Emrah Altun 20 Aralık Paylaş 20 Aralık İspanyol müşteri birliği Afestel, PureTech motorun kusurlu satıldığı iddiasıyla Stellantis’e 1,15 milyon euroluk dava açtı. Triger kayışı yağ içinde çalışan 3 silindirli PureTech motorların kayışı, sürekli yağa maruz kalması nedeniyle çabuk yıpranıyor ve ciddi hasarlara neden olabiliyor. Bu sorun da, Afestel’i toplu dava açmaya sevk etti. Dernek dava dilekçesinde önce PSA grubunun, ardından da Stellantis’in “bilmelerine rağmen binlerce aracı üretim hatasıyla sattıklarını” iddia ediyor. Bu nedenle 6 binden fazla üyesi bulunan Afestel, Vigo mahkemesinde toplam 1,15 milyon euro tutarında 100’den fazla tazminat talebinde bulunarak yasal bir mücadele başlatmaya karar verdi. Derneğin yalnızca dava noktasında durmaya niyeti yok ve şirketin sorumluluklarını kabul etmesini sağlamak için yeni girişimlerde bulunacağını duyurdu; Cumartesi günü Figueruelas fabrikasının önünde bir gösteri yapılması planlanıyor ve 21’inde Madrid’de bir başka protesto daha düzenlenecek. PureTech motorları, daha sonra Stellantis ile birleşen eski PSA grubu tarafından üretilen çeşitli modellerde kullanıldı. Yağ banyolu triger kayışı sistemi, 2012 yılında Peugeot ve Citroën’de, daha sonra da zaman içinde Opel ve Jeep’te benimsendi. Stellantis, en son kayışı bir zincirle değiştirerek 1.2 PureTech’i güncelledi. Yeni motor, elektrik motorlu tüm hibrit versiyonlarda kullanılıyor ve robotik çift kavramalı bir şanzıman ile entegre. Citroën C3 ve C3 Aircross, DS 3 ve Opel Mokka gibi bazı hibrit olmayan modellerde de yer alıyor. Kaynak: direksiyon.co 2 Yorum bağlantısı
Ali Gülmez 20 Aralık Paylaş 20 Aralık bu motoru öven yılın motoru ödülünü aldı diye savunan bizim şirkette 40 tane var onlarda arıza çıkmadı sorun yaşayanlar benim umrumda olmaz diyen arkadaşım var Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi 20 Aralık Paylaş 20 Aralık Aynı motoru 4 yıl kullandım.İlk yanlış yağ kullanımı kaynaklı aynı sorunu yaşadım.Motor yağına kayış parçaları karışıyor ve süzgeci tıkıyor.Süzgeç tıkanınca tekleme ve stop etme sorunu oluşuyor.Çünkü yağ dolaşımı bozuluyor.Bende kayış kopmadı ama kopanlarda var.Koparsa geçmiş olsun zaten.Benim motor temizliği ve kayış değişimi ile sorun çözülmüştü. Daha sonra doğru spektlerdeki yağ kullanımı ile sorunsuz kullandım aracı. Her markanın motor yağı malesef bu araca uymuyor kayışı bozuyor. Servis dışında yapılan bakımlarda ustada motora hakim değil ise herhangi bir firmanın 5/30 veya 0/30 yağını koyuyor ve sonuç kısa sürede kayış hasarı ile sonuçlanıyor. Ama şu bir gerçek bu tasarım malesef saçma ve güven vermiyor.Kayışın yağın içinde çalışması insanı tedirgin ediyor zincir olsaydı sorunsuz olurmuş . 2 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 20 Aralık Paylaş 20 Aralık bizim iş yerindeki berlingo 1.2 turbo. bu sorunu yaşamadık. acaba neden bazı araçlarda oluşuyor... neyse neden benim kayışım yağlı diyenler varsa endişe etmesin değerindenn ( öldüm fiyatından yani) satın alıyorum arabasını. endişe edip sağlığınızdan olmaktansa para kaybedip bana satabilirsiniz mesela... 2 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Dagdeviren 20 Aralık Paylaş 20 Aralık Bi ara bu Motora sahip aracı az daha alıyordum.Direkten Dönmüşüm. Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 20 Aralık Paylaş 20 Aralık Doğru özelliklerde yağ kullanılınca sorun olmuyorsa eğer sorun nerede o zaman? 1 1 Yorum bağlantısı
Aytac Sakal 20 Aralık Paylaş 20 Aralık Mehmet Dagdeviren yazdı: Bi ara bu Motora sahip aracı az daha alıyordum.Direkten Dönmüşüm. Bende Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 20 Aralık Paylaş 20 Aralık İlkay Başaran yazdı: Doğru özelliklerde yağ kullanılınca sorun olmuyorsa eğer sorun nerede o zaman? işte sorun olmadı bizde 100 bin i geçmiştir araba. zamanında kayışı değiştirdiğimizde böyle kırıklar filan yoktu. 2 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 20 Aralık Paylaş 20 Aralık Hangi marka modelde bu sistem var ve bu marka modellerde ne gibi güncellemeler (zincire geçme gibi) var bir listemiz olsa iyi olur. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Aralık Paylaş 20 Aralık Kayış, sürekli yağlanması gereken bir parça değil. Neden böyle düşündüler acaba. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 20 Aralık Paylaş 20 Aralık Tamer Topaç yazdı: Hangi marka modelde bu sistem var ve bu marka modellerde ne gibi güncellemeler (zincire geçme gibi) var bir listemiz olsa iyi olur. 1.2 puretech motorlar, stellantis grubundaki her arabada var Mehmet Ozyurek yazdı: Kayış, sürekli yağlanması gereken bir parça değil. Neden böyle düşündüler acaba. egosantriğin birisi ben daha iyi biliyorum deyip saçmalamıştır. 1 Yorum bağlantısı
Emrah Altun 20 Aralık Yazar Paylaş 20 Aralık Doğan Arşiray yazdı: işte sorun olmadı bizde 100 bin i geçmiştir araba. zamanında kayışı değiştirdiğimizde böyle kırıklar filan yoktu. Full servis bakımlı mıydı? Bir de bu trigerli bir modele zincir takmak teknik olarak mümkün mü? Yorum bağlantısı
Ali Gülmez 20 Aralık Paylaş 20 Aralık Emrah Altun yazdı: Full servis bakımlı mıydı? Bir de bu trigerli bir modele zincir takmak teknik olarak mümkün mü? servis bakımlı olup çatladığı halde daha kopmadı ya da arıza vermedi deyip servis bakımlı garantili araçlara müdahele etmeye pejo yetkili servislerini de gördüm 4 yıldır üyesi oluğum pejo gruubunda şikayet var ağzına kadar dolu 1.2 puretech alacak kadar delirmedim daha Yorum bağlantısı
Emrah Altun 20 Aralık Yazar Paylaş 20 Aralık Ali Gülmez yazdı: servis bakımlı olup çatladığı halde daha kopmadı ya da arıza vermedi deyip servis bakımlı garantili araçlara müdahele etmeye pejo yetkili servislerini de gördüm 4 yıldır üyesi oluğum pejo gruubunda şikayet var ağzına kadar dolu 1.2 puretech alacak kadar delirmedim daha Servis bakımlı olsa dahi alınmaz o halde. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 20 Aralık Paylaş 20 Aralık Emrah Altun yazdı: Full servis bakımlı mıydı? Bir de bu trigerli bir modele zincir takmak teknik olarak mümkün mü? öncesi evet. ama garantiden çıkmıştı araba değişim zamanı geldiğinde. Yorum bağlantısı
Ali Gülmez 20 Aralık Paylaş 20 Aralık Emrah Altun yazdı: Servis bakımlı olsa dahi alınmaz o halde. ben almam hocam maalesef Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 20 Aralık Paylaş 20 Aralık Emrah Altun yazdı: İspanyol müşteri birliği Afestel, PureTech motorun kusurlu satıldığı iddiasıyla Stellantis’e 1,15 milyon euroluk dava açtı. Triger kayışı yağ içinde çalışan 3 silindirli PureTech motorların kayışı, sürekli yağa maruz kalması nedeniyle çabuk yıpranıyor ve ciddi hasarlara neden olabiliyor. Bu sorun da, Afestel’i toplu dava açmaya sevk etti. Dernek dava dilekçesinde önce PSA grubunun, ardından da Stellantis’in “bilmelerine rağmen binlerce aracı üretim hatasıyla sattıklarını” iddia ediyor. Bu nedenle 6 binden fazla üyesi bulunan Afestel, Vigo mahkemesinde toplam 1,15 milyon euro tutarında 100’den fazla tazminat talebinde bulunarak yasal bir mücadele başlatmaya karar verdi. Derneğin yalnızca dava noktasında durmaya niyeti yok ve şirketin sorumluluklarını kabul etmesini sağlamak için yeni girişimlerde bulunacağını duyurdu; Cumartesi günü Figueruelas fabrikasının önünde bir gösteri yapılması planlanıyor ve 21’inde Madrid’de bir başka protesto daha düzenlenecek. PureTech motorları, daha sonra Stellantis ile birleşen eski PSA grubu tarafından üretilen çeşitli modellerde kullanıldı. Yağ banyolu triger kayışı sistemi, 2012 yılında Peugeot ve Citroën’de, daha sonra da zaman içinde Opel ve Jeep’te benimsendi. Stellantis, en son kayışı bir zincirle değiştirerek 1.2 PureTech’i güncelledi. Yeni motor, elektrik motorlu tüm hibrit versiyonlarda kullanılıyor ve robotik çift kavramalı bir şanzıman ile entegre. Citroën C3 ve C3 Aircross, DS 3 ve Opel Mokka gibi bazı hibrit olmayan modellerde de yer alıyor. Kaynak: direksiyon.co Hibirt olmayan yeni modellerde yine kayış mı var? Eşimin abisi sıfır 3008 aldı, 1,2 olandan, kayışa dikkat et dedim, ilk defa duymuş gibi baktı. Servise gideceği için şimdilik fark etmez ama sonrası karışık. Yorum bağlantısı
Ali Gülmez 20 Aralık Paylaş 20 Aralık Mahmut Yıldız yazdı: Hibirt olmayan yeni modellerde yine kayış mı var? Eşimin abisi sıfır 3008 aldı, 1,2 olandan, kayışa dikkat et dedim, ilk defa duymuş gibi baktı. Servise gideceği için şimdilik fark etmez ama sonrası karışık. 1.2 130 ise kayışlı 1.2 136 olan hibritler zincir ile geldi ve sorun kökten çözüldü 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 20 Aralık Paylaş 20 Aralık Ali Gülmez yazdı: 1.2 130 ise kayışlı 1.2 136 olan hibritler zincir ile geldi ve sorun kökten çözüldü 130 olan. Garanti bitince elden çıkarması iyi olacak, anlatayım bunu. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 20 Aralık Paylaş 20 Aralık Mehmet Ozyurek yazdı: Kayış, sürekli yağlanması gereken bir parça değil. Neden böyle düşündüler acaba. Demiş bizim trigierimiz niye yağsız tuzsuz olsun. Bizim zincirliden farkımız ne :∆ 1 Yorum bağlantısı
Mertol Kip 20 Aralık Paylaş 20 Aralık Mehmet Ozyurek yazdı: Kayış, sürekli yağlanması gereken bir parça değil. Neden böyle düşündüler acaba. Normalde yağ yumuşatır ömrü uzar diye düşünmüşlerdir. Ancak motor yağının petrol türevi olduğunu unutmuşlar anlaşılan. Antrikot mu terbiye ediyon dingil, iyi üstüne limon defne yaprağı falan da koy bari tam olsun. PS: Kevlar lifleri ketenden yapılıyor. Abuk subuk bir köşe falan dönecekseniz önce yağa yatırırsınız, yumuşar ve böylece kırılmaz. Ama oradaki yağ işlenmeden önce ve bitkisel yağ tabi. 6 Yorum bağlantısı
Ali Gülmez 20 Aralık Paylaş 20 Aralık euro 5 deki trigerler zayıftı euro 6 ya geçildiğinde kayış güçlendirildi Yağlar revize edildi Hatta bir ara kayışın kaplaması bile değiştirildi Uğraştılar ama olmadı Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Aralık Paylaş 20 Aralık Mehmet Ozyurek yazdı: Kayış, sürekli yağlanması gereken bir parça değil. Neden böyle düşündüler acaba. c5 e binmiş adamsın direksiyonun nasıldı senin? 3 Yorum bağlantısı
Ahmet Ekici 20 Aralık Paylaş 20 Aralık Aynısı 2018 sonrası panther motor denilen 2.0 customlarda var. 0-30 yağı 5-30 yaptılar. Yağlı kayış mevcut. Yorum bağlantısı
Recommended Posts