İçeriğe Yönlendir

2007 1.4 LPG Fiesta Seyir Halinde Stop Etme Ve Soğukken Rölanti Düşüklüğü


Fatih Kızılay

Recommended Posts

Fatih Kızılay

Herkese merhaba iyi forumlar,

 

Dün aracımı LPG Filtre değişimi yapmak üzere hep gittiğim şehrin en iyi ustalarından sayılan bir LPG'ciye götürdüm. LPG Filtresi değiştirilirken araç LPG'ye geçsin diye usta bi anda gaza abanınca radyotörden motora giren soğutma suyu hortumu patladı. (bildiğiniz patladı, yarıldı.) Bütün motor bölümü antifirizli su altında kaldı sildik hava tuttuk vs vs.

 

Sonrasında yeni hortumla değişimi yapıldı yeni LPG filtresi takıldı, soğukken benzinden LPG'ye geçiş sıcaklığı 5 derece düşürüldü (45'ten 40'a) derken oradan ayrıldım.

 

Motor sıcak olduğu için herhangibir sorun yoktu. İşyerime vardım aradan 6-7 saat geçtikten sonra arabayı bir çalıştırdım ki araba çalışmıyor. Normalde soğuk motorda 1200 devirde kendini ısıtmaya çalışan motor 800-900 devirlere tutunamayıp stop ediyordu.

 

Gaza sabit tuta tuta hafif ısıttım motor en azından 850-900 devirlerde durabilmeyi başardı. Heralde stop etmez artık diyerek yola çıkar çıkmaz birden ikiye atma arasında debriyaja bastığım anda hareket halinde tekrardan stop etti. Çalıştırıp gaz vere vere devam ettim ancak motor sıcaklığı 70 dereceye gelene kadar her debriyaja bastığımda veya her durduğumda motor stop etmeye devam etti.

 

Dururken hafif gaz vererek durduğumda ve sonrasında yavaş yavaş gazdan çektiğimde çalışıyordu ancak standart rölanti devrinden çok daha düşük şekilde titreye tireye duruyordu araç.

 

LPG'cime geri gittim durumu izah ettim ben tekrardan ayarladım sabah motor soğukken sadece benzinde al araç LPG'ye geçmeye çalışmasın sadece benzinde devam et eğer sorun benzindede devam ederse aracın beyninin değişmesi gerekir bizimle ilgili bir durum değil diyip yolladı.

 

Geçmiştede bu sorunu sadece bir sabah yaşamıştım mekanik ustamı aradığımda yüksek devir kullan araba içindeki pislikleri atsın hiçbişeyi kalmaz demişti ki dediği gibide olmuştu. Ancak bu sorun kalıcı ve daha derin. Öyle ki motor sıcakken bile durduğumda kalorifer fanının şiddeti bile azalıyor. Gaz verdiğimde standart fan üfleme gücüne ulaşıyor. Konuyla ilgili tecrübesi olan arkadaşların yardımına ihtiyacım var :) Şimdiden yardımcı olmaya çalışan herkese çok teşekkür ederim. :)

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Geçmiş olsun, anladığım kadarıyla sistemde hava var gibi

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Fatih Kızılay yazdı:

aracın beyninin değişmesi gerekir bizimle ilgili bir durum değil diyip yolladı.

işte karpuzucu olacağına sanayide dükkan açan bir usta cümlesi

Fatih Kızılay yazdı:

Bütün motor bölümü antifirizli su altında kaldı sildik hava tuttuk vs vs.

motor yıkama sonrası olmuş bir arıza gibi düşünün.. konnektörlere pinlere su kaçmış olabilir,

 

Fatih Kızılay yazdı:

LPG'ye geçiş sıcaklığı 5 derece düşürüldü (45'ten 40'a)

bu neden yapıldı?

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Fatih Kızılay
Selçuk Bakış yazdı:

Geçmiş olsun, anladığım kadarıyla sistemde hava var gibi

Bunu bende düşündüm. Şehirler arası yola çıktım ve 4. Vites 80km/h'da 3 bin devir sabit olarak 30dk yol gittim. Henüz soğukken test edemedim düzelceğini umuyorum. Eğer düzelmezse kendimce farklı yöntemler araştıracağım

Çağlar Bayur yazdı:

işte karpuzucu olacağına sanayide dükkan açan bir usta cümlesi

motor yıkama sonrası olmuş bir arıza gibi düşünün.. konnektörlere pinlere su kaçmış olabilir,

 

bu neden yapıldı?

Lpgye geçiş sıcaklığının düşürülme sebebi LPG'ye çok geç geçmesiydi. İlk çalıştırmada 70 ila 100 saniye civarı beklerim. Yola çıkmamdan bile yaklaşık 3-4km civarında LPG'ye geçiyordu. LPG'ye daha erken geçmesi hedeflendi. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Fatih Kızılay yazdı:

. İlk çalıştırmada 70 ila 100 saniye civarı beklerim

hiç gereği yok lpgy e geçiş uzar aksine

Yorum bağlantısı
Mehmet Dagdeviren
Fatih Kızılay yazdı:

Bunu bende düşündüm. Şehirler arası yola çıktım ve 4. Vites 80km/h'da 3 bin devir sabit olarak 30dk yol gittim. Henüz soğukken test edemedim düzelceğini umuyorum. Eğer düzelmezse kendimce farklı yöntemler araştıracağım

Lpgye geçiş sıcaklığının düşürülme sebebi LPG'ye çok geç geçmesiydi. İlk çalıştırmada 70 ila 100 saniye civarı beklerim. Yola çıkmamdan bile yaklaşık 3-4km civarında LPG'ye geçiyordu. LPG'ye daha erken geçmesi hedeflendi. 

Lpg'ye geçişin uzaması daha mantıklı.

Sorunun kaynağı buda olabilir.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...