İçeriğe Yönlendir

Piyasa Sizce Nasıl?


Serkan Derya

Recommended Posts

Mehmet Yeter
Serkan Derya yazdı:

Ben 1.4 atmosferik kullanıyorum. Tork az, performans (kişiye göre değişir) az. Yakıt sarfiyatı fazla. 1.0 birde 80 beygir aman diyim!! Bu arabalara bu paralar bile fazla ve saçma. Teknik verisine bakmadım ama muhtemeln 700 cc bir motosiklet kadar torku vardır 

İzlediğim bir video, Japonya da belli bir hacmin altındaki araçlardan vergi alınmadığı yönündeydi. Muhtemelen bu araç orada olsa keycar dedikleri sisteme dahil olup sarı plaka takilacakti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Serkan Derya yazdı:

Ben 1.4 atmosferik kullanıyorum. Tork az, performans (kişiye göre değişir) az. Yakıt sarfiyatı fazla. 1.0 birde 80 beygir aman diyim!! Bu arabalara bu paralar bile fazla ve saçma. Teknik verisine bakmadım ama muhtemeln 700 cc bir motosiklet kadar torku vardır 

O motor iyi. Kullanımı zevkli.

Yorum bağlantısı
Serkan Derya
Mehmet Göktürk yazdı:

O motor iyi. Kullanımı zevkli.

Hangi motor için abi ? 1.4 mü 1.0 mı?  1.0 ' a baktım 93 nm torku var. Türkiye 'de biraz mantıksız bir araç bence. Benim aracım içinse, evet kullanım da bir problem yok bende keyifli kullanıyorum ama performans istendiği zaman yakıt sarfiyatı çok yükseliyor. Atmosferik araçta 1.6 altına inmemek lazım naçizane. 

Yorum bağlantısı
Uğur Kamil

Şuanda ilanlardaki ortalama degerlerde yazip satmak biraz uzun surebiliyor yada biraz şansınız olucak. Değerinin biraz altinda veya ilandaki esdeger diger araclarin bir tik altinda rakam yazinca satmasi kolay. 

 

Örnek T-cross u alali 2 ay oldu, düşük rakamlarda olan ilanlar suanda sitede yok ama ben araç bakarken 50 100 bin fazla yazanlarin çoğu hala ilanda duruyor. 

Yorum bağlantısı
Serkan Derya
Çağlar Bayur yazdı:

hangi araba o???

Polo abi, 1.0 80 bg atmosferik

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Serkan Derya yazdı:

Hangi motor için abi ? 1.4 mü 1.0 mı?  1.0 ' a baktım 93 nm torku var. Türkiye 'de biraz mantıksız bir araç bence. Benim aracım içinse, evet kullanım da bir problem yok bende keyifli kullanıyorum ama performans istendiği zaman yakıt sarfiyatı çok yükseliyor. Atmosferik araçta 1.6 altına inmemek lazım naçizane. 

3 silindirli 1.0 motor. oldukça iyi. sayılara bakmayın. yarış arabası değil tabi ama öyle kullanınca da çok zevkli. normal kullanıcıya yeterli. 

1.4 öyle zevkli değil. sanırım motor hareketli parça kütlesi daha düşük olduğu için ve manifold vs tasarımı iyi olduğu için özel bi devirlenme davranışı var o hoş. 

Yorum bağlantısı
Fikri Keleş
(düzenlendi)

1.0 poloyu 3 yıl 35000 km kullandım 

Uçup kaçmıyor ama yolda da bırakmıyor insani.yuksek devirlerde güzel homurtusu var ve 5 lt gibi yakıtı vardi İstanbul ici

tarihinde Fikri Keleş tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Serkan Derya
Mehmet Göktürk yazdı:

3 silindirli 1.0 motor. oldukça iyi. sayılara bakmayın. yarış arabası değil tabi ama öyle kullanınca da çok zevkli. normal kullanıcıya yeterli. 

1.4 öyle zevkli değil. sanırım motor hareketli parça kütlesi daha düşük olduğu için ve manifold vs tasarımı iyi olduğu için özel bi devirlenme davranışı var o hoş. 

Hiç kullanmadığım için bu konuda bir yorum yapamam abi. Sadece teknik veri üzerinden yorum yaptım. Benim aracımda şehiriçinde bir sıkıntı yok. Uzun yol klima açık şekilde çok hissettiriyor güçsüzlüğü. O nedenle 1.0 atmosferiğe mantıksız dedim. Şehiriçi muhakkak yeterli olur özellikle İstanbul'da ortalama hızlar 20 yi geçmiyor neredeyse sizinde bildiğiniz üzere :) bunun birde clio versiyonu var , kağıt üstünde o da fecaat 

Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan
Serkan Derya yazdı:

Ben 1.4 atmosferik kullanıyorum. Tork az, performans (kişiye göre değişir) az. Yakıt sarfiyatı fazla. 1.0 birde 80 beygir aman diyim!! Bu arabalara bu paralar bile fazla ve saçma. Teknik verisine bakmadım ama muhtemeln 700 cc bir motosiklet kadar torku vardır 

 

Fikri Keleş yazdı:

1.0 poloyu 3 yıl 35000 km kullandım 

Uçup kaçmıyor ama yolda da bırakmıyor insani.yuksek devirlerde güzel homurtusu var ve 5 lt gibi yakıtı vardi İstanbul ici

Polo 1.0 otomatik olmaması sebebiyle listeden çıktı

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Serkan Derya yazdı:

Hiç kullanmadığım için bu konuda bir yorum yapamam abi. Sadece teknik veri üzerinden yorum yaptım. Benim aracımda şehiriçinde bir sıkıntı yok. Uzun yol klima açık şekilde çok hissettiriyor güçsüzlüğü. O nedenle 1.0 atmosferiğe mantıksız dedim. Şehiriçi muhakkak yeterli olur özellikle İstanbul'da ortalama hızlar 20 yi geçmiyor neredeyse sizinde bildiğiniz üzere :) bunun birde clio versiyonu var , kağıt üstünde o da fecaat 

canım o egea. ayrıca pilotaj da önemli belki siz devirli kullanınca çekiniyorsunuz araçtan çok yüksek devre çıkmıyorsunuz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

İbiza 1.0 atmosferik 80 beygir olanı ben ara ara kullanıyorum. Sesi muhteşem. V6 gibi homurduyor. Kendince iyi. 
 

bi ara ufak bi gazladık. Ben kibritleyim. İbiza anında çok arkada kaldı. Arkadaşıma neden basmadın dedim. Sonuna kadar bastım dedi. Yok artık demiştim. 
 

 


50’den 140’a hızlanma bu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

İbiza 1.0 atmosferik 80 beygir olanı ben ara ara kullanıyorum. Sesi muhteşem. V6 gibi homurduyor. Kendince iyi. 
 

bi ara ufak bi gazladık. Ben kibritleyim. İbiza anında çok arkada kaldı. Arkadaşıma neden basmadın dedim. Sonuna kadar bastım dedi. Yok artık demiştim. 
 

 


50’den 140’a hızlanma bu

Çok devir çevirmemiştir o, 5000, 6000 devri gördüm mü acaba? Gaza sonuna kadar basmakla olmuyor. Düz vites ise. 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Evren Erakçora yazdı:

Çok devir çevirmemiştir o, 5000, 6000 devri gördüm mü acaba? Gaza sonuna kadar basmakla olmuyor. Düz vites ise. 

Kibrit Toyoto gaza tam basınca devir sona dayıyor da öyle de olmuyor. Şanzıman ve onu çevirecek motor lazım.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Evren Erakçora yazdı:

Çok devir çevirmemiştir o, 5000, 6000 devri gördüm mü acaba? Gaza sonuna kadar basmakla olmuyor. Düz vites ise. 

Hibrit corollanın hızlanma değerleri iyiydi ama. Her türlü alır zaten poloyu

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
İlkay Başaran yazdı:

Hibrit corollanın hızlanma değerleri iyiydi ama. Her türlü alır zaten poloyu

140 beygir araba , güçlü tabii

Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan

1.0 TCE Clio mu

1.0 T-GDİ İ20 mi

hangisi mantıklı olur

Alacagimdan değil de soru iste 😂

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Evren Erakçora yazdı:

140 beygir araba , güçlü tabii

polo 1.0 5 vites yanılmıyorsam ve son hızı bu nedenle sınırlı. vites oranları düşük. yani şehir için ve efendi hızlarda normal gider. Gücü fazla olur. 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Mehmet Göktürk yazdı:

polo 1.0 5 vites yanılmıyorsam ve son hızı bu nedenle sınırlı. vites oranları düşük. yani şehir için ve efendi hızlarda normal gider. Gücü fazla olur. 

Hocam daha iyi bilirsiniz de 10 vites bile olsa düz yolda çıkabileceği hız yani koruyabileceği hız zaten 155 160 ı geçemez diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
İlkay Başaran yazdı:

Hocam daha iyi bilirsiniz de 10 vites bile olsa düz yolda çıkabileceği hız yani koruyabileceği hız zaten 155 160 ı geçemez diye düşünüyorum.

Tofaşlar 4.vitesle son sürate ulaşırdı, Fabrika verisi 155km 5.vites, 160km 4.vites idi. 5.vites enonomi vitesi derlerdi o zamanlar.  Benim  araba da tahmin ediyorum son hıza 6 ile değil 5 ile ulaşır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Alptuğ Özcan yazdı:

1.0 TCE Clio mu

1.0 T-GDİ İ20 mi

hangisi mantıklı olur

Alacagimdan değil de soru iste 😂


Çok denk. Motor şanzıman harici şeylere odaklanmak lazım. Donanım iç hacim vs. İkinci elde de benzer satılma kabiliyetleri var. Belki clio bir tık daha avantajlı

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
İlkay Başaran yazdı:

Hocam daha iyi bilirsiniz de 10 vites bile olsa düz yolda çıkabileceği hız yani koruyabileceği hız zaten 155 160 ı geçemez diye düşünüyorum.

olablir tabi ona göre ayarlamışlardır ama devir de bitince yokuş aşağı da gitmez yani o şekilde. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...