Mertol Kip 20 Aralık Paylaş 20 Aralık Ahmet Ekici yazdı: Aynısı 2018 sonrası panther motor denilen 2.0 customlarda var. 0-30 yağı 5-30 yaptılar. Yağlı kayış mevcut. Yanlış hatırlamıyorsam 1.0 motorlu bmax larda da yağlı tip. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 20 Aralık Paylaş 20 Aralık Arabam Yağ yakıyor diye üzülürken ortaya çıkan geçeklere bak. 1 Yorum bağlantısı
Emrah Altun 20 Aralık Yazar Paylaş 20 Aralık Ali Darbaz yazdı: Arabam Yağ yakıyor diye üzülürken ortaya çıkan geçeklere bak. Arabam yağ yakıyor out Arabam kayış eritiyor in 1 2 Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 20 Aralık Paylaş 20 Aralık Bence sorun tek değil, birkaç noktada. 1) Kayış, yağ vs uygun olmalı. Üretici harici bir yağ nerede olursa olsun kullanılmamalı. (Yetkili de olsa) 2) Artık telefonlara dahi takılabilen esnek uzun kameralar var. Yağ kapağından ölçüm aparatı yerine kamera ile bakılsa 5 dk da değişim gerekiyor mu görülür. 3) Kullanıcı olarak gerekmese dahi 5 sene de triger değiştirmek sorunu zaten önler. Gerçekçi olalım, hem donanımı iyi olsun hem motor güçlü olsun hem de fiyatı makul aralıkta olsun dediğimizde çoğumuzun yolu bu motora bu araçlara çıkıyor. Olmasaydı evet daha iyiydi, ama olan durumda da bazı şeylere bile bile lades dememek için 10-15000 lira verip triger değiştirmek çok daha büyük sorunu çözer. Yorum bağlantısı
Ali Gülmez 20 Aralık Paylaş 20 Aralık Az önce arkadaşım ile konuştum Kendisi hafta başında corolla yı satıp haftaya id4 teslim alacak bende gideceğim Arkadaşımın iş yerinden arkadaşı da id4 almaya karar vermiş ama pejo 2008 1.2 puretech aracını ilana koymuş satamamış Her arayan diyormuş ki bu araçların motorları sorunlu sen istediğin fiyata satamazsın 100-150 bin tl arasında indirim yap o şekilde alalım diyorlarmış Millet bu fırsatı fiyat kırmak için değerlendiriyor şaka gibi ama gerçek Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 20 Aralık Paylaş 20 Aralık Boşuna dava açmışlar. Kaybederler. Net olayım. Sorun zekadan kaynaklanıyor. Aldığı makinenin kullanım kılavuzunu okuyan, ya da makine aldığının bilincinde olan kişiler sorun yaşamıyor. haa, periyodik olarak erken tiger değişimi, orijinal triger değişimi, özel yağ pahalı geliyordur. O zaman da almayın kardeşim. Şovrumda aracın altına eğilip baktığımda satış temsilcisi ve diğer müşteriler napıyor bu diye baktılar. Dünya portföyü böyle maalesef. Sadece türkiye’de değil sorun. Yorum bağlantısı
Süleyman Can 20 Aralık Paylaş 20 Aralık Avrupa'da özel ile yetkili arasında çok fiyat farkı olmadığı için araçlarının garantisi bitmeden özel servise gidildiğini zannetmiyorum. Bu tutarlarda bir dava açılmışsa ve protesto da varsa muhtemelen servis bakımlı araçların büyük masraf açması, stellantisin de karşılamamasından dolayıdır. Zaten vazgeçip zincire dönmeleri cafer bez getir demek. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Aralık Paylaş 20 Aralık Süleyman Can yazdı: Avrupa'da özel ile yetkili arasında çok fiyat farkı olmadığı için hangi ülkede bu Yorum bağlantısı
Süleyman Can 20 Aralık Paylaş 20 Aralık Çağlar Bayur yazdı: hangi ülkede bu Kapıkuleden çıkınca emeğin kıymetli olduğu birçok ülkede. Yorum bağlantısı
Ümit Türkel 20 Aralık Paylaş 20 Aralık Ahmet Türedi yazdı: Aynı motoru 4 yıl kullandım.İlk yanlış yağ kullanımı kaynaklı aynı sorunu yaşadım.Motor yağına kayış parçaları karışıyor ve süzgeci tıkıyor.Süzgeç tıkanınca tekleme ve stop etme sorunu oluşuyor.Çünkü yağ dolaşımı bozuluyor.Bende kayış kopmadı ama kopanlarda var.Koparsa geçmiş olsun zaten.Benim motor temizliği ve kayış değişimi ile sorun çözülmüştü. Daha sonra doğru spektlerdeki yağ kullanımı ile sorunsuz kullandım aracı. Her markanın motor yağı malesef bu araca uymuyor kayışı bozuyor. Servis dışında yapılan bakımlarda ustada motora hakim değil ise herhangi bir firmanın 5/30 veya 0/30 yağını koyuyor ve sonuç kısa sürede kayış hasarı ile sonuçlanıyor. Ama şu bir gerçek bu tasarım malesef saçma ve güven vermiyor.Kayışın yağın içinde çalışması insanı tedirgin ediyor zincir olsaydı sorunsuz olurmuş . Hocam hangi yağ uygun peki? 2024 model 1.2 motor 2008 aldık yeni. Servis doğru yağı koyuyor mu? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Aralık Paylaş 20 Aralık Çağlar Bayur yazdı: c5 e binmiş adamsın direksiyonun nasıldı senin? ah C5'im Ah. 10 numara direksiyondu.. Bugatti daha yeni yapabildi. 1 Yorum bağlantısı
Ali Gülmez 20 Aralık Paylaş 20 Aralık (düzenlendi) Ümit Türkel yazdı: Hocam hangi yağ uygun peki? 2024 model 1.2 motor 2008 aldık yeni. Servis doğru yağı koyuyor mu? Total ineos htc 5w30 orjinal yağı Spekler ise Acea c3 Psa b712290 Psa b712297 Api sn plus Aslında yok özel bir yağ değil 2010 ve sonrası piyasada bulunan ehdi dizel motor yağlarının bir geliştirilmiş versiyonu 20 Aralık tarihinde Ali Gülmez tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 20 Aralık Paylaş 20 Aralık Ümit Türkel yazdı: Hocam hangi yağ uygun peki? 2024 model 1.2 motor 2008 aldık yeni. Servis doğru yağı koyuyor mu? Sahte yağa dikkat Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi 21 Aralık Paylaş 21 Aralık Ali Gülmez yazdı: Total ineos htc 5w30 orjinal yağı Spekler ise Acea c3 Psa b712290 Psa b712297 Api sn plus Aslında yok özel bir yağ değil 2010 ve sonrası piyasada bulunan ehdi dizel motor yağlarının bir geliştirilmiş versiyonu Ümit Türkel yazdı: Hocam hangi yağ uygun peki? 2024 model 1.2 motor 2008 aldık yeni. Servis doğru yağı koyuyor mu? PSA b71 2290 normu sağlayan yağ olacak. Total ve mobil de bu spektleri sağlıyor zaten castrol gibi firmalara girer siteden aracıma uygun yağ seçimi diye aratırsanız size yağ önermiyor.Benim bildiğim bu iki firma öneriyor. yağlarda bir fark olmasa diğer firmalarda yağ önerisi yapardı demekki bir özelliği var. Bu arada benim aracıma iki kez castrol koyuldu 2. değişimden 4 bin km sonra kayış 64.000 km de iken dağıldı.Ustam ilk başta ondan değildir yağlar hep aynı desede sonra hakılısın yağ bu kayış için çok önemliymiş dedi ,oda araştırmış. Total ineo htc 5-30 yada https://www.mobiloil.com.tr/tr-tr/sase-numarasi-ile-motor-yagi/mobil-1-motor-yaglari/araba/mobil-1-esp-formula-p-5w-30 ben mobil kullandım sonraki bakımlarda bir sorun olmadı. 1 Yorum bağlantısı
Ali Gülmez 21 Aralık Paylaş 21 Aralık Ahmet Türedi yazdı: PSA b71 2290 normu sağlayan yağ olacak. Total ve mobil de bu spektleri sağlıyor zaten castrol gibi firmalara girer siteden aracıma uygun yağ seçimi diye aratırsanız size yağ önermiyor.Benim bildiğim bu iki firma öneriyor. yağlarda bir fark olmasa diğer firmalarda yağ önerisi yapardı demekki bir özelliği var. Bu arada benim aracıma iki kez castrol koyuldu 2. değişimden 4 bin km sonra kayış 64.000 km de iken dağıldı.Ustam ilk başta ondan değildir yağlar hep aynı desede sonra hakılısın yağ bu kayış için çok önemliymiş dedi ,oda araştırmış. Total ineo htc 5-30 yada https://www.mobiloil.com.tr/tr-tr/sase-numarasi-ile-motor-yagi/mobil-1-motor-yaglari/araba/mobil-1-esp-formula-p-5w-30 ben mobil kullandım sonraki bakımlarda bir sorun olmadı. esp formula 1 yağının sağladığı spekler o kadar geniş ki piyasadaki hemen hemen tüm motorlara oluyor Benim fikrim fiyat performansın kralı olan total ineos htc alıp kullanmak en iyisi diye düşünüyorum 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi 21 Aralık Paylaş 21 Aralık Ali Gülmez yazdı: esp formula 1 yağının sağladığı spekler o kadar geniş ki piyasadaki hemen hemen tüm motorlara oluyor Benim fikrim fiyat performansın kralı olan total ineos htc alıp kullanmak en iyisi diye düşünüyorum Aynen fiyat olarak bariz fark oluyor kullanılabilir tabiki ,benim tercihim mobil 1 oldu bilmiyorum mobil e daha çok güvendim Yorum bağlantısı
Metin Akbal 21 Aralık Paylaş 21 Aralık Trigeri bırak muşta gibi klima teyp paneli olan araba alınır mı. Trafikte çıkart adam döv. Yorum bağlantısı
Ali Gülmez 21 Aralık Paylaş 21 Aralık Ahmet Türedi yazdı: Aynen fiyat olarak bariz fark oluyor kullanılabilir tabiki ,benim tercihim mobil 1 oldu bilmiyorum mobil e daha çok güvendim ben yıllardır total yağ kullanıyorum araştırdığım da total firması dünyanın en büyük 4. yağ üreticisi ayrıca ülkemizde sahte yağ olarak hiç totalin sahtesini duymadım 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Aralık Paylaş 21 Aralık Ben C5'te yıllarca tıtal kullandım.. Bir yamuğunu görmedim.. Yağı hep ustamdan aldım. internetten yağ alma işine artık güvenmiyorum.. 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 21 Aralık Paylaş 21 Aralık Çağlar Bayur yazdı: bir gün herkes total kullanacak, Fransız yani yine. Jölasyon çekomastik? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Aralık Paylaş 21 Aralık İlkay Başaran yazdı: Fransız yani yine. Jölasyon çekomastik? emin değilim gidip incelemk lazım yerinde kuruvasan da yeriz 1 Yorum bağlantısı
Harun Özden 23 Aralık Paylaş 23 Aralık Günümüz küçük hacimli yüksek sıkıştırmalı (turbolu) motorların çoğu alüminyum blok. Birde güncel teknoloji olan direkt enjeksiyon birleşince yağ seyreltme (oil dilution) olayı kaçınılmaz oluyor. Bu durum az veya çok tüm üreticilerde mevcut (Honda dahil, yeni 1.5 turbo motorlarında sıkıntı yaşadılar) Bu duruma bir de Avrupa'daki uzun bakım aralıkları eklenince motor içindeki yağ, bakım öncesi bozuluyor. Üreticiler hızlı bir çözüm olarak çoğu küçük hacimli motorun yağ kapasitesini arttırdılar. (Çok yağ daha geç seyrelme anlamına geliyor, periyodik bakım süresine kadar durumu idare ediyor) Yağ seyreltme olayı kısa mesafe, soğuk motor kullanımlarında daha çok görülüyor. Bu yağ seyreltme olayı trigeri ıslak kayış olan motorlarda kayışın deforme olmasının temel sebeplerinden biri. Yağa karışan yakıt (benzin veya motorin) çözücü özellikte olduğu için, miktarı fazlalaşınca (yağ iyice seyrelince) kayışı aşındırmaya başlıyor. Tabi yüksek sıcaklık, motoru zorlamak, gibi etkenler bu durumu hızlandırıyor. Ne alındığı bilindikten ve bilinçli kullanıldıktan sonra sorun yaşama ihtimali minimuma iniyor. 1 Yorum bağlantısı
Emrah Altun Cumartesi 13:24 Yazar Paylaş Cumartesi 13:24 Stellantis "Puretech" ismini kaldırdı "Saf teknoloji" anlamına gelen ve 3 silindirli 1200cc motorlarda kullanılan Puretech ismi son buldu Yağın içinde dönen triger kayışı, kayıştan kopan parçacıkların yağlama sistemini tıkaması ve bunun sonucu oluşan motor hasarları ve bu ismi kullanan araçların ikinci el satışlarında zorluk yaşaması ile birlikte, özellikle Fransa'da PureMerdé (saf b.k) lakabı takılarak itibarı geri dönülemez şekilde zedelenen Puretech ismi artık hiçbir modelde kullanılmayacak. Gen3 versiyonu ile zincir takılan ve güven sorununu ortadan kaldırmak için 5 yıl veya 175 bin kilometre garanti verilen 1.2 motor, Puretech ismi yerine "100hp", "136hp" gibi motor gücünü belirten isimlerle üretilmeye devam edecek Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel Cumartesi 18:13 Paylaş Cumartesi 18:13 El aletleri üretmeye devam etmeli . Aslında malzeme kalitesi felan bayağı iyi konfor da hayret edici şekilde ama yine de evlerden Irak… 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts