Mehmet Dagdeviren 18 saat önce Paylaş 18 saat önce İstanbul Başakşehir’de 14 katlı bir binanın otoparkında şarj esnasında yanmaya başlayan elektrikli aracın görüntüsü ortaya çıktı. https://x.com/monsieurandree/status/1870472696485847189?s=46 1 Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli 18 saat önce Paylaş 18 saat önce Kapalı alanda şarj sıkıntı, Mercedes bile sorun yaşıyorsa iyice düşünmek gerek Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur 17 saat önce Paylaş 17 saat önce Haberlerde köpek insanı ısırsa haber olmaz ama insan köpeği ısırırsa haber olur. Aynı mantıkla hareket işte. O gün kim bilir kaç tane benzin dizel LPG li araç yanmıştır Türkiye'de. Bu arada takip ettiğim kadarı ile yanan araçlar togg ve buda üçüncü Mercedes elektrikli. Yorum bağlantısı
Mehmet Muhip Yılmaz 16 saat önce Paylaş 16 saat önce EQS 580 Hele ki en sevdiğim ceryanlı. Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 16 saat önce Paylaş 16 saat önce Aslında batarya + şarj devresi + konvertör/inverter güç katları ayrı ayrı yangın ihbarı algılamalı ve istenildiğinde yada otomatik olarak pilot fırlatma misali kendini araçtan fırlatacak şekilde tasarlanmalı. Malum araç komple küle dönüyor. Modül değişimi ile kurtarılacak durum olurdu. Yorum bağlantısı
Cem Işık 16 saat önce Paylaş 16 saat önce Çok akıllı araçlar bunlar, Bataryada aşırı ısınma durumunda tespit edip şarjı kesse, ne bileyim sahibine sms yollasa, aşırı ısınmadan şarj olamıyorum, hatta yanıyorum söndürelim mi şarkısı çalsa telefonda. Bunlar olmayacak şeyler değil 1 8 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 saat önce Paylaş 15 saat önce Erdoğan Temur yazdı: O gün kim bilir kaç tane benzin dizel LPG li araç yanmıştır Türkiye'de. deposu dolarken yansa istasyondan haber yaparlardı sanırım bayağı ısı üretir 80 ton depo Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 15 saat önce Paylaş 15 saat önce (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: deposu dolarken yansa istasyondan haber yaparlardı sanırım bayağı ısı üretir 80 ton depo bence cevap kaza harici 0 dır. bunların tek riskide bu sanırım, tamamen çözülene dek hep bir acaba olacak aklımızda... 14 saat önce tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 14 saat önce Paylaş 14 saat önce Sadece otomobil değil. Şarj olurken yanan bisiklet, süpürge vb çok alet var. Lityum piller işte Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 14 saat önce Paylaş 14 saat önce Tansu Kalafatoğlu yazdı: Sadece otomobil değil. Şarj olurken yanan bisiklet, süpürge vb çok alet var. Lityum piller işte genelde prizlerden kaynaklı bu tür kazalar. pillerin patlaması yanması çok çok düşük olasılık. aracın altını kayaya vurmadıysan. 22kw cihazlar bence çok tehlikeli. Kapalı ortamda 5.5kw üstüne izin verilmemeli. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 14 saat önce Paylaş 14 saat önce Kapalı AVM otoparklarina alınmamalı. Hani bı ara avmlere LPG'li girilmiyordu ya gerekçe de otoparklarin yangın tertibatı yetersiz miydi neydi, o bahane :P 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 14 saat önce Paylaş 14 saat önce Mustafa Tüfekçi yazdı: Kapalı AVM otoparklarina alınmamalı. Hani bı ara avmlere LPG'li girilmiyordu ya gerekçe de otoparklarin yangın tertibatı yetersiz miydi neydi, o bahane :P yanan genelde pil değil. ama DC şarj istasyonları kapalıda bence de olmamalı. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 14 saat önce Paylaş 14 saat önce Ama lityum pilde ekstra bi tehlike var. Pil yangınlarından uçaklar da oldukça fazla nasibini almıştır. O kadar güvenlik tedbiri olmasına rağmen. Yani darbe yok. Durup dururken oluyor bunlar. yoksa tabiki motor da alev alabilir Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 14 saat önce Paylaş 14 saat önce Tansu Kalafatoğlu yazdı: Ama lityum pilde ekstra bi tehlike var. Pil yangınlarından uçaklar da oldukça fazla nasibini almıştır. O kadar güvenlik tedbiri olmasına rağmen. Yani darbe yok. Durup dururken oluyor bunlar. yoksa tabiki motor da alev alabilir Satılan araçların yarısı elektrikli artık çinde. üç beş yangınla birşey değişmez bu saatten sonra. Zaten herkes LFP ye yahut daha yenilerine dönecek gibi. Onlar da yanmıyor. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 14 saat önce Paylaş 14 saat önce Katı hal bataryaları çözüm olacak sanırım, az kaldı... Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur 14 saat önce Paylaş 14 saat önce Mehmet Göktürk yazdı: genelde prizlerden kaynaklı bu tür kazalar. pillerin patlaması yanması çok çok düşük olasılık. aracın altını kayaya vurmadıysan. 22kw cihazlar bence çok tehlikeli. Kapalı ortamda 5.5kw üstüne izin verilmemeli. Yanan üç MB de soğutma sıvının kısa devre oluşturmasından yandı. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 13 saat önce Paylaş 13 saat önce Ali Cihangiroğlu yazdı: Katı hal bataryaları çözüm olacak sanırım, az kaldı... Ali dönüşüm bizim memlekette çok hızlı olacak bak gör. İki gündür değişik bir araç kullanıyorum malum. Mesele sadece maliyet değilmiş. Başka bir durum var uzun uzun yazacağım biraz daha anlayayım. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 saat önce Paylaş 13 saat önce Mustafa Tüfekçi yazdı: gerekçe de otoparklarin yangın tertibatı yetersiz miydi neydi, lpg tabana çöker, bizdeki kaplaı otopark havalandırmaları egozs esas tasarımlı, yukarıda... lpg sızarsa tabanda birikir, ve illa ki kapalı otoparkta birleri tütün tüttütmketedir riskinin analiz şeysi vesile ile Almanya da hatalı duman egzos tasarımı yüzünden yıllardır açılamayan havaalanı vardı, yangın çıkarsa dumanı insanlardan uzaklaştırmak yerine kalabalığa geri basıyordu tasarım , oluyor öyle şeyler. 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 10 saat önce Paylaş 10 saat önce Mehmet Göktürk yazdı: Ali dönüşüm bizim memlekette çok hızlı olacak bak gör. İki gündür değişik bir araç kullanıyorum malum. Mesele sadece maliyet değilmiş. Başka bir durum var uzun uzun yazacağım biraz daha anlayayım. Bencede, bizde bu dönüşüm şak diye olur, Avrupayıda sollarız, hiper tüketme gücüne sahip Milletiz zaten, anında geçeriz Yorum bağlantısı
Recommended Posts