İçeriğe Yönlendir

Araç Paspası Altında Islaklık


Can Altun

Recommended Posts

Can Altun
(düzenlendi)

Merhabalar, 2010 model peugeot 206+ bir aracım var geçtiğimiz mart ayında aldım. Bu araç benim ilk aracım o yüzden çok araç bilgim yok yaşadıkça öğreniyorum. 
Geçenlerde sürücü tarafı paspasının altında bir ıslaklık sezdim. Detaylıca baktığımda görselde işaretlediğim alanda su birikmiş olduğunu gördüm.Göl gibi değil ama ıslaklık var üzerine bastırınca geliyor. 
Aracın sadece şoför tarafında ıslaklık var diğer taraflarda sorun yok. Klima neredeyse hiç kullanmıyorum ama kışın kalorifer kullanıyorum, araca da haftada 1-2 kez biniyorum. 
Bu sorun ne olabilir nereye bakmak lazım fikri olan var mı acaba ? Birde bu suyu nasıl alabilirim halıyı kaldıramadan?
 

*Aracın antifrizi nisan ayında bakımda konuldu o zamandan bu yana 2 parmak eksiltme var min. seviyesinde şuan 
*Islak olan yere peçete koydum renk bakmak için normal sarı kirli su mavi gibi değil
*Aracı en son 5 gün önce kullandım. Kalorifer peteğinin oraya elimi uzattım hafif nemliydi aracı çalıştırıp kaloriferi denedim damlama olmadı
*Kötü koku yok 
*Aynı sorun 2-3 ay öncede farkettim ama ayakkabındandır deyip bakmadım halıya, paspası yıkayıp geçtim
*Araç lpgli

araç2.jpeg

tarihinde Can Altun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu

öncelikle geçmiş olsun büyük ihtimalle kalorifer peteğinizin giriş çıkışlarında delik oluşmuş olabilir. petekte delinmiş olabilir. bunun için test yapabilen ustalar var. 

aracınızı götürüp baktırın, eğer dediğim gibi bir arıza ise bu su aynı zamanda motor soğutma suyunuz olduğu için eksiltme yapacaktır kontrol etmenizde fayda var. aracınız hararet yapabilir. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Can Altun
Mehmet Ozyurek yazdı:

Sunroof var mı ? 

Yok hocam

Mehmet Kazancıoğlu yazdı:

öncelikle geçmiş olsun büyük ihtimalle kalorifer peteğinizin giriş çıkışlarında delik oluşmuş olabilir. petekte delinmiş olabilir. bunun için test yapabilen ustalar var. 

aracınızı götürüp baktırın, eğer dediğim gibi bir arıza ise bu su aynı zamanda motor soğutma suyunuz olduğu için eksiltme yapacaktır kontrol etmenizde fayda var. aracınız hararet yapabilir. 

 

Hocam öncelikle bu konudaki cahilliğime verin araç motor suyunu geçtiğimiz nisanda koydum 2 parmak kadar eksilmiş, halifleks de göl yok ama üzerine bastırınca biraz su geliyor. Bu aradaki fark beni tereddüt ettiriyor. 2 parmak eksilse de gene de kalorifere yorabilir miyiz 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kaloriferi cama yönlendirince araç otomatik olarak klimayı açar. 

Yine de önce klima tahliyesine bakmak gerekir.. 

Yorum bağlantısı
Can Altun
Mehmet Ozyurek yazdı:

Kaloriferi cama yönlendirince araç otomatik olarak klimayı açar. 

Yine de önce klima tahliyesine bakmak gerekir.. 

Hocam liftemi kaldırmak gerekir klima tahliyesini kontrol etmek için

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Ön cam ızgaraları yaprak vs dolup tıkanabilir, orayı da kontrol edin 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

+

Kapı içi tahliyeler tıkalı ise yağmur suyu içeri dolar. kapı açıkken kapı camlarına su tutup gözleyin.. 

Yani deneyerek bulmak lazım. 

 

Can Altun yazdı:

Hocam liftemi kaldırmak gerekir klima tahliyesini kontrol etmek için

 

Evet bunun için kanal yada lift gerekir. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu
Can Altun yazdı:

Yok hocam

Hocam öncelikle bu konudaki cahilliğime verin araç motor suyunu geçtiğimiz nisanda koydum 2 parmak kadar eksilmiş, halifleks de göl yok ama üzerine bastırınca biraz su geliyor. Bu aradaki fark beni tereddüt ettiriyor. 2 parmak eksilse de gene de kalorifere yorabilir miyiz 

Bu söylediğiniz den yola çıkarak hiç ekleme yapmadınız ise bu orayı okadar ıslatmamamlı @Selçuk Bakış dedigi gibi dışarıda cam önünde bulunan ızgaraların altına bakmakta fayda var. Tahliye delikleri tıkandı ise içeri su almış olabilir.

Daha önce bahsettiğimiz olayların ikiside geldi. 

Yorum bağlantısı
Can Altun

Destekleriniz için çok teşekkür ederim, cumartesi sanayiye götürüp çözmeye çalışacağım ön camla kapının oradan kapı kapalıyken su döktüm aktı gibi su da ama ne nerde bilmediğimden bir şey diyemiyorum. Paspasdaki su hafif yağlı gibi. Yani ne düşünsem bir mantığa oturtamadım bu işi. Net bir çözüme ulaşınca konuya ekleme yapmaya devam edeceğim araştırdığım kadarıyla bu durumdan muzdarip insan çok gibi

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Birde ek olarak şoför kapısı açıkken aynanın yanından cama su dökün, 306larda hoparlör yuvasından su alabiliyor. Belki bunda da öyle bir durum olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ferhat Yavuz

Kalorifer radyatörü delik yeni antifiriz tıkanan yeri çözmüştür telefon ışığıyla bakıp tam altına peçete koyup bakabilirsiniz.Petek değişecek radyatör tıkayıcı vs birşey atmayın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yağlı ise kalorifer radyatörü deliktir. 

Yorum bağlantısı
Can Altun
(düzenlendi)
Mehmet Ozyurek yazdı:

Yağlı ise kalorifer radyatörü deliktir. 

Muhtemelen hocam, bugün öğle arası bir baktım oraya ıslak tek garibime giden azalan sudan daha çok su var gibi , aldığımda da antifriz vardı arabada gene azalmıştı biraz da artık benim bahtıma sanırım yarın çözeceğim sanayide umarım

tarihinde Can Altun tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Merhaba, sorunu nasıl çözmüştünüz, sıkıntı neredeymiş?

Can Altun yazdı:

Muhtemelen hocam, bugün öğle arası bir baktım oraya ıslak tek garibime giden azalan sudan daha çok su var gibi , aldığımda da antifriz vardı arabada gene azalmıştı biraz da artık benim bahtıma sanırım yarın çözeceğim sanayide umarım

 

Yorum bağlantısı
Can Altun

Hocam konuya yazmayı unutmuşum oringlerdenmiş ,yıpranmış incelmiş baya

Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu
Can Altun yazdı:

Hocam konuya yazmayı unutmuşum oringlerdenmiş ,yıpranmış incelmiş baya

radyatör petek giriş origleri mi 

Yorum bağlantısı
Can Altun
Mehmet Kazancıoğlu yazdı:

radyatör petek giriş origleri mi 

Evet hocam, 2 tane contası var. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Geçmiş olsun, çözülmüş olması sevindirici.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu

geçmiş olsun çözüm bulunması güzel olmuş. şimdi aracın içini kurutmak baya zor olacak.

taban halısını kapı marşpiyel plastiğini söküp havaya kaldırın altında süngerimsi bir yalıtım malzemesi olması lazım o baya su çekmiştir.

taban sacında tahliye deliği var onu açın içerideki su aksın, sonra halı ile yalıtım malzemesi arasına bir yükseklik koyup camları hafif aralık bırakın umarım kapalı otopark vardır. bu mevsimde kurutmak çok zor olacaktır. 

ben komple halı ve yalıtım malzemesini sökmüştüm dışarıda kurutup tekrar yerine montajlamıştım. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...