Cafer Celik 13 Aralık 2024 Paylaş 13 Aralık 2024 2013 polo aracımda sanırım elektrik destekli direksiyon var. Direksiyonu bıraktığımda kendiliğinden yavaştan sağ şeride gidiyor düz gitmiyor. Bir kaç rot balansçıya gösterdim sorun bulamadılar. Lastiklerden dediler ama kışlıkları taktım değişen bir şey olmadı. Bir tanesi yazılım atarız düzelir dedi. Sorun tam olarak neyden kaynaklı olabilir, nasıl çözebiliriz arkadaşlar? Yorum bağlantısı
Serkan Derya 13 Aralık 2024 Paylaş 13 Aralık 2024 Lastik basınçlarını kontrol ettiniz mi ? Bir taraf daha fazla , diğer taraf daha az ise de böyle bir sorun olabilir. Rot balansçılar sorun bulamadıysa, tekerlek yatağında yer alan rulmanlar, fren sistemi gibi konulardan kaynaklı olabilir. Yorum bağlantısı
Cem Işık 13 Aralık 2024 Paylaş 13 Aralık 2024 Araç eskiden beri mi böyle, sonradan mı oldu? Büyük bir kazası var mı aracınızın? Yorum bağlantısı
Cafer Celik 13 Aralık 2024 Yazar Paylaş 13 Aralık 2024 (düzenlendi) Ben aracı 5 sene önce almıştım. Aldıktan 1-2 sene sonra otobanda giderken sağa çektiğini farkettim. İlk zamanlar acemi olduğum için farketmemiş olabilirim. Öncesinde yandan bir kazası vardı tampon falan değişmişti. Ağır hasar yoktu. Cem Işık yazdı: Araç eskiden beri mi böyle, sonradan mı oldu? Büyük bir kazası var mı aracınızın? Genişlet Serkan Derya yazdı: Lastik basınçlarını kontrol ettiniz mi ? Bir taraf daha fazla , diğer taraf daha az ise de böyle bir sorun olabilir. Rot balansçılar sorun bulamadıysa, tekerlek yatağında yer alan rulmanlar, fren sistemi gibi konulardan kaynaklı olabilir. Genişlet Basınçları aylık kontrol ederim sorun yok o kısımda. Frenlerde sürtme olmaması gerek bir kaç kez kontrol etmiştim. 13 Aralık 2024 tarihinde Cafer Celik tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Aralık 2024 Paylaş 13 Aralık 2024 Cafer Celik yazdı: Bir tanesi yazılım atarız düzelir dedi. Genişlet sanayide harcananlar var 2 Yorum bağlantısı
Cem Işık 13 Aralık 2024 Paylaş 13 Aralık 2024 Yandan kazası var demişsiniz, bu kaza kapılarda vs sürtme gibi mi, yandan araba girmesi gibi mi? Yani kaza lastiklere vs kadar etki etmiş mi kısmı önemli. Amortisörlerde /Şasede yamulma vs olduysa bahsettiğiniz şeyi yapabilir ancak ben sağlam ve yeni bir rot balansçıya tekrar göstermenizi tavsiye ederim, lazerle ölçüm yapsınlar , lastiklerde eksene göre kaçıklık var mı bakılmalı. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 13 Aralık 2024 Paylaş 13 Aralık 2024 Rot balansçı sorun bulamıyorsa Lastikeri yer değiştirin. Sağdakileri sola, soldakileri sağa taktırın.. Genelde lastik kusurundan kaynaklanır.. Ancak sebebi bulunamayan vakalar da vardır. Onlar da muhtemelen şasi sorunludur.. 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Aralık 2024 Paylaş 13 Aralık 2024 Mehmet Ozyurek yazdı: Onlar da muhtemelen şasi sorunludur.. Genişlet püf burada çıkıyor, standart rot kontrolünde bunu göremiyorlar, veya görmezden geliyorlar, lastikler araca göre düz ama yola göre eğik durduruğu için Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 13 Aralık 2024 Paylaş 13 Aralık 2024 Sağ ve sol lastiklere bakın, çamurluklara uzaklıkları aynı mı? Çağlar Bayur yazdı: püf burada çıkıyor, standart rot kontrolünde bunu göremiyorlar, veya görmezden geliyorlar, lastikler araca göre düz ama yola göre eğik durduruğu için Genişlet Aynen öyle.. Benim 15 gün kullanabildiğim arabanın biri öyleydi ya. Ne yaptıysak hata bulamamıştık.. 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 13 Aralık 2024 Paylaş 13 Aralık 2024 simetrik desenli lastikler bir tarafa çekme eğiliminde olurlar. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 13 Aralık 2024 Paylaş 13 Aralık 2024 Çağlar Bayur yazdı: püf burada çıkıyor, standart rot kontrolünde bunu göremiyorlar, veya görmezden geliyorlar, lastikler araca göre düz ama yola göre eğik durduruğu için Genişlet Arkadaşı rotçuya götürdüm. Traversi eğrilmiş. İster git kendin düzelt istersen haftaya gel daha uyguna ben düzeltirim diye iyilik yapmıştı Yorum bağlantısı
Cafer Celik 13 Aralık 2024 Yazar Paylaş 13 Aralık 2024 Mehmet Ozyurek yazdı: Sağ ve sol lastiklere bakın, çamurluklara uzaklıkları aynı mı? Aynen öyle.. Benim 15 gün kullanabildiğim arabanın biri öyleydi ya. Ne yaptıysak hata bulamamıştık.. Genişlet Uzaklıkları farklı bariz belli. Bunu rotçuya söyledim ama ordan anlaşılmaz deyip ölçüp biçti bulamadı sorunu. sağdan kazalı olduğu için muhtemelen bir yerler eğilmiştir diye düşünüyorum. Ankara’da tavsiye edebileceğiniz bir yerler varsa oraya götürebilirim Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Aralık 2024 Paylaş 14 Aralık 2024 Cafer Celik yazdı: Uzaklıkları farklı bariz belli. Bunu rotçuya söyledim ama ordan anlaşılmaz deyip ölçüp biçti bulamadı sorunu. Genişlet rotçu farkları kağıda basar, o kağıt ile kaportacı teşhisi koyar bu gibi durumlarda, gerçek ustalar ise. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 14 Aralık 2024 Paylaş 14 Aralık 2024 Hatta çapraz ölçüm yapmak gerekir. 1 Yorum bağlantısı
Cafer Celik 17 Nisan Yazar Paylaş 17 Nisan Arkadaşlar tekrar merhaba. Aracın alt takımlarının bir kısmını değiştirdim fakat çözülmedi. Trafikte 10 ile giderken her frene bastığımda videodaki gibi belirgin bir şekilde sağa kırıyor kendisi. Sağ amartisör tarafından da çukura girerken ses geliyor bazen. Ondan da olabilir mi acaba? Gerçi tekeri baya sağa sola salladılar boşluk yoktu. Ya da direksiyon kutusu kaynaklı olabilir mi? https://streamable.com/gqgvpg Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 17 Nisan Paylaş 17 Nisan 10 ile giderken o kadar çekiyorsa kesin cıvata eksiktir. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Nisan Paylaş 17 Nisan Cafer Celik yazdı: Arkadaşlar tekrar merhaba. Aracın alt takımlarının bir kısmını değiştirdim fakat çözülmedi. Trafikte 10 ile giderken her frene bastığımda videodaki gibi belirgin bir şekilde sağa kırıyor kendisi. Sağ amartisör tarafından da çukura girerken ses geliyor bazen. Ondan da olabilir mi acaba? Gerçi tekeri baya sağa sola salladılar boşluk yoktu. Ya da direksiyon kutusu kaynaklı olabilir mi? https://streamable.com/gqgvpg Genişlet Dur kalk mı yapıyorsun burada.. Bu normal değil. normal çekme olayı değil.. Bu hızlarda araç çekmez. bu sorun çekme olarak adlandırılamaz.. Ciddi bir sorun olduğunu düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 17 Nisan Paylaş 17 Nisan (düzenlendi) Mehmet Ozyurek yazdı: Dur kalk mı yapıyorsun burada.. Bu normal değil. normal çekme olayı değil.. Bu hızlarda araç çekmez. bu sorun çekme olarak adlandırılamaz.. Ciddi bir sorun olduğunu düşünüyorum. Genişlet kopmadır bu. şasede kopukluk vardır. 17 Nisan tarihinde Doğan Arşiray tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Nisan Paylaş 17 Nisan Evet.. kalkış sırasında sağ teker arkaya gidiyor gibi.. Traverste yada burçlarında sorun var bence.. Yorum bağlantısı
Cafer Celik 18 Nisan Yazar Paylaş 18 Nisan Mehmet Ozyurek yazdı: Dur kalk mı yapıyorsun burada.. Bu normal değil. normal çekme olayı değil.. Bu hızlarda araç çekmez. bu sorun çekme olarak adlandırılamaz.. Ciddi bir sorun olduğunu düşünüyorum. Genişlet Aslında orda trafikte test amaçlı düşük hızda frene hızlı dokunup bırakıyordum. Direksiyondaki çekmeyi daha belirgin göstermek için. Normalde giderken sağa çekmemesi için elimi direksiyonda tutmak yeterli oluyor. Alt takımlara 7 bin tl para verdim belki düzelir diye o da boşa gitti. Çağlar Bayur yazdı: rot ayarını kontrol eden ne dedi bu işe? Genişlet Bir kaç farklı yere gittim sorun yok dediler. Bi tanesi yazılımla direksiyon kutusuna bir şey yaparım dedi ama yaptırmadım. Sanırım ya sağ amartisörde bir sorun var ya da direksiyon kutusunda. Şase eğriliği olsa rot ayarlamada çıkardı diye düşünüyorum. Mehmet Ozyurek yazdı: Evet.. kalkış sırasında sağ teker arkaya gidiyor gibi.. Traverste yada burçlarında sorun var bence.. Genişlet Olabilir bunu kalkış yaparken bi bakayım Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Nisan Paylaş 18 Nisan Cafer Celik yazdı: Bir kaç farklı yere gittim sorun yok dediler. B Genişlet forumda örnekleri vardı, bir başka yere daha gidin öncelkikle Yorum bağlantısı
Recommended Posts