İçeriğe Yönlendir

Petlas Lastik Kalitesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Merhaba 

Cruze ve C3 ilk alındırklarında Petlasın Pt515leri vardı.  Cruzeda lastikler 2 yaşında idi ve her yeri çatlaktı. C3 de ise 3 yaşına basmış epi top 4000 km yol yapmış olmasına rağmen aynı çatlamalar burdada mevcut. Bu durum Pt515 modeline özel bir durum mu. Diğer modellerde desen farkı dışında lastik hamuruda farklılık gösteriyor mu.  Mesela  Pt525 satın alan biri aynı sorunlarla yüzleşebilirmi. Peki ya Kışlıklar. Kışlık snowmaster lastiklerdede aynı erken çatlamalar ve aşınmalar var mı. 

 

image.png.c705f1ee4b530eb39b522a8b1912b81b.pngimage.png.16feebb960b071b4b45a502686dfaf73.png

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

çatlarlar genelde, sıkça rastladık, ama çatlar deyince hüloghhhcular ile çok karşılaşmıştık , göz görmeyince gönül katlanır ı AI ye sordum, anlamadı...

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

çatlarlar genelde, sıkça rastladık, ama çatlar deyince hüloghhhcular ile çok karşılaşmıştık , göz görmeyince gönül katlanır ı AI ye sordum, anlamadı...

 

Almanların lastik testinde pt151 Wear değeri 47500 km ölçülmüş.  50 lastik arasında en uzun ömürlü 9 ncu lastik. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Ali Darbaz yazdı:

 

Almanların lastik testinde pt151 Wear değeri 47500 km ölçülmüş.  50 lastik arasında en uzun ömürlü 9 ncu lastik. 

Listede durum ne paylasırmısın? 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Michelinler de kolay çatlıyor ama yol tutuyor, sorun yok. Zaten 5 yılda bir değiştirmek lazım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Almanların lastik testinde pt151 Wear değeri 47500 km ölçülmüş.  50 lastik arasında en uzun ömürlü 9 ncu lastik. 

tren lastikleri 1 milyon dayanır

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Evren Erakçora yazdı:

Michelinler de kolay çatlıyor ama yol tutuyor, sorun yok. Zaten 5 yılda bir değiştirmek lazım. 

Yüzde yüz katılıyorum altıncı senesinde kormoran şu koyverdi. Tabi şu da var. Yaz kis sürekli bu takiliydi. Hiç kış lastiği kullanılmadı. 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Evren Erakçora yazdı:

Michelinler de kolay çatlıyor ama yol tutuyor, sorun yok. Zaten 5 yılda bir değiştirmek lazım. 

Michelin her kuruşunu hak ediyor yazlıkları çok güzel tam performans veriyor, kışlıkta orta şeker. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Koray Demir yazdı:

Michelin her kuruşunu hak ediyor yazlıkları çok güzel tam performans veriyor, kışlıkta orta şeker. 

Getzde fabrika çıkışı kumho vardı, beton gibi, kütük gibi bir şey. Sonra michelin takınca araba inanılmaz değişmişti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip

Lastiğini bilmemde sahibinin kalitesi yerlerde.

  • Beğen 2
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Murat Kırçal
Ali Darbaz yazdı:

Merhaba 

Cruze ve C3 ilk alındırklarında Petlasın Pt515leri vardı.  Cruzeda lastikler 2 yaşında idi ve her yeri çatlaktı. C3 de ise 3 yaşına basmış epi top 4000 km yol yapmış olmasına rağmen aynı çatlamalar burdada mevcut. Bu durum Pt515 modeline özel bir durum mu. Diğer modellerde desen farkı dışında lastik hamuruda farklılık gösteriyor mu.  Mesela  Pt525 satın alan biri aynı sorunlarla yüzleşebilirmi. Peki ya Kışlıklar. Kışlık snowmaster lastiklerdede aynı erken çatlamalar ve aşınmalar var mı. 

 

image.png.c705f1ee4b530eb39b522a8b1912b81b.pngimage.png.16feebb960b071b4b45a502686dfaf73.png

Kullandığım araçta ön tarfta  2020  üretimi lassa var sıfır çatlak. Ama arka tarafta 2022 üretimi  petlas takılı ama her tarafında çatlak var. Lastikler kışlık. Aracı alırken petlaslar üzerinde geldi. Lassa lastikleri bir arkadaşımdan almıştım 2 el ama hiç kullanılmamıştı. Sonuç petlas sıkıntılı lastik. Daha önce eski aracımda petlas lastikle sıkıntı yaşamıştım. 

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Yazlıkları çabuk çatlıyor maalesef 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Yazlık lastiği soğuk havada kullanmak ne yapar? 
 

Sürdük çok ısındı, durduk 5 dereceye düştü  Bu şekilde kayalar da çatlıyor. @Ali Darbaz

Yorum bağlantısı
Cem Işık

"Ne kadar ekmek o kadar köfte" demişler.. Alınabilecek en ucuz lastik olunca çatlama patlama normaldir. 

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
Ali Darbaz yazdı:

Merhaba 

Cruze ve C3 ilk alındırklarında Petlasın Pt515leri vardı.  Cruzeda lastikler 2 yaşında idi ve her yeri çatlaktı. C3 de ise 3 yaşına basmış epi top 4000 km yol yapmış olmasına rağmen aynı çatlamalar burdada mevcut. Bu durum Pt515 modeline özel bir durum mu. Diğer modellerde desen farkı dışında lastik hamuruda farklılık gösteriyor mu.  Mesela  Pt525 satın alan biri aynı sorunlarla yüzleşebilirmi. Peki ya Kışlıklar. Kışlık snowmaster lastiklerdede aynı erken çatlamalar ve aşınmalar var mı. 

 

image.png.c705f1ee4b530eb39b522a8b1912b81b.pngimage.png.16feebb960b071b4b45a502686dfaf73.png

 

burdaki lastikler aha bu PT515 lerdi, :fiuw:

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Evren Erakçora yazdı:

Michelin'ler de kolay çatlıyor ama yol tutuyor, sorun yok. Zaten 5 yılda bir değiştirmek lazım. 

michelin'in çatlağı ile petlas çatlağı bambaşka dünyalar olmalı. ben çatlayan michelin de görmedim ama hiç sorun yokken yarılıp giden petlas gördüm.

 

ikinci el aldığım tiguan da petlas vardı lastikler 1 senelik idi ve kenarlarda çatlaklar başlamıştı.  daha eskiden opel astra'da petlas kışlık kullanmıştım harika bir yaz lastiği idi... kışlık naylon torba ayarındaydı. ama işte eskiden ucuzdu marjinal şekilde... şimdi yüzde 10 belki ucuzdur. sözde yerli malı.

Cem Işık yazdı:

"Ne kadar ekmek o kadar köfte" demişler.. Alınabilecek en ucuz lastik olunca çatlama patlama normaldir. 

daha ucuz olan ithal edilmiş lastiklerin daha iyi çıktığını gördüm çoğu zaman. "sailun" mesela. Ama gümrük kanunları lastiğe gözetim koyuyor demek ki bu nedenle ucuza gelemiyor lastikler. e tabi yerli üreticiyi korumak lazım her zaman.

Yorum bağlantısı
Talha Bilgi

Goodyear ug8 (FP) takmıştım geçen hafta kar yağışlı uzun yol ve parke üstü karda deneme fırsatı buldum çok beğendim, Petlas/kormoran/matador/milestone/diplomat gibi markalardan bile ucuza aldım. Yazlık içinde goodyear yada Michelin alırım sanırım hangisi daha yumuşak ise... Petlas kışlıktan mercedesde memnun kalmamıştım...

6vtcsnc.JPG

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Dagdeviren
Talha Bilgi yazdı:

Goodyear ug8 (FP) takmıştım geçen hafta kar yağışlı uzun yol ve parke üstü karda deneme fırsatı buldum çok beğendim, Petlas/kormoran/matador/milestone/diplomat gibi markalardan bile ucuza aldım. Yazlık içinde goodyear yada Michelin alırım sanırım hangisi daha yumuşak ise... Petlas kışlıktan mercedesde memnun kalmamıştım...

6vtcsnc.JPG

Good Year Özellikle Islak Zeminde Muazzam.

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Çok lastik kullandım, kullanmadığım conti kalmıştı, şu anki araçta da onlar takılı. ilk sene lastikler arasında bariz bir fark hissedilmiyor genelde, fark sonraki senelerde ortaya çıkıyor. Conti  kışlık  yol tutuş gayet iyi , biraz sesli

Geçen sene Hankook yazlık kullanmıştım, yanak kısımları çok zayıf , balon yapma ve patlama eğiliminde, iki kez lastik patladı, biri yanaktan yarıldı,

goodyear , bridgestone ömürleri uzun ancak sertler ve sonraki  sezonda kayıyor Bridgestone sert yapılı ve ömrü uzun ama tutuş zayıf

Petlas şahsi aracımda 5 sezon takılıydı, ikinci sezondan sonra yanakta çatlamalar gözle görülüyordu,

Michelin , kışlık kullandım , 2 sezon da gayet başarılıdı, sessiz , tutuş iyi

Lassa kışlık 3 sezon kışlık kullandım, ilk iki sene çok iyidi ancak üçüncü sezon sertleşti

Bir sezon falken 4 mevsim kullandım, gayet iyiydi,

2 sezon Pirelli yazlık kulandım, yol tutuş gayet iyiydi ancak biraz sesli

 

hepsini toparlayacak olursak ,

 

kışlıkta Michelin , Conti

Yazlıkla Lassa , goodyear den memnun kaldım.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hamit inan
Erhan Doruk yazdı:

Conti

Üstüne lastik tanımam. Kisliklar ile 5 sene gezdim. Sonunda değişeyim dedim. Alman testlerine kandım petlas aldım. Catlamayi patlamayı yol tutmayı geçtim 90 ile gider iken yol cizgisine gelme. Nasıl bir yanak var ise araba altından uçacak gibi oluyor. Yan koltukta eşim hissedip sordu ne oldu bizim arabaya acayip hareket ediyor diye. 

Velhasıl 5 yıllık Continental her türlü petlastan daha iyi

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Arabayı satmazsam lastikleri yenilemem gerekecek.
Conti ya da Michelin alacağım görünen o en az 40k (k = kağıt :D )

  • Beğen 3
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Hamit inan
Furkan Avcı yazdı:

Arabayı satmazsam lastikleri yenilemem gerekecek.
Conti ya da Michelin alacağım görünen o en az 40k (k = kağıt :D )

Conti conti conti

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Hamit inan yazdı:

Üstüne lastik tanımam. Kisliklar ile 5 sene gezdim. Sonunda değişeyim dedim. Alman testlerine kandım petlas aldım. Catlamayi patlamayı yol tutmayı geçtim 90 ile gider iken yol cizgisine gelme. Nasıl bir yanak var ise araba altından uçacak gibi oluyor. Yan koltukta eşim hissedip sordu ne oldu bizim arabaya acayip hareket ediyor diye. 

Velhasıl 5 yıllık Continental her türlü petlastan daha iyi

bu lastiklerin en büyük iddiası yıllar geçsede bitene kadar neredeyse aynı yol tutuşu gösterecekleri yönünde zaten. özellikle michelin bunu söylüyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...