Behlül Baş 9 Aralık Paylaş 9 Aralık Geçenlerde yağa su karışmasıyla alakalı bir konu açmıştım. Üst kapak söktük üst kapak sökünce blok yüzeyinde de bozulma olduğu için o da Rektefiye olacağı için bloğu da söktük. Fakat süpriz olan bir durum meydana geldi. Krank milinde ortasında aşınma meydana gelmiş ve bunun sebebinin de debriyaja uzun süre basılı tutmak olduğunu söylüyor usta ki hiç böyle bir şey yapmam. Araba çalışırken de herhangi garip bir ses de yoktu Değişime gitmeyi göze aldım da anlamadım böyle bir aşınma niye olur? Yataklarda en ufak bir çiziklik aşınma yoktu bu arada sadece bu yan kısım. Cruze A16XER motor. Rektefiyeci bunlarda kronik olduğunu falan söyledi Yorum bağlantısı
Murat Öngür 9 Aralık Paylaş 9 Aralık (düzenlendi) Türkiyede ki çoğu tamircilerin ustalıktan uzak olduğu için ( tabiki usta gibi ustalarda var ) ama adamlar pakistanda hindistanda çatır çatır tamir ediyorlar. ama ne kadar hatasız çalışır bilemeyiz 9 Aralık tarihinde Murat Öngür tarafından düzenlendi 1 1 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 9 Aralık Paylaş 9 Aralık Debriyaja basınca motora binen yük azalırken, krankla nasıl bağdaştırabilmiş usta?? Neyse, doğrusu değişimdir. Murat bey'in dediği gibi kaynakla vs doldurma yapılabilir ama milimetrik toleransla çalışan araçlar bunlar, değişim en doğrusu olacaktır. 1 Yorum bağlantısı
Behlül Baş 9 Aralık Yazar Paylaş 9 Aralık Sani Gerşon yazdı: Debriyaja basınca motora binen yük azalırken, krankla nasıl bağdaştırabilmiş usta?? Neyse, doğrusu değişimdir. Murat bey'in dediği gibi kaynakla vs doldurma yapılabilir ama milimetrik toleransla çalışan araçlar bunlar, değişim en doğrusu olacaktır. Yabancı kaynaklarda biraz araştırdım birkaç şey gördüm debriyajın böyle bir etkisiyle alakalı manuel arabalarda otomatiklerde değil de. Usta bozuk debriyaj bilyasının da buna sebep olabileceğini söyledi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Aralık Paylaş 9 Aralık Behlül Baş yazdı: bunun sebebinin de debriyaja uzun süre basılı tutmak olduğunu söylüyor usta Behlül Baş yazdı: yağa su karışmasıyla alakalı motoru bagaja toplar çekici ile arabayı ordan kaçırırdım, plaka bile taktırmam bu cümleyi söyleyene 4 Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 9 Aralık Paylaş 9 Aralık Bence bu krank kullanılabilir. Olaya mantık çerçevesinde bakarsak debriyaja uzun basılıyor diye sadece bir yer neden aşınmış?? Aynı yöne bakan diğer bütün yüzeylerinde aşınması gerekir, ortada tek bir yer aşınmaz. Büyük ihtimalle oraya takılan krank yatağı ya yanlış takıldı ya üretim hatalı ki böyle aşınma olmuş. Kaynakla doldurup tornaya girse eski haline döner. Bir sürü para dökmeye gerek yok bence. Yorum bağlantısı
Behlül Baş 9 Aralık Yazar Paylaş 9 Aralık Çağlar Bayur yazdı: motoru bagaja toplar çekici ile arabayı ordan kaçırırdım, plaka bile taktırmam bu cümleyi söyleyene Çağlar abi aslında hikaye uzun olduğu için her şeyi yazamadım. Yağa su karışınca üst kapağı söktük conta yakmış silindirlere su veriyordu sonra blok yüzeyinde de bozulma olunca komple Rektefiyeye gittik. krankı sökünce bu manzara karşımıza çıktı ve krank fabrika çıkış alt tarafa dokunulmamış diye biliyoruz. Krankın orasının aşınmasının da debriyaj kaynaklı olduğunu söylüyor ve tamir edilemez olduğunu söylüyor Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 9 Aralık Paylaş 9 Aralık internette tamir ediyorlar internete gönderin etsinler. bence kesinlikle olmaz olmamalı. debriyaja basılı tutunca ne oluyormuş? yağ basıncı mı düşüyormuş rampa inerken Bu 1940 lı senelerin kamyonlarında olabilir belki evet. pompa basıncını düşürmemek için sürekli devir çevirmen gerekli olabilir. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 9 Aralık Paylaş 9 Aralık Yatak sarma bu. Kötü yağ düşük yağ pompa basıncı neden olur. Ya da uzun zaman yağ değişimi olmazsa. Bu sıralama ile gidersek debriyaj, 11282837373737372727383844736382921038374635226733738272729394039282. sırada olabilir belki 1 2 Yorum bağlantısı
Serkan Derya 9 Aralık Paylaş 9 Aralık Motor içinde dönen hiç bir parçanın tamir edilmemesi gerek bence değişim en doğrusu. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 9 Aralık Paylaş 9 Aralık Yarım debriyaj yapılmış. Motor inecek şeklinde instagram video olur. başka yerde yaptırın bence Yorum bağlantısı
Ali Gök 9 Aralık Paylaş 9 Aralık Çağlar Bayur yazdı: motoru bagaja toplar çekici ile arabayı ordan kaçırırdım, plaka bile taktırmam bu cümleyi söyleyene yağa su karışırsa yağ bozulur yağ içinde çalışan her parça bir müddet sonra zarar görmezmi bu teze göre ? Yorum bağlantısı
Emre Sirkeci 9 Aralık Paylaş 9 Aralık 0.25 yada 0.50 yataklar ne için üretiliyor. Adam akıllı ölçüm yapılır. Hangi ölçüde ana yatak yada kol yatak kurtarıyorsa ordan devam edilir. Bunlar ne biçim usta. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 9 Aralık Paylaş 9 Aralık Emre Sirkeci yazdı: 0.25 yada 0.50 yataklar ne için üretiliyor. Adam akıllı ölçüm yapılır. Hangi ölçüde ana yatak yada kol yatak kurtarıyorsa ordan devam edilir. Bunlar ne biçim usta. Aynen. Yatak revizyonu olan şeyler. Yatak burçları da ona göre takılır devam Ali Gök yazdı: yağa su karışırsa yağ bozulur yağ içinde çalışan her parça bir müddet sonra zarar görmezmi bu teze göre ? Çok karışması gerek. Yoksa misal 5lt yağa 100-200gr su karışsın çok kısa sürede genleşme kabında bulur kendini be buhar olur. Ha yağın özelliği tabi ki bozulur ancak öyle hemen yatağı bozmaz. İlk bozulacak olan turbo mili varsa Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Aralık Paylaş 9 Aralık Ali Gök yazdı: yağa su karışırsa yağ bozulur yağ içinde çalışan her parça bir müddet sonra zarar görmezmi bu teze göre ? aynen ama debriyaj pedalı tabii ilk akla gelcek olan şey,konu ana kol yatak olunca Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel 9 Aralık Paylaş 9 Aralık Muhtemelen orada gezeray, kenar yatak vardı o yatağın da olayı debriyaja basınca krank milinde meydana gelen itme kuvvetini absorbe etmek yani usta haklı olabilir, burası Pakistan olsaydı evet tamir edilebilirdi ama ne yazıkki Pakistanlı ustalar burada yok mecbur değişecek. Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 9 Aralık Paylaş 9 Aralık Mehmet Göktürk yazdı: Bu 1940 lı senelerin kamyonlarında olabilir belki evet. pompa basıncını düşürmemek için sürekli devir çevirmen gerekli olabilir. Mb axor kullanım kitabında boşa atmayın ya da debriyaja basılı gitmeyin (motoru rolanti devrine düşürmeyin) diyor ama şanzıman sağlığı için diyor tabi bunu. Ayrıca ilk çalıştırmada motoru orta devir aralığında tutun (1300 - 1500) altına indirmeyin de diyor. Yağ basıncı için. Yağ saati var soğukken 1500 devirde 5 bara çıkıyor. İşletme sıcaklığına geldiyse eğer 3 bara kadar düşüyor. Sıcak motor rolanti 2 bar. Şantiyede soğuk aracı çalıştırıp çay içmeye gidiyorlar ve rolantide öööyle çalışıyor alet. Adam ön camın soluna şoförün okuyacağı yere kocaman yazmış ama bizde okuyan ya da anlayan malesef yok. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 9 Aralık Paylaş 9 Aralık İlkay Başaran yazdı: Mb axor kullanım kitabında boşa atmayın ya da debriyaja basılı gitmeyin (motoru rolanti devrine düşürmeyin) diyor ama şanzıman sağlığı için diyor tabi bunu. Ayrıca ilk çalıştırmada motoru orta devir aralığında tutun (1300 - 1500) altına indirmeyin de diyor. Yağ basıncı için. Yağ saati var soğukken 1500 devirde 5 bara çıkıyor. İşletme sıcaklığına geldiyse eğer 3 bara kadar düşüyor. Sıcak motor rolanti 2 bar. Şantiyede soğuk aracı çalıştırıp çay içmeye gidiyorlar ve rolantide öööyle çalışıyor alet. Adam ön camın soluna şoförün okuyacağı yere kocaman yazmış ama bizde okuyan ya da anlayan malesef yok. O kadar önemliyse ecu ayar çeksin kendi… almanya bitmiş… Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 9 Aralık Paylaş 9 Aralık Mehmet Göktürk yazdı: O kadar önemliyse ecu ayar çeksin kendi… almanya bitmiş… Ecuya bırakmadan okusak camdakini? Sadece kamyon olarak düşğnmemek lazım hocam, bu araçların motordaki ptu çıkışından vincin hidrolik pompasına, mikser hidromotoruna, beton pompasına, itfaiyenin su pomoasına vsvsvs tahrik alınıyor. Ecu yanlış sinyal alıp ben şuna gaz vereyim bi derse sistem devredeyken? 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 9 Aralık Paylaş 9 Aralık İlkay Başaran yazdı: Ecuya bırakmadan okusak camdakini? Sadece kamyon olarak düşğnmemek lazım hocam, bu araçların motordaki ptu çıkışından vincin hidrolik pompasına, mikser hidromotoruna, beton pompasına, itfaiyenin su pomoasına vsvsvs tahrik alınıyor. Ecu yanlış sinyal alıp ben şuna gaz vereyim bi derse sistem devredeyken? İnsan hatasını tolere etmek makine tasarımcısının görevidir. doğru alması gerek. ona göre tasarım yaparsın, yani yapar. eskiden jikle vardı bitti mesela. 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Aralık Paylaş 9 Aralık Mehmet Göktürk yazdı: eskiden jikle vardı bitti mesela. yokuşlarda ilk kalkışta veya trafikte akıcı ama yopunsa cc gibi işe yarardı hey gidi 2 Yorum bağlantısı
Murat Öngür 10 Aralık Paylaş 10 Aralık (düzenlendi) https://www.facebook.com/reel/1772277983540267 kran mili https://www.facebook.com/reel/3040505932764851 Türkiye de kaç kişi böyle bir işçilik yapabilir ? 10 Aralık tarihinde Murat Öngür tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 11 Aralık Paylaş 11 Aralık Çağlar Bayur yazdı: motoru bagaja toplar çekici ile arabayı ordan kaçırırdım, plaka bile taktırmam bu cümleyi söyleyene bence önce bir ufak dövmek lazım. Tansu Kalafatoğlu yazdı: Yarım debriyaj yapılmış. Motor inecek şeklinde instagram video olur. başka yerde yaptırın bence "Yarım debriyaj yapılmış motor inecek, ama inip inmemesi gerektiğini şanzımanı açmadan bilemeyiz çünkü kapalı kutu" 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts