İçeriğe Yönlendir

Krank Mili Tamir Edilebilir mi? Yoksa Değişim mi?


Behlül Baş

Recommended Posts

Behlül Baş

Geçenlerde yağa su karışmasıyla alakalı bir konu açmıştım. Üst kapak söktük üst kapak sökünce blok yüzeyinde de bozulma olduğu için o da Rektefiye olacağı için bloğu da söktük. Fakat süpriz olan bir durum meydana geldi. 
 

Krank milinde ortasında aşınma meydana gelmiş ve bunun sebebinin de debriyaja uzun süre basılı tutmak olduğunu söylüyor usta ki hiç böyle bir şey yapmam. Araba çalışırken de herhangi garip bir ses de yoktu

 


Değişime gitmeyi göze aldım da anlamadım böyle bir aşınma niye olur? Yataklarda en ufak bir çiziklik aşınma yoktu bu arada sadece bu yan kısım.

 

Cruze A16XER motor. Rektefiyeci bunlarda kronik olduğunu falan söyledi 

Yorum bağlantısı
Murat Öngür
(düzenlendi)

Türkiyede  ki çoğu tamircilerin ustalıktan uzak olduğu için ( tabiki usta gibi ustalarda var ) ama adamlar pakistanda hindistanda çatır çatır tamir ediyorlar.

ama ne kadar hatasız çalışır bilemeyiz

tarihinde Murat Öngür tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Mutlu 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Debriyaja basınca motora binen yük azalırken, krankla nasıl bağdaştırabilmiş usta??

Neyse, doğrusu değişimdir. Murat bey'in dediği gibi kaynakla vs doldurma yapılabilir ama milimetrik toleransla çalışan araçlar bunlar, değişim en doğrusu olacaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Behlül Baş
Sani Gerşon yazdı:

Debriyaja basınca motora binen yük azalırken, krankla nasıl bağdaştırabilmiş usta??

Neyse, doğrusu değişimdir. Murat bey'in dediği gibi kaynakla vs doldurma yapılabilir ama milimetrik toleransla çalışan araçlar bunlar, değişim en doğrusu olacaktır.


Yabancı kaynaklarda biraz araştırdım birkaç şey gördüm debriyajın böyle bir etkisiyle alakalı manuel arabalarda otomatiklerde değil de. Usta bozuk debriyaj bilyasının da buna sebep olabileceğini söyledi 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Behlül Baş yazdı:

bunun sebebinin de debriyaja uzun süre basılı tutmak olduğunu söylüyor usta

 

Behlül Baş yazdı:

yağa su karışmasıyla alakalı

motoru bagaja toplar çekici ile arabayı ordan kaçırırdım, plaka bile taktırmam bu cümleyi söyleyene

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Bence bu krank kullanılabilir.

Olaya mantık çerçevesinde bakarsak debriyaja uzun basılıyor diye sadece bir yer neden aşınmış?? Aynı yöne bakan diğer bütün yüzeylerinde aşınması gerekir, ortada tek bir yer aşınmaz. Büyük ihtimalle oraya takılan krank yatağı ya yanlış takıldı ya üretim hatalı ki böyle aşınma olmuş.

Kaynakla doldurup tornaya girse eski haline döner. Bir sürü para dökmeye gerek yok bence.

Yorum bağlantısı
Behlül Baş
Çağlar Bayur yazdı:

 

motoru bagaja toplar çekici ile arabayı ordan kaçırırdım, plaka bile taktırmam bu cümleyi söyleyene


Çağlar abi aslında hikaye uzun olduğu için her şeyi yazamadım. Yağa su karışınca üst kapağı söktük conta yakmış silindirlere su veriyordu sonra blok yüzeyinde de bozulma olunca komple Rektefiyeye gittik. 
 

krankı sökünce bu manzara karşımıza çıktı ve krank fabrika çıkış alt tarafa dokunulmamış diye biliyoruz. Krankın orasının aşınmasının da debriyaj kaynaklı olduğunu söylüyor ve tamir edilemez olduğunu söylüyor 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

internette tamir ediyorlar internete gönderin etsinler. :)

 

bence kesinlikle olmaz olmamalı. 

 

 

 

debriyaja basılı tutunca ne oluyormuş? yağ basıncı mı düşüyormuş rampa inerken :)

 

Bu 1940 lı senelerin kamyonlarında olabilir belki evet. pompa basıncını düşürmemek için sürekli devir çevirmen gerekli olabilir. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Yatak sarma bu. Kötü yağ düşük yağ pompa basıncı neden olur. Ya da uzun zaman yağ değişimi olmazsa. Bu sıralama ile gidersek debriyaj, 11282837373737372727383844736382921038374635226733738272729394039282. sırada olabilir belki 

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Serkan Derya

Motor içinde dönen hiç bir parçanın tamir edilmemesi gerek bence değişim en doğrusu.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Yarım debriyaj yapılmış. Motor inecek şeklinde instagram video olur. 
 

başka yerde yaptırın bence

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Çağlar Bayur yazdı:

 

motoru bagaja toplar çekici ile arabayı ordan kaçırırdım, plaka bile taktırmam bu cümleyi söyleyene

yağa su karışırsa yağ bozulur yağ içinde çalışan her parça bir müddet sonra zarar görmezmi bu teze göre ?

Yorum bağlantısı
Emre Sirkeci

0.25 yada 0.50 yataklar ne için üretiliyor. Adam akıllı ölçüm yapılır. Hangi ölçüde ana yatak yada kol yatak kurtarıyorsa ordan devam edilir. Bunlar ne biçim usta.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Emre Sirkeci yazdı:

0.25 yada 0.50 yataklar ne için üretiliyor. Adam akıllı ölçüm yapılır. Hangi ölçüde ana yatak yada kol yatak kurtarıyorsa ordan devam edilir. Bunlar ne biçim usta.

Aynen. Yatak revizyonu olan şeyler. Yatak burçları da ona göre takılır devam

Ali Gök yazdı:

yağa su karışırsa yağ bozulur yağ içinde çalışan her parça bir müddet sonra zarar görmezmi bu teze göre ?

Çok karışması gerek. Yoksa misal 5lt yağa 100-200gr su karışsın çok kısa sürede genleşme kabında bulur kendini be buhar olur. Ha yağın özelliği tabi ki bozulur ancak öyle hemen yatağı bozmaz. İlk bozulacak olan turbo mili varsa 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Gök yazdı:

yağa su karışırsa yağ bozulur yağ içinde çalışan her parça bir müddet sonra zarar görmezmi bu teze göre ?

aynen ama debriyaj pedalı tabii ilk akla gelcek olan şey,konu ana kol yatak olunca

Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel

Muhtemelen orada gezeray, kenar yatak vardı o yatağın da olayı debriyaja basınca krank milinde meydana gelen itme kuvvetini absorbe etmek yani usta haklı olabilir, burası Pakistan olsaydı evet tamir edilebilirdi ama ne yazıkki Pakistanlı ustalar burada yok mecbur değişecek.

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Mehmet Göktürk yazdı:

 

 

Bu 1940 lı senelerin kamyonlarında olabilir belki evet. pompa basıncını düşürmemek için sürekli devir çevirmen gerekli olabilir. 

Mb axor kullanım kitabında boşa atmayın ya da debriyaja basılı gitmeyin (motoru rolanti devrine düşürmeyin) diyor ama şanzıman sağlığı için diyor tabi bunu.

Ayrıca ilk çalıştırmada motoru orta devir aralığında tutun (1300 - 1500) altına indirmeyin de diyor. Yağ basıncı için. Yağ saati var soğukken 1500 devirde 5 bara çıkıyor. İşletme sıcaklığına geldiyse eğer 3 bara kadar düşüyor. Sıcak motor rolanti 2 bar.

Şantiyede soğuk aracı çalıştırıp çay içmeye gidiyorlar ve rolantide öööyle çalışıyor alet. Adam ön camın soluna şoförün okuyacağı yere kocaman yazmış ama bizde okuyan ya da anlayan malesef yok. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
İlkay Başaran yazdı:

Mb axor kullanım kitabında boşa atmayın ya da debriyaja basılı gitmeyin (motoru rolanti devrine düşürmeyin) diyor ama şanzıman sağlığı için diyor tabi bunu.

Ayrıca ilk çalıştırmada motoru orta devir aralığında tutun (1300 - 1500) altına indirmeyin de diyor. Yağ basıncı için. Yağ saati var soğukken 1500 devirde 5 bara çıkıyor. İşletme sıcaklığına geldiyse eğer 3 bara kadar düşüyor. Sıcak motor rolanti 2 bar.

Şantiyede soğuk aracı çalıştırıp çay içmeye gidiyorlar ve rolantide öööyle çalışıyor alet. Adam ön camın soluna şoförün okuyacağı yere kocaman yazmış ama bizde okuyan ya da anlayan malesef yok. 

O kadar önemliyse ecu ayar çeksin kendi… almanya bitmiş…

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Mehmet Göktürk yazdı:

O kadar önemliyse ecu ayar çeksin kendi… almanya bitmiş…

Ecuya bırakmadan okusak camdakini? Sadece kamyon olarak düşğnmemek lazım hocam, bu araçların motordaki ptu çıkışından vincin hidrolik pompasına, mikser hidromotoruna, beton pompasına, itfaiyenin su pomoasına vsvsvs tahrik alınıyor. Ecu yanlış sinyal alıp ben şuna gaz vereyim bi derse sistem devredeyken?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
İlkay Başaran yazdı:

Ecuya bırakmadan okusak camdakini? Sadece kamyon olarak düşğnmemek lazım hocam, bu araçların motordaki ptu çıkışından vincin hidrolik pompasına, mikser hidromotoruna, beton pompasına, itfaiyenin su pomoasına vsvsvs tahrik alınıyor. Ecu yanlış sinyal alıp ben şuna gaz vereyim bi derse sistem devredeyken?

İnsan hatasını tolere etmek makine tasarımcısının görevidir. doğru alması gerek. ona göre tasarım yaparsın, yani yapar.  

eskiden jikle  vardı bitti mesela. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

eskiden jikle  vardı bitti mesela. 

yokuşlarda ilk kalkışta veya trafikte akıcı ama yopunsa cc gibi işe yarardı hey gidi

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

sonra bi de unutursun gitti benzincağız..

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Çağlar Bayur yazdı:

 

motoru bagaja toplar çekici ile arabayı ordan kaçırırdım, plaka bile taktırmam bu cümleyi söyleyene

bence önce bir ufak dövmek lazım.

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yarım debriyaj yapılmış. Motor inecek şeklinde instagram video olur. 
 

başka yerde yaptırın bence

"Yarım debriyaj yapılmış motor inecek, ama inip inmemesi gerektiğini şanzımanı açmadan bilemeyiz çünkü kapalı kutu"

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...