Alptuğ Acar 30 Kasım Yazar Paylaş 30 Kasım İlkay Başaran yazdı: Bu motorda triger kayış değil, zincir. Nasıl bir sorun yaşamış arkadaşınız? Yok hocam kayış olarak değil genel motor olarak yaşadılar bir arkadaşım piston kırdı diğeri yatak sardı biri megane biri clioydu. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 30 Kasım Paylaş 30 Kasım geçmiş olsun. Sorun ilk sahibinde. ucuz mal olsa tamam ama milyonluk şeylerde biraz araştırma önem arz ediyor maalesef. Çünkü kullanıcılar sıkıntılı Yorum bağlantısı
Alptuğ Acar 30 Kasım Yazar Paylaş 30 Kasım Selçuk Bakış yazdı: Kopan kayış ne kayışı? Geçmiş osun Triger kayışı hocam, teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Alptuğ Acar 30 Kasım Yazar Paylaş 30 Kasım Evren Erakçora yazdı: Motorun gücü düşük, torku düşük, tüketim iddialı mı onu bilmedim Hocam tork ve beygir gücü düşük aracın ancak kağıt üstündeki verilerden daha seri geldi bana açıkçası Ankara'da trafik yoğunluğu aşırı derece arttı, yaz aylarında trafikte klima açık 38-40 derecelerde ortalama yakıtım 5.8 - 6.0 Litre aralığındaydı. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Kasım Paylaş 30 Kasım İlkay Başaran yazdı: Bu motorda triger kayış değil, zincir. Nasıl bir sorun yaşamış arkadaşınız? yağ dolum kapağından içeri gayış sallandır al sana sorun 3 1 Yorum bağlantısı
Alptuğ Acar 30 Kasım Yazar Paylaş 30 Kasım Tansu Kalafatoğlu yazdı: geçmiş olsun. Sorun ilk sahibinde. ucuz mal olsa tamam ama milyonluk şeylerde biraz araştırma önem arz ediyor maalesef. Çünkü kullanıcılar sıkıntılı Evet kesinlikle aracı ve motoru bilmeyen bir usta tarafından bakım yapılmış, bakımlar aksatılmamış ama doğru ürünlerle de yapılmayınca maalesef böyle bir durum yaşanmış. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 30 Kasım Paylaş 30 Kasım Fatih Sarıkaya yazdı: Bende Fiestadan şikayet ediyordum boyuna kayış değiştirmek zorunda kalıyorum diye. Bir daha araba alırsam mutlaka zincirli olmasına dikkat edeceğim. Lakin Fietayı öpüp başıma koyayım. Fransızlar bu işi aşmış o zaman. Zoru başarmış adamlar. Bu kadar uğraşana kadar oraya zincir koymak daha mı zormuş, yoksa herkesten farklımı olmak istemişler. Küçük dilimi yuttum. Şaka etmiyorum, şuan öğrendim yağın içerisinde triger kayışı olduğunu. tüm frasnızlar değil 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 30 Kasım Paylaş 30 Kasım (düzenlendi) Alptuğ Acar yazdı: Yok hocam kayış olarak değil genel motor olarak yaşadılar bir arkadaşım piston kırdı diğeri yatak sardı biri megane biri clioydu. motorda sorun yok kardeş, bu dediğin arızayı ilk senden duydum, hatta bizim ülkeyide geç, peki ne yağ kullanıyorlardı, ilk aklıma gelen bu oldu, zira sürekli yükleniyorlarsa tüm motorların ömrü kısalır tamam ama bu motorda hem sürekli basıp hemde yanlış yağ kullandılarsa o ömrü baya kısaltmışlardır... Şimdi herkes katılmayacak ama yine yazayım, Türkiyede bu motora uyan yağ sadece Motul ve Liqui Moly de var. 30 Kasım tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Alptuğ Acar 30 Kasım Yazar Paylaş 30 Kasım Ali Cihangiroğlu yazdı: motorda sorun yok kardeş, bu dediğin arızayı ilk senden duydum, hatta bizim ülkeyide geç, peki ne yağ kullanıyorlardı, ilk aklıma gelen bu oldu, zira sürekli yükleniyorlarsa tüm motorların ömrü kısalır tamam ama bu motorda hem sürekli basıp hemde yanlış yağ kullandılarsa o ömrü baya kısaltmışlardır... Şimdi herkes katılmayacak ama yine yazayım, Türkiyede bu motora uyan yağ sadece Motul ve Liqui Moly de var. Abi biraz seri kullanıyordu ikisi de şehir dışına vs gittiklerinde 180+ gidiyorlardı sürekli dediğin gibi hatalı yağ kullanımından kaynaklanmış olma ihtimali yüksek, önceki araçlarımda çok yüksek oranda hep Motul yağ kullandım çok da memnundum. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 30 Kasım Paylaş 30 Kasım (düzenlendi) Alptuğ Acar yazdı: Abi biraz seri kullanıyordu ikisi de şehir dışına vs gittiklerinde 180+ gidiyorlardı sürekli dediğin gibi hatalı yağ kullanımından kaynaklanmış olma ihtimali yüksek, önceki araçlarımda çok yüksek oranda hep Motul yağ kullandım çok da memnundum. normal, diyorum ama dinletemiyorum, heleki bazen görüyorum, yetkili servis RN710 kullanmış, bu yağda ilk gpf hata verir hadi bunu hallettin ve aynen devam sonra motor gider, servis yahu bunu nasıl kullanıyorsun, RN720 kullanıyor çoğu servis, İlkay kızacak şimdi o da olmaz, basarsan yersin silindiri, bu motora sadece RN17 yağ kullanacaksın, ha birde kötü yakıtı sevmez, anında belli eder ve başlar hata vermeye.... yüksek devir sürekli sıkıştır+hatalı yağ= sandık motor, gayet doğal. düzgün yağ+adam gibi kullanım, yeri gelince basma=emekli oldun gittin 30 Kasım tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Alptuğ Acar 30 Kasım Yazar Paylaş 30 Kasım Ali Cihangiroğlu yazdı: normal, diyorum ama dinletemiyorum, heleki bazen görüyorum, yetkili servis RN710 kullanmış, bu yağda ilk gpf hata verir hadi bunu hallettin ve aynen devam sonra motor gider, servis yahu bunu nasıl kullanıyorsun, RN720 kullanıyor çoğu servis, İlkay kızacak şimdi o da olmaz, basarsan yersin silindiri, bu motora sadece RN17 yağ kullanacaksın, ha birde kötü yakıtı sevmez, anında belli eder ve başlar hata vermeye.... yüksek devir sürekli sıkıştır+hatalı yağ= sandık motor, gayet doğal. düzgün yağ+adam gibi kullanım, yeri gelince basma=emekli oldun gittin Abi çok haklısın gençliğin verdiği yetkiye dayanarak sürekli dip gaz geziyoruz elektrikli arabayı günde 2 defa şarj ettiğim oluyor sırf bu yüzden 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 30 Kasım Paylaş 30 Kasım Ali Cihangiroğlu yazdı: normal, diyorum ama dinletemiyorum, heleki bazen görüyorum, yetkili servis RN710 kullanmış, bu yağda ilk gpf hata verir hadi bunu hallettin ve aynen devam sonra motor gider, servis yahu bunu nasıl kullanıyorsun, RN720 kullanıyor çoğu servis, İlkay kızacak şimdi o da olmaz, basarsan yersin silindiri, bu motora sadece RN17 yağ kullanacaksın, ha birde kötü yakıtı sevmez, anında belli eder ve başlar hata vermeye.... yüksek devir sürekli sıkıştır+hatalı yağ= sandık motor, gayet doğal. düzgün yağ+adam gibi kullanım, yeri gelince basma=emekli oldun gittin Haftaya edremitteyim abi servise geleceğim. Arayayım mı? Alptuğ Acar yazdı: Abi çok haklısın gençliğin verdiği yetkiye dayanarak sürekli dip gaz geziyoruz elektrikli arabayı günde 2 defa şarj ettiğim oluyor sırf bu yüzden Birşey olmaz bakma sen Ali abiye yasla gitsin. Ben canını çıkarıyorum yeri geldiğinde. Marşmelovdan yapmıyorlr bunları birşey olmaz. Kiralıklara kim dikkat ediyor ki 200 k da birsürü var. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Kasım Paylaş 30 Kasım İlkay Başaran yazdı: Arayayım mı? beni de arayacan mı 1 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 30 Kasım Paylaş 30 Kasım Çağlar Bayur yazdı: beni de arayacan mı Şort var mı? 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 30 Kasım Paylaş 30 Kasım İlkay Başaran yazdı: Şort var mı? yağ var. Olur mu 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 30 Kasım Paylaş 30 Kasım Tansu Kalafatoğlu yazdı: yağ var. Olur mu Ov şit 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 30 Kasım Paylaş 30 Kasım Alptuğ Acar yazdı: Evet hocam bildiğiniz yağın içinde normal plastik kayış çalışıyor görselini de ekleyeyim; Hocam şu şekilde normalde ben de o şekilde düşündüm ancak ustamın daha önce de birkaç defa karşılaştığı bir sorun olduğu için yaptığımız istişarede sandık motorun daha mantıklı olacağını düşündük, işçilik dahil 100.000 TL sıfır sandık motor, üst kapak açılması sübap değişimi revizyon ve işçilik + triger vs 50-60 bin TL bandında olacağı için sandığa yöneldik, üst kapağı söküp kontrol edeceğiz yine de eğer ki çözebilirsek tabi ki sadece üst kapakla halledeceğiz ancak o işlemin de çok fazla randıman vermediğini biliyorum. Eski motorun değeri var mı? Fiyattan düşecekler mi. Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 1 Aralık Paylaş 1 Aralık Normal kayışın yağın içinde ne işi var ya.. Hani zincir olsa anlayacağız da kayış.. Garip garip işler ya.. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 1 Aralık Paylaş 1 Aralık Kağıt üstünde sesi azaltıyor, sürtünmeyi düşürüp tüketimi azaltıyor, kopma ihtimali düşük sağlam malzemeden yapılmış. Ama pratikte hatalı yağ ile kayış bozuluyor. Yorum bağlantısı
Yiğit Özdemir 1 Aralık Paylaş 1 Aralık (düzenlendi) Fatih Sarıkaya yazdı: Bende Fiestadan şikayet ediyordum boyuna kayış değiştirmek zorunda kalıyorum diye. Bir daha araba alırsam mutlaka zincirli olmasına dikkat edeceğim. Lakin Fietayı öpüp başıma koyayım. Fransızlar bu işi aşmış o zaman. Zoru başarmış adamlar. Bu kadar uğraşana kadar oraya zincir koymak daha mı zormuş, yoksa herkesten farklımı olmak istemişler. Küçük dilimi yuttum. Şaka etmiyorum, şuan öğrendim yağın içerisinde triger kayışı olduğunu. Bu yağ içinde çalışan triger kayışı olayını PSA dan önce Ford 1.0 ecoboost motorların ilk modellerinde yapmış ve benzer sorunlar yaşanmıştı. Yine facebook da ara ara ecoboost ile ilgili gruplara bakıyorum sandık motor resimleri havada uçuşuyor. PSA bir sürü modelinde adeta VAG grubunun 1.0tsi motoru kullandığı gibi bu motoru kullandığından çığ etkisi yarattı. Ford ve özelinde Otokoç ülkemize ecoboost yanında atmosferik benzinli motorlu fordları getirdiği için ve fordun giderek binek araç modellerinde azalıp satış adetleri düştüğü için PSA 1.2 puretech motoru kadar duyulmadı. İşin diğer ilginç yanı sevgili ford 1.5 ecoblue ve 2.0 ecoblue dizel motorlarda da bu (yabancı wet belt diyor) yağ içinde çalışan triger kayışını kullanmaya başlamış. Bu motorlar yağ seçiyor. Fordun dizel motorlarından ilerleyen zamanda nasıl haberler gelecek göreceğiz. https://thecaredition.co.uk/blog/2024/08/07/fleet-owners-beware-which-ford-transit-engines-have-wet-belts-and-why-it-matters/ Yukarıda linkini paylaştığımız ingiliz bir internet sitesinde "Filo sahipleri dikkat hangi ford transit motorları ıslak kayışa sahip ve neden bu bir sorun" başlığı ile yazı paylaşmış. Orada 1.5L ve 2.0L EcoBlue motorları geçiyor. 1 Aralık tarihinde Yiğit Özdemir tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 Aralık Paylaş 1 Aralık Ep3c motoruma okadar laf ettim yağ yakıyo felan kıymetini bilmiyormuşuz. Yorum bağlantısı
Alptuğ Acar 1 Aralık Yazar Paylaş 1 Aralık Ali Darbaz yazdı: Eski motorun değeri var mı? Fiyattan düşecekler mi. Sağlam olan kısmı var ise satacağız tabi onları hesap etmedik henüz, genel durumu kötüyse de hurdaya vereceğiz. Evren Erakçora yazdı: Kağıt üstünde sesi azaltıyor, sürtünmeyi düşürüp tüketimi azaltıyor, kopma ihtimali düşük sağlam malzemeden yapılmış. Ama pratikte hatalı yağ ile kayış bozuluyor. Evren Abi ben sesi azalttığını da düşünmüyorum 3 silindir olduğu için araç dışında ciddi bir ses var yine, 4 silindir benzinli araçlardan daha fazla sesi bence. Malzemeyi geçen yıl güncellediler diye biliyorum bu yıl da Temmuz Ağustostan itibaren zincire geçtiler zaten. Ali Darbaz yazdı: Ep3c motoruma okadar laf ettim yağ yakıyo felan kıymetini bilmiyormuşuz. Abi arkadaşım 190.000 KM boyunca 1.2 VTI motorun normal kayışını dahi değiştirmeden gitti bizim motorların yanında taş gibi 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 Aralık Paylaş 1 Aralık Alptuğ Acar yazdı: Sağlam olan kısmı var ise satacağız tabi onları hesap etmedik henüz, genel durumu kötüyse de hurdaya vereceğiz. Evren Abi ben sesi azalttığını da düşünmüyorum 3 silindir olduğu için araç dışında ciddi bir ses var yine, 4 silindir benzinli araçlardan daha fazla sesi bence. Malzemeyi geçen yıl güncellediler diye biliyorum bu yıl da Temmuz Ağustostan itibaren zincire geçtiler zaten. Abi arkadaşım 190.000 KM boyunca 1.2 VTI motorun normal kayışını dahi değiştirmeden gitti bizim motorların yanında taş gibi İşi bilen uzman şöförmüş. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 2 Aralık Paylaş 2 Aralık Tansu Kalafatoğlu yazdı: yağ var. Olur mu güreş mi var? 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts