İbrahim Yılmaz 31 Aralık 2024 Paylaş 31 Aralık 2024 Murat Gedik yazdı: Ehliyetim kargoda Motorları araştırdım NC 750 dct çok güzel ama ileride alabilirim belki önce daha düşük bir cc ile başlarsam daha iyi olur diye düşündüm. O yüzden KTM 390 Adventure modeli gözüme takıldı ikinci el fiyatı 250 - 300 Bin TL civarı ama ikinci el alınır mı diye kararsızım. Mesela alttaki ilandaki motor nasıl acaba alınır mı alırsam problem yaşar mıyım? https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-ktm-ktm-390-adventure-kazasiz-servis-bakimli-1216133911/detay/ Murat hocam bende uzun süre KTM 390 adventure baktım. Arkadaşımın var 2 yıldır kullanıyor bu motoru. Bende tam bu motora karar vermişken radarıma Royal enfield himalayan 450 girdi ve gittim aldım. Çok inceleme şansım olmadı ama @Ahmet Kiriş abi baya bir inceledi. KTM kullanan arkadaşımda KTM yi satabilseydi himalayan alacaktı. Bir araştır istersen. Adana KTM bayii 2024 beyaz rengi için 2-3 hafta önce 279bin nakit demişti. Bayileri ara bir sor bazen kampanya filan oluyor. Özellikle Sakarya yıldırım motor, Antalya Harput motosiklet filan. Cüzi miktara adrese teslim yapıyorlar. 1 Yorum bağlantısı
Murat Gedik 2 Ocak Yazar Paylaş 2 Ocak Bakacağım inşallah İbrahim hocam çok teşekkür ederim. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 2 Ocak Paylaş 2 Ocak Murat Gedik yazdı: Ooo Aşk vadisi en sevdiğim Vadinin dili olsa da konuşsa.. Neler yaşandı orada kim bilir Bahadır TÜFEKCİ yazdı: 4 zamanlılar için her 10 saat kullanım sonunda yağını değiştirmeniz gerekir. 100 saat gibi bir kullanım sonunda piston değiştirmeniz gerekir. Bir paylaşında eski bir yamaha kros gördüm.. Adam düzenli hiç bir bakım yaptırmamış. 10 yıldır motorcu arkadaşların verdiği çıkma yağları koyuyorum diyordu. 1 Yorum bağlantısı
Murat Gedik 2 Ocak Yazar Paylaş 2 Ocak İbrahim Yılmaz yazdı: Bende tam bu motora karar vermişken radarıma Royal enfield himalayan 450 girdi ve gittim aldım. Hocam hayırlı olsun biraz inceledim kullanan herkes beğenmiş. Fiyatı da uygun gibi. Ama sahibinden de çok az ilan var. Ben Nevşehir'de yaşıyorum o yüzden bakım yedek parça konusunda sıkıntı yaşar mıyım? Motor her zaman başka yerlere mi gidecek bakım için? KTM kayseri'de yetkili servisi var o yüzden daha yakın geliyor bana. 70 Km uzaklıkta. 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 2 Ocak Paylaş 2 Ocak Cem Işık yazdı: Bu bilgi enteresan geldi bana, her 4 zamanlı motor için geçerli midir bu? Günde 1 saatten her gün kullanan biri 10 günde bir yağ mı değişecek? 3 ayda 1 de piston? Garip geldi bana bu.. 10 saatte yağ değişimi gerektiren 4 zamanlı kros bende duymamıştım hiç fakat 90 100 saatte piston segman değişimine ihtiyaç duyan 2 zamanlı kroslar oluyor evet de onların şartlarında biz zaten kullanamayız. Pro arazici adam varsa aramızda bilmiyorum tabi. 3 Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ 6 Ocak Paylaş 6 Ocak Mehmet Ozyurek yazdı: Vadinin dili olsa da konuşsa.. Neler yaşandı orada kim bilir Bir paylaşında eski bir yamaha kros gördüm.. Adam düzenli hiç bir bakım yaptırmamış. 10 yıldır motorcu arkadaşların verdiği çıkma yağları koyuyorum diyordu. Cem Işık yazdı: Bu bilgi enteresan geldi bana, her 4 zamanlı motor için geçerli midir bu? Günde 1 saatten her gün kullanan biri 10 günde bir yağ mı değişecek? 3 ayda 1 de piston? Garip geldi bana bu.. Arazi kullanımına özel, spesyal denilen motorlar da durum söylediğim gibidir. Cross yada Enduro aslında bir motosiklet türü değil, yapılan sporun adıdır. Bu sporlara özel üretilen motosikletlere iş makinesi gibi çalışma saatine bakılarak bakım yapılır. Çok hafif olması gerektiği için motor yağı kapasitesi de çok az olur genelde. Örneğin Honda CRF250X spesyal bir motordur. Yağ kapasitesi 0,7 litredir. Her 10 saatte bir yağ değişimi ister. Honda CRF250L çift amaçlı (dualpurpose) motordur. Yağ kapasitesi 1,8 litredir. 6000km de bir yağ değişimi ister. 1 2 Yorum bağlantısı
Murat Gedik 6 Ocak Yazar Paylaş 6 Ocak Bahadır bey çok güzel bilgi teşekkür ederim. 1 Yorum bağlantısı
Cem Işık 6 Ocak Paylaş 6 Ocak Bahadır TÜFEKCİ yazdı: Arazi kullanımına özel, spesyal denilen motorlar da durum söylediğim gibidir. Cross yada Enduro aslında bir motosiklet türü değil, yapılan sporun adıdır. Bu sporlara özel üretilen motosikletlere iş makinesi gibi çalışma saatine bakılarak bakım yapılır. Çok hafif olması gerektiği için motor yağı kapasitesi de çok az olur genelde. Formula arabalarının yarışta bir motor değişmesi gibi konu anladım şimdi. Ben de günlük kullanılan sokaktaki motorlar için böyle bir durum var diye düşünerek şaşırmıştım, şimdi anlaşıldı teşekkürler bilgilendirme için. 2 Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ 6 Ocak Paylaş 6 Ocak Cem Işık yazdı: Formula arabalarının yarışta bir motor değişmesi gibi konu anladım şimdi. Ben de günlük kullanılan sokaktaki motorlar için böyle bir durum var diye düşünerek şaşırmıştım, şimdi anlaşıldı teşekkürler bilgilendirme için. Aynen söylediğiniz mantığa yakın, küçük hacimli motorlardan çok fazla güç elde ediliyor fakat ömrü kısa olur motorun ve çok sık bakım gerektirir. Ama sürüşüde çok zevklidir, 100kg ağırlığı ile 50 beygir güç üretenleri vardır ki, 1500kg olan arabanın 750 beygir gücünde olması gibi. Hatta arabanın gaza basınca önünün kalktığını düşünün 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 6 Ocak Paylaş 6 Ocak Bahadır TÜFEKCİ yazdı: Arazi kullanımına özel, spesyal denilen motorlar da durum söylediğim gibidir. Cross yada Enduro aslında bir motosiklet türü değil, yapılan sporun adıdır. Bu sporlara özel üretilen motosikletlere iş makinesi gibi çalışma saatine bakılarak bakım yapılır. Çok hafif olması gerektiği için motor yağı kapasitesi de çok az olur genelde. Örneğin Honda CRF250X spesyal bir motordur. Yağ kapasitesi 0,7 litredir. Her 10 saatte bir yağ değişimi ister. Honda CRF250L çift amaçlı (dualpurpose) motordur. Yağ kapasitesi 1,8 litredir. 6000km de bir yağ değişimi ister. Aslında bu hafif olması için değil de klasik yol motosikletleri gibi şanzıman ve motor yağı aynı olmadığı için. Yani crf 250 x de 15 saatte bir motor yağı ve şanzıman yağı değişiyor. İkisi de 0,7 + 0,7 1.4 litre yapıyor ki bu da klasik motosikletlerden pek farklı bir değer değil. Hatta bendeki 400 cc 1.4 litre alıyor (şanzımanla bir) yanlış hatırlamıyorsam. Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ 6 Ocak Paylaş 6 Ocak İlkay Başaran yazdı: Aslında bu hafif olması için değil de klasik yol motosikletleri gibi şanzıman ve motor yağı aynı olmadığı için. Yani crf 250 x de 15 saatte bir motor yağı ve şanzıman yağı değişiyor. İkisi de 0,7 + 0,7 1.4 litre yapıyor ki bu da klasik motosikletlerden pek farklı bir değer değil. Hatta bendeki 400 cc 1.4 litre alıyor (şanzımanla bir) yanlış hatırlamıyorsam. Her spesyal motorda şanzıman ve motor yağı farklı olmaz ama... KTM EXC250F de şanzıman + motor yağı 1 litredir. Yol motorlarında daha fazla olur yağ miktarı. Farklı haznelerin yapılması tahminimce katkılı motor yağı kullanılabilsin diye. Islak debriyajlı motosiklete JASO MA yada JASO MA2 standartında bir yağ kullanmak gerek yoksa debriyaj kaçırır. Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 6 Ocak Paylaş 6 Ocak Bahadır TÜFEKCİ yazdı: Her spesyal motorda şanzıman ve motor yağı farklı olmaz ama... KTM EXC250F de şanzıman + motor yağı 1 litredir. Yol motorlarında daha fazla olur yağ miktarı. Farklı haznelerin yapılması tahminimce katkılı motor yağı kullanılabilsin diye. Islak debriyajlı motosiklete JASO MA yada JASO MA2 standartında bir yağ kullanmak gerek yoksa debriyaj kaçırır. Aslında yol motorlarında da ayrı olsa daha iyi olur gibi ama yapmıyorlar evet mesela normal arabanın motor yağını motosiklete doldurup sonrasında debriyaj plakalarını yakan var. O yüzden scooter yağı ile vitesli motorunki farklı. Bu arada crf 250 x kullanım kitabında motor yağına katkı kullanmayın diye de eklemiş özellikle. Ayrı olması ağır arazi şartlarında debriyaj balatasının talaşı yağı bozacağı ya da hep aşırı sıcak çalışan motorun yağı bozacağı içindir muhtemelen. Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ 6 Ocak Paylaş 6 Ocak İlkay Başaran yazdı: Aslında yol motorlarında da ayrı olsa daha iyi olur gibi ama yapmıyorlar evet mesela normal arabanın motor yağını motosiklete doldurup sonrasında debriyaj plakalarını yakan var. O yüzden scooter yağı ile vitesli motorunki farklı. Bu arada crf 250 x kullanım kitabında motor yağına katkı kullanmayın diye de eklemiş özellikle. Ayrı olması ağır arazi şartlarında debriyaj balatasının talaşı yağı bozacağı ya da hep aşırı sıcak çalışan motorun yağı bozacağı içindir muhtemelen. Şanzıman ve motor yağı haznelerini ayrı tasarlayan mühendislere sormadan kesin bilemeyiz nedenini Ama yağ miktarı kullanım süresini etkiliyor. Mevcutta kullandığım motosikletim 3.6 litre yağ alıyor ve 15bin km de bir değiştiriyorum. Yazın yağ sıcaklığı da 80-100 derecelerde gezer. 1 Yorum bağlantısı
Emin Önal 7 Ocak Paylaş 7 Ocak Bahadır TÜFEKCİ yazdı: Genelde ilk motosiklet olarak uygun model yoktur.. Suzuki vstrom 250 bunun için üretilmiş bir sport touring bence ☺️ Murat Gedik yazdı: KTM 390 Adventure modeli gözüme takıldı benimde ilk motor alırken radarımdaydı ama Suzuki yi sürünce KTM çok sert geldi. Selesi, süspansiyonu herşeyiyle. ne kadar az elektronik o kadar az arıza. Suzuki Japonlar içinde sorunsuzluğu ile bilinir ve tavsiye ederim. İmzamdaki başlıktan konumu inceleyebilirsiniz. 😉 Bahadır TÜFEKCİ yazdı: 1 Yorum bağlantısı
Murat Gedik 8 Ocak Yazar Paylaş 8 Ocak Emin Önal yazdı: Suzuki vstrom 250 Teşekkür ederim. Suzuki vstormu da inceledim ama onun da tipi hoşuma gitmiyor. 1 Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ 13 Ocak Paylaş 13 Ocak Murat Gedik yazdı: Teşekkür ederim. Suzuki vstormu da inceledim ama onun da tipi hoşuma gitmiyor. Honda'nın NX500 diye bir modeli girdi piyasaya. Öyle çok güçlü bir motor değil, başlangıç için eğitimle birlikte mantıklı olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ 13 Ocak Paylaş 13 Ocak Emin Önal yazdı: Suzuki vstrom 250 bunun için üretilmiş bir sport touring bence ☺️ benimde ilk motor alırken radarımdaydı ama Suzuki yi sürünce KTM çok sert geldi. Selesi, süspansiyonu herşeyiyle. ne kadar az elektronik o kadar az arıza. Suzuki Japonlar içinde sorunsuzluğu ile bilinir ve tavsiye ederim. İmzamdaki başlıktan konumu inceleyebilirsiniz. 😉 Bazı sınıf motorların küçüklerini yapar üreticiler. Misal supersport sınıfı dışarıdan çok iyi gözükür ama en rahatsız motorlardandır. İki büklüm durursun üstünde, dönmez.. yavaş hızda gezilmez falan filan. Böyle olmasının sebebi o motorla 300km/h çıkabilmen içindir. Şimdi 250cc supersport almanın mantığı nedir ? 300 yapamıyorsun ama 300 yapacak gibi iki büklüm oturuyorsun. Aynı mantık ile Vstrom 250 de sport touring sınıfına koyulabilir ama kağıt üstünde 1 Yorum bağlantısı
Murat Gedik 13 Ocak Yazar Paylaş 13 Ocak Bahadır TÜFEKCİ yazdı: Honda'nın NX500 diye bir modeli girdi piyasaya. Öyle çok güçlü bir motor değil, başlangıç için eğitimle birlikte mantıklı olabilir. Evet inceledim çok hoşuma gitti. Tam bana göre ama bütçe el vermiyor. Önceleri alırım ne olacak öderim diye düşünüyordum ama ülkede bir şeyler almak çok zorlaşmış. Özellikle %11 zamdan sonra umudum kalmadı. Daha küçük bir şeyler bakacağım. Teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ 13 Ocak Paylaş 13 Ocak Murat Gedik yazdı: Evet inceledim çok hoşuma gitti. Tam bana göre ama bütçe el vermiyor. Önceleri alırım ne olacak öderim diye düşünüyordum ama ülkede bir şeyler almak çok zorlaşmış. Özellikle %11 zamdan sonra umudum kalmadı. Daha küçük bir şeyler bakacağım. Teşekkür ederim. Motosikletlere ilave gümrük vergisi geldi birde. Firmalar stoktaki ürünlere henüz yansıtmadılar bu zammı bence. Birşey alacaksanız acele edin derim, yoksa önce sıfır fiyatları ardından ikinci el fiyatları bayağı bi yükselecek. 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 13 Ocak Paylaş 13 Ocak (düzenlendi) Şunu her motorcu izlemeli bence... Bu arada Barkın Bayoğlu, onuda rahmetle anayım, çok severdim, tanışma fırsatım olsa keşke dediğim insanlardandı... 13 Ocak tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 13 Ocak Paylaş 13 Ocak Bahadır TÜFEKCİ yazdı: Motosikletlere ilave gümrük vergisi geldi birde. Firmalar stoktaki ürünlere henüz yansıtmadılar bu zammı bence. Birşey alacaksanız acele edin derim, yoksa önce sıfır fiyatları ardından ikinci el fiyatları bayağı bi yükselecek. dert değil, zaten satışları diplerde olacak 1 Yorum bağlantısı
Emin Önal 13 Ocak Paylaş 13 Ocak Bahadır TÜFEKCİ yazdı: Bazı sınıf motorların küçüklerini yapar üreticiler. Misal supersport sınıfı dışarıdan çok iyi gözükür ama en rahatsız motorlardandır. İki büklüm durursun üstünde, dönmez.. yavaş hızda gezilmez falan filan. Böyle olmasının sebebi o motorla 300km/h çıkabilmen içindir. Şimdi 250cc supersport almanın mantığı nedir ? 300 yapamıyorsun ama 300 yapacak gibi iki büklüm oturuyorsun. Aynı mantık ile Vstrom 250 de sport touring sınıfına koyulabilir ama kağıt üstünde eee ne şimdi benim motor Murat Gedik yazdı: Evet inceledim çok hoşuma gitti. Tam bana göre ama bütçe el vermiyor. Önceleri alırım ne olacak öderim diye düşünüyordum ama ülkede bir şeyler almak çok zorlaşmış. Özellikle %11 zamdan sonra umudum kalmadı. Daha küçük bir şeyler bakacağım. Teşekkür ederim. Orta sehpa bile aksesuar olarak satılsa da, lansman fiyatı çok cezbedici. 1 Yorum bağlantısı
Murat Gedik 13 Ocak Yazar Paylaş 13 Ocak Emin Önal yazdı: Orta sehpa bile aksesuar olarak satılsa da, lansman fiyatı çok cezbedici. Gerçekten motora göre fiyat çok iyi. Ama şimdi alamıyorum 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 13 Ocak Paylaş 13 Ocak (düzenlendi) Royal Enfield güzeldir, alınabilir, bende Bear 650 İnterceptor modelinin gelmesini bekliyorum şu sıralar Bu arada başlangıç motoru diye birşey yoktur bence, ki sen zaten biraz kullanmışsın,beğendiğin modeli alıp onda öğreneceksin, önemli olan kendi bilmen ve yetiştirmen, tabii git hayabusa al bas gaza demiyorum, gerçi oda farketmez, seviyen kadar sürersen onlada başlarsın ... 13 Ocak tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts