İçeriğe Yönlendir

Volkswagen ID. 4 / İlk Elektriklimiz 🧿


H.Cenk Bayrakçı

Recommended Posts

Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


bulamadım videoyu ama 40-50 km hızla sürersek katalog menzilin çok üstüne çıkıyoruz. 115 ne yaptınız :) işte o sürüş araç sahibine göre değişiyor. 

Haklı olabilirsin. bu attığım linkte 70-80 gibi anlaşılıyor. Arabanın kontroller harcamasını da düşünelim yani çok yavaş gidince motor kayıpları da önemli olabilir. 

Ali Cihangiroğlu yazdı:

500 tl ye depo doldurma ayıptır, gerçi benim menzilde gitse 1000 tl desek şarja benim masrafın 3 te 2 sine gidiyor, çok beleş değil ama iyi yine :)  elektriklide espri AC şarj, dc dedinmi tadı biraz kaçıyor, az zam yaptılarmı benzinli gibi olur :tongue:

yarım depo ama elektriklilerin deposu

lpg olayı gibi. sık sık doldurman lazım. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


hocam benim uzun yol hızım 100km/s. Genel.
 

uzun yola gideceğim ve yolum 600km. Menzil 400km

 

araç bana diyorki, sen şimdi gideceğin yere 6 saatte varmak istersin di mi? Hmm o zaman hızını 110 yap, şu konumda mola ver şarj et, 6 saatte git. Senin olayın budur. 
 

ama benim genelde hızım 80 ise araç bana 110’la git demiyor. 90’la git kardeşim, şurada 15dk şarj edersen senin genel sürüşüne göre varırsın gibi
 

böyle değil mi? Kona sürerken böyle anlattıydı sahibi. Kafama yatmıştı

Bunun için güzergah düzenliyici programlar da var bildiğim kadarıyla.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

108 bence yanlış. 
80-90 daha uygun bence. 
Sonuçta havayı yarıp geçmeye uğraşıyor 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

Haklı olabilirsin. bu attığım linkte 70-80 gibi anlaşılıyor. Arabanın kontroller harcamasını da düşünelim yani çok yavaş gidince motor kayıpları da önemli olabilir. 

yarım depo ama elektriklilerin deposu

lpg olayı gibi. sık sık doldurman lazım. 

evet, bende ona göre dedim zaten, benim araba 100-110 gidersen 800 km gider, 40 lt benzinle hiç kasmadan hemde, 800 km id 4 le gidersen şarj masrafın ne olur DC de, bu bakımdan dediydim...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Şayet motor asenkron ise şok yavaş gitmek de sıkıntı. Ac motor düşük devirde yüksek akım döngüsüne geçer. Brusless ise tam tersi

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

evet, bende ona göre dedim zaten, benim araba 100-110 gidersen 800 km gider, 40 lt benzinle hiç kasmadan hemde, 800 km id 4 le gidersen şarj masrafın ne olur DC de, bu bakımdan dediydim...

ZES den şarj ile ID.4 1496 tl ye gider 800 km yi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Erdoğan Temur yazdı:

ZES den şarj ile ID.4 1496 tl ye gider 800 km yi. 


yeni nesil hibrit şanzımanlar düşük hızlarda elektrik, yüksek hızda direkt tahrik ile ve hatta vitesli şekilde benzinli motor kullanıyor hocam. 100-110’dan sonrakiler için yani. 100km hızda elektrik yine ucuz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Erdoğan Temur yazdı:

ZES den şarj ile ID.4 1496 tl ye gider 800 km yi. 

Bu mesafeyi ben de aynı paraya yapıyorum. Evde şarj etmedikçe hiç bir anlamı kalmıyor demek ki.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Sani Gerşon yazdı:

Bu mesafeyi ben de aynı paraya yapıyorum. Evde şarj etmedikçe hiç bir anlamı kalmıyor demek ki.


ne sandın, ya.. :) dermişim

 

e böyle. o yüzden evinden şarj edemeyen kişi sadece mekanik masrafsızlık ve bakım anlamında kârda oluyor. 
 

Şehir içinde dışarıdan şarj nispeten ucuz denebilir. Tabi bunu hibritle kıyasladım. 1.0 taliant 9,5 yakıyor sonuçta. Onunla h kıyasa bile gerek yok. İstanbul için

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Erdoğan Temur yazdı:

ZES den şarj ile ID.4 1496 tl ye gider 800 km yi. 

hadi yaa, ne anladım bu işten, ben 40 lt benzin yakarım maks, oda hiçbir şeyi kapatmadan ve kasmadan 1760 tl gibi,  demekki azıcık dahi zam yapsalar iş bitti elektriklinin ki şuan bile bitik gibi, demekki evde şarj şart ve sadece şehir içinde faydalı elektrikli, peki hep uzun yolmu yapıyorsun diyebilirsinki doğru, yapmıyoruz ve hızlıda gitmiyoruz, 100-110 anca, ağırlıklı olarak şehir içindeyiz, bu durumda iş biraz değişti, zira elektrikli kullananların çoğu hala DC şarjlara mahkum gibi,

 Peki müstakil evi olupta panel kuranlarda durum ne? şanslı gibiler ama kurulum maliyetiyle kaç sene benzinli-kibrit-elektrikli araçta bedava gezersin düşün, helede 2. arabayı alacak parası olan adamı gıdıklamaz bile, sonuç olarak ne anladım ben bu işten yahu :unsure2: demekki elektrikli araba sadece İstanbul gibi yoğun trafikte hergün işe gidenler ve akşam oturduğu apartmanda şarj edebilenler için cazip, oda şimdilik, bu fiyatlar böyle kalmayacak çünki, bir süre sonra dc şarjla yapıp geçer herkes, fark kalmaz...

 Sonuç olarak bu işte tek geçerli kıstas cepten çıkan paradır.

 

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur

Ben kimseye elektrikli araba al demiyorum, aldırmıyorumda. şarj soketleri bize kalsın. :) 

Kendi aracım için örnek vereyim şuan 13 bin km oldu, önümüzdeki ay büyük ihtimal 15 bin bakımına gireceğim.

Bakım masrafları aşağıda. MTV 4800 ödedim sanırım.

image.png.3a18e7d5e3b157004bd6b56b9b58f59f.png

Son faturayı aldım elime toplam kw/fatura tutarı böldüm evden şarj maliyetim 2.67 TL çıktı.
Yüzde 0-100  maliyeti 130 TL tutuyor.  yazın şehir içi 400 km şuan istanbul serin 300-320km fulleyince gezebiliyoruz.

Uzun yol için evden şarj ile hesap yamıyorum çünkü DC den başka yerde şarj edemeyeceğiz.

Son zamlarla DC şarjlar 7-8TL den 9-12 tl arasına çıktı. Zes örneğinde 10.99 tl malesef. daha uygun şarj istasyonlarıda var.
Elektrikli araçla yılda bir kaç defa uzun yol yapıyor geri kalan zamanda şehir içi kullanıyorsanız avantajlı. Dışarıdan DC şarj etsenizde avantajlı.

Uzun yolda menzil düşüyor ve şarj maliyetide artıyor. 110 sabit gittiğimde 12-13kw tüketimim var. 120 km üstüne çıktığımda 15kw lara çıkıyorum.

Önceki aracımda Kona 4x4 Modeli ve  şehir içi 10LT aşağı inmez uzun yolda 7lt yakıyordu.  Haftalık 3 yada 4 bin tl yakıt alıyorduk. :) nerdennn nereye diyelim.

 

  • Beğen 2
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Erdoğan Temur yazdı:

 

yok bende al alma demiyorum dememde zaten, iyi kötüde demem, dediğin gibi sürekli uzun yolmu yapıyoruz yaparsakta 200 lemi gidiyoruz, ne kullanırsan kullan gittiğin 100-110 zaten, hadi otobanda az daha gittin, uzun yolu hiç katmayalım, zira ne elektrikli nede kibritin anlamı kalmıyor hatta elektrikli en sıkıntı vereni, habire şarja dur, bu durumda elektrikli her türlü şehir içinde karlı, hemde açık ara, hergün işe gelip gidenler içinse harika zaten, sürekli arabayla işi olan için kesinlikle elektrikli çok iyi bir seçenek, ha elektriğe zam gelecek elbette, bunu böyle bırakmazlar, düşün içten yanmalılar geriye düştü, oluşacak gelir farkı ne olacak, yedirmezler, bu yüzden sen belirli bir süre için elektriklinin keyfini sürecek şanslı azınlıktansın, keyfine bak :) senin için bulunmaz nimet zaten, haftada 4 bin yakıta paramı dayanır, bak şimdi cep harçlığına araba fullüyorsun..

 

bunun dışında arabayı keyfi kullanan, yılda 1 belki uzun yol yapan yada az kullananlar içinse ne olduğu önemsiz zaten, demekki neymiş, arabayla hergün işi olana, şehir içinde kullanana elektriki en iyi seçenekmiş.

bakım paraları çerez gibi ama servisi geçindirme parası zaten, aslında tesla gibi olacaksın, kendin hallet, zaten yaptığın neki, baya yol yapacaksınki hadi yağı suyu değişsin servisle işin olsun...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

ha elektriğe zam gelecek elbette, bunu böyle bırakmazlar,

Bırakmadılar zaten 5000kw limiti getirdiler. Son dakika golü oldu. 2025de kullanıp 2026 da geçirirler derken 2024 yılını baz alıp geçirdiler.  Çevremde çoğu kişi 5 bini geçtiği için serbest tüketici konumuna geçtiler. 
Sözleşme yapanlar var. Faturada maliyet iki katına çıkacak hayırlı olsun demişler. 
Bende son aylarda aracı dışarıda AC den şarj ederek bu durumdan kurtarırım diyorum. AC şarj 100 metre yanımda 5 tl den dolduruyor. :) 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Servet Aydın yazdı:

Şayet motor asenkron ise şok yavaş gitmek de sıkıntı. Ac motor düşük devirde yüksek akım döngüsüne geçer. Brusless ise tam tersi

içten yanmalıda çok yavaş gidince çok yakıyor zaten, ikisininde farklı şekilde ama sonuçta belli hız aralığında gitmesi lazım demekki, mesela içten yanmalıda maks torku verdiği en büyük viteste gitmesi gerektiği gibi, buda yavaş hız olmuyor... 

Erdoğan Temur yazdı:

Bırakmadılar zaten 5000kw limiti getirdiler. Son dakika golü oldu. 2025de kullanıp 2026 da geçirirler derken 2024 yılını baz alıp geçirdiler.  Çevremde çoğu kişi 5 bini geçtiği için serbest tüketici konumuna geçtiler. 
Sözleşme yapanlar var. Faturada maliyet iki katına çıkacak hayırlı olsun demişler. 
Bende son aylarda aracı dışarıda AC den şarj ederek bu durumdan kurtarırım diyorum. AC şarj 100 metre yanımda 5 tl den dolduruyor. :) 

kardeşim geçen hesap yapıyordu, evden şarj ediyor tüm elektrik sarfiyatını topla falan, evde led olmayan tek bir lamba bile yok ve çok dikkat ederler, neyseki limiti geçmemiş şimdilik :D

emekli olunca daha fazla elektrik harcıyorsun ona göre, çalışmaya devam edin işe gidin ev boş kalsın, bak bende kettle (çaydanlık) hep açık, kaynatmada 8 amper çekiyor alet, batıracak beni :D aha çıkıyorum dışarı şimdi, bune arkadaş biraz tasarruf yapayım hele ama arabaya bineceğim bak şimdi, ohoooo, emekli olma aman diiim :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Hakkaten karısık ya.. Far yakıyosun menzil düsüyor.. 80 le gitcen de ısınmaya calısacanda.. bana gore degil ya.. Hani 1000 li km ler olsa bi nebze göze alınir belki ama 300 küsür km ye bu kadar tantanayla ugrasmak fazla yıpratıcı.. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Alpay Sumer yazdı:

Hakkaten karısık ya.. Far yakıyosun menzil düsüyor.. 80 le gitcen de ısınmaya calısacanda.. bana gore degil ya.. Hani 1000 li km ler olsa bi nebze göze alınir belki ama 300 küsür km ye bu kadar tantanayla ugrasmak fazla yıpratıcı.. 

 

Evde şarj yoksa gereksiz bi şarj stresine sokuyor. Kolay olsa bile sokuyor. 
 

cuma akşamı pil boşaldı. Cumartesi uyandık. Hadi kahvaltıya gidelim. Pil bitik. haydaaa

Halbuki yakın bi istasyonda 15dk’a 3 gün yetecek şarjı doldurabiliyorsun

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

Evde şarj yoksa gereksiz bi şarj stresine sokuyor. Kolay olsa bile sokuyor. 
 

cuma akşamı pil boşaldı. Cumartesi uyandık. Hadi kahvaltıya gidelim. Pil bitik. haydaaa

Halbuki yakın bi istasyonda 15dk’a 3 gün yetecek şarjı doldurabiliyorsun

Bütçe dostu araba işte. Dışarıda kahvaltı pahalı kal evinde kahvaltını yap diyor :) niye şarjsız kalalım ya. Ben dibine kadar kullanmıyorum 200km menzil altına düşünce şarja takıyorum. 

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur

image.png.c36828d45f0de2e825a02b9357495c35.png

 

Dün bir arkadaşımız dibini sıyırmış neyse ki %0 göstermesine rağmen 10km daha gitti şarja taktı. 

  • Beğen 2
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Kadran hatalı sanırım. 5.6kw tüketim diyor, 1090km menzil diyor?

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sani Gerşon yazdı:

5.6kw tüketim diyor,

km/kWh... bakış açısını km bazından yapmış

Erdoğan Temur yazdı:

Dışarıda kahvaltı pahalı kal evinde kahvaltını yap diyor

2 adet al kadar krep 395 TL

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Erdoğan Temur yazdı:

Bütçe dostu araba işte. Dışarıda kahvaltı pahalı kal evinde kahvaltını yap diyor :) niye şarjsız kalalım ya. Ben dibine kadar kullanmıyorum 200km menzil altına düşünce şarja takıyorum. 


Öyle ama kafa olarak hafta içi yoğunluğunda şarj için vakit ayırmak stres yapıyor. Halbuki 15dk ile 200km şehir içi menzil alabiliyorsun. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Erdoğan Temur yazdı:

ZES den şarj ile ID.4 1496 tl ye gider 800 km yi. 

 

Lpg ile 1600, Qashqai ile 2400 liraya giderim. 

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Lpg ile 1600, Qashqai ile 2400 liraya giderim. 

uzun yolda az yakan benzinli aracın olacak, şehir içinde elektrikli, benzinli yedekte olmalı, zira en ufak sıkıntıda elektrik kesildiği an kalırsın yolda, benzini buluruz, ama elektrik zor, yinede yoklukta bir şekilde elektrik üretilir bu açıdan yine kurtuluş var, benzini nereden üreteceğiz :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...