Tansu Kalafatoğlu 2 Aralık Paylaş 2 Aralık Doğan Arşiray yazdı: güreş mi var? olsun mu istiyorsun 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 2 Aralık Paylaş 2 Aralık Evren Erakçora yazdı: Kağıt üstünde sesi azaltıyor, sürtünmeyi düşürüp tüketimi azaltıyor, kopma ihtimali düşük sağlam malzemeden yapılmış. Ama pratikte hatalı yağ ile kayış bozuluyor. Hocam sabit yerde dönen kayışın sürtünmesi nasıl düşüyor ki? Sürünme hareketi yapmıyor ki zaten tırnaklı? Daha da sütrünme oluşturmaz mı? Islak yolun normal tüketimi arttırması gibi. Yağmur frendeki sürtünmeyi düşürüyor evet zaten o yüzden geç duruyoruz ama dönme hareketindeki sürtünmeyi arttırıyor bu da tüketimden zaten belli? Anlatamadım gibi geldi.. 2 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 2 Aralık Paylaş 2 Aralık İlkay Başaran yazdı: Hocam sabit yerde dönen kayışın sürtünmesi nasıl düşüyor ki? Sürünme hareketi yapmıyor ki zaten tırnaklı? Daha da sütrünme oluşturmaz mı? Islak yolun normal tüketimi arttırması gibi. Yağmur frendeki sürtünmeyi düşürüyor evet zaten o yüzden geç duruyoruz ama dönme hareketindeki sürtünmeyi arttırıyor bu da tüketimden zaten belli? Anlatamadım gibi geldi.. Evet anladım , haklısın. Mühendisler yüzde 1 tüketimi düşürüyor demişler. Acaba rulmanlar falan mı daha rahat dönüyor ve sağlam malzemeye güvenip daha ince ve hafif mi yapıyorlar kayışı bilemedim. 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 2 Aralık Paylaş 2 Aralık Evren Erakçora yazdı: Evet anladım , haklısın. Mühendisler yüzde 1 tüketimi düşürüyor demişler. Acaba rulmanlar falan mı daha rahat dönüyor ve sağlam malzemeye güvenip daha ince ve hafif mi yapıyorlar kayışı bilemedim. motoru ufaltalım diye malzemelden çalmışlar ama olmamış, mesele bu 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 2 Aralık Paylaş 2 Aralık İlkay Başaran yazdı: Hocam sabit yerde dönen kayışın sürtünmesi nasıl düşüyor ki? Sürünme hareketi yapmıyor ki zaten tırnaklı? Daha da sütrünme oluşturmaz mı? Islak yolun normal tüketimi arttırması gibi. Yağmur frendeki sürtünmeyi düşürüyor evet zaten o yüzden geç duruyoruz ama dönme hareketindeki sürtünmeyi arttırıyor bu da tüketimden zaten belli? Anlatamadım gibi geldi.. Belkide kasnaklarla kayışın arasına giren yağ kayışın kaymaya çalışması ve tırnaklara daha büyük yük ve kopmalar demek. Belkide bu olay binlerce kez olunca artık kopmalar başlıyor olabilir yüzeyde. Sürtünmenin en fazla arandığı yere (tırnak bu yüzden var sente kaçmasın, sürtünmeye yardımcı olsun yeri değişmesin) yağ sokmak da ne bileyim. Fren kaliperini wd40 layıp yola çıkmak gibi. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Aralık Paylaş 2 Aralık İlkay Başaran yazdı: Fren kaliperini wd40 layıp yola çıkmak gibi. inamam, deneme videosu olmadan Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 2 Aralık Paylaş 2 Aralık Çağlar Bayur yazdı: inamam, deneme videosu olmadan Motorun zinciri yağlarken farkında olmadan denemişim rüzgar vardı. Arka fren pedalının üzerinde ayağa kalktım. Yine de bişey yoktu 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Aralık Paylaş 2 Aralık İlkay Başaran yazdı: Arka fren pedalının üzerinde ayağa kalktım taaam video olmasa da olur Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 2 Aralık Paylaş 2 Aralık İlkay Başaran yazdı: Belkide kasnaklarla kayışın arasına giren yağ kayışın kaymaya çalışması ve tırnaklara daha büyük yük ve kopmalar demek. Belkide bu olay binlerce kez olunca artık kopmalar başlıyor olabilir yüzeyde. Sürtünmenin en fazla arandığı yere (tırnak bu yüzden var sente kaçmasın, sürtünmeye yardımcı olsun yeri değişmesin) yağ sokmak da ne bileyim. Fren kaliperini wd40 layıp yola çıkmak gibi. Çocukken arkadaşın bmx sini yağlamıştık şaka olsun diye, kampana freni. Ayıp etmişiz. 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 2 Aralık Paylaş 2 Aralık Evren Erakçora yazdı: Çocukken arkadaşın bmx sini yağlamıştık şaka olsun diye, kampana freni. Ayıp etmişiz. Mintax sürerdik biz janta. Beyazlardan. Kuruyunca aşırı iyi tutardı. Adnan menderesten aşağı salınca sağlam fren lazım. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Aralık Paylaş 2 Aralık forumun çocukluğna inmeyelim ortalık duman oldu 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 2 Aralık Paylaş 2 Aralık (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: inamam, deneme videosu olmadan bisiklette denedim, frene basınca hızlanıyordum tofaşk ne demekmiş anladım hatta 2 Aralık tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 2 Aralık Paylaş 2 Aralık İlkay Başaran yazdı: Hocam sabit yerde dönen kayışın sürtünmesi nasıl düşüyor ki? Sürünme hareketi yapmıyor ki zaten tırnaklı? Daha da sütrünme oluşturmaz mı? Islak yolun normal tüketimi arttırması gibi. Yağmur frendeki sürtünmeyi düşürüyor evet zaten o yüzden geç duruyoruz ama dönme hareketindeki sürtünmeyi arttırıyor bu da tüketimden zaten belli? Anlatamadım gibi geldi.. Akla gelen tek şey ısı. Kuruda çalışan dsg de çok ısınıyor. Isının çıkması için enerji harcanması lazım. Sanırım triger kayış dişleri rulmana değerken fazla sürtünüyor. O enerjiyi kesmek istemişler. ama bu seferde yağın içinde dönen rulmanlar ve kayış daha zor dönecektir. O zaman yine enerji harcıyor. Sonuçta suyun içinde yürümek çok zor Her türlü saçmalık tabi. Trigerin sık değişimi, değişiminde yağlı kısımların açılması kapanması falan. 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 2 Aralık Paylaş 2 Aralık Tansu Kalafatoğlu yazdı: Akla gelen tek şey ısı. Kuruda çalışan dsg de çok ısınıyor. Isının çıkması için enerji harcanması lazım. Sanırım triger kayış dişleri rulmana değerken fazla sürtünüyor. O enerjiyi kesmek istemişler. ama bu seferde yağın içinde dönen rulmanlar ve kayış daha zor dönecektir. O zaman yine enerji harcıyor. Sonuçta suyun içinde yürümek çok zor Her türlü saçmalık tabi. Trigerin sık değişimi, değişiminde yağlı kısımların açılması kapanması falan. Hemde zincir diye birşey varken ya da kuru kayış. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 2 Aralık Paylaş 2 Aralık İlkay Başaran yazdı: Hemde zincir diye birşey varken ya da kuru kayış. Zincir pahalı zaten ondan tercih etmemesi normal , ama neden kuru yapmazsın. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Aralık Paylaş 2 Aralık plazada ekran başında henüz ehliyet bile almamış tasarımcı veletleri çalıştırırlar ise olacağı bu ... 4 Yorum bağlantısı
Harun Özden 3 Aralık Paylaş 3 Aralık Geçmiş olsun. Trigeri yağ içinde çalışan motorlarda kullanılan yağ hayati öneme sahip. Sadece yağ akışkanlık değerlerinin tutması yetmiyor, üreticinin belirlediği spefikasyonu da sağlaması gerekiyor. Çoğu kullanıcı buradan gol yiyor, özellikle sanayiye bakıma gidilmeye başlandığı zaman. Bir de yağ değişim periyodunun kullanım koşullarına uygun olması gerekiyor. Özellikle sürekli kısa mesafe kullanım veya sürekli sıkışık trafikte kullanım ağır kullanım olarak kabul ediliyor çoğu üretici tarafından. Bu şartlar mevcutsa yağ bakım periyodunu düşürmek gerekiyor. İlkay Başaran yazdı: Belkide kasnaklarla kayışın arasına giren yağ kayışın kaymaya çalışması ve tırnaklara daha büyük yük ve kopmalar demek. Belkide bu olay binlerce kez olunca artık kopmalar başlıyor olabilir yüzeyde. Sürtünmenin en fazla arandığı yere (tırnak bu yüzden var sente kaçmasın, sürtünmeye yardımcı olsun yeri değişmesin) yağ sokmak da ne bileyim. Fren kaliperini wd40 layıp yola çıkmak gibi. Kasnakların ve rulmanların yağ içinde çalışması avantaj sağlıyor, uzun vadede toz pas vb. nedeniyle dönmesi zorlaşmıyor. Avantaj buradan geliyor. Yorum bağlantısı
Harun Özden 3 Aralık Paylaş 3 Aralık (düzenlendi) Yiğit Özdemir yazdı: Bu yağ içinde çalışan triger kayışı olayını PSA dan önce Ford 1.0 ecoboost motorların ilk modellerinde yapmış ve benzer sorunlar yaşanmıştı. Yine facebook da ara ara ecoboost ile ilgili gruplara bakıyorum sandık motor resimleri havada uçuşuyor. PSA bir sürü modelinde adeta VAG grubunun 1.0tsi motoru kullandığı gibi bu motoru kullandığından çığ etkisi yarattı. Ford ve özelinde Otokoç ülkemize ecoboost yanında atmosferik benzinli motorlu fordları getirdiği için ve fordun giderek binek araç modellerinde azalıp satış adetleri düştüğü için PSA 1.2 puretech motoru kadar duyulmadı. İşin diğer ilginç yanı sevgili ford 1.5 ecoblue ve 2.0 ecoblue dizel motorlarda da bu (yabancı wet belt diyor) yağ içinde çalışan triger kayışını kullanmaya başlamış. Bu motorlar yağ seçiyor. Fordun dizel motorlarından ilerleyen zamanda nasıl haberler gelecek göreceğiz. https://thecaredition.co.uk/blog/2024/08/07/fleet-owners-beware-which-ford-transit-engines-have-wet-belts-and-why-it-matters/ Yukarıda linkini paylaştığımız ingiliz bir internet sitesinde "Filo sahipleri dikkat hangi ford transit motorları ıslak kayışa sahip ve neden bu bir sorun" başlığı ile yazı paylaşmış. Orada 1.5L ve 2.0L EcoBlue motorları geçiyor. 1.0 ecoboost ingilterede ecoboom olarak geçer. Sebebi distribütörün bakım aralıklarını uzun olarak belirlemesi ve pandemi. İngilterede bakım aralığı 18 bin mil (yaklaşık 29 bin km) veya 2 yıl. Buna birde kısa mesafeli kullanım eklenince motor yağı değişimden çok önce bozulmuş oluyor. Orada da şirket araçları çok ve bakımda yağ değişmeyip servis gördü damgası vurup yollama olayları ve çokça yanlış yağ kullanımı görülmüş. Ayrıca 1.5 ecoblue PSA temelli bir motor trigeri normal kayış, egzantrik milleri arasında zincir mevcut. Sadece 2.0 ecoblue ıslak kayış (triger yağ içinde) Çok bahsedilmez ancak BMW'nin dizel motorlarında zincir olmasına rağmen sorun yaşayan çok. Zincirin plastik kılavuzları parçalanıp aynı ıslak kayış kullanan motorlar gibi karter içindeki yağ süzgecini tıkıyor ve motora elveda diyorsunuz. Günümüz güncel motorları (yüksek güç, düşük yakıt) dar tolerans aralıklarında çalışıyor. Bu nedenle kıl tüy çok sorun yaşanıyor. Çoğunun trigerini değişmek de zor artık. Elektrikli araç candır 3 Aralık tarihinde Harun Özden tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 3 Aralık Paylaş 3 Aralık Evren Erakçora yazdı: Zincir pahalı zaten ondan tercih etmemesi normal , ama neden kuru yapmazsın. yıllardır olan şeyi değiştirip daha *** çamur *** etmekten başkla bir şey değil bana sorarsan hocam. ısı varsa problem vardır. 1 Yorum bağlantısı
Aytac Sakal 3 Aralık Paylaş 3 Aralık (düzenlendi) Geçmiş Olsun. Çağlar Bayur yazdı: plazada ekran başında henüz ehliyet bile almamış tasarımcı veletleri çalıştırırlar ise olacağı bu ... Çağlar Hocam Focus larda kullanılan 2020 sonrası 1,0 motor konusunda yorumunuz nedir.Bu araçlar bu ara 1,3 Tce Megane ile aklımı çeliyorlar. 3 Aralık tarihinde Aytac Sakal tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Aralık Paylaş 3 Aralık Aytac Sakal yazdı: Focus larda kullanılan 2020 sonrası 1,0 motor konusunda yorumunuz nedir.B yeni nesilde tsi ilk tercihim olurdu, ve 1.33 tce 2 1 Yorum bağlantısı
Aytac Sakal 3 Aralık Paylaş 3 Aralık Çağlar Bayur yazdı: yeni nesilde tsi ilk tercihim olurdu, ve 1.33 tce Teşekkürler yorumunuz için. Birde 1,5 lt hacimli Focus var sanırım Lpg olmuyor ilanlarda hiç görmedim.Yakıt tüketimi motor güvenilirliği olarak Tce ile karşılaştırırsanız sevinirim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Aralık Paylaş 3 Aralık bastı mı gidiyor, ben tce de onu seviyorum, 4x4 kaşkay de bile tüketimi bence makul 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 3 Aralık Paylaş 3 Aralık Tce çok güçlü, 1.0 125ps daha ekonomik olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts