İçeriğe Yönlendir

Lastik Değişimi Sonrası Sağa Çekme Sorunu


Ercan Demirci

Recommended Posts

Ercan Demirci

Merhaba, Falken marka lastik satın aldım 4 adet kışlık. 
Balans yapıldı, lastikler takıldı yolda farkettim otomobil sağa çekiyor. 
Ebatlar 175 65 R14 82T.

Otomobil Ford Fiesta.

Lastikçiye durumu anlattım, fazladan hava bastı öyle bir dene dedi. Denedim aynı. 
Ertesi gün çaprazlama değişim yaptı, yine aynı. Rotçuya git dedi, gittim adam da pek mahir değildi sağa sola çekme sorunu durdu ancak bu kez direksiyon sola yamuk kaldı. 
5 kere rot ayarı yapıldı hala aynı, ben en son direksiyonu hafif sağlı yaptım o şekilde rot yaptık, direksiyon hafif düzeldi ancak sağa çekme yine az da olsa devam ediyor. 
Ne yapmalıyım?

Teşekkürler.

IMG_3837.jpeg

IMG_6872350B-D4A9-485D-BA49-7192374CF741.jpeg

Yorum bağlantısı
Murat Öngür
(düzenlendi)

rot çuda makinadan ziyade ustası iyi olması lazım , benim de eskiden başıma gelmişti 3 yere gittim direksiyonu düzeltemediler sonra bir yer buldum düzelttiler

yalnız sizin lastikden sonra başınıza geldi ise lastiklerde problem olabilir öndeki lastikleri arka ile değiştirmek belki işe yarardı ama şimdi rot da yapılınca eski ayara gelmez sağlam bir rot ustası bulmak şart.

Lastikler ne marka ? 

tarihinde Murat Öngür tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

direksiyon düz iken araba sağa mı gidiyor? direksiyonu kendi haline bırakırsak sağa mı gidiyoe? ikisi de mi?

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Çağlar Bayur yazdı:

direksiyon düz iken araba sağa mı gidiyor? direksiyonu kendi haline bırakırsak sağa mı gidiyoe? ikisi de mi?

Benzer yıllarda üretilen, muadil farklı markalara bir süre binince, Fordun direksiyonuna geçtiğindeki ''Oh be'' hissi. :nargile:

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ercan Demirci
Murat Öngür yazdı:

rot çuda makinadan ziyade ustası iyi olması lazım , benim de eskiden başıma gelmişti 3 yere gittim direksiyonu düzeltemediler sonra bir yer buldum düzelttiler

yalnız sizin lastikden sonra başınıza geldi ise lastiklerde problem olabilir öndeki lastikleri arka ile değiştirmek belki işe yarardı ama şimdi rot da yapılınca eski ayara gelmez sağlam bir rot ustası bulmak şart.

Lastikler ne marka ? 

Lastikler Falken marka. Lastiklerden ben de şüphe ettim ancak ustaları bilirsiniz yok ondan değil deyip kestirip atıyorlar konuyu. Lastikler de yer değiştirildi tüm kombinleri yaptı ancak ben direksiyonu sağa kendim çevirtip öyle rot yaptırdım çünkü direksiyon sola yatık duruyordu, ben de tam tersi yapayım da düzelsin diye düşündüm, öyle de oldu direksiyon baya düzeldi, ancak bu kez de daha yavaş bir şekilde sağa çekme devam ediyor. 

Çağlar Bayur yazdı:

direksiyon düz iken araba sağa mı gidiyor? direksiyonu kendi haline bırakırsak sağa mı gidiyoe? ikisi de mi?

Direksiyon düz iken araç sağa gidiyor, ilk takdırdığımda lastikleri direksiyonu saldığımda sağa gidiyordu, rotçu bunu giderdi aracın çekmesi durdu ancak direksiyon simidi sola yatık duruyordu. Hidrolik direksiyon var, direksiyon açı adaptasyonu diye bir şey duydum, benim aracımda var mı bunu bilmiyorum Çağlar bey. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Hunter marka rot kalibrasyon cihazı olan yer bak. O cihazın kalibrasyonu ve olası sorunları bulması benzersiz

Yorum bağlantısı
Ercan Demirci

Kamber, kaster ve toe açılarının fabrika çıkış verileri için Ford Amerika’ya yazdım, verdikleri cevap, sadece Amerika müşterileri için yardımda bulunuyoruz şeklinde oldu. 


Ford Türkiye Twitter hesabına yazmak istedim sadece onaylı hesaplar yazabilir diyor. Ben de şikayet formu doldurdum cevap gelmedi henüz. 
 

 

IMG_3851.png

IMG_3850.png

IMG_3849.png

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Ercan Demirci yazdı:

Lastikler Falken marka. Lastiklerden ben de şüphe ettim ancak ustaları bilirsiniz yok ondan değil deyip kestirip atıyorlar konuyu.

Çapraz değişim yapılınca, değişen bir şey olmadıysa, lastikten olma ihtimali düşük.

Lastikler doğru takıldı mı acaba? Inside yazısı jantın iç tarafında mı?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ercan Demirci
Servet Aydın yazdı:

Hunter marka rot kalibrasyon cihazı olan yer bak. O cihazın kalibrasyonu ve olası sorunları bulması benzersiz

Bu markayı araştırdım yaşadığım yerde var mı bilmiyorum, Eskişehir’e yakınım oradan destek alabilirim. 

Yaşadığım ilçede mahir bir usta olduğunu söylediler gittim o da müthiş yoğun. Randevu alıp gitmeyi deneyeceğim. 
 

İlk rot yaptırırdım usta yeni emekli olmuş dükkan başkasının ben de %50 biliyorum dedi, kalibrasyonum hatalı olabilir dedi.

 

Zaten ilk rot sırasında farkettim ki aracın rot yaparken direksiyonu sola yatık şekilde durduğu halde değer 0 gösteriyordu yani kalibrasyon sorunu yok gibi duruyordu ancak direksiyon 30 derecelik bir açıyla düz görünüyordu. 
 

Kamber değerleri normal mi bunu çözemiyorum, sol kamber açısı fabrika çıkış değerlerine yakın olabilir ancak sağ taraf ilginç şekilde -1.13 ve -1.30 arasında bir değer gösteriyor, acaba önceki sahibi bir kazaya mı karıştı diye şüphe ettim. Araç kazasız dedi satarken, önceki sahibi 2017 de bir çarpışma yaşamış, eksperde şase-podye sorunsuz dendi. 

Celal Aydın yazdı:

Çapraz değişim yapılınca, değişen bir şey olmadıysa, lastikten olma ihtimali düşük.

Lastikler doğru takıldı mı acaba? Inside yazısı jantın iç tarafında mı?

Kesinlikle doğru takıldı tek tek kontrol ettim. 
Lastikçim mahir bir usta, balans makinesi tartışılır orası ayrı ama ustalığı sağlamdır. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

lastik deseni simetrik ise, bir tarafa çekme eğilimi oluyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Direksiyon simidinin düzeltirlmesi farklı bir olay, çekmenin düzeltilmesi farklı bir olaydır. 

Bence rot balans konusunda tavsiye edilen bir isime gidin. 

 

 

Yorum bağlantısı
Ercan Demirci
Doğan Arşiray yazdı:

lastik deseni simetrik ise, bir tarafa çekme eğilimi oluyor.

Bunu nasıl anlayabilirim? Ya da kim anlayabilir?

 

Mehmet Ozyurek yazdı:

Direksiyon simidinin düzeltirlmesi farklı bir olay, çekmenin düzeltilmesi farklı bir olaydır. 

Bence rot balans konusunda tavsiye edilen bir isime gidin. 

 

 

Bu gün iş çıkışı rotçu ustaya bir uğrayacağım, geçen gittiğimde lastiklerin yerini değiştir dedi, onu da yaptık, tek sorun benim kendi kafamdan uydurduğum direksiyon açısına göre ayar yapılması bu değişimlerin 🙄

Bu nedenle de tutmamış olabilir. Ben hala lastik konusunda biraz şüpheliyim, düzgün bir rot sonrası tek şüpheli o kalacak. 
 

Konu çözümlenene kadar bu gönderiye durum güncellemesi yapacağım ki başkalarının başına gelirse rehber niteliğinde olmasını umuyorum. Yani önceliğim çözebilmek.

 

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Ercan Demirci yazdı:

Bunu nasıl anlayabilirim? Ya da kim anlayabilir?

Inside Outside yazısı varsa, lastik asimetriktir.

Rotation yazısı varsa, lastik simetriktir.

 

Yani yönlü lastik genelde simetriktir.

Karşıdan araca baktığınızda, sağ ve sol lastiğin deseni aynı değilse asimetrik

Aynı ise simetrik lastiktir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

eğer lasitkler yönlü değilse desen yönünü terse çevirip bir denemek lazım aynı jantlar üzerinde ve pozisyonda kalmak kaydıyla. durum değişiyorsa lasitk kusurludur zaten.

 

ancak şöyle bir durum oluyor eskiyen araçlarda. tekerleklerin bağlı olduğu tüm parçalardaki artan boşluklar nedeniyle, yere iyi tutunan yeni lastikler takıldığı zaman , parçalar daha fazla esnemeye müsait olduğu için aracın süspansiyon geometrisi bozulur(ilerlerken ama duruken değil). bu durumda sürekli şekilde olmayan amaa yük altındayken bozuk bir rot ayarına ve caster ayarına neden olur. özellikle eskiyen eski usul jeep lerde yaşamıştım bu durumu. bu iki parametre zaten aracın düz gitmesine en çok etki eden şeyler.

tarihinde Doğan Arşiray tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ercan Demirci yazdı:

tek sorun benim kendi kafamdan uydurduğum direksiyon açısına göre ayar yapılması bu değişimlerin 🙄

 

 

 

Bu olay esp li araçlarda olur ve mekanik bir olay değildir.. Bahsettiğin sorun esp li araçlarda bile olsa çözümü elektronik kalibrasyonla olmaz.. 

Bunu unut :)

 

Ben lastik kaynaklı olduğunu düşünmüyorum.. 

Öyle olsa sol lasitkleri sağa takınca düzelirdi. 

Çekme düzelmiş zaten. ama nasıl düzelttiği de önemli. Bence yeniden bakılmalı bu araca. 

 

Yorum bağlantısı
Ercan Demirci
Celal Aydın yazdı:

Inside Outside yazısı varsa, lastik asimetriktir.

Rotation yazısı varsa, lastik simetriktir.

 

Yani yönlü lastik genelde simetriktir.

Karşıdan araca baktığınızda, sağ ve sol lastiğin deseni aynı değilse asimetrik

Aynı ise simetrik lastiktir.

Lastikler tam olarak bu, araçta duruşuna da bakacağım.

 

Doğan Arşiray yazdı:

eğer lasitkler yönlü değilse desen yönünü terse çevirip bir denemek lazım aynı jantlar üzerinde ve pozisyonda kalmak kaydıyla. durum değişiyorsa lasitk kusurludur zaten.

 

ancak şöyle bir durum oluyor eskiyen araçlarda. tekerleklerin bağlı olduğu tüm parçalardaki artan boşluklar nedeniyle, yere iyi tutunan yeni lastikler takıldığı zaman , parçalar daha fazla esnemeye müsait olduğu için aracın süspansiyon geometrisi bozulur(ilerlerken ama duruken değil). bu durumda sürekli şekilde olmayan amaa yük altındayken bozuk bir rot ayarına ve caster ayarına neden olur. özellikle eskiyen eski usul jeep lerde yaşamıştım bu durumu. bu iki parametre zaten aracın düz gitmesine en çok etki eden şeyler.

Bunu da denenecekler listeme yazdım.

Teşekkürler.

IMG_3854.jpeg

IMG_3855.jpeg

Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Bu olay esp li araçlarda olur ve mekanik bir olay değildir.. Bahsettiğin sorun esp li araçlarda bile olsa çözümü elektronik kalibrasyonla olmaz.. 

Bunu unut :)

 

Ben lastik kaynaklı olduğunu düşünmüyorum.. 

Öyle olsa sol lasitkleri sağa takınca düzelirdi. 

Çekme düzelmiş zaten. ama nasıl düzelttiği de önemli. Bence yeniden bakılmalı bu araca. 

 

Sağa çekme var dedim, bakalım dedi. 
Tamam dedi, halloldu, bi tur gez dedi, daha ilk oturduğumda, baktım direksiyon 30 derece bir açıda sollu duruyor ama araba düz gidiyor, bıraktım çekme vs yok ama direksiyon yamuk. Düz tutuyorum sağa gidiyor. Açıların da duruşunu ekliyorum.

IMG_3853.png

IMG_3852.png

Yorum bağlantısı
Ercan Demirci

Az önce Ford’dan aradılar, baktım yabancı yurt dışı numara, açtım İngilizce yardımcı olacaklarını belirttiler, ülke Türkiye bilgisini de istemişlerdi. 
 

Otokoç Yetkili servisine yönlendirdiler bakalım arayacağım, onları da. İstediğim en önemli veri, fabrika çıkış kamber, kaster ve varsa toe ayarları. 
 

Sonuçta bu araçlar belirli bir matematik üzerine yapılıyor, bu bilgileri bir türlü elde edemedim.

 

İlk görselde yer alan sağ kamber açısının sola göre bu kadar farklı olması fabrika çıkışı bu şekilde mi yoksa sonradan bir müdahale mi var bilemiyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

araç düz gidiyorken direksiyonun sağa ve sola tur sayısı aynı ise ve her şeye rağmen çözemiyorsanız hiç uğraşmadan direksiyonu söküp düz taktığınızda sorun kalmaz. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ercan Demirci yazdı:

Az önce Ford’dan aradılar, baktım yabancı yurt dışı numara, açtım İngilizce yardımcı olacaklarını belirttiler, ülke Türkiye bilgisini de istemişlerdi. 
 

Otokoç Yetkili servisine yönlendirdiler bakalım arayacağım, onları da. İstediğim en önemli veri, fabrika çıkış kamber, kaster ve varsa toe ayarları. 
 

Sonuçta bu araçlar belirli bir matematik üzerine yapılıyor, bu bilgileri bir türlü elde edemedim.

 

İlk görselde yer alan sağ kamber açısının sola göre bu kadar farklı olması fabrika çıkışı bu şekilde mi yoksa sonradan bir müdahale mi var bilemiyorum.

ben de bunu diyorum, belki ön düzen cok iyi olmayabilir. 

Yorum bağlantısı
Ercan Demirci

Ben artık buranın esnafı ile uğraşmaktan yıldığım için ustama yazdım, o da sıkıntının direksiyon kutusundan olabileceğini söyledi. Güvenilir bir rot ustamız var, rot yaparız sonuç alamazsak, direksiyon konusuna yöneliriz dedi. 
Bu güne kadar hangi sıkıntım olduysa bi şekilde halletti, bakalım bunu da çözerse gerekli bilgileri alıp, buradan mutlaka durum güncellemesi yapacağım. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ercan Demirci yazdı:

Otokoç Yetkili servisine yönlendirdiler bakalım arayacağım, 

 

Ford servisi bu aracı servise alırsa çok iyi :)

 

Yorum bağlantısı
Ercan Demirci
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Ford servisi bu aracı servise alırsa çok iyi :)

 

Tamir amaçlı aramıyorum ben onları 😅

Teknik bilgi varsa ellerinde paylaşabilirler mi diye arıyorum.

İnatçı biriyim, zamanında büyük firmalar ile yaşadığım sorunları çözdüm, yeter ki merkezleri Türkiye olmasın 😄

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Arka tekerleklere de bakacak bir rot balansçı işinizi çözecektir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz

Aynı sorun benim başıma gelmişti.

Kışlıklardan yeni alınmış yazlıklara geçtiğimde sağa çekme oldu.

Biten yazlık lastiklerim ve yeni aldığım yazlıklar aynı marka ve model.

Kışlıkları da yıllardır kullanıyorum. Sorun yoktu. Ne olduysa yeni aldığım yazlık lastikleri takınca oldu.

Önce yer değiştiler, düzelmedi, rot yaptılar düzelmedi. Araçta sorun yok dediler. Bunu bile dediler yani, düşünün 😄.

İyi bir rot ustası buldum, sorun düzeldi. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ercan Demirci yazdı:

Sağa çekme var dedim, bakalım dedi. 
Tamam dedi, halloldu, bi tur gez dedi, daha ilk oturduğumda, baktım direksiyon 30 derece bir açıda sollu duruyor ama araba düz gidiyor, bıraktım çekme vs yok ama direksiyon yamuk. Düz tutuyorum sağa gidiyor. Açıların da duruşunu ekliyorum.

lastikte sorun yok, sizin direksiyon kutusu evvelden sökülüp tamir gördü mü hiç?

buna sağa çekme denmez, direksiyon düz iken sağa gidiyor denir, çekme terimi: direksiyonu tutmaz iken aracın kendi başına sağa gitmesidir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...