolda.

Bende C5 aircross a bakmıştım ama kalite hissiyatı olarak 5008 gerçekten önde bunu iki aracın içine binince çok rahat anlıyorsunuz, D sınıfında olması ayrıca 7 koltuk olması ve en büyük etken bagaj hacmi 5008 i tercih etmemizin en büyük nedeni.

Kısacası ben 5008 alın derim :) 

5008 bence de çok iyi ama 100bine yakın kilometrede araba alıp 1-2 seneye tekrar değiştirme işi de bana zor geliyor o yüzden biraz sıfıra daha yakınım,en azından onu satmak daha kolay olacaktır değiştirirken.Peki hocam siz 1.2 motorla ilgili kısa vadede sorun yaşadınız mı?

Yorum bağlantısı
Emrah Korkmazz
İsa Acar yazdı:

Hayırlı olsun Emrah hocam, satmışsınız aslanı :) 

Mondeonun yerini tutmayacağı kesin ama sıfır araç sıfırdır :flowers:

Sorma abi ya kesinlikle yeri zor dolacak bir araba.Bu seçenekler arasında 5008 olursa yerine gelecek ancak yeri dolar Mondeo'nun.Bi tanıdık alsın çok istedim ama olmadı.Bakalım haber bekliyorum,sıfıra daha yakın gibiyim.

Baha Kanberoğlu yazdı:

10-15 gun once sifirini 1650ye aldik arkadasimiza. 

Çok iyi almışsınız.

Metin Akbal yazdı:

Sıfır sıfırdır 😎 Ama güzel bir seçim olmalı.

Aynen abi.C4-X olmaz mı yani?😀

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Derya

1.6 bluehdi motor PSA grubunun en sorunsuz motorudur. Adblue deposu ile ilgili bildiğim kadarı ile geri çağırma yapıp depoları değiştirdiler. Onun dışında sorunu yok. Ben olsam 5008 tercih ederdim. Citroen nedense bana hep elektronik sorunu çıkaran bir marka gibi geliyor her ne kadar Peugeot ile kardeş olsalarda. 

Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi
Emrah Korkmazz yazdı:

Manuel araç artık satışta çok ağır gidiyor,Fikri bey.O yüzden mecburen biz de modaya uyup otomatik alıcaz gibi duruyor.

Sıfıra yakın alabilsem tereddütsüz 5008 alırdım ama benim alabileceğim 5008'ler hem 1.6 dizel hem görece kilometresi olan arabalar yoksa en mantıklı seçenek bence.

5008 bence de çok iyi ama 100bine yakın kilometrede araba alıp 1-2 seneye tekrar değiştirme işi de bana zor geliyor o yüzden biraz sıfıra daha yakınım,en azından onu satmak daha kolay olacaktır değiştirirken.Peki hocam siz 1.2 motorla ilgili kısa vadede sorun yaşadınız mı?

Ben 97.000 km de aldım 5008 i. araç bakımlı ise km den korkmam ben.100 k km de arabaya ne olur km den bukadar korkmaya gerek yok.

1.2 motora gelince kayış sorunu 64.000 km de yaşadım.Servis 40 bin tl masraf çıkarttı ben özel serviste 12 bin tl ye sorunu halletim 3 sene önce. Motor yağı çok önemli ona dikkat edilmez ise kayış kısa sürede deforme oluyor hatta kopabiliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erkam Elma

Mayıs ayında arkadaşıma c4x shine paket aldık gayet geniş bagajı yeterli ilettiğiniz seçenekler arasında sıfır tercih edilmeli.Motoru ile alakalı anlatılanlar tamamen şans işi 2024 model tiguan r line alan bi abim de yıldı arabadan trim sesi yazılım sorunundan demek istediğim her markanın olası problem çıkarma ihtimali var kul yapımı sonuçta. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Gedik
Çağlar Bayur yazdı:

c5 acaip bir şey ben olsam alırdım bulunr ise

 

Çağlar abi sen deyince gördüm daha önce hiç görmemiştim. Gerçekten çok güzel bir araç olmuş. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Emrah Korkmazz yazdı:

Aynen abi.C4-X olmaz mı yani?😀

 

Bana tasarımı aykırı yoksa gözüne hoş gelirse sorun yok. Kargaya yavrusu kuzgun görünür 😬 En iyi araba bindigin arabadır.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

1.2 puretech alırdım ben olsam. sonuçta garantisi var. uzatılabiliyorda. biz berlingo da yapmıştık.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Uğur Kamil

1.2 puretechlerde triger yagin içinde çalıştığı icin uzun vadede biraz riakli ve bakimina daha cok ozen gosterilmeli. 

1. Kaliteli yağ kullanmaya özen gösterilmeli

2. Yağ bakimi normalden daha önce yapilmali. 

3. Triger normalden daha once değiştirilmeli

4. 2 3 bakimda bir karter sökülüp yag pompasinda biriken kayış parcasi varsa temizlenmeli. 

 

Aksi taktirde standart araclar gibi pek umursamadan kullanilirsa trigerden kopan parcalarin zamanla yaglama sistemini tikayabilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...