Aytac Sakal 3 Aralık Paylaş 3 Aralık Çağlar Bayur yazdı: bastı mı gidiyor, ben tce de onu seviyorum, 4x4 kaşkay de bile tüketimi bence makul Anladım Hocam tekrar Teşekkurler yorumlarınız benim için değerli. Ben Capturdan memnunum 3 yılı geçtik km.165 k. dayandı artık zamanı geliyor.Makul bir kullanıcıyım öyle çok hızlı kullanmam zaten çalışmaktan artık Çoğu zaman hafta sonu araç kullanabiliyoruz , Güvenilirlik kendi adıma en önemli Kriter.Radarımda 1,2 2008 de vardı ama yağ içinde çalışan Triger ve sonuçlar ortada Bakıma çok dikkat etmek gerekiyor.Forumu takip etmesem fikrim.olmayacaktı. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 3 Aralık Paylaş 3 Aralık Evren Erakçora yazdı: Tce çok güçlü, 1.0 125ps daha ekonomik olabilir. sanmam zira o gücü istersen veriyor yoksa hep ekonomi modunda alet, sakin sürdüğümde önceki Fiestam çok yakıyordu yanında, basıncada yakmıyor pek, esas ilginç olanıda bu zaten .... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Aralık Paylaş 3 Aralık Evren Erakçora yazdı: Tce çok güçlü, 1.0 125ps daha ekonomik olabilir. motör bagjada olmadığı sürece olabilir Yorum bağlantısı
Harun Özden 3 Aralık Paylaş 3 Aralık (düzenlendi) Aytac Sakal yazdı: Teşekkürler yorumunuz için. Birde 1,5 lt hacimli Focus var sanırım Lpg olmuyor ilanlarda hiç görmedim.Yakıt tüketimi motor güvenilirliği olarak Tce ile karşılaştırırsanız sevinirim. 1.5 atmosferik benzinli motor da üç silindirli ve triger yağ içinde çalışan kayış. Direkt enjeksiyona uygun lpg kitleri takılıyor bu motora. 3 Aralık tarihinde Harun Özden tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Aytac Sakal 3 Aralık Paylaş 3 Aralık Harun Özden yazdı: 1.5 atmosferik benzinli motor da üç silindirli ve triger yağ içinde çalışan kayış. Direkt enjeksiyona uygun lpg kitleri takılıyor bu motora. Gönülden Ford geçiyor ama artık mantık başka diyor. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 3 Aralık Paylaş 3 Aralık Aytac Sakal yazdı: Gönülden Ford geçiyor ama artık mantık başka diyor. 2019 üzeri ecoboost keyifli 1 Yorum bağlantısı
Aytac Sakal 3 Aralık Paylaş 3 Aralık Evren Erakçora yazdı: 2019 üzeri ecoboost keyifli Evren Hocam akrabada 2018 sıfır alınmış 1,0 Ecosport vardı araba bir gün rampada kaldı hiç arıza vermedi.Çekici ile servise gitti Serviste Hararet yapmış kullanıcı hatası demişlerdi.Sonraki yıllarda bu motorlarda Soğutma hattında yapılan iyileştirme ile sorunu çözdüler diye biliyorum.40k arabanın motorunu elimize almıştık. Ford eski araçlarını arattirıyor bende Focus 2,5 vardı Dizel motor çok keyifliydi.Şimdiki aracımda 1,5 Dci iyi ama o tad yok.1,3 Tce Captur ve Rs Clio kullandım arabalar gaza dokununca insanı Koltuğa yaslıyorlar gerçekten bu motor keyif veriyor. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 3 Aralık Paylaş 3 Aralık 2019 sonrası Focus iyi, eskilerde sorunlar var evet. 1 Yorum bağlantısı
Harun Özden 4 Aralık Paylaş 4 Aralık Aytac Sakal yazdı: Evren Hocam akrabada 2018 sıfır alınmış 1,0 Ecosport vardı araba bir gün rampada kaldı hiç arıza vermedi.Çekici ile servise gitti Serviste Hararet yapmış kullanıcı hatası demişlerdi.Sonraki yıllarda bu motorlarda Soğutma hattında yapılan iyileştirme ile sorunu çözdüler diye biliyorum.40k arabanın motorunu elimize almıştık. Ford eski araçlarını arattirıyor bende Focus 2,5 vardı Dizel motor çok keyifliydi.Şimdiki aracımda 1,5 Dci iyi ama o tad yok.1,3 Tce Captur ve Rs Clio kullandım arabalar gaza dokununca insanı Koltuğa yaslıyorlar gerçekten bu motor keyif veriyor. 1.3 tce devirdaim pompasından sorun yaşayan, hararet dolayısıyla sandık motor takan bayağı insan var. Artık motorlar alüminyum blok olduğu için rektefiyeye yanaşmıyor ustalar hassas ölçüm ve ince işçilik gerektirdiği ve yapılanlar çok sağlıklı olmadığı için. Her motorun kendine göre kroniği mevcut. Ya elektrikli alınacak ya da herhangi biri alınıp kroniklerine dikkat edilerek kullanılacak. Focus için bakarsak 23 model 1.0 ecoboost manuel titanium x 1050-1100 civarı bulunuyor. Benzeri olan golf 1.5 katı rakamlara sahip. Mk4.5 ta kullanılan 1.0 ecoboost'ta triger kayış yerine zincir, ancak yağ pompası halen ıslak kayış ile çalışıyor. Düzgün ve düzenli yağ bakımı yapılırsa baş ağrıtacak bir motor değil bence Yorum bağlantısı
Cem Işık 4 Aralık Paylaş 4 Aralık 1.3 tce lafı edilince aklıma bizdeki yıldız geliyor, yıldız grubunda da aynı motor var malum, benzer sorunlara teşne midir acaba? Gerçi hep sakin kullanılır, bakımı aksatılmaz ama yine de huylandım. 4 senede 14.000 km yaptı bizim araç. Ancak bu sorun gündeme gelirse yetkili serviste sandık motor için verilecek fiyatı düşünemiyorum.. Yorum bağlantısı
Aytac Sakal 4 Aralık Paylaş 4 Aralık Harun Özden yazdı: 1.3 tce devirdaim pompasından sorun yaşayan, hararet dolayısıyla sandık motor takan bayağı insan var. Artık motorlar alüminyum blok olduğu için rektefiyeye yanaşmıyor ustalar hassas ölçüm ve ince işçilik gerektirdiği ve yapılanlar çok sağlıklı olmadığı için. Her motorun kendine göre kroniği mevcut. Ya elektrikli alınacak ya da herhangi biri alınıp kroniklerine dikkat edilerek kullanılacak. Focus için bakarsak 23 model 1.0 ecoboost manuel titanium x 1050-1100 civarı bulunuyor. Benzeri olan golf 1.5 katı rakamlara sahip. Mk4.5 ta kullanılan 1.0 ecoboost'ta triger kayış yerine zincir, ancak yağ pompası halen ıslak kayış ile çalışıyor. Düzgün ve düzenli yağ bakımı yapılırsa baş ağrıtacak bir motor değil bence Renault benzinli motorlar hararete yatkındır bende 1,4 Symbol vardı benzinde kullanirken motor saat gibiydi Lpg dönüşümü sonrası ne yapsam kesemedim yazın dur kalkta kaloriferi açmak durumunda kaliyordum durup fan müşürü soketini söküp sürekli çalıştırma zorunda kalıyordum 32 33 bin tl lik arabayı 28,5 zar zor vermiştim.Arabayı Sanayiden biri almıştı.Adblue Yağ içinde çalışan Triger Hararet sorunları yeni nesil motorlarda teknoloji denemeleri emisyon uygunluğu ve fazla ayrıntılı yapılar nedeni ile bir çok sorun ortaya çıkıyor.Dediğiniz gibi kroniklere dikkat ederek kullanmak gerekiyor.Bir çok yerde ve değişik marka araçlarda Sandık motorlar görmeye başladık. Şu an araştirma aşamasındayım önceden aracı satar sonra ne alacağız bakardık şimdi ne alacağımızı ölçüp biçip sonra aracı satar duruma geldik. Yorum bağlantısı
Harun Özden 4 Aralık Paylaş 4 Aralık Cem Işık yazdı: 1.3 tce lafı edilince aklıma bizdeki yıldız geliyor, yıldız grubunda da aynı motor var malum, benzer sorunlara teşne midir acaba? Gerçi hep sakin kullanılır, bakımı aksatılmaz ama yine de huylandım. 4 senede 14.000 km yaptı bizim araç. Ancak bu sorun gündeme gelirse yetkili serviste sandık motor için verilecek fiyatı düşünemiyorum.. Düzgün ve düzenli bakım yapılıyorsa problem yaşama ihtimali düşüyor. Şimdi örnek olarak 1.2 puretech veya 1.0 ecoboost. Ne problemi var, kayış parçalanma karter yağ süzgecinin tıkanması. Kullanıcı 3-4 yılda bir karter açtırıp kontrol - temizlik ile sorunu minimize edebilir. Kayış kopması/ diş sıyırması daha az görülen hatalı bakım / kullanım sonucu oluşan bir durum. Ya da 1.3 tce devirdaim problemi duyuldu. Kullanıcı ne yapacak devirdaimi zamanında değişecek. Senede 1-2 defa obd ile hararet kontrolü yapacak, gerekirse devirdaim kontrol ettirecek. Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 4 Aralık Paylaş 4 Aralık Cem Işık yazdı: 1.3 tce lafı edilince aklıma bizdeki yıldız geliyor, yıldız grubunda da aynı motor var malum, benzer sorunlara teşne midir acaba? Gerçi hep sakin kullanılır, bakımı aksatılmaz ama yine de huylandım. 4 senede 14.000 km yaptı bizim araç. Ancak bu sorun gündeme gelirse yetkili serviste sandık motor için verilecek fiyatı düşünemiyorum.. Devirdaim sorunu yaşayanlar ilk üretilen seride belli aralıktakiler. Beyaz kapak jant kiralık meganların hiç adam gibi gideni denk gelmedi bana henüz yolda. Bende ilk başlarda 4 ortalamalar ile ş.arası gider gelirdim sakin sakin artık bende sıkıştırıyorum ve birşey olduğu yok. Geçen hafta 6.5 ortalama ile balıkesire gidip geldim 5 kişi ve yokuşlarda da hep sıktım arabayı ortalamadan bellidir. Motorun umrunda değil sen benzinden haber ver modunda. Renonun benzinli motorları hararete meyillidir konusuna katılmıyorum, hep lpg ile kullandım 8 yıl ve hiçbir hararet sorunu yaşamadık, başka renolarım da oldu, kardeşimde de. Hepsi de lpgliydi. Renaultun dizeline de benzinlisine de güvenim tam. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 4 Aralık Paylaş 4 Aralık Konu başlığı altında muhabbet güzel dönüyor ama ben arkadaşın son durumunu merak ediyorum korsan oldu yedek parça bulabildi mi fiyatlar nedir arabayı tamir edebildi mi Yorum bağlantısı
Aytac Sakal 4 Aralık Paylaş 4 Aralık (düzenlendi) İlkay Başaran yazdı: Renonun benzinli motorları hararete meyillidir konusuna katılmıyorum, 2010 altı motorlarda ben karşılaştım Dur Kalkta yapıyorlar. Renault 19 1,4 Symbollerde Cliolarda denk geldim. 2000 model Civarı Clio 1,6 motorlar bana göre daha dayanıklı. 4 Aralık tarihinde Aytac Sakal tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Aytac Sakal 4 Aralık Paylaş 4 Aralık Ali Darbaz yazdı: Konu başlığı altında muhabbet güzel dönüyor ama ben arkadaşın son durumunu merak ediyorum korsan oldu yedek parça bulabildi mi fiyatlar nedir arabayı tamir edebildi mi Aslında motorlar Kronik problemleri yada dikkat edilecek noktalar diye bir başlık açılabilir. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Aralık Paylaş 4 Aralık Cem Işık yazdı: yıldız geliyor yıldız denince motörü önemsizdir Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 4 Aralık Paylaş 4 Aralık Aytac Sakal yazdı: 2010 altı motorlarda ben karşılaştım Dur Kalkta yapıyorlar. Renault 19 1,4 Symbollerde Cliolarda denk geldim. 2000 model Civarı Clio 1,6 motorlar bana göre daha dayanıklı. Yani soğutma sisteminde bir sorun varsa her araç yapacaktır. Doğuştan hararet meyilli değiller hiçbiri. Bizim sanayilerde her arabaya r9 ya da şahin termostatı zorlama refleksi var. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Aralık Paylaş 4 Aralık İlkay Başaran yazdı: r9 hrtum varsa kafi pıt diye takabiliyorsun, rover larda işe yarardı 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 4 Aralık Paylaş 4 Aralık Çağlar Bayur yazdı: hrtum varsa kafi pıt diye takabiliyorsun, rover larda işe yarardı 306'ya tofaş takmışlar zamanında, çalışıyorsa elleme deyip değiştirmedim, gruplarda herkes hararetim çıkıyor diyor bir ton para harcıyor, ben yaz kış 90 dereceyi nadiren zor görüyorum Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 4 Aralık Paylaş 4 Aralık Selçuk Bakış yazdı: 306'ya tofaş takmışlar zamanında, çalışıyorsa elleme deyip değiştirmedim, gruplarda herkes hararetim çıkıyor diyor bir ton para harcıyor, ben yaz kış 90 dereceyi nadiren zor görüyorum Günün birinde bentleyin birinden r9 termostatı çıkacak ve hiç şaşırmayacağım buna ya da bugatti veyron 1 Yorum bağlantısı
Aytac Sakal 4 Aralık Paylaş 4 Aralık İlkay Başaran yazdı: Yani soğutma sisteminde bir sorun varsa her araç yapacaktır. Doğuştan hararet meyilli değiller hiçbiri. Bizim sanayilerde her arabaya r9 ya da şahin termostatı zorlama refleksi var. Lpg uyumsuz demek daha doğru olacaktı eksik yazdım. Arabayi 2,5 yıl sorunsuz kullandım yag değişiminde çıkan yağ tertemizdi.Lpg uyumlu denilen kite geçtim önce ateşleme bobini yedik sonra Sırasıyla Bujiler ve Kabloları Lpg uyumlu tiple değişti Soğutma sıvısı termostat devirdaim değişti Radatör şişleme defalarca sübap ayarı sogutma sıvısının havasının alınması hiç bir şey sonuç vermedi. Kenara çekince sübapların vurma sesini alıyordum en son pes ettim. 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 4 Aralık Paylaş 4 Aralık Aytac Sakal yazdı: Lpg uyumsuz demek daha doğru olacaktı eksik yazdım. Arabayi 2,5 yıl sorunsuz kullandım yag değişiminde çıkan yağ tertemizdi.Lpg uyumlu denilen kite geçtim önce ateşleme bobini yedik sonra Sırasıyla Bujiler ve Kabloları Lpg uyumlu tiple değişti Soğutma sıvısı termostat devirdaim değişti Radatör şişleme defalarca sübap ayarı sogutma sıvısının havasının alınması hiç bir şey sonuç vermedi. Kenara çekince sübapların vurma sesini alıyordum en son pes ettim. Emin ol lpg montajı yapan katletmiştir yine motoru. Orayı burayı kesiyorlar, t takıyorlar falan filan. Bu ve dizel hariç lpgsiz bindiğim reno olmadı hiç. Birine 100 bin km lpg ile kullandım rekorum o şimdi yeni sahibi kullanıyor. Montaj çok önemli. Kitten daha önemli. 2 Yorum bağlantısı
Aytac Sakal 4 Aralık Paylaş 4 Aralık İlkay Başaran yazdı: Emin ol lpg montajı yapan katletmiştir yine motoru. Orayı burayı kesiyorlar, t takıyorlar falan filan. Bu ve dizel hariç lpgsiz bindiğim reno olmadı hiç. Birine 100 bin km lpg ile kullandım rekorum o şimdi yeni sahibi kullanıyor. Montaj çok önemli. Kitten daha önemli. Atikerin kit uyumlu demişlerdi onu tercih ettim Büyük konuşmayayım ama bir daha Fabrikasyön Lpg olmayan araç zor alırım.Arkadaşta Honda var Lpg li çok memnun başka bir arkadaşımda Corollada sonradan montaj Prins var oda memnun. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts