Berke Erol Pazar 10:04 Paylaş Pazar 10:04 Merhabalar.2008 Suzuki Swift sahibiyim aracımın arıza ışığı yanmaya başladı yanan arıza ışığının kodu P0420 incelediğimde oksijen sensörü hatası olarak geçiyor . Usta üst sensörü söküp temizledi katalitiğe baktığında temiz göründüğünü söyledi ancak 2. Alttaki sensörü sökemedi kaynamış dedi . Obd cihazıyla kendimce değerlere bakmaya çalıştım ancak anlayamadım aşağıya fotoğrafları ekliyorum bilgisi olan anlayanlar yardım edebilirse çok sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Pazar 10:14 Paylaş Pazar 10:14 ve sonu gelmeyen cüzdanım boşaldı ama düzen tutmadı, bu suzuki de ne kötü markaymış bir daha alırsam gebzeli olayım hayata küstüm zamanlarının başlangıcı genelde hep böyle başlar. 1. egzos sensörü temizlenemez. (150 bin avroluk makinede 100 avroluk kimyasak kullanılmaz ise) o da yok zaten 2. kat konv göz ile kontrol edebilen yiğit superman olarak işe başlayabilir, cv için kriptona mail atması kafi 3. tek bir veri ile her defasonda %100 arızaya nokta atışını robin hood yapabilir. arıza ekranda kendini göstermekte yani arızanın nerede aranacağı: uzun dönemde beyin enjektörlere fazla yakıt püskürtün diyor (ltft +%10) , giren hava ile çıkan egzosun değerlerini ölçüncede de vay ben naapmışım diye ksııyor (stft-%14) yani devire göre değişen bir yanaMAMA probleminiz var. giren çıkan hava ve devire bağlı nerede bu iş bozuluyor o tespit edilmeli , lakin kat konv göz ile kontrol eden ile bu iş olmaz 4 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu Pazar 10:29 Paylaş Pazar 10:29 Çağlar Bayur yazdı: kat konv göz ile kontrol eden ile bu iş olmaz Belki doktor fantezisi vardır 1 Yorum bağlantısı
Berke Erol Pazar 11:51 Yazar Paylaş Pazar 11:51 Çağlar Bayur yazdı: ve sonu gelmeyen cüzdanım boşaldı ama düzen tutmadı, bu suzuki de ne kötü markaymış bir daha alırsam gebzeli olayım hayata küstüm zamanlarının başlangıcı genelde hep böyle başlar. 1. egzos sensörü temizlenemez. (150 bin avroluk makinede 100 avroluk kimyasak kullanılmaz ise) o da yok zaten 2. kat konv göz ile kontrol edebilen yiğit superman olarak işe başlayabilir, cv için kriptona mail atması kafi 3. tek bir veri ile her defasonda %100 arızaya nokta atışını robin hood yapabilir. arıza ekranda kendini göstermekte yani arızanın nerede aranacağı: uzun dönemde beyin enjektörlere fazla yakıt püskürtün diyor (ltft +%10) , giren hava ile çıkan egzosun değerlerini ölçüncede de vay ben naapmışım diye ksııyor (stft-%14) yani devire göre değişen bir yanaMAMA probleminiz var. giren çıkan hava ve devire bağlı nerede bu iş bozuluyor o tespit edilmeli , lakin kat konv göz ile kontrol eden ile bu iş olmaz Çağlar Bey yorumunuz için teşekkür ederim. Araçtan çok anlayan birisi değilim uzun süredir ilk arıza ışığı yaktı ve bunlarla karşılaştım. Ne yapmam gerektiği konusunda bilgi verebilir misiniz ? Sanayiye gittiğimde ustalara dil dökmek yerine örnek olarak " şu veya şunlar sıkıntılı bakabilir misiniz ?" diye tarifte bulunabilirim. Teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Pazar 13:23 Paylaş Pazar 13:23 Berke Erol yazdı: Çağlar Bey yorumunuz için teşekkür ederim. Araçtan çok anlayan birisi değilim uzun süredir ilk arıza ışığı yaktı ve bunlarla karşılaştım. Ne yapmam gerektiği konusunda bilgi verebilir misiniz ? Sanayiye gittiğimde ustalara dil dökmek yerine örnek olarak " şu veya şunlar sıkıntılı bakabilir misiniz ?" diye tarifte bulunabilirim. Teşekkür ederim. zaten sizin değil ustanın vazifesi arıza bulmak. sizde obd var ise iyi, bağlanın, motor sıcak olsun, az az gaz vermeye başlaynı yavaş yavaş araç bir devirde teklemeye başlar gibi oluyorsa , o devri kafaya not edin. sonra maf (giriş hava miktarı) ve firen hava sıcaklığını o devirlerde oku ekrandaki grafikten bir takip edin. mesela 1500 devirde oldu diyelim. 1350/1650 devir aralğınıda gaz pedlı ile gezinin. önce giren havayı bir görün. sonra aynısını çıkış için egzos sensör versiniden bir takip edin. 1 Yorum bağlantısı
Berke Erol Pazar 14:07 Yazar Paylaş Pazar 14:07 Çağlar Bayur yazdı: zaten sizin değil ustanın vazifesi arıza bulmak. sizde obd var ise iyi, bağlanın, motor sıcak olsun, az az gaz vermeye başlaynı yavaş yavaş araç bir devirde teklemeye başlar gibi oluyorsa , o devri kafaya not edin. sonra maf (giriş hava miktarı) ve firen hava sıcaklığını o devirlerde oku ekrandaki grafikten bir takip edin. mesela 1500 devirde oldu diyelim. 1350/1650 devir aralğınıda gaz pedlı ile gezinin. önce giren havayı bir görün. sonra aynısını çıkış için egzos sensör versiniden bir takip edin. En kısa zamanda dediklerinizi uygulayacağım. Çok teşekkür ederim 🙏🏻 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray Pazar 17:58 Paylaş Pazar 17:58 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Belki doktor fantezisi vardır bu harikaymış aslında 1 Yorum bağlantısı
Berke Erol Pazar 18:15 Yazar Paylaş Pazar 18:15 Mertol Kip yazdı: Arabada LPG var mı? Evet var Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Pazar 19:23 Paylaş Pazar 19:23 Doğan Arşiray yazdı: bu harikaymış aslında obd den daha çok işe yarar aslında Yorum bağlantısı
Sani Gerşon Pazar 20:46 Paylaş Pazar 20:46 Oksijen sensörü mutlaka zigzag çizmeli, hareket vermeli grafikte. Sizin 2. sensör grafikte hiç oynamadığı gibi kaynamış olduğundan kontrol de edilememiş. %99 o sensör arızalı. Yorum bağlantısı
Hamit inan Pazar 21:18 Paylaş Pazar 21:18 (düzenlendi) Mertol Kip yazdı: Arabada LPG var mı? Aslında arızanin %90 olasılığını tespit etmişsin. %5 de ben ekleyeyim. LPG enjektörlerinde sorun var. Kesin tespit için akü çıkacak 10 dk. beklenecek 50-100km benzin ile gezilecek. Yeniden ışık yanıyor mu bakılacak Araç 150 bini geçti ise zaten eksoz sensörü kafadan değişecek. Bu arada alt sensörü değişmeye gerek yok diyen kafadan ufuruyordur. Bosch kataloğunda bizzat kendim okudum. İki sensörde duzeltmede aktif görevlidir çift olarak değişim yazıyor Pazar 21:22 tarihinde Hamit inan tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray Pazartesi 07:16 Paylaş Pazartesi 07:16 Çağlar Bayur yazdı: obd den daha çok işe yarar aslında ses bulmak ideal. termoforcular ve elektrikçiler bunu bilemeyebilir tabi @Tansu Kalafatoğlu Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu Pazartesi 08:21 Paylaş Pazartesi 08:21 Sani Gerşon yazdı: Oksijen sensörü mutlaka zigzag çizmeli, hareket vermeli grafikte. Sizin 2. sensör grafikte hiç oynamadığı gibi kaynamış olduğundan kontrol de edilememiş. %99 o sensör arızalı. 2.sensör de mi zigzag çizmeli? 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon Pazartesi 08:34 Paylaş Pazartesi 08:34 Evet, her ikisi de zigzag çizmeli. Zigzagın paternine bakıp kat mı sensör mü onu usta anlar ama, zigzag çizmiyorsa sensör hiç okumuyor demektir. Yorum bağlantısı
Berke Erol Pazartesi 09:29 Yazar Paylaş Pazartesi 09:29 Sani Gerşon yazdı: Evet, her ikisi de zigzag çizmeli. Zigzagın paternine bakıp kat mı sensör mü onu usta anlar ama, zigzag çizmiyorsa sensör hiç okumuyor demektir. 2.Sensör hiç veri okumuyor sorunun onda olduğunu düşünüyorum geçen sefer gittiğimde zamanım kısıtlıydı sensör kaynamış sökememişti. Isıtılarak sökmesi gerekiyormuş. En yakın zamanda tekrar gidip baktıracağım. Yorum bağlantısı
Hüseyin Koç Pazartesi 09:37 Paylaş Pazartesi 09:37 (düzenlendi) Hocanında dediği gibi damdan düşeni getirin. O2S1 katalitik konvertor girişindedir,02S2 de çıkışındadır, S1 yakıt hava karışımı düzgünmü değilmi diye çıkan gazdaki oksijeni ölçer ve zigzag şeklinde grafik çizer. LFT-SFT bu sensörden alınan veriye göre oluşturulur. Sizde SFT kısa harita ekside -14 de yakıtı azaltmaya çalışıyor LFT ise +10 da. LPG den kaynaklanıyor denmesinde çok haklılar. Benim başıma gelen ve izlediğim yol şöyleydi LPG enjektörü bozulduğu için ilk çalıştırmada LPG ye geçmeden çok fazla bir çiğ benzin kokusu geliyordu. S1 bozulmuştu muhtemelen ve haritayı bozuyordu bende soketini çıkarmıştım. Geri dönüş değeri alınmadığında hazır hafızadaki harita kullanıldığı için sorun olmuyor,ayrıca lpg ayarları ile oynatmadı iseniz onlarda sağlıklı çalışan değerlere göre ayarlı olduğu için bir sorun çıkmıyor. S2 ise konvertor çıkışındadır ve katalitik konvertör zararlı gazları temizliyormu diye kontrol eder . S1 sogutma suyu sıcaklığı 80 dereceye geldiğinde dikkate alınmaya başlar (açık çevrimden kapalı çevrime geçer), S2 de konvertor sıcaklığı 480 civarındayken dikkate alınmaya başlar ve sabit bir çizgi şeklinde grafik verir. muhtemel sebebi dediğim gibi LPG dir, S1 araca göre değişse de 160000 km civarında değişmesi gerekir, o modelde orijinal bulmak zor ve pahalıdır, universal bosch felan vardır hiç bulaşmayın ben sonuç alamamıştım. Pazartesi 09:42 tarihinde Hüseyin Koç tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Pazartesi 09:38 Paylaş Pazartesi 09:38 2. sensör kat sağlığını ölçer, grafik ona ist ise kat görev yapamıyor demketir Yorum bağlantısı
Behlül Baş Pazartesi 10:39 Paylaş Pazartesi 10:39 2.sensör düz çizgi çizmeli çizmezse katalitik konvertör bozuk demektir. Şuan her şey sağlıklı gözüküyor Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray Pazartesi 10:43 Paylaş Pazartesi 10:43 1. sensörden alınan veriye kıyasla benzer şekilde daha düşük büyüklükte ama benzer şekilde dalga görmeniz lazım. çünku katalitik konvertör ısının varlığında karbon monoksidi karbon diokside çevirirken oksijen atomlarını eksiltir. oksijen sensörleri de oksijenin oranını ölçmek için kullanılıyor. yani hafifçe zamanlaması geç ama büyüklüğü düğük benzer dalgalar görünmeli. 1 Yorum bağlantısı
Mertol Kip Pazartesi 11:01 Paylaş Pazartesi 11:01 Behlül Baş yazdı: 2.sensör düz çizgi çizmeli çizmezse katalitik konvertör bozuk demektir. Şuan her şey sağlıklı gözüküyor Oksijen sensörünün düz çizgi çizmesi çalışma mantığına aykırı. Ya o sensör bozuk ya da kablosu kopuk. 1 Yorum bağlantısı
Mertol Kip Pazartesi 11:07 Paylaş Pazartesi 11:07 Hüseyin Koç yazdı: Hocanında dediği gibi damdan düşeni getirin. O2S1 katalitik konvertor girişindedir,02S2 de çıkışındadır, S1 yakıt hava karışımı düzgünmü değilmi diye çıkan gazdaki oksijeni ölçer ve zigzag şeklinde grafik çizer. LFT-SFT bu sensörden alınan veriye göre oluşturulur. Sizde SFT kısa harita ekside -14 de yakıtı azaltmaya çalışıyor LFT ise +10 da. LPG den kaynaklanıyor denmesinde çok haklılar. Benim başıma gelen ve izlediğim yol şöyleydi LPG enjektörü bozulduğu için ilk çalıştırmada LPG ye geçmeden çok fazla bir çiğ benzin kokusu geliyordu. S1 bozulmuştu muhtemelen ve haritayı bozuyordu bende soketini çıkarmıştım. Geri dönüş değeri alınmadığında hazır hafızadaki harita kullanıldığı için sorun olmuyor,ayrıca lpg ayarları ile oynatmadı iseniz onlarda sağlıklı çalışan değerlere göre ayarlı olduğu için bir sorun çıkmıyor. S2 ise konvertor çıkışındadır ve katalitik konvertör zararlı gazları temizliyormu diye kontrol eder . S1 sogutma suyu sıcaklığı 80 dereceye geldiğinde dikkate alınmaya başlar (açık çevrimden kapalı çevrime geçer), S2 de konvertor sıcaklığı 480 civarındayken dikkate alınmaya başlar ve sabit bir çizgi şeklinde grafik verir. muhtemel sebebi dediğim gibi LPG dir, S1 araca göre değişse de 160000 km civarında değişmesi gerekir, o modelde orijinal bulmak zor ve pahalıdır, universal bosch felan vardır hiç bulaşmayın ben sonuç alamamıştım. Tam doğru değil. Şöyle ki, STFT kısa süreli ölçümle alakalı. Yani motor soğuk olduğu için enrichment verebilir ya da ısınınca kısabilirsiniz. Ya da ölçüm yapıldığı sırada alet benzinde olabilir. Dolayısı ile o çok oynak bir şey aslında. Önemli olan LTFT. Ve yazdığınızın aksine alet zengin çalışmıyor makine. Tam tersi LPG fakir ayarlı olduğu için LTFT i arttırmış ECU. Dolayısı ile LPG enjektörü bozuk değil LPG ECU su ayarsız. Bu arada kat sonrası O2 sensörü sabit çizgi vermez, salınımı düşüktür ama sabit olmaz. Narrow band O2 sensörleri sabit voltaj veremez. Yapısına aykırı. 3 Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan Pazartesi 11:50 Paylaş Pazartesi 11:50 Focus 1 ve 2 araçlarımdan bildigim, serviste gözümle gördüğüm 1. Sensör zigzag 2. Sensor +1 ve _1 olarak değer üretir. Bunu serviste sordugumda bana söylenen 2. Sensör ün görevi katalitik konvertörün yeri de olup olmadığını denetlemek olduğu soylenmişti. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray Pazartesi 11:55 Paylaş Pazartesi 11:55 Mustafa Erkan yazdı: Focus 1 ve 2 araçlarımdan bildigim, serviste gözümle gördüğüm 1. Sensör zigzag 2. Sensor +1 ve _1 olarak değer üretir. Bunu serviste sordugumda bana söylenen 2. Sensör ün görevi katalitik konvertörün yeri de olup olmadığını denetlemek olduğu soylenmişti. voltaj görebiliyor olsak benim dedigim sekilde olacaktı. sonucta voktaj dalgalanmiyorsa motor calismiyor yada sensor kablolarinda bir kisa devre var demek olacakti. bir ara epey ugrasmistim ayni sorunu tespit edebilmek icin. obd nasil yorumluyor onu bilemiyorum. katalitik olmaginca iki sensorde birebir ayni grafigi ciziyor bu nedenle ikinci sensoru bir metal yuksuk ile 3 4 cm disari alinca gaz oraya uladamadigi icin voltaj farkidan oturu katalitik konvertor var saniyordu. Yorum bağlantısı
Recommended Posts