İçeriğe Yönlendir

Volkswagen ID. 4 / İlk Elektriklimiz 🧿


H.Cenk Bayrakçı

Recommended Posts

Metin Akbal
Mehmet Ozyurek yazdı:

Sigortacı kız çok güzeldi bıyığı da yoktu kıramadım oradan yaptırdım kaskoyu diyen arkadaşım da var :) 

 

Clio bir sene sonra döndü sana ama yeni arabaya kaskoyu bizden yaptirirsaniz araç şu para diyorlar bende paspas falan isteyecem 😅 Satış temsilcisi hanfendiyi nasıl kırarım 😅

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Metin Akbal yazdı:

 

Clio bir sene sonra döndü sana ama yeni arabaya kaskoyu bizden yaptirirsaniz araç şu para diyorlar bende paspas falan isteyecem 😅 Satış temsilcisi hanfendiyi nasıl kırarım 😅

 

Gece 3 te ararım de.. 

Açabilecek misin de ? 

Açarım derse akşam dene :)

 

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Gece 3 te ararım de.. 

Açabilecek misin de ? 

Açarım derse akşam dene :)

 

 

Dediler ki kaskoyu bizden yaptirirsaniz 10 bin indirim. Ben şimdi neydem neydem geceden 😅

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Gece 3 te ararım de.. 

Açabilecek misin de ? 

Açarım derse akşam dene :)

 

 

Yapmayın, şikayet ederse suç :D

Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
H.Cenk Bayrakçı yazdı:

ID 4 videomuz da gelsin. Kanal sahibi öğrencim Tolga ile elektrikli araçları konuştuğumuz başka bir videomuz vardı. Bu da ID.4 inceleme videosu oldu. 

Bu abi bizim bölümden geçen sene mezun oldu. Yaşına göre çok ilgiliydi. Mezun olunca da tesla almıştı. Otomobillere çok ilgili :)

Güzel video olmuş hocam.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Beni en iyi cenk hocam anlar. Hocam arabanın içinde sıcakla aranız nasıl :)

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur

Cenk abi arabanın arka frenlerinde kampana mı var? Disk gibi göremedim ben.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Erdoğan Temur yazdı:

Cenk abi arabanın arka frenlerinde kampana mı var? Disk gibi göremedim ben.

Servo çalışır kampana daha eleganttır

El frenine de bence daha uyumlu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

2 vize 1 final lazım bu arabayı kullanma ya başlamak için

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur
Mehmet Göktürk yazdı:

Servo çalışır kampana daha eleganttır

El frenine de bence daha uyumlu

Hocam ESP için kampana iyi mi diyorsunuz? Kampana değildir umarım ama diski göremedim.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

İçten yanmalılara göre daha az fren ihtiyacı da olduğu için oradan tasarruf etmiş olabilirler. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

2 vize 1 final lazım bu arabayı kullanma ya başlamak için


Büt’te geçer

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mert Yeldan yazdı:

 

Yapmayın, şikayet ederse suç :D

Beni arasın. Ben şikayet etmem. 

Metin Akbal yazdı:

 

Dediler ki kaskoyu bizden yaptirirsaniz 10 bin indirim. Ben şimdi neydem neydem geceden 😅


Başka bayiden al. 20 aşağı vereceklerdir.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Erdoğan Temur yazdı:

Hocam ESP için kampana iyi mi diyorsunuz? Kampana değildir umarım ama diski göremedim.

kampana. Bence diski abartıyoruz göreceğiz bakalım durma mesafesi nasıl. 

esp için daha iyi mi bilemem kampananın boşluğu daha az olabilir istenirse diye tahmin ederim. daha usta bi frenciye sormak lazım. ayar zor olabilir ama son nesiller kendinden ayarlı. Eski land roverimde kampanaydı dördü de. her frenci yapamazdı ama yapınca da ömürlük gibi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

kampana candır, esp zaten ön frenler ile çalışır genelde, arka yoldan çıkarır, ön hizaya sokar.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

kampana candır, esp zaten ön frenler ile çalışır genelde, arka yoldan çıkarır, ön hizaya sokar.


şu geyik testi muhabbettinde arka tekerden müdahale görüyordum ama yanlış olabilir emin değilim. Kampana da gayet frendir yani. Zaten rejenerasyondan dolayı yıllar boyu aşınmayacak

Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş

Kampana iyi ama usta yok. 2 sene önce frenlemeden memnun olmadığımdan 15+ senelik kampana frenleri değiştirdim. Önce balata çakıldı ses yaptı diye feroda marka balata taktım. Hepsinde kampana tornalandı. Ne yaparsak yapalım nemli havada yumuşak frende ses yapıyor. Uzun ve yüksek dozajlı frende sorun yok. Frenci arıyorum focuslarda bu problem oluyor değiştirme parana yazık diyor. Kampanayı değiştirsem mi diye düşünüyorum ama para harcamaktan sıkıldım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Usulune göre yapsalar yaparlar. Kabadayılık usul olmuş. 

Bi tane yay var. adam o yayı bile takamıyor ters takıyor. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Hakan SEVGİCAN

Bu gün İzmir Volkswagen AVEK te aracı inceledim manevra kabiliyeti inanılmaz malzeme kalitesi gayet yeterli birde şunu söyleyeyim arka yaşam alanı inanılmaz boyum 1.80 çok rahat ettim arkadan. Sonuç iki adet id4 beyaz renk aldık.

  • Beğen 4
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


şu geyik testi muhabbettinde arka tekerden müdahale görüyordum ama yanlış olabilir emin değilim. Kampana da gayet frendir yani. Zaten rejenerasyondan dolayı yıllar boyu aşınmayacak

Bende ESP=arka disk diye biliyorum kampana ile arkada ESP var mı? Bence yok ama neyse.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Kampana Frenlerin Avantajları

 

Kampana fren pabuçları günümüzde hâlâ kullanılmaktadır. İşte kampana frenlerin disk frenlere göre bazı avantajları:

Kampana frenler, eşit çapta bir disk frene göre daha fazla frenleme kuvveti sağlayabilir.

Kampana frenler, disk frenlere kıyasla daha geniş bir sürtünme temas alanına sahip olduklarından daha uzun ömürlüdür.

Kampana frenler, disk frenlere göre daha düşük maliyetle üretilebilir.

Arka kampana frenler, daha düşük ısı üretir.

Tekerlek silindirleri, disk fren kaliperlerine kıyasla daha kolay yeniden düzenlenebilir.

Fren pabuçları, gelecekteki kullanım için yeniden üretilebilir.

Kampanalar, daha iyi korozyon direnci sayesinde daha az bakım gerektirir.

 

Kampana Frenlerin Dezavantajları

Ağır frenleme nedeniyle aşırı ısınma meydana gelebilir, bu da kampananın deformasyona uğramasına ve frenleme sırasında titreşime neden olabilir.

Sert frenleme altında, termal genleşme nedeniyle kampananın çapı biraz artar ve sürücünün fren pedalına daha fazla basması gerekir.

Fren pabuçları aşırı ısınarak yüzeylerinin cilalı bir hale gelmesine neden olabilir.

Aşırı kampana fren ısınması, fren hidroliğinin buharlaşmasına yol açabilir.

“Grab” (tutma), “fade” (zayıflama) etkisinin tersidir: Balata sürtünmesi arttığında, frenin kendiliğinden takviye edici yapısı uygulama kuvvetini artırır. Eğer balata sürtünmesi yeterince yüksekse, harici uygulama kuvveti serbest bırakılsa bile fren kendiliğinden devrede kalabilir.

Kampana frenlerin bir diğer dezavantajı, görece karmaşıklıklarıdır.

Kampana frenlerin bakımı, disk frenlere kıyasla daha zaman alıcıdır.

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Erdoğan Temur yazdı:

Bende ESP=arka disk diye biliyorum kampana ile arkada ESP var mı? Bence yok ama neyse.

Büyük araçlar. Kampana var esp var. Esp varsa disk olmak zorunda değil. 
Kangoo kampana, cx3 kampana misal benim araçlarda.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

şu geyik testi muhabbettinde arka tekerden müdahale görüyordum ama yanlış olabilir emin değilim.

arka lastik havada iken zaten fren de yapsa ne fayda öyle düşün? geyikteki amaç arka kopunca aracı yola sokmak onu da çapraz ön teker ile yapar. fayda o tarafta

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

arka lastik havada iken zaten fren de yapsa ne fayda öyle düşün? geyikteki amaç arka kopunca aracı yola sokmak onu da çapraz ön teker ile yapar. fayda o tarafta

Evet abi dediğin gibi. Toprak yolda dönüşlerde el freni çekiyorum mesela çekiliyken dahi esp yola sokuyor arabayı. Arkalarla hiç işi yok.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

Toprak yolda dönüşlerde el freni çekiyorum mesela

sonra? yamaç görürüsen de aşşa atla .. töbeeee

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...