Ali Cihangiroğlu 12 Aralık Paylaş 12 Aralık (düzenlendi) İlkay Başaran yazdı: Baktım pardon. 20 binde fren hidroliği, 30 k da buji, 40 k da antifriz değişmiş. 4.ye de yanlış yağ kondu buji tamam, 40 da değişim iyi diyorlar bobin sağlığı için, bende aldım yedekte duruyor, 40 bin olsun değişirim, diğerleri erken bence ama değişim iyidir, bende antifirizi genleşme kabından çekip, yarım litre kadar, üstüne kullanıma hazır antifriz ekleyerek hep yeni tutuyorum, iş garanti olsun, komple değişmeye gerek yok, bu şekilde senede bir yarım yada 1 lt, çek yenisini doldurla ömür boyu gider zaten.... seninki garanti olmuş boşver, birde yağın olsa tammış fren hidroliğine bakacağım, nem oranı artarsa değişirim, aksi halde değişecek ortam olmayacak zira bende balata disk değişene kadar 2. emekliliğim gelir, biliyorsun bende 200 bini geçmeden kontrol bile gereksiz ... 12 Aralık tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Önder Başböyük 12 Aralık Paylaş 12 Aralık Tek kullanıcı, uzun yol, şehir içi trafiğe pek girmemiş, yarım debriyaj yapmamış, çoğu araç bu kadar olmasa da uzun kullanır. Yorum bağlantısı
Serkan Derya 13 Aralık Paylaş 13 Aralık (düzenlendi) 630 k ciddi ya baskı balata için. Şehirdışı da olsa sürekli çok usta şoförmüş demek. Helal olsun 13 Aralık tarihinde Serkan Derya tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 13 Aralık Paylaş 13 Aralık Konuya bakarken aklıma geldi, yeni konu açmadan buraya koyayım dedim, araba restorasyonu yapıyor adam ama sayko seviyede detaylı, tam yapmak istediğim iş ama bizde nerdeeee... bölümlere bakında görün,arabayıda özellikle beğenirim zaten... 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Aralık Paylaş 13 Aralık Ali Cihangiroğlu yazdı: Konuya bakarken aklıma geldi, yeni konu açmadan buraya koyayım dedim, araba restorasyonu yapıyor adam ama sayko seviyede detaylı, tam yapmak istediğim iş ama bizde nerdeeee... bölümlere bakında görün,arabayıda özellikle beğenirim zaten... o değil de, yerler bile temiz, arada paspaslıyor... ayrı bir gezegende bu 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 13 Aralık Paylaş 13 Aralık (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: o değil de, yerler bile temiz, arada paspaslıyor... ayrı bir gezegende bu çok fena, ileri bölümlerde civatalarla bile tek tek ilgileniyor, iyi değilmi yenisi yapıyor, 6. bölümde rot başlarını yeniden yapıp fırında 930 C 5 saat carbon kaplama bilmem nesi bile yapıyor, zımpara yerine çelik yünü kullanıyor, falan, pes yani, ekipmanda var tabii... 13 Aralık tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Servet Aydın 13 Aralık Paylaş 13 Aralık Onca zaman değişmediğinin kanıtı var mı? Niyeyse inandırıcı değil. Parçaların kullanım yerinde sebep doğasına aykırı 300-400.k. Hadi denir de 800 imkan yok 2 Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru 14 Aralık Paylaş 14 Aralık Bu aracın sahibinin bence aracından haberi yok. Kesin aracını sanayiye ustaya bırakiyor 1 hafta yatıyor araç ne yapildigininda pek takibini yapmıyor Yorum bağlantısı
Metin Mankal 14 Aralık Yazar Paylaş 14 Aralık Video kesinlikle bana da hiç inandırıcı gelmedi..Araç sahibinin tavırları garip..İlginç olan sekiz silindir kanalı bunu nasıl yedi de yayınladı.. 1 Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 14 Aralık Paylaş 14 Aralık Ali Cihangiroğlu yazdı: gayet normal, iyi bakılan ve kullanmayı bilen ve yolu okuyan insan için basit işler bunlar , 200-300 bin falan bunlar rodajın bittiği balatanın alıştığı km ler yahu, 630 binde yarıya gelmez o balatalar diskler.. yazın bağrında klima açık gidip motoru stop ettiğinde fan açtıran adam araba kullanmasın arkadaş Etme abi gözünü seveyim yav 600 binde nasıl disk balata yarıya gelmeyecek sizin memleketin yolları nasıl merak ediyorum gerçekten 980 binde dolmuştan çıkma scudo var elimizde, 2 sefer motor yapıldı toplamda, turbo 1 kere rektefe 1 de değişim, şanzımanı orjinal. baskı fren balatası disk vs ne kadar değişti sayısız yalandan bi ahırda 10 gün yatırıp yıkama videosu çeksek kaç izlenir @Çağlar Bayur Ha birde yol videosu orj turbo üstünde, fren pedalına hiç basılmadı falan derim güzel tık alır mı 1 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 14 Aralık Paylaş 14 Aralık (düzenlendi) Ebrar Tüfek yazdı: Etme abi gözünü seveyim yav 600 binde nasıl disk balata yarıya gelmeyecek sizin memleketin yolları nasıl merak ediyorum gerçekten 980 binde dolmuştan çıkma scudo var elimizde, 2 sefer motor yapıldı toplamda, turbo 1 kere rektefe 1 de değişim, şanzımanı orjinal. baskı fren balatası disk vs ne kadar değişti sayısız yalandan bi ahırda 10 gün yatırıp yıkama videosu çeksek kaç izlenir @Çağlar Bayur Ha birde yol videosu orj turbo üstünde, fren pedalına hiç basılmadı falan derim güzel tık alır mı yok canım şüpheli dedimya zaten, ha motor dayanmış olabilir ama sarf malzemeler kesin değişmiştir bencede, 300 bin dese hadi derimde o km ler gerçekten zor, benim için bile bugün kendi aracıma baktım, 37 binde, disk balata aşınması yok gibi, hidrolik sıvısı maksta, buradanda aşınma anlaşılır, aşındıkça balata seviye düşer, bakarken hidrolik sıvı nem ölçme aleti (şekil a) ilede neme baktım, 4 yaşında araç, nem 0 çıktı, tek ışık, kötü olsa zaten rengide değişir, arkadaşın sanderoda denedik orta üst çıktı %2 koyu kahve olmuştu, değişim zamanı gelmiş, 10-12 yaşında araç, yani fren hidroliği öyle senede, 2 senede bir değiştirilmez, sağlıklı sistemde senelerce dayanır, ölçer bakarsın kötüyse değişirsin.... bu arada antifirizde tam dozunda, onun daha 6 senesi var zaten, kontrol eder geçeriz yada her sene genleşme kabındaki 1 lt yi çekip yenisini koruz ömür boyu dayanır... şekil a 14 Aralık tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 14 Aralık Paylaş 14 Aralık Ali Cihangiroğlu yazdı: yok canım şüpheli dedimya zaten, ha motor dayanmış olabilir ama sarf malzemeler kesin değişmiştir bencede, 300 bin dese hadi derimde o km ler gerçekten zor, benim için bile bugün kendi aracıma baktım, 37 binde, disk balata aşınması yok gibi, hidrolik sıvısı maksta, buradanda aşınma anlaşılır, aşındıkça balata seviye düşer, bakarken hidrolik sıvı nem ölçme aleti (şekil a) ilede neme baktım, 4 yaşında araç, nem 0 çıktı, tek ışık, arkadaşın sanderoda denedik orta üst çıktı %2, 10-12 yaşında araç, yani fren hidroliği öyle senede, 2 senede bir değiştirilmez, sağlıklı sistemde senelerce dayanır, ölçer bakarsın kötüyse değişirsin.... bu arada antifirizde tam dozunda, onun daha 6 senesi var zaten, kontrol eder geçeriz yada her sene genleşme kabındaki 1 lt yi çekip yenisini koruz ömür boyu dayanır... şekil a Eskiden bende fren hidroliği değişmez gerek yok falan diyordum da, değişimden sonraki farka inanamamıştım. Bu arada 10 sene aynı antifrizi mi kullanacaksın abi? Bence 10 binde 3x rakama yağ koyacağına en azından 5 senede antifrizi değiştir. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Aralık Paylaş 14 Aralık Ali Cihangiroğlu yazdı: civatalarla bile tek tek ilgileniyor, iyi değilmi yenisi yapıyor onu ben de yaptım sonrası kötü, hiçbir civata, otomotiv fabrikasından çıkan gibi dayanıklı olmuyor 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 14 Aralık Paylaş 14 Aralık (düzenlendi) İlkay Başaran yazdı: Eskiden bende fren hidroliği değişmez gerek yok falan diyordum da, değişimden sonraki farka inanamamıştım. Bu arada 10 sene aynı antifrizi mi kullanacaksın abi? Bence 10 binde 3x rakama yağ koyacağına en azından 5 senede antifrizi değiştir. haklısın öyle oluyor değişince de ama hidrolik bozulduysa oluyor, en kolay yolu, alette yoksa rengine bak, koyulaştıysa değiştir, Fiestada 10. senesi serviste keyfi değiştiydik, fark hissetmedim zira alet yine normal diyordu ama değiştim yinede, Clio da bu sene gereksiz, sıfır çıktı, %1 dedimi kaşıntı başlar değişirim ve %1 den fazlasında pas oluşumu başlayabilir, değmez geciktirmeye, zaten uğraşacak yer arıyorum, hem basit iş zaten, 1 saatimi alır... antifriz dayanır ama ben çok daha garanti olsun diye her sene genleşmedeki 1 lt yi çekip yerine kullanıma hazır Type D yada G12 denen uygun antifiriz koyuyorum, saf su bile eklemem ve bu sene yaptımda zaten, tam dozunda ve hep tertemiz kalıyor su ve bu motorda çok önemlidir antifiriz, ihmale gelmez... yağ 3x değilki, sana yağ için ne fatura çıkardı servis? antifrizde şunu kullanıyorum bu arada, Ready to use..... Çağlar Bayur yazdı: onu ben de yaptım sonrası kötü, hiçbir civata, otomotiv fabrikasından çıkan gibi dayanıklı olmuyor mantıklı, kritik olanlarda yenisi en güzeli, hatta hepsini yenileyeceksin, bu kadar uğraşmaya değmez zaten, hadi bulunmasa tamamda... 14 Aralık tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 14 Aralık Paylaş 14 Aralık İlkay Başaran yazdı: Eskiden bende fren hidroliği değişmez gerek yok falan diyordum da, değişimden sonraki farka inanamamıştım. Bu arada 10 sene aynı antifrizi mi kullanacaksın abi? Bence 10 binde 3x rakama yağ koyacağına en azından 5 senede antifrizi değiştir. Ford da 10 senede değişiyor , ben de 10cu sene değiştirdim. 15. yılda tertemizdi, kırmızı antifiriz. 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 14 Aralık Paylaş 14 Aralık (düzenlendi) Evren Erakçora yazdı: Ford da 10 senede değişiyor , ben de 10cu sene değiştirdim. 15. yılda tertemizdi, kırmızı antifiriz. evet doğru, bizzat bende test ettiyidim, üstteki videoda Honda serviste 10 sene diyor zaten, bome var bende, yinede bakıyorum, bu arada temizliğide önemli, renk koyulaşırsa helede çamurlaşma olursa bilki motorda sorun var, sadece suya bakarak bile erken uyarı alabilirsin aslında, fren hidroliğide aynı, renk koyulaştı sorun var demektir. Yağda önemli, seviye kontrolü zaten şartta, aradada bir dolum kapağını açıp kokla, değişik bir koku varsa helede yakıt gibi, yine erken uyarı alırsın.... bu 3 şeye arada bir kaputu açıp bakmak bile masraftan kurtulmak demek aslında... 14 Aralık tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 14 Aralık Paylaş 14 Aralık Evren Erakçora yazdı: Ford da 10 senede değişiyor , ben de 10cu sene değiştirdim. 15. yılda tertemizdi, kırmızı antifiriz. Şimdikiler gibi alüminyum muydu blok? Bende manuele bakmadım gerçi kaç yılda değişiyor diye. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Aralık Paylaş 14 Aralık Ali Cihangiroğlu yazdı: antifrizde şunu kullanıyorum bu arada, Ready to use..... budur 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 14 Aralık Paylaş 14 Aralık İlkay Başaran yazdı: Şimdikiler gibi alüminyum muydu blok? Bende manuele bakmadım gerçi kaç yılda değişiyor diye. Alümünyum blok. Ben şanzıman yağını da hiç değiştirmedim, onun periyodu yazmıyordu sanırım. Hyundai de bakım çok sıktı, 10binde yağ, 60binde triger, 4,5 yılda bir antifriz. Asyalılar daha çok bakım istiyor ama sağlam oluyor. Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 14 Aralık Paylaş 14 Aralık Evren Erakçora yazdı: Alümünyum blok. Ben şanzıman yağını da hiç değiştirmedim, onun periyodu yazmıyordu sanırım. Hyundai de bakım çok sıktı, 10binde yağ, 60binde triger, 4,5 yılda bir antifriz. Asyalılar daha çok bakım istiyor ama sağlam oluyor. Megan 2 nin debriyaj balatasını değiştirirken şanzıman yağını değiştirelim demiştim. 120 bindeydi araba 12 yaşındaydı. Sorun yoksa dokunmayalım demişti. Bende güvenemedim o öyle söyleyince. Değiştirmedik. Manueldi. Değişsek daha iyi olurdu bence şimdi düşünüce. 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 14 Aralık Paylaş 14 Aralık İlkay Başaran yazdı: Megan 2 nin debriyaj balatasını değiştirirken şanzıman yağını değiştirelim demiştim. 120 bindeydi araba 12 yaşındaydı. Sorun yoksa dokunmayalım demişti. Bende güvenemedim o öyle söyleyince. Değiştirmedik. Manueldi. Değişsek daha iyi olurdu bence şimdi düşünüce. valla bende değişmemiştim, sorunda yaşamadık bu arada, manuelde dayanıyor, otomatik gibi etki altında değil yağına birşeyler karışmıyor zira.... Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 14 Aralık Paylaş 14 Aralık Ali Cihangiroğlu yazdı: valla bende değişmemiştim, sorunda yaşamadık bu arada, manuelde dayanıyor, otomatik gibi etki altında değil yağına birşeyler karışmıyor zira.... Aslında yine de özelliğini kaybediyordur. Eksi göriyor, artı görüyor vsvs Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş 14 Aralık Paylaş 14 Aralık Evren Erakçora yazdı: Ford da 10 senede değişiyor , ben de 10cu sene değiştirdim. 15. yılda tertemizdi, kırmızı antifiriz. 10 senede hiç devirdaim triger değişmedi mi ? Trigerle beraber hep değiştirin dedi ustalar öyle yaptık. Antifrizde orda değişmiş oldu. 2015 model traktörümüz var. O orjinal triger gibi bi şey yok herhalde tam hakim değilim. Bi kez vantilatör kayışı değiştirmiştik. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 14 Aralık Paylaş 14 Aralık İlkay Başaran yazdı: Aslında yine de özelliğini kaybediyordur. Eksi göriyor, artı görüyor vsvs bencede, neyse şimdi sorun yok, 3 senede bir değişirim artık Görkem Karakaş yazdı: 10 senede hiç devirdaim triger değişmedi mi ? Trigerle beraber hep değiştirin dedi ustalar öyle yaptık. Antifrizde orda değişmiş oldu. 2015 model traktörümüz var. O orjinal triger gibi bi şey yok herhalde tam hakim değilim. Bi kez vantilatör kayışı değiştirmiştik. ben 90 binde sadece trigeri değiştirmiştim mesela, devirdaim 180 binde değişti o zaman antifrizde değişti tabii, bu arada devirdaim sorunsuzdu ama daha zorlamak istemedim zira kaçırsa yine triger değiş vs. uzu iş dediydim... Yorum bağlantısı
Recommended Posts